Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:20

wel een goed idee speechless, maar ik denk ook vaak dat ze expres boven die grens gaan zitten om zo mensen te weren met een laag inkomen ofniet?
ja het was particulier maar wel bij een groot makelaars bedrijf, zie super veel woningen van hun op funda staan.

Net nog naar de woningbouw gebeld of er nog iets van extra economische afhankelijkheid bestaat voor mensen met een eigen bedrijf.. maar dat is helaas niet zo. Wat ik stiekem wel een beetje raar vind.. want je bent veel afhankelijker als je je eigen bedrijf in een plaats hebt dan wanneer je daar voor een baas werkt toch? naja.. ik moet geduld hebben maar dat heb ik helaas niet :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:29

Nanno_123 schreef:
wel een goed idee speechless, maar ik denk ook vaak dat ze expres boven die grens gaan zitten om zo mensen te weren met een laag inkomen ofniet?
ja het was particulier maar wel bij een groot makelaars bedrijf, zie super veel woningen van hun op funda staan.

Net nog naar de woningbouw gebeld of er nog iets van extra economische afhankelijkheid bestaat voor mensen met een eigen bedrijf.. maar dat is helaas niet zo. Wat ik stiekem wel een beetje raar vind.. want je bent veel afhankelijker als je je eigen bedrijf in een plaats hebt dan wanneer je daar voor een baas werkt toch? naja.. ik moet geduld hebben maar dat heb ik helaas niet :D

Ja wellicht wel. Dat dacht ik bij ons eigenlijk ook, maar toch de 'stoute schoenen' aangetrokken en gevraagd en hij was erg meewerkend. Bij ons was het een klein bedrijfje, dus dat was wel makkelijker te regelen denk ik. En ik zou een bedrijf ook heel goed snappen als ze het niet doen. Is toch veel meer gedoe, vooral als er ook mensen zijn die hem gewoon kunnen betalen.

Ah dat is wel jammer dat zoiets niet bestaat ja. Haha ja ik ken het, de ongeduldigheid. Wij hoeven ook nog niet per se weg ofzo, maar toch wil ik dan wel bovenaan komen bij de huisjes :+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:52

ik wil wel perse weg, maar zit niet in een noodsituatie ofzo :+
mijn vriend vindt alles best.. als we morgen gaan is het best en als we over drie jaar gaan is het best.. frustrerend soms :o

thanks voor het meedenken, ik blijf gewoon rondkijken en reageren.. en als het qua kosten net niet kan ga ik gewoon onderhandelen net als jij :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:12

Ik heb gisteren weer een studio bezocht, zat bij de laatste 3 :D Nu bleek er al iemand afgezegd te hebben en zijn we met 2 over .. Hopen dat diegene geen interesse heeft en dan heb ik hem *\o/* (of dat ik boven diegene sta en dus als eerste word uitgekozen :o )

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:05

Spannend Rietjee!
Dat afgewezen worden vond ik stom, maar hier gelukkig maar twee keer gebeurd, eigenlijk 1 de andere wees ik zelf af :o

Nu ben ik druk aan het kijken naar mn inrichting, heb een douchecabine die ik vrijdag ga halen bij de praxis (30% korting :)) ) En verder heb ik mn bank al uitgekozen, nu wil ik graag weten wanneer ik precies mn huis krijg, dan weet ik ook wanneer alles wat ik bestel ook geleverd kan worden. Verder morgen ook behang kijken :D Leuk leuk leuk!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:57

Rietje11: en??

hoe staat het hier verder met de verhuizingen en klussers?

Hier echt oliebol.. vanavond praten met m'n vriend. we zijn het zelfs niet eens over waar we willen wonen, we hebben al weinig keuze hier en gaat hij moeilijk doen :x vrouwen horen toch moeilijk te zijn? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:05

Ik ben ik dubio met buurvrouw , hmmm lieve vrouw niet daarom maar gewoon dubio haha

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:11

hehhh?? deze snap ik niet? :o

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:15

Rietje, weet je al wat? :)
Nanno, wat balen dat jullie het er niet over eens kunnen worden :/ heb ik mazzel mee, ik ben alleen :+

bij de blokker hebben ze een toffe aanbieding! 2 tefal koekepannen 24cm en 28cm €20.00!

Ik ga straks een bank en 4 eettafelstoelen ophalen, lang leve marktplaats *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:16

Nanno_123 schreef:

Wel positief bedoeld :P

Ik woon nu sinds begin dit jaar op mezelf , tijd vliegt heb 2 poezen en een gruwelijke bovenbuurman maarja dat terzijde haha. Ik woon in een blok met 8 woningen , onder het hoekje . Buurvrouw naast me en dan een jong stel en daarnaast weer een vrouw. Boven een man en nog een man en de derde geen idee en de 4de een vrouw. Naja onder ken ik alles :Y) , buurman heeft weleens ingebroken toen ik me buitensloot en ze zeggen altijd hallo.

Nu is de buurvrouw hiernaast een schat, midden 55 gescheiden en geen kinderen. Christelijk en het voelde altijd of ze me bekeren wou (niet gemeen bedoeld , ik geloof nergens in misschien mezelf maar dat is het) maar valt mee nu na een poosje geen contact , ik pas weleens op de poezen van haar en regelmatig om een bakje thee. Ik heb de kast die hier oorspronkelijk stond gekregen en nu heeft ze vorige week de was opgevouwd , en me weer terug in het gareel gezet :') . En nu kwam ze eens met het idee , van ja eens vergaderen zodat je huis afkomt.. Nu klapperde ik even met de oren , want ja huis komt niet af is woonbaar en voelt al goed. De gang moet nog , de plinten en wat deuren de slaapkamer muur strippen en nog wat meer. Nu zit ik gewoon ermee dat kost geld , dat is er gewoon niet maar ze zei ze kon wel schappelijk zijn :? .

Vindt het ja nogal moeilijk , het is van mij mijn huisje en ik red me wel maar ze is zo aardig etc.. Voelt altijd alsof er nog iets achter zit , of dat ze werkelijk helpen wil of iets anders of ik kijk teveel films :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:34

Vervelend Nanno! Hopelijk komen jullie er samen uit vanavond (gewoon heel zielig kijken :Y) :P )

Oh dat is idd een leuke actie tammy, misschien ga wel even langs :)

Hier is het even rustig. Er staat telkens nog geen passende woning op de site van de woningstichting..

Gek zeg takkie_muis, dat ze zich met jouw huisje bemoeit. Gewoon lekker doen wat je zelf nodig vind!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:57

Wij hebben net onze bezichtiging gehad. Morgen horen we of we het zijn geworden:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:16

Ik had vandaag een mail gehad dat er iemand voor mij zit en die heeft 21 juli intake gesprek ... Dus de kans is groot dat het niks wordt :(
Zoektocht gaat weer verder haha! :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 19:39

Spannend hoor Citroen22!

Levert toch best wel stress op dat via woningbouw etc, ben ik even blij dat ik dat niet heb gehad :=

Ik woon er nu 3 weken, en vind het héérlijk! Soms wel lastig wat ik nu weer ga avondeten haha, maar daar wordt ik vanzelf handig in. Verder valt het me nog alles mee qua huishouden, als ik iedere keer een halfuurtje doe gaat het best vlot en het is niet zo groot dat scheelt natuurlijk ook. :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:21

Hoe is het gesprek gegaan Nanno?

Spannend Citroen! Weet je ondertussen al iets?

Ah jammer Rietjee. Zo stom als je zo dichtbij bent!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:16

takkie_muis schreef:
Nanno_123 schreef:

Wel positief bedoeld :P

Ik woon nu sinds begin dit jaar op mezelf , tijd vliegt heb 2 poezen en een gruwelijke bovenbuurman maarja dat terzijde haha. Ik woon in een blok met 8 woningen , onder het hoekje . Buurvrouw naast me en dan een jong stel en daarnaast weer een vrouw. Boven een man en nog een man en de derde geen idee en de 4de een vrouw. Naja onder ken ik alles :Y) , buurman heeft weleens ingebroken toen ik me buitensloot en ze zeggen altijd hallo.

Nu is de buurvrouw hiernaast een schat, midden 55 gescheiden en geen kinderen. Christelijk en het voelde altijd of ze me bekeren wou (niet gemeen bedoeld , ik geloof nergens in misschien mezelf maar dat is het) maar valt mee nu na een poosje geen contact , ik pas weleens op de poezen van haar en regelmatig om een bakje thee. Ik heb de kast die hier oorspronkelijk stond gekregen en nu heeft ze vorige week de was opgevouwd , en me weer terug in het gareel gezet :') . En nu kwam ze eens met het idee , van ja eens vergaderen zodat je huis afkomt.. Nu klapperde ik even met de oren , want ja huis komt niet af is woonbaar en voelt al goed. De gang moet nog , de plinten en wat deuren de slaapkamer muur strippen en nog wat meer. Nu zit ik gewoon ermee dat kost geld , dat is er gewoon niet maar ze zei ze kon wel schappelijk zijn :? .

Vindt het ja nogal moeilijk , het is van mij mijn huisje en ik red me wel maar ze is zo aardig etc.. Voelt altijd alsof er nog iets achter zit , of dat ze werkelijk helpen wil of iets anders of ik kijk teveel films :')

Als ze echt gelovig is en van God houdt, dan kun je er vanuit gaan dat ze het echt uit liefde doet, en hoef je er echt niets achter te zoeken! :) Waardevol om zo'n buurvrouw te hebben! Ik zou zeggen: geniet ervan!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:37

Citroen22, ennn????

@takkie muis, ik snap je argwaan wel, dat zou ik ook hebben :o gewoon niets aannemen dan ben je haar niets verschuldigd, ook al is het met alle goede bedoelingen..

@pansy, dat kan je toch niet weten of ze echt van god houdt? bovendien.. alsof mensen die gelovig zijn nooit geen kwaad in de zin hebben? sorry maar ik vind het wat kort door de bocht. misschien ben ik te argwanend maar iemand geloven op zoiets.. nee.

@speechless, irritant zeg dat je nog niks kunt vinden, hoe blijf jij geduldig?
nou het gesprek.. ging dus over de telefoon -O- we hadden in mijn ogen afgesproken dat hij gister naar mij zou komen maar in zijn ogen was dat niet zo.. maargoed ik heb altijd gelijk dusseh :D
We hebben uiteindelijk na wat ruzie(omdat hij niet kwam opdagen hihi) wel goed gepraat en hij snapt wel dat ik boos en teleurgesteld was dat hij een huisje niet wilde waar ik verliefd op was geworden.. maargoed we gaan wel SAMENwonen dusja.. T probleem is alleen dat ik al heel lang wacht op hem en ik dus telkens afhankelijk ben van hem en dat zit me soms dwars. Hij heeft belooft er ook wat meer tijd en moeite in te steken, want ik doe nu alle reacties en zoekacties dagen lang.. agh het komt vast goed, het probleem is alleen dat mijn geduld op is en ik perse deze zomer uit huis wil dus dat maakt het niet makkelijker +:)+ verder ben ik een heel geduldig lief persoon en.... :x

Ik heb hem ook nog een mailtje met wat woningen gestuurd dus hij belt zo nog even wat hij er van vindt. (leuk he zoń vriend met een eigen zaak die dus altijd werkt)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:58

Mag ik me ook melden? *\o/*

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:36

Mijn keuken is nu (voorlopig) helemaal af! :)
Ben er super blij mee!

Voor & na
Afbeelding

En wat detailfoto's
Afbeelding

En Jolandaa, natuurlijk mag je je melden :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:38

Oke! Ik ga antikraak wonen! Heb er veel zin in, wel eng. Woon nu nog bij mn ouders die veel voor mn regelen

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:28

dan komt er vast een hoop op je af jolanda, ik zal als ik jou was vast gaan beginnen om dingen zelf te gaan regelen, heb je al een huisje toegewezen gekregen?

mooi geworden pansy, gaaf!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:42

Een vriendin van mn zus zit nu in het 'huisje' waar ik in ga. ze heeft morgen een gesprek bij de woningbouw en dan weet zij wanneer ze de sleutel krijgt van haar nieuwe huis en dan kan ik waar zij nu woont.

En ja ben al bezig met zoveel mogelijk zelf te regelen hoor ;)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:29

Mag dat wel op die manier, komt dat huis dan wel op jou naam?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:11

Sorry was erg druk hier op de boerderij.

We weten het nog steeds niet. Vriendlief is wel gebeld, omdat hij zzper is sinds kort, willen ze nog meer gegevens. Ook willen ze een garant verklaring en weten hoeveel mijn schoonvader verdient. Ook moeten ze nog steeds overleggen..

Dus we schieten niets op. Het is afwachten of mijn schoonvader garant wil staan. Omdat de reden dat we hier weg willen ook deels ligt aan de drukte hier. En het geen makkelijke man is. Beetje lastig uit te leggen

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:41

Ja, dievvriendin gaat mij aanmelden bij de huisbaas ;).
En.ja t huis komt op mijn naam