Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Evelienepien schreef:Nou, vaderlief heeft best opties om aandacht te geven, die ze misschien best leuk vinden.
Maak op dezelfde dag 2 afspraken met dochters ( dus allebei benaderen masr afspraak niet op zelfde dag laten plaatsvinden) en vragen wat ze leuk vinden om te doen.
- lunchen
- winkelen
- bioscoop oid
Dus met ieders apart een afspraak zodat er oprechte interesse kan ontstaan.
Zal in begin wel onwennig zijn maar kan een begin zijn.
Maar
Dat mot vaders wel willen?!
Ik kan me voorstellen dat dat ook een puntje kan zijn!
wiebke schreef:mijn man gaat heel bewust om met de financiën, als het echt niet gaat zegt hij ook nee. Maar nogmaals: ik heb er geen moeite mee als ze geld nodig hebben voor zaken die echt nodig zijn, maar niet voor een jas terwijl er 2 in de kast hangen en een fotoshoot met een vriendinnetje
ik zal het volgens mij vooral los moeten laten... maar hoe doe je dat?
de empatische wiebke denkt: ik snap de kinderen, het is allemaal niet makkelijk, ze zijn het zo gewend, ik houdt mijn mond en speel mooi weer
de nuchtere wiebke denkt: ze zijn volwassen en willen ook dat ze zo behandeld worden, maar gedragen zichzelf totaal niet volwassen. Vader chanteren als hij niet meewerkt vind ik echt niet kunnen, een grote mond hebben tegen wie dan ook vind ik niet kunnen.
En hoe erg is het als ze in huis zijn, ik niet eens mezelf kan zijn? Ieder woord en iedere blik op een weegschaal moet leggen omdat er anders de pleuris uitbreekt? Op eieren lopen? Kan toch ook niet...
ik zou best wat familie afspraken willen regelen, maar niet vertellen dat ik erachter zit en het mijn (of eigenlijk jullie) idee is.
zo heb ik vader ook geattendeerd dat dochter gewoon recht heeft op zorgtoeslag, want dat had ze ook niet. Is toch weer €72 per maand voor haar
Yontheke schreef:Ayasha schreef:Het verbaast me echt hoeveel bokkers vinden dat kinderen die uitwonend zijn nog iets te zeggen hebben over met wie hun vader gaat samenwonen.
Of die nog inwonend zijn. Je kiest je partner nog altijd zelf...
Ayasha schreef:Het verbaast me echt hoeveel bokkers vinden dat kinderen die uitwonend zijn nog iets te zeggen hebben over met wie hun vader gaat samenwonen.
Ayasha schreef:Het verbaast me echt hoeveel bokkers vinden dat kinderen die uitwonend zijn nog iets te zeggen hebben over met wie hun vader gaat samenwonen.

Beetje wederzijds respect en begrip en elkaar wat gunnen is wel nodig.

) en hard werk om mn dromen waar te kunnen maken.
Ik heb een konijn die aardig wat zooi maakt dus als iemand zich er aan stoort wil ik daar best even de stofzuiger er doorheen trekken maar als een of ander 'vreemd wijf' om het zo maar even hard te noemen mij gaat vertellen dat ik mijn kamer op moet ruimen, het enige stukje huis dat volgens mijn ouders mijn verantwoording is en waar zij dus ook niet komen dan zeg ik nee bedankt.
Maar dan blijf ik er bij, TS mag zich daar aan ergeren maar als vader het hier mee eens is dan heeft zij niet echt een poot om op te staan.
Helemaal niet als mijn vader het aan blijft bieden/de optie open houdt. wiebke schreef:de empatische wiebke denkt: ik snap de kinderen, het is allemaal niet makkelijk, ze zijn het zo gewend, ik houdt mijn mond en speel mooi weer
de nuchtere wiebke denkt: ze zijn volwassen en willen ook dat ze zo behandeld worden, maar gedragen zichzelf totaal niet volwassen. Vader chanteren als hij niet meewerkt vind ik echt niet kunnen, een grote mond hebben tegen wie dan ook vind ik niet kunnen.
En hoe erg is het als ze in huis zijn, ik niet eens mezelf kan zijn? Ieder woord en iedere blik op een weegschaal moet leggen omdat er anders de pleuris uitbreekt? Op eieren lopen? Kan toch ook niet...
wittepit schreef:Wel heel fijn doanique dat je zo uitgebreid reageert! Bijvoorbeeld je visie op van wie het huis is, ik dacht er op jouw leeftijd zeker ook zo over, nu ik zelf een hypotheek op mijn naam heb staan denk ik er toch anders over! Maar dat heeft een van mijn voorgangers al uitgelegd.
Ook hoe je naar nieuwe regels/gewoontes kijkt is ook een eyeopener voor hoe een kind/puber/jongvolwassene er tegenaan kijkt.
Begrijp uiteraard dat er in dit huis helemaal niks van mij is op de laptop die ik nu in mijn handen heb na (en die heb ik gekocht met het verjaardagsgeld dat mijn ouders me gegeven hebben dus moet je nagaan
), maar het is meer een 'gevoel' dat 'die vreemde vrouw die ik niet ken' ineens bij ons in huis intrekt. Ik heb persoonlijk nogal wat problemen met vertrouwen en nieuwe mensen in mijn persoonlijke ruimte (leer die nieuwe mevrouw dan liever op neutraal terrein kennen dan dat ze even op de koffie komt en ze niet meer weggaat) dus 'in mijn ogen' komt ze in mijn huis wonen.

en toch echt eisen dat er in (ook haar) huis in ieder geval niet gerookt wordt.
pmarena schreef:Ach, aan de andere kant, als je vader voor jou van zijn geld geen boek maar sigaretten wil kopen ofzo...op zich heeft een moeder daar toch ook wel een zegje in of zij dat wel of niet goed vindt. Het blijft natuurlijk zo dat ze je vader dan moeilijk tegen kan houden, als hij het wil doen dan doet hij dat, maar zij kan daar natuurlijk wel een consequentie aan hangen
Bvb, een strafje voor je vaderen toch echt eisen dat er in (ook haar) huis in ieder geval niet gerookt wordt.
En dan is het aan vader om de regels te bepalen
Tenzij ik sjekkies ga rollen van dat boek maar dat lijkt me sterk haha!