Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:15

Ik ben er nog over aan het nadenken...en bedenk me ineens, dat ik het wel erg jammer zou vinden als hij echo's en/of de bevalling zou missen.... maar goed, dat is dan niet anders.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:22

De bevalling zou niet moeten hoeven, daar mogen ze voor zover ik weet voor thuisblijven rondom de datum dat je uitgerekend bent. Maar echo's, verjaardag, eerste schooldag, daar moet je wel rekening mee houden denk ik. Vrienden van ons, beiden bij Defensie, hebben een baby van nog geen jaar, die was pas een paar maanden toen hij op uitzending ging. Das wel heftig, je mist dan veel.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:27

@jodie de versoepeling was heel simpel, ze kregen meer te eten. En dat was een van de dingen waar hij op uitviel. Hij was zo afgevallen dat hij op was.

@allegra ik ga er van uit dat hij bij defensie blijft. En met dat idee maken we onze keuzes. Bijvoorbeeld een huis dicht bij mijn ouders. We hebben allebei een kinderwens en ik weet dat er dan veel op mijn schouders komt. Maar ik denk altijd als een ander het kan waarom ik dan niet? En je weet toch niet hoe het loopt. Nu zijn er veel uitzendingen maar wie zegt dat dat over 5 jaar nog zo is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:31

Mee eens, dat zullen lastigere dagen zijn. Maar hoe mooi en waardevol is het dan zodra hij thuis komt... ik denk dat ik dat 100 maal mooier vind, dan dat hij elke dag thuis zou zijn...

Dat heb ik nu al met veel dingen!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:51

Dat heb ik ook, dat je sommige dingen veel meer gaat waarderen waardoor andere dingen niet zo belangrijk meer zijn.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:56

En niet alleen met een militair loop je tegen dat soort dingen aan. Ook als vrachtwagenchauffeur of in het bedrijfsleven zijn mensen soms veel van huis. Of ze werken 6 dagen in de week tot 's avonds laat en hebben geen tijd voor hun gezin.

En juist veel militairen beseffen vaak hoe gelukkig ze mogen zijn met een stabiele relatie. Want als ik zo de verhalen hoor zijn er heel veel collegas waar het thuis niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:03

Interessante 'discussie' de afgelopen pagina, erg mooi om zo te lezen!

Ik heb nooit een kinderwens gehad, ben nu 29 en ben soms wel eens bang dat het 'later' ga missen maar nu kan ik me nog niet indenken kinderen te hebben. Vriend (27) heeft wel een kinderwens, hij wilde ze een paar jaar geleden het liefst al maar is de laatste tijd wel steeds meer aan het twijfelen gegaan nadat hij het er veel met collega's over heeft gehad.
Samen hebben we het er ook al jaren en regelmatig over gehad en met de zoektocht naar nieuw huis wel optie open gehouden dat altijd ruimte voor zouden hebben. Huis ondertussen gevonden maar komende jaren nog wel klusproject aan. Vriend weet ook dat kinderen consequenties gaan hebben dan voor zijn werk omdat ik dan niet meer wil dat hij zo vaak weg is. En ik wil eerst ergens een vast contract hebben, dus voorlopig nog zat wat we eerst op orde moeten hebben.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:42

Bijzonder om de input vanaf de andere kant mee te maken qua kinderen! Ik zelf heb geen kinderen, wel de wens, maar ben nog jong genoeg. Ik vind het fijn om het eens vanaf 'de andere kant' te lezen hoe het wordt ervaren! :)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:23

Hier nog een vrouw van een militair. Wij zitten nu sinds een week voor 3 jaar op Sint Maarten. Dat is ook weer een voordeel van een baan bij Defensie. Anders had ik dit nooit meegemaakt.

Wij zijn trouwens bewust kinderloos. Ik ben nu 42 dus ik kan het eindelijk achter me laten. Niet meer alle vragen moeten beantwoorden of ze nog komen en wanneer.
We hebben 2 honden, 2 katten en paarden. Genoeg om handen dus. Al heb ik mijn paarden in Nederland achter gelaten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:03

Wow, heftig! Om ervoor te verhuizen. Maar wauw naar Sint Maarten lijkt me dan toch geen al te vervelende compromis, prachtig! :j

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:07

Wat een geweldige kans is dat! Als ik ooit het aanbod krijg om daar geplaatst te worden zal ik zeker geen nee zeggen! Lijkt me geweldig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:42

Ik weet echt niet wat ik zou doen... ik wil mijn paard echt niet achter laten...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:32

Hoi allemaal! Kennen jullie mij nog? O:)

Sinds mijn dochter geboren is ben ik eigenlijk nog maar zelden op bokt. En zo te zien mis ik ook nog eens allemaal discussies ;) (ik heb een stukje terug gelezen)
Leuk dat dit topic weer echt leeft. We zijn tenslotte met velen :)

Ik wilde ook even wat rechtzetten over de vereniging die Ymke aanhaalde. Ik zit in het bestuur, we zijn net begonnen (in februari hebben we besloten een vereniging te worden) en Haike (en anderen) ik kan je zeker zeggen: we zijn er zeker ook voor thuisfronters zonder kinderen. Thuisfrontsupport is een vereniging door en voor thuisfronters. Van welk krijgsmachtdeel of in welke vorm dan ook. We gaan er dus niet vanuit dat je kinderen hebt ;)
Zoals Ymke ook geen kinderen heeft zijn er nog wel meer meiden die geen kinderen hebben. En hoe meer zich aansluiten hoe groter die groep natuurlijk ook wordt ;) En ik hoor ook graag wat jullie als kindloze thuisfronter voor artikelen en activiteiten zouden willen zien, lezen en doen. Het gaat juist om de behoefte van het thuisfront. En zoals thuisfront dat er alleen voor staat met kinderen wil weten hoe ze bepaalde zaken aanpakken, zo wil je als thuisfront zonder kinderen weer andere dingen weten. Logisch!

@Allegra, dat nog zoveel mensen dat denken he, dat het een soort fase is. Hier hebben we juist weleens een lastige periode gehad dat hij zo klaar was met de organisatie, maar dat ik wist dat ie erbuiten veel ongelukkiger zou worden. Tja, hoe ga je daar dan mee om... Voor mij was het deels stimuleren naar buiten te kijken, maar ook te kijken wat de opties binnen Defensie zouden zijn. En soms komt het wel weer eens op. Het scheelt dat ik de Defensie-organisatie ook een beetje van binnen uit ken. Ik denk dat ik daar zelf wel een voordeel mee heb. Ik zeg altijd dat er idd mensen zijn die bij Defensie werken omdat ze het gewoon wel leuk leek. En er zijn mensen die nergens anders zo zouden kunnen aarden als bij deze werkgever. Die daar gewoon thuis horen en waar het militair zijn er gewoon in zit. Ze kunnen prima wat anders, maar gelukkig worden ze er niet van.

En om antwoord te geven op je vraag: zeker tevreden. Nu is mijn lief niet vaak weg (soms zou ik weleens willen dat ie wat vaker wegging), maar het heeft ook echt heel veel te maken met een mindset, vind ik en ervaar ik zo. Het maakt mijn eigen keuzes wel wat lastiger. Ik ben nu op zoek naar een baan, maar moet nu met een kind meer rekening houden met zijn werk en andere randfactoren, dan voorheen.

Nikki, 27 is helemaal niet oud joh. Ik ben met bijna 29 jaar moeder geworden ;) En er komt ooit nog wel een tweede.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:11

Wat een vreselijk nieuws van de twee omgekomen militairen in Mali. Opeens komt het allemaal erg dichtbij, wat een vreselijke nachtmerrie voor de nabestaanden.

Mochten jullie ze kennen dan wil ik jullie ook condoleren en sterkte wensen met dit vreselijke verlies!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:16

Nou he. Geen woorden voor... Verschrikkelijk.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:55

Ik moest gelijk aan dit topic denken. Verschrikkelijk zo'n bericht. Ook hier sterkte en condoleance aan nabestaanden en collega's, zowel ter plaatse als in Nederland.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:59

Inderdaad sprakeloos. Zo oneerlijk en wat een verdriet voor de familie en naaste collega's..... |(

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:54

Mag ik hier ook even in posten?
Ik ben sinds 7 maanden samen met een militair en we wonen sinds 2 maanden ook samen.
In het begin was dit niks bijzonders, af en toe een weekje weg (om de anderhalve maand of zo).
Maar sinds het terreurniveau omhoog is gegaan is het echt om te huilen.

Deze zomerperiode is hij bijna nooit thuis, 2 weken op straat, 1 week "thuis" (moet hij nog wel gewoon naar de kazerne op weekdagen), 1 week op zending (ondersteunende dienst), terug 1 week "thuis" en dan weer 2 weken op straat. En zo gaat het maar door...

Op 10 weken tijd is hij slechts 5 weken "thuis". Probleem is dan ook nog eens dat we dat 1ne weekend dat hij thuis is niet eens perse samen hebben omdat ik in de zorgsector werk en dus ook weekends wordt ingepland.

Hoe doen jullie dat? Ik heb graag mijn ruimte en ben best zelfstandig, maar op deze manier is het ook niet te doen. Bijna alle activiteiten dat gepland worden met onze vriendengroep doe ik alleen, want hij is er dan niet...
Ik heb het er veel moeilijker mee dan ik ooit had gedacht het ermee te hebben.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen nu met het verhoogde terreurniveau (weet niet hoe dat in Nederland zit?)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:39

Het went.. Het ene moment is drukker dan het andere. Wij hebben afgelopen jaar elkaar ook weinig gezien, dit jaar is hij ineens veel thuis. Het heeft een wisselwerking. Ik moest in het begin ook heel erg wennen, maar nadat ik een jaar in het buitenland gewoond heb maak ik me niet zo snel meer druk. Soms vraag ik me af wanneer hij ajb weer eens op kan zouten :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:46

Morgen beslist de tweede kamer over de missie in Mali en Irak 2017 , voor veel mensen een spannende beslissing waaronder ook voor mij. Kans is groot dat de missies door gaan maar wat ik begreep in afgeslankte vorm.

Nog meer mensen erg benieuwd naar de uitkomst?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:08

Ja. Al is het voor zover ik weet vrijwel zeker dat de heli's terugkomen dus voor ons dan geen Mali meer. Maar ja, iets met defensie en de politiek, je weet het niet.

Dit jaar hoeft hij niet, hij zou de gezagvoerdersopleiding gaan doen maar dat overlapt met hun uitzendperiode. Was een hoop gedoe maar ze hebben het erdoor dat hij niet mee hoeft op uitzending en gewoon kan beginnen. Op naar die kapiteinsstoel!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:50

Wat fijn Allegra dat hij zich helemaal daar op kan richten. Hier wachten we af wat volgend jaar besloten gaat worden over de missie naar het M-O en dan nog andere dingen zoals Polen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:12

Ik wacht zelf ook in spanning af, ben benieuwd of er voor mij iets op de planning komt voor volgend jaar!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:38

@lonniej ik heb begrepen dat als je volgend jaar op uitzending moet je dit in principe al weet. De opwerkperiodes zijn al in volle gang voor de eerste lichtingen. Het is nu alleen nog wachten op de officiele brief

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:32

Nou het is bijna zover, nog een paar weekjes en dan gaat mijn vriend voor het eerst 3 maanden weg.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, ben er nu al een beetje zenuwachtig voor haha.
Het is tot ongeveer vorige week onzeker geweest voor hoelang het nou zou zijn, dat was wel erg rot.

Helaas is hij niet thuis dat wij 6 jaar samen zijn, zijn eigen verjaardag en Sinterklaas,
als het goed is is hij met kerst wel weer lekker thuis *\o/*