Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:17

Natuurlijk even erg.Maar een 'normaal' kind verdwaald niet zomaar de eerste keer.Die weet ook dat hij aan andere mensen de weg kan vragen,die weet wat hij moet doen.Een kind met beperking raakt gelijk in paniek!
De meeste van jullie hebben volgens mij geen eens kinderen,als ik sommige uitspraken zo lees.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:18

Als je kijkt naar de vermiste kids zijn dat vaak ook kwetsbare kinderen hoor. Ik weet niet hoe jij erop komt dat dit altijd normale kinderen zouden zijn?

Daarbij: ELK kind is normaal. Mijn kind is gewoon normaal. Hij heeft alleen wat meer uitdagingen dan anderen. Net zoals niet elk kind Chinees kan leren, kunnen er sommige kinderen niet leren zelfstandig naar school te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:19

Ik vind het maar een naar sfeertje in dit topic. Weinig inlevingsvermogen en dat vind ik jammer.

Deze doelgroep is niét te vergelijken met normale kinderen. Vergelijk het eerder met een kind met de sociaal emotionele ontwikkeling van 3. Stuur jij je brutale peuter in zijn eentje met het OV?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:20

gohya schreef:
Natuurlijk even erg.Maar een 'normaal' kind verdwaald niet zomaar de eerste keer.Die weet ook dat hij aan andere mensen de weg kan vragen,die weet wat hij moet doen.Een kind met beperking raakt gelijk in paniek!
De meeste van jullie hebben volgens mij geen eens kinderen,als ik sommige uitspraken zo lees.

Een normaal kind kan ook 'vermist' raken. Jij noemde namelijk telefoontjes van vermissing op. Nou sorry, maar als je met de instelling leeft dat je kind ieder moment kan verdwijnen door wat en wie dan ook, kan je beter in je hutje op de hei gaan wonen.

Ik vind het erg jammer ook dat TS overigens alleen ingaat op de dingen die absoluut niet kunnen, en niks doet met de misschien betere oplossingen en aanbiedingen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:21

Lente schreef:
Ik vind het maar een naar sfeertje in dit topic. Weinig inlevingsvermogen en dat vind ik jammer.

Deze doelgroep is niét te vergelijken met normale kinderen. Vergelijk het eerder met een kind met de sociaal emotionele ontwikkeling van 3. Stuur jij je brutale peuter in zijn eentje met het OV?

nee die breng ik naar school

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:21

chelle_dora schreef:
Maar voor de ouders allemaal even erg. Dus dan moet je alle kinderen maar thuis houden.

hmm, dat vind ik wel hard gezegd hoor.
Kinderen die je heel goed begeleid om naar school te gaan en dan toch nog te verdwalen....
dat is wel een groot verschil met normale kinderen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:23

superwoman schreef:
logisch, maar ik vraag me als meelezer nog steeds af waarom de ts niet ook met het openbaar vervoer kan gaan om haar dochter weg te brengen?

En de pesters? die zijn denk ik van haar vorige school ofzo?

nog maar eens :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:23

Bij een kind met een beperking is de kans vele malen groter dat er iets mis gaat. Dit is een extreem kwetsbare doelgroep.

Meisjes met een dergelijke beperking komen bijvoorbeeld sneller in handen van loverboys dan gewone meisjes, zéker als je aan de buitenkant niet zoveel aan ze ziet.

@Ceriadwen, waar zit hij/zij op school? Gaat het met jou verder helemaal goed? Heb je meerdere kinderen die naar een andere school moeten?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:24

gohya schreef:

Mijn ex heeft een autistische zoon en die is met boodschappen doen ooit eens verdwenen. Dit jochie is nu 18 maar zal nooit zelfstandig kunnen wonen. Toen hij verdween was hij 6. Dus ja ik weet wat het is, en ik weet hoe moeilijk het is. Een ding kan ik je wel vertellen, hij had er minder last van dan wij, veel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:24

superwoman schreef:
chelle_dora schreef:
Maar voor de ouders allemaal even erg. Dus dan moet je alle kinderen maar thuis houden.

hmm, dat vind ik wel hard gezegd hoor.
Kinderen die je heel goed begeleid om naar school te gaan en dan toch nog te verdwalen....
dat is wel een groot verschil met normale kinderen.

Gohya noemde echter telefoontjes over vermissen, niet verdwalen. Verdwalen kan iedereen overigens met de eerste keren OV. Ik ben de eerste paar keren dat ik zelf ging treinreizen ook echt wel een paar keer goed verdwaald en ik kan nog steeds af en toe de weg niet vinden op de drukkere perrons.

betekent niet dat ik het huis niet uit mag.
En een kind met autisme standaard met een 3 jarige peuter vergelijken vind ik ook niet netjes, weet niet wie die vergelijking maakte maar als een "normaal" iemand die maakt (zonder kinderen, wat ook een doodzonde is want dan weet je er blijkbaar niks van hoe het voelt) wordt je getackled en zijn dat ook gewoon mensen. Maar een ander mag die vergelijking wel trekken.

Als het daadwerkelijk iemand is met het niveau van een 3jarige peuter horen ze ook nog niet op school te zitten, dat kunnen ze dan ook niet aan imo.

Edit: maar wat ik al zei, ik vind het een beetje jammer worden dat er overal alleen maar wordt gezegd kan niet, kan niet, kan niet!!!! en verdere oplossingen of hulp wordt niet eens op gereageerd.
Mensen worden daar ook niet echt gemotiveerd van om nog oplossingen te zoeken voor een ander.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:30

chelle_dora schreef:
.

Edit: maar wat ik al zei, ik vind het een beetje jammer worden dat er overal alleen maar wordt gezegd kan niet, kan niet, kan niet!!!! en verdere oplossingen of hulp wordt niet eens op gereageerd.
Mensen worden daar ook niet echt gemotiveerd van om nog oplossingen te zoeken voor een ander.

Dat ben ik met je eens. Geen van de aangedragen opties wordt uitgedacht of het mogelijk gaat zijn. Er wordt meteen gezegd dat het niet kan. Dan is er nog maar 1 oplossing, kind thuishouden... Meer smaken zijn er volgens mij niet... Dat busje gaat verdwijnen, en zonder een alternatief komt de dochter van TS gewoon thuis te zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:31

eilleen333 schreef:
chelle_dora schreef:
.

Dat ben ik met je eens. Geen van de aangedragen opties wordt uitgedacht of het mogelijk gaat zijn. Er wordt meteen gezegd dat het niet kan. Dan is er nog maar 1 oplossing, kind thuishouden... Meer smaken zijn er volgens mij niet... Dat busje gaat verdwijnen, en zonder een alternatief komt de dochter van TS gewoon thuis te zitten...

Inderdaad..
Mijn aanbod staat nog steeds maar dan moet de TS mij zelf even benaderen. Ik ga er niet meer achteraan hobbelen.

Anoniem

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:34

Ik vergeleek niet élke autist met een driejarige sociaal-emotioneel. Maar als ik kijk naar de cliënten die ik heb gehad... Sommigen konden zelf reizen maar dit waren er zeer weinig. (Op een groep van 25 kinderen waren het er 2).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:36

De kans dat je in het OV een gediplomeerde begeleider die met de doelgroep om kan gaan waar TS haar dochter in valt is niet groot.
Die moet maar net toevallig in de zelfde bus zitten of coupe van de trein.
Echt waar als je daar vanuit moet gaan :n

Gohya ik heb ook geen kinderen maar kan mij wel inleven in de situatie :j .

Lente dat inlevingsvermogen lijkt hier idd ver te zoeken al lees ik wel dat sommige de situatie wel proberen te begrijpen maar dat TS op heel veel vragen niet reageert.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-13 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:38

OsMo schreef:
De kans dat jij in het OV een gediplomeerde begeleider die met de doelgroep om kan gaan waar TS haar dochter in valt is niet groot.

In ieder geval groter dan in de bus, tenzij er een gediplomeerde begeleider meereist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:38

Bovendien heb je geen zak aan het papiertje als de cliënt in kwestie je niet kent hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:40

Ceriadwen schreef:
[naam] schreef:
De kans dat jij in het OV een gediplomeerde begeleider die met de doelgroep om kan gaan waar TS haar dochter in valt is niet groot.

In ieder geval groter dan in de bus, tenzij er een gediplomeerde begeleider meereist.

In de bus zit geen gediplomeerde nee maar wel iemand die geschikt en bekend is met de doelgroep! dat is altijd beter dan de gok wagen op misschien wel niemand.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:41

Lente schreef:
Bovendien heb je geen zak aan het papiertje als de cliënt in kwestie je niet kent hoor :+

Dus als de cliënt van instelling wisselt om reden x of y, dan kan het nooit goedkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:41

OsMo schreef:
Ceriadwen schreef:

In de bus zit geen gediplomeerde nee maar wel iemand die geschikt en bekend is met de doelgroep is! dat is altijd beter dan de gok wagen misschien wel niemand.

Maar voorlopig kan geen van beiden. Die bus gaat weg, en de rest kan en wil ze niet.

Ik heb dan misschien geen tig diploma's maar meereizen mits het niet te ver is vind ik geen punt.
Dat is in mijn ogen nog altijd beter dan een boete oplopem omdat je verzuim hebt met de leerplicht. Lijkt me duurder dan een busje, een mens én het OV bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:42

Echt he, ik zie me al op een flippende autist (die uiteraard vorlor de herkenbaarheid een plaatje op heeft met 'ik ben autist') afstappen; "Goeiemiddag, je kent me niet maar ik ben SPH'er dus ik ga jou nu helpen want ik weet hoe ik met jou om moet gaan!"

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:44

Bij wisseling van instelling is het voor de autist duidelijk dat er nieuwe leiding is. Bovendien heb je dan overdracht van de vorige instelling en/of ouders/verzorgers. Dat is toch niet te vergelijken met een plotelselinge escalatie in de trein?? :')

Sorry hoor maar je praat nu echt poep :+

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:45

Lente schreef:
Bij wisseling van instelling is het voor de autist duidelijk dat er nieuwe leiding is. Bovendien heb je dan overdracht van de vorige instelling en/of ouders/verzorgers. Dat is toch niet te vergelijken met een plotelselinge escalatie in de trein?? :')

Maar hoe gaat het dan in het verdere leven van de autist. Blijft hij / zij de rest van zijn leven 24 uur per dag onder toezicht van gediplomeerde begeleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:46

Sommige autisten wél ja.

Sommigen kunnen enkele uren alleen blijven in de instelling als die veilig is. En sommigen kunnen wél zelfstandig functioneren. Ligt net aan de ernst van de stoornis en daarbij hun IQ

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:46

Vind je Lente? Waarom kan je dat ook onderbouwen?

Vreemde is vreemde of dat nou in een instelling is of in het OV. In beide gevallen weet de client dat er vreemden zullen zijn die zich kunnen bemoeien met hem/haar.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:47

Petpa schreef:
Lente schreef:

Maar hoe gaat het dan in het verdere leven van de autist. Blijft hij / zij de rest van zijn leven 24 uur per dag onder toezicht van gediplomeerde begeleiding?

EN dezelfde nogwel