Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Natuurlijk even erg.Maar een 'normaal' kind verdwaald niet zomaar de eerste keer.Die weet ook dat hij aan andere mensen de weg kan vragen,die weet wat hij moet doen.Een kind met beperking raakt gelijk in paniek!
De meeste van jullie hebben volgens mij geen eens kinderen,als ik sommige uitspraken zo lees.
Lente schreef:Ik vind het maar een naar sfeertje in dit topic. Weinig inlevingsvermogen en dat vind ik jammer.
Deze doelgroep is niét te vergelijken met normale kinderen. Vergelijk het eerder met een kind met de sociaal emotionele ontwikkeling van 3. Stuur jij je brutale peuter in zijn eentje met het OV?
gohya schreef:Natuurlijk even erg.Maar een 'normaal' kind verdwaald niet zomaar de eerste keer.Die weet ook dat hij aan andere mensen de weg kan vragen,die weet wat hij moet doen.Een kind met beperking raakt gelijk in paniek!
De meeste van jullie hebben volgens mij geen eens kinderen,als ik sommige uitspraken zo lees.
superwoman schreef:chelle_dora schreef:Maar voor de ouders allemaal even erg. Dus dan moet je alle kinderen maar thuis houden.
hmm, dat vind ik wel hard gezegd hoor.
Kinderen die je heel goed begeleid om naar school te gaan en dan toch nog te verdwalen....
dat is wel een groot verschil met normale kinderen.
chelle_dora schreef:.
Edit: maar wat ik al zei, ik vind het een beetje jammer worden dat er overal alleen maar wordt gezegd kan niet, kan niet, kan niet!!!! en verdere oplossingen of hulp wordt niet eens op gereageerd.
Mensen worden daar ook niet echt gemotiveerd van om nog oplossingen te zoeken voor een ander.
eilleen333 schreef:chelle_dora schreef:.
Edit: maar wat ik al zei, ik vind het een beetje jammer worden dat er overal alleen maar wordt gezegd kan niet, kan niet, kan niet!!!! en verdere oplossingen of hulp wordt niet eens op gereageerd.
Mensen worden daar ook niet echt gemotiveerd van om nog oplossingen te zoeken voor een ander.
Dat ben ik met je eens. Geen van de aangedragen opties wordt uitgedacht of het mogelijk gaat zijn. Er wordt meteen gezegd dat het niet kan. Dan is er nog maar 1 oplossing, kind thuishouden... Meer smaken zijn er volgens mij niet... Dat busje gaat verdwijnen, en zonder een alternatief komt de dochter van TS gewoon thuis te zitten...
.OsMo schreef:De kans dat jij in het OV een gediplomeerde begeleider die met de doelgroep om kan gaan waar TS haar dochter in valt is niet groot.
Die moet maar net toevallig in de zelfde bus zitten of coupe van de trein.
Ceriadwen schreef:[naam] schreef:De kans dat jij in het OV een gediplomeerde begeleider die met de doelgroep om kan gaan waar TS haar dochter in valt is niet groot.
Die moet maar net toevallig in de zelfde bus zitten of coupe van de trein.
In ieder geval groter dan in de bus, tenzij er een gediplomeerde begeleider meereist.
OsMo schreef:Ceriadwen schreef:
In ieder geval groter dan in de bus, tenzij er een gediplomeerde begeleider meereist.
In de bus zit geen gediplomeerde nee maar wel iemand die geschikt en bekend is met de doelgroep is! dat is altijd beter dan de gok wagen misschien wel niemand.

Lente schreef:Bij wisseling van instelling is het voor de autist duidelijk dat er nieuwe leiding is. Bovendien heb je dan overdracht van de vorige instelling en/of ouders/verzorgers. Dat is toch niet te vergelijken met een plotelselinge escalatie in de trein??
Sorry hoor maar je praat nu echt poep
Petpa schreef:Lente schreef:Bij wisseling van instelling is het voor de autist duidelijk dat er nieuwe leiding is. Bovendien heb je dan overdracht van de vorige instelling en/of ouders/verzorgers. Dat is toch niet te vergelijken met een plotelselinge escalatie in de trein??
Sorry hoor maar je praat nu echt poep
Maar hoe gaat het dan in het verdere leven van de autist. Blijft hij / zij de rest van zijn leven 24 uur per dag onder toezicht van gediplomeerde begeleiding?