Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Re: Mysterieuze post van een aanbidder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:10

Ah kijk, ik krijg net te horen dat ik het kaartje van Wenen niet kán vinden, omdat hij die zelf gemaakt heeft. Dat verklaart een hoop :D Maar dat betekend dus dat we alle foto's gevonden hebben! *\%/* Bedankt voor alle hulp <3

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:11

Nu maar weer afwachten dus.wanneer je gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:48

Tis wel een schatje zeg Paisano, superlief dit! <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:13

Zwijmel zwijmel. :D

ZEURBUI AAN
Ik heb ook maar eens even een balletje opgegooid bij Arjen maar de eerstkomende jaren hoef ik geen aanzoek te verwachten. Bah. Stom. Ik wil ook een romantisch topic. -O-
ZEURBUI UIT

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:34

Jolien dat probleem ken ik ook met mijn vriend haha
Zijn 4 jaar samen en al heletijd erover bezig.. maar hij heeft nog steeds niks geprobeert...

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 19:47

Jans schreef:
Tis wel een schatje zeg Paisano, superlief dit! <3

Ja echt he <3 En je mag gewoon Jay(dene) zeggen hoor :D

Jolien & ladyflame, jammer zeg! Zijn ze gewoon nog niet toe aan trouwen of willen ze om een andere reden niet? Bij ons zit het er sowieso aan te komen denk ik, of dat nou dit is of niet. Wij denken en voelen er gelukkig helemaal hetzelfde over :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:06

Hij weet dat ik het dolgraag wil en hoorde hem laatst al 2 vrienden vragen voor getuigen en hoorde iets van binnekort vraag ik haar. Dus ik moet helaas afwachte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:16

Mijn man en ik waren nog geen drie jaar samen toen we anderhalve maand terug getrouwd zijn, als je er beiden zeker van bent dan zie ik niet in waarom je nog langer zou wachten. Zelfde met samenwonen, wij woonden binnen een maand samen, zou zonde zijn als je er na vier jaar achterkwam dat het toch niet werkte :+

Jaydene je hebt zeker niet al meer hints gehad, ik nieuwsgierig :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:35

We hadden het er van de week over. Ik kan er nog verdrietig om worden, en waarom? Geen idee. Hij zegt dat hij het ooit wel wil maar hij wacht toch hij "het" gevoel krijgt. Toch weet hij me nu al wel te zeggen dat hij voor altijd bij me wil blijven. Niet dat we het geld er nu voor hebben, maar ik zou het nu ook al wel willen. Al helemaal als ik dit dan zo lees, dan vraag ik me af waarom anderen het wel doen en wij niet. Wat is er dan mis met onze relatie?
Eigenlijk weet ik wel beter, we hebben het echt wel fijn samen, maar op de 1 of andere manier ben ik er heel erg mee bezig de laatste tijd. Ik droom zelfs regelmatig over onze trouwdag.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:15

Stile meelezer meldt zich ;) Ten eerste: fantastisch topic!

2e dingetje: missschien zijn de mannen die de dames nog niet ten huwelijk hebben gevraagd wel bang. In oktober ben ik 8 jaar samen met m'n vriend, waarvan we ook bijna al die tijd al samenwonen (waarvan 7 jaar echt officieel, daarvoor was het half bij hem/half bij mij). We hebben een huis samen, huisdieren samen en hij durft kids ook wel aan. Maar trouwen? Hij is als de dood! In mijn ogen is trouwen niets in vergelijking met het krijgen van een kindje, maar sommige mannen zien dat blijkbaar anders ;) En ik ken ook mannen die uit principe niet willen trouwen, vaak mannen waarvan de ouders gescheiden zijn.

Maar ik wil wel graag trouwen, zeur er ook wel eens om (al 5 jaar ofzo haha), maar wil hem ook niet dwingen. Ik wil echt dat het vanuit hem komt, maarja, denk dat ik nog wel 5 jaar moet wachten :D

Het zou echt tof zijn als TS ten huwelijk wordt gevraagd, ik blijf volgen!!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:54

Ik heb vd week toevallig een lijntje uitgegooid naar mijn vriend.

Wij zijn nu 1 jaar samen. Maar ik ben totaal niet financieel in staat om maar te denken aan een eigen huis.

En daarnaast is hij er ook totaal niet mee bezig. Hij wilt zeker met mij een toekomst opbouwen, zolang het gaat als het nu gaat uiteraard. Maar hij blijft een beetje in het nu hangen.

Nou stelde ik dus voor of hij het wat zou vinden om bij mij en mijn vader in te trekken.
Nou geinde hij er eerst over. Want mijn vader en ik zijn niet zo consequent met schoonmaken en opruimen toen zei die van. Ja dan zou ik gek worden en alles schoonmaken haha.
Nouja toen ik er wat serieuser over door ging vragen, kwam er wel wat los. Misschien nu nog niet maar ik zei van. Nou denk maar rustig na.

Bij hem is overigens geen optie want er is nauwelijks plek voor hem. Zijn kamer is tevens ook de plek voor droger en wasmachine en 3 kledingkasten van zn stiefvader. En eentje voor zichzelf.

De kamer is een onafgeschilderde bedoeling en zn bureau is ergens tussen gepropt. Dus dat is geen optie haha. Samen met zn 1 pers bed.

Ik zou het zo graag willen. Zeker nu ik 1.5 maand zonder hem ben geweest.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 11:52

Nog geen nieuwe hints :(

Ladyflame, dat klinkt alsof het wel goed gaat komen binnenkort :D

Jans, ik ben het echt helemaal met je eens! :D Waarom zou je lang wachten als je er beide precies hetzelfde over denkt? Toevallig heb ik het er gister met een hele goede vriendin over gehad en dat was toch even moeilijk. Had haar een poosje niet gezien en vertelde over de post en dat het best nog wel zou kunnen dat er binnenkort een aanzoek zou komen. Nou, ze was niet bepaald enthousiast :\ Ze vond mij te jong en onze relatie te kort. Ze kon zich gewoon niet indenken dat je dan al zeker van iemand kan zijn. Dat was wel even moeilijk om te horen van iemand die dicht bij je staat, maar het veranderd natuurlijk niet hoe ik naar mijn relatie kijk :)

Jolien, rot dat je er zo mee zit zeg :(:) Kan het me wel voorstellen met die wisselende signalen die hij geeft. Niet iedere relatie is hetzelfde en je moet die van jullie ook echt niet vergelijken met de mijne. Er zijn altijd dingen die bij andere mensen sneller of beter gaan. Jullie hebben een prima relatie als ik het zo hoor en Arjen geeft ook aan dat hij voor altijd bij je wil zijn! Dat aanzoek komt er echt nog wel :D

Joyce, wat grappig! Kinderen binden je nog wel meer aan elkaar dan een huwelijk, maf dat je vriend dat dan wel ziet zitten. Mannen he, onbegrijpelijk :') Maar het klinkt wel alsof je je er maar bij neer hebt gelegd :P

Cin, ik wist helemaal niet dat dat aan de orde was joh! Ik snap het wel, echt samen iets beginnen is financieel nu heel lastig voor jullie. Dus dan zou dit wel een alternatief kunnen zijn. Ben benieuwd wat hij ervan denkt als je terug bent in Nederland :D

We gaan heerlijk offtopic zo, zouden bijna een praatclubje kunnen starten zeg :Y)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:03

Komt zeker wel goed. Hebben het zelfs al over hoe we een bruiloft willen hebben haha.
Wonen zo goed als samen (me ouders wonen tegenover). Hij is verhuisd vanaf zuid limburg naar noord holland voor mij.

Maar ik krijg helemaal geen hints binnen haha daarom vind ik het zo leuk om jou te helpen

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:21

Haha nee was ook zeker niet aan de orde. Juist omdat hij er niet over na wilt denken. Hij leeft met de dag en vind het wel prima thuis.

Maar heb het aangekaart en hij zei dat hij er over na ging denken dus we gaan het zien.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:28

Paisano schreef:
Jans, ik ben het echt helemaal met je eens! :D Waarom zou je lang wachten als je er beide precies hetzelfde over denkt? Toevallig heb ik het er gister met een hele goede vriendin over gehad en dat was toch even moeilijk. Had haar een poosje niet gezien en vertelde over de post en dat het best nog wel zou kunnen dat er binnenkort een aanzoek zou komen. Nou, ze was niet bepaald enthousiast :\ Ze vond mij te jong en onze relatie te kort. Ze kon zich gewoon niet indenken dat je dan al zeker van iemand kan zijn. Dat was wel even moeilijk om te horen van iemand die dicht bij je staat, maar het veranderd natuurlijk niet hoe ik naar mijn relatie kijk :)

Dit herken ik ook wel van een vriendin van mij. :j Mijn vriend en ik gingen na 3 maanden samenwonen en zitten er nu aan te denken om volgend jaar een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Ook zijn we aan het kijken naar een grotere woning met het oog op de toekomst m.b.t. een kleine.
Toen ik haar deze dingen vertelde kreeg ik dezelfde reactie :+ Te jong, te kort samen e.d. Maar als het goed voelt en je zeker van mekaar bent, waarom niet? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:33

Weetje TS, je moet doen wat goed voelt. Het siert je vriendin dat ze eerlijk tegen je is en persoonlijk denk ik dat ik mijn vriendinnen hetzelfde had gezegd in zo'n situatie, haha. Want eerlijk is eerlijk, je bent inderdaad nog hartstikke jong en vaak zit je in deze periode nog helemaal op een roze wolk. Maar over het algemeen kan je beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan (want dan blijf je je altijd afvragen "wat als...").

En als hij je echt ten huwelijk vraagt (want misschien heeft hij gewoon een heel romantisch weekendje geregeld voor je verjaardag o.i.d.), hoef je toch ook nog niet gelijk te trouwen? Vrienden van ons waren binnen een jaar al verloofd, maar wachten met trouwen tot ze straks hun eigen huisje hebben.

Wat mij en mijn vriend betreft, ik heb me er inderdaad min of meer bij neergelegd. Een huwelijk moet van 2 kanten komen (vind ik) en niet af worden gedwongen omdat 1 van de 2 het zo graag wil. Ik vind het huwelijk een mooie manier om met je vrienden en familie te vieren dat je van elkaar houdt, een soort van "kroon" op je relatie. Maar zonder dat is onze relatie echt niet minder, we gaan niet opeens meer van elkaar houden, of anders met elkaar om, door een verloving of huwelijk.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:32

ik snap dat iedereen er anders over na denkt. ik zelf vind dat leeftijd er niet zoveel toe doet als je HET voelt dat voel je het en tja hoe voelt dat? ja dat voel je gewoon :P ik zou haar eerlijkheid waarderen maar wel banketstaaf eigenlijk dat ze je niet begrijpt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:48

Ik vind het niet zo gek en banketstaaf eigenlijk. De meeste meiden/jongens zijn rond hun 19e absoluut niet bezig met trouwen (zeer religieuze jongeren uitgesloten, want daar is het toch wat gewoner om jong te trouwen). De meeste 19 jarige zijn volop lol aan het maken, hebben nog helemaal geen zin om zich vast te leggen. Vaak moet je eerst in een wat rustiger vaarwater komen voor je je wilt settelen met 1 iemand, want het is toch wel de insteek dat je de rest van je leven bij die persoon blijft.

Een paar vrienden van mij hadden al op hele jonge leeftijd een relatie, sommigen zelfs een kindje gekregen en die hadden na een paar jaar zoiets "oliebol, ik heb mijn jeugd gemist!". Ze groeiden uit elkaar, zijn hun jeugd in gaan halen, om zich daarna weer te settelen met iemand die uiteindelijk beter bij ze bleek te passen dan hun jeugdliefde. Maar goed, ik ken ook iemand die al heel jong verliefd werd op haar huidige man en die zijn nog steeds gelukkig samen. Alleen dat komt net ff wat minder vaak voor ;)

Zelf heb ik een paar vriendjes gehad, waar ik in het begin net zo verliefd op was als mijn huidige vriend. En eerlijk is eerlijk, als mijn vriendjes mij in die smoorverliefde periode ten huwelijk hadden gevraagd, had ik waarschijnlijk in mijn roze wolk tegen allemaal ja gezegd :D Maar met mijn vriend ben ik nu al zo lang samen, dat we ook ondervonden hebben dat het na de roze wolk ook nog leuk is. Maar goed, de ene trouwt na een lange tijd, omdat ze dan beter weten wat ze aan elkaar hebben. Een ander trouwt misschien al snel (midden in die smoorverliefde periode) wat ook wel weer romantisch is! Dan leer je elkaar echt in het huwelijk kennen. Enne, het kan bij beiden net hard mis gaan, als goed gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:57

Ik heb ook vrienden die het gek vonden dat ik op mijn 23e al ging samenwonen :+ maar ik was toen al klaar met de studie, werkte al een poosje.. ik heb dan ook niemand verteld dat we gingen trouwen := behalve mijn beste vriendin die zelf ook al eeuwen samenwoont :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:16

Ik woonde op mijn 21ste officieel samen en op mijn 23ste kochten we samen een huis. Wij waren de eerste van mijn vriendengroep, maar mijn vriend (5 jaar ouder) had al vrienden die aan de 2e leg begonnen :D Dus ik was de koploper en hij de nakomer, haha. Edit: denk inderdaad dat het ook scheelt of je al werkt. Mijn vriend werkte al een tijd en ik werkte toen ook al. Het voelde dus heel logisch, ondanks dat we (achteraf gezien) nog best jong waren! Niet dat we nu niet meer jong zijn natuurlijk, we voelen ons nog steeds begin 20 hoor *\o/*

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:22

Ik was bijna 19 (15 juli 2011) toen ik een relatie kreeg. Na een half jaar (januari 2012) kwam vriendlief bij mij en m'n ouders wonen. Toen we een jaar samen (juli 2012) waren hebben we een hondje genomen. Toen we anderhalf jaar samen waren zijn we gaan samenwonen (februari 2013).

Je wil de reacties van onze vrienden niet weten.. we werden voor gek verklaard := en waren natuurlijk veel te jong, we zouden het niet lang met elkaar volhouden en weet ik het allemaal wat nog meer. Inmiddels zijn we langzamerhand aan het kijken naar een koophuisje. We willen beide graag trouwen (maar ik mag hem niet vragen :') ) en hebben het over kinderen gehad.

Tja en tuurlijk kan het fout gaan als je nog jong bent. Maar dat kan ook als je ouder bent. Ik ben in ieder geval al 3 jaar happy met m'n mannetje <3 en dat terwijl vele in onze omgeving ons nog geen half jaar gaven :+

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:00

Ik heb net in één keer heel het topic gelezen, dat doe ik eigenlijk nooit maar dit is wel erg spannend. Ik vind het nu al zenuwslopend en ik had alle updates in een kwartiertje gelezen haha! Ik kan me voorstellen hoe jij je moet voelen :o

Spannend!!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:29

Ik vind snel samenwonen helemaal geen probleem. Ik vind wel na een jaar al trouwen al erg snel. Zeker op jonge leeftijd. ga eerst eens een tijdje samenwonen voor je zon verbintenis aangaat. De eerste tijd is altijd leuk, maar je moet ook met elkaars minpunten om kunnen gaan en vaak komen die niet direct naar boven

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:30

Ach, wij zijn ook getrouwd op de dag dat we een jaar samen waren en we zijn inmiddels al 13 jaar gelukkig samen. Of eigenlijk 13 jaar getrouwd en 14 jaar samen dus :P
Het kan prima. Je moet het ook een beetje aanvoelen.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:05

Ik was bijna 18 toen ik mijn vriend leerde kennen en wat kregen 17 dus inmiddels ben ik al een tijdje 19 en nog steeds in love mijn vriend is 21 werkt al een tijd en gaat binnen kort weer beginnen met studeren zijn een beetje aan het kijken voor een huisje maar alles op zn tijd praktisch gezien wonen we vanaf het begin al samen hij is door de weeks altijd bij mijn ouders en slaapt dan ook bij ons en weekends bij hem omdat hij militair is en eigenlijk intern op de basis zat (woont in leiden werkt in leeuwarden) en het gaat echt super zo ^^ en inderdaad ook al ben je 18 of 50 het kan altijd mis gaan