magda_90 schreef:Omdat daar mijn (ouderlijke) huis-huis is, maar ik ben net zo vaak in West-Friesland te vinden. Vooral het aankomende half jaar.
Oh, oke

Dan weten we dat ook weer
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mika11 schreef:Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn.![]()
(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)
Percy schreef:Ik vraag me al tijden af waar het woord "poown" vandaan komt![]()
Dat vind ik zo'n vreemde uitdrukking en die komt volgens mij alleen op bokt voor. Is dat dan bokttaal? het woord "allesje" kom ik hier ook steeds vaker tegen. Helemaal mooi als het "me allesje" is.
Vast en zeker en zeker en vast zijn trouwens allebei correct. Net als door de bomen het bos niet zien en door het bos de bomen niet meer zien. In spreekwoorden en gezegde's zijn er behoorlijke verschillen tussen Vlaams en Nederlands.
JJane schreef:Bomba schreef:Zo hoorde ik laatst ook iets opmerkelijks. Een vrouw vertelde over haar paard:
"De deken is van ze" in plaats van "de deken is van haar". Heel typisch
Maar hypisch is een heel eigen taal hoor. Wij staan daar niet bij stil maar mijn vriendin, die totaal geen verstand van paarden heeft, heeft er toch minstens 2 jaar over gedaan om de gesprekken in de kantine echt te kunnen volgen.

Ess_Ramona schreef:Rare maar ook erg grappige uitspraken hier.
Maar ik ben een Achterhoeker, en ik word er wel erg vaak op gewezen dat "los" en "open" 2 verschillende dingen zijn.
Wij zeggen:"Wil je de deur even los doen?" Maar het moet natuurlijk open zijn, maar het is er zo ingegroeid.
Net zoals de ramen. Zo ken ik ook mensen die op bed liggen en ook mensen die in bed liggen. InekeN schreef:En wat vinden jullie dan van: "Mijn paard heeft als afstammeling Jazz".
Citaat:Ook zoiets mega-irritants wat je heel vaak leest in advertenties.
Of het paard is "supper te bereiden". Mmmm, met uitjes en jus? :+