kohtje schreef:Benfan schreef:Mensen die met 50 euro betalen bij kleine bedragen, man wat kan ik me daar aan ergeren. Ze doen dit bij ons vrij vaak omdat om de hoek een pinautomaat zit. Dan komen ze wat kleins halen om het geld te breken zodat ze verder kunnen winkelen. Ik vraag ze elke keer steenvast of ze willen pinnen, ivm tekort aan kleingeld in de kassa. Heb al meerdere winkeliers horen klagen hierover, zeker s morgens heb je niet genoeg kleingeld voor zulke grappen. En helemaal als mensen daarna het maar gepast uit hun portemonnee halen.. nou!! NNOOUUU!!!
Ik pin nooit! Heb niet eens een pinpas. Meestal heb ik wel kleingeld bij me.
Maar je doet net of je het uit eigen zak moet wisselen. Neem aam dat er genoeg wisselgeld is in een supermarkt.
Dat valt nog vies tegen. In sommige supermarkten (waaronder de winkel waar ik nu werk) is er altijd wel voldoende wisselgeld ja, maar ik heb ook een tijd in een supermarkt gewerkt waar ik regelmatig met een lege kassa zat. Vooral op dagen als koninginnedag, dan wou iedereen even een blikje cola halen van 15 cent met een briefje van 50 zodat ze lekker veel kleingeld hadden. Ik doe m'n best, maar als je nog maar 2/3 muntjes van alles hebt en er is nergens in de winkel meer kleingeld te krijgen houdt het toch snel op.
Wij hebben toen gewoon briefjes opgehangen met het vriendelijke verzoek of iedereen zo veel mogelijk wou pinnen omdat we simpelweg geen wisselgeld hadden.

)
Het vervelendste is inderdaad dat het voor erg veel wrijving tussen de caissières en de klanten zorgt, wat vaak ruzie oplevert.
).
Ik heb wel 100.000 keer aan de bedrijfsleiding doorgegeven dat er echt meer kleingeld moest komen (met name voor de zondag en feestdagen) maar er zijn bij sommige supermarkten nou eenmaal krappere richtlijnen voor dan bij anderen