Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sflj schreef:topsylover schreef:Ik vind het zó vreemd dat er zoveel mensen met een rijbewijs zijn, maar er zo weinig mensen zijn die auto kunnen rijden.. :/
Elke dag houd ik weer mijn hart vast omdat er van die idioten met 90 proberen in te voegen op een A weg, waardoor iedereen bovenop de rem moet, mensen van links naar rechts schieten om die slome te ontwijken, waardoor er een kettingreactie ontstaat en je dus files krijgt. (En dat maar op een stukje A weg van 8 km)
En niet alleen op A-wegen gaat dit zo, op N-wegen kunnen mensen er ook wat van! Rij gewoon de maximum snelheid, dat scheelt je een hoop ongelukken en stress.![]()
![]()
Echt hoor, geef mij maar Duitsland! Lekker 180 op de rechterbaan, mensen die voor je aan de kant gaan als jij er met hoge snelheid aankomen en geen idioten die met 100 een vrachtwagen proberen in te halen (die het voorbeeld van mij hierboven weer schetsen)
Wat een onzin! Jij komt niet vaak in Duitsland?
Betekend dus niet direct dat je verkeer hindert.
En ik ook overigens als ik er in rijd. Ik heb daar nog nooit een lijn in kunnen trekken. Genoeg VW polo's voorbij gereden zonder te hard te gaan
. Soms vergis je je erin maar meestal gaat dat idd zo langzaam. Is het stoplicht na 3 auto's alweer op rood terwijl er veel meer auto's langs moeten kunnen
(gauw tussen de andere auto's op de baan naast je proppen dan hihi)
Je merkt het idd wel in verbruik van benzine...
Ik rij veeeel braver en netter in mijn Vollie dan toen ik nog een Peugeot 206 GTI 2.0 onder mijn kont had.
Ik vind over het algemeen Audi/BMW veel irritanter links en te hard rijden.
liedje89 schreef:Naar het type auto kijken is wel degelijk praktisch, een koekblikkie trekt nooit keihard weg, een busje heeft een grotere dode hoek en bij volvo en BMW laten ze bij een deel van de auto's de richtingaanwijzers weg ipv wordt ingebouwde voorrang geïnstalleerd
inochiyo schreef:ik kijk eigenlijk niet achter het verbruik.
ik rij eigenlijk meestal een snelheid waar de baan best voor past.
soms heb je van die wegen waar er 50 bij staat maar waar er eigenlijk 70 of 90 had moeten staan.
zone 30 is meestal om de mensen te irriteren.
Shadow0 schreef:Air: ik denk dat je mist dat uitspraken gaan over 'in het algemeen'. Je combineert verschillende zaken met elkaar. Als je ervan uit gaat dat een kleine of oude auto nooit x doet, dan ben je dom bezig ja. Maar daarvoor hebben we de concepten 'meestal' en 'vaak' uitgevonden. Verkeer is niet iets van alles of niets - je bepaalt steeds weer waar je je aandacht heenstuurt. Bij auto's die vaak ( <- ) betrokken zijn bij patserig rijgedrag ga je extra opletten. Je gaat nog niet in de ankers, natuurlijk niet, maar het krijgt alvast een vlaggetje. Al die zaken samen maken dat ik in elk geval meestal niet overvallen wordt door het gedrag van medeweggebruikers, zonder dat ik bij elke inhaalmanouvre alle opties afga (dat is namelijk niet vol te houden.) Je gebruikt al die dingen om mogelijke risico's te spotten en daar op te anticiperen - met nuance, niet met blinde conclusies.
Poiuytrewq schreef:Anticiperen doe je niet op type auto (hoe kom je er in godsnaam bij) maar als ik niet weet wat iemand gaat doen, minder ik ook vaart en iemand in een bmw kan ook invoegen zonder te kijken net zo goed als iemand in een daihatsu move
Maar als de mogelijkheid er is zit ik op de linkerbaan en knallen maarrr
Sterker nog, ik beoordeel zoiets in het westen van het land anders dan in het oosten van het land, simpelweg omdat die westerlingen veel te veel last van adrenaline hebben en daarmee idioot weggedrag aan de dag leggen.
.
. Kortom je hebt het dan sneller in de gaten.
.
Fjorj schreef:Wat zelf irritant vindt is wanneer auto voor je rijd die niet in 1 keer op trekt.
(Bijv op 80 weg eerst 70 rijden en daarna heel langzaam door trekken tot 80).
Poiuytrewq schreef:Oh cp ik herken me zo in jou. Alleen ik zou wel wille ruilen van auto *rijdt in een opel omega* haha.
@ikke, ja je hebt ook wel gelijk. Alleen je verwachtingen kloppen niet altijd dus aan type auto hecht ik me niet teveel waarde.
Air schreef:Kan je zeggen, mijn broer heeft een hele oude Starlet en trekt toch echt relatief hard op hoorNever judge a book/car by it's cover.
Shadow0 schreef:Air, het gaat ook om 'rekening houden met'. Maar de combinatie van al die factoren geeft mij toch meestal wel behoorlijk veel mogelijkheden om te voorspellen wat iemand gaat doen. De meeste asociale acties overvallen mij niet helemaal zomaar.
Kahawa schreef:Shadow0 schreef:Air, het gaat ook om 'rekening houden met'. Maar de combinatie van al die factoren geeft mij toch meestal wel behoorlijk veel mogelijkheden om te voorspellen wat iemand gaat doen. De meeste asociale acties overvallen mij niet helemaal zomaar.
Voorspellen vind ik als je het 10/10 keer goed hebt. 9/10 keer is geen voorspellen mi, maar gewoon een betrouwbare inschatting kunnen maken.
Anthea schreef:Air schreef:Kan je zeggen, mijn broer heeft een hele oude Starlet en trekt toch echt relatief hard op hoorNever judge a book/car by it's cover.
Dit. Wij hebben een Toyota Corolla van 94 en hij trekt echt sneller op dan 90% van de andere weg gebruikers, zonder herrie. Wanneer ik in de nieuwe Honda Fit rij dan erger ik me altijd kapot want dat ding wil echt voor geen meter.