Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:31

Morganlefay schreef:
zap schreef:
Ik begrijp je niet?
Controle is gewoon 100 procent en de overige veelvoorkomende behandelingen (vullen, verdoving, röntgen, wortelkanaal) is gewoon 80 procent. Vind jij dat weinig?

Ja kosten, baten. Zeker nadat de tandartstarieven vrij gegeven werden was dat een uitgelezen gelegenheid van de Zorgverzekeraars om de vergoeding naar beneden te halen. 30 euro per maand x12. Alleen de controle wordt volledig vergoed de rest niet.

Je weet dat de tandartstarieven alleen in 2012 vrij waren. ze zijn nu weer allemaal vast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:45

Morganlefay schreef:
zap schreef:
Ik begrijp je niet?
Controle is gewoon 100 procent en de overige veelvoorkomende behandelingen (vullen, verdoving, röntgen, wortelkanaal) is gewoon 80 procent. Vind jij dat weinig?

Ja kosten, baten. Zeker nadat de tandartstarieven vrij gegeven werden was dat een uitgelezen gelegenheid van de Zorgverzekeraars om de vergoeding naar beneden te halen. 30 euro per maand x12. Alleen de controle wordt volledig vergoed de rest niet.

Je weet dat de tandartstarieven alleen in 2012 vrij waren. ze zijn nu weer allemaal vast :)[/quote]

Ja, was ook een heel kabaal, mede omdat de heren verzekeraars hier een slaatje uit sloegen door de hoogte van de vergoedingen te verlagen tov het jaar daarvoor. Stel dieven. bah. }:)
En ze verdienen goed aan dit soort polissen.

Suuskipje

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:14

Maar dat is nu niet meer he, tandartsen moeten zich nu weer aan wettelijke tarieven houden :) waardoor verzekeraars ook geen tarief meer per code hoeven te verzinnen. En wat ik bij ZKA zag was er geen sprake van een verlaging hoor, ZKA hield gewoon de tarieven aan van het jaar daarvoor.

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:01

Mij maakt het niet uit wat mijn tandarts vraagt, ik heb een bijzonder goeie tandarts dus als het bedrag niet al teveel zou schelen blijf ik alsnog bij hem hoor!

Is iemand verzekerd bij FBTO, met die modules? Hoe vind je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:11

Ik heb tand extra en basis verzekering , betaal vanaf volgend jaar 114 per maand. Nu nog 122,50 voor hetzelfde , zit al jaren bij deze dus ik stap niet over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:18

Ik ben ook overgestapt, als het goed is krijg ik dan strattera vergoed, waardoor ik weer iets goedkoper uit ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:20

Anoniem schreef:
Ik ben ook overgestapt, als het goed is krijg ik dan strattera vergoed, waardoor ik weer iets goedkoper uit ben. :)

Goed kijken of je dit medicijn er uithaalt. Vaak wordt dit alleen maar uit de dure polissen vergoed en dan heb je uiteindelijk de medicijnen zelf betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:43

Ja strattera is nogal duur, zelfs met aftrek van eigen risico krijg ik het er nog uit.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:43

Magrathea schreef:
Mij maakt het niet uit wat mijn tandarts vraagt, ik heb een bijzonder goeie tandarts dus als het bedrag niet al teveel zou schelen blijf ik alsnog bij hem hoor!

Ik, al jaren....
Heel tevreden en het bespaart een hoop geld!
Je moet alleen even goed kijken hoe het werkt met aan en uitzetten en met de wachtijden.

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:06

Liezel1 schreef:
Magrathea schreef:

Ik, al jaren....
Heel tevreden en het bespaart een hoop geld!
Je moet alleen even goed kijken hoe het werkt met aan en uitzetten en met de wachtijden.

Jeuj! Ook qua communicatie en service een beetje OK?

Ja met aanzetten moet je een halfjaar wachten, soms langer, voor het vergoed wordt toch? Nou ik zal alleen schalen, even kijken of daarbij ook de wachttijd geldt (bijv van standaard naar extra). Ik wil alleen tandarts en fysio aanvullend hebben, dus dan zet ik dat wel op standaard :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:21

Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:43

Ik heb wel een andere verzekering, maar bij dezelfde verzekeraar :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:45

Ik twijfel nog heel erg over PMA of Anderzorg. Ik heb nog een maand om te twijfelen haha.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:12

Ik moet wel overstappen.
Het afgelopen jaar zat ik (tevreden, in tegenstelling tot anderen hier) bij TakeCareNow (Agis).
Maar dit jaar is bekend geworden dat ze bepaalde ziekenhuizen hebben gecontracteerd, waarbij mijn eigen ziekenhuis (die het dichtste bij is voor mij) niet is gecontracteerd.
Nouja, ik wil gewoon geholpen worden in de buurt als ik hulp nodig heb.

Wel lastig, want dit was een relatief goedkope verzekering met veel fysio-behandelingen (die ik echt nodig heb).

Dus nu ff flink op zoek naar een verzekeraar die flink wat fysio in het aanvullend pakket heeft en waarbij ik gewoon naar mijn eigen ziekenhuis kan en die ook niet asociaal duur is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:37

Gehoord en gelezen dat Spiegen vliegangst als angststoornis declareren. Gevalletje luxeprobleem en daar moeten wij extra voor dokken, dacht het niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:36

Magrathea schreef:
Jeuj! Ook qua communicatie en service een beetje OK?

Ja met aanzetten moet je een halfjaar wachten, soms langer, voor het vergoed wordt toch? Nou ik zal alleen schalen, even kijken of daarbij ook de wachttijd geldt (bijv van standaard naar extra). Ik wil alleen tandarts en fysio aanvullend hebben, dus dan zet ik dat wel op standaard :j

De wachttijd zit niet per definitie op modules, maar wel op onderdelen van de modules.
Fysio zit bv ook wachttijd op.
Tandmodule in zijn geheel.
Vaccinaties in de module buitenland.
Brillen in de module gezichtszorg.
Sterilisatie in de module gezinsplanning.

Ik heb gewoon basis, met fysio, buitenland omdat ik daar regelmatig kom (ga je maar 1x per jaar dan kun je hem gewoon voor 1 mand aanzetten) en calamiteiten (ipv een ongevallenverzekering).

Al je fysio tussendoor verhoogd, heb je wachttijd op het gedeelte dat je verhoogd hebt.

Mijn vriend moet een dure ingreep bij de tandarts (wortelkanaalbehandeling etc). Hij heeft nu de modules tot 750 euro aan staan. In januari is hij daar al meteen doorheen, dus zet hij hem per 1 februari meteen weer uit. Scheelt 30 euro in de maand.

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:47

Okee, nou zal ik wel even op letten dan! :) Dankje voor de info!

Ja, trouwens, heb ik begin dit jaar mooi +- 130 euro mogen aftikken voor plaatsen spiraaltje (inclusief spiraaltje, zetten en nacontrole dus) maar als ik bij FBTO had gezeten was dat allemaal vergoed -.- Pfft.

Wat wordt precies bedoeld met calamiteitenverzekering? Als je dat niet hebt laten ze je liggen als je bent geschept door een auto ofzo? :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:03

Magrathea schreef:
Okee, nou zal ik wel even op letten dan! :) Dankje voor de info!

Ja, trouwens, heb ik begin dit jaar mooi +- 130 euro mogen aftikken voor plaatsen spiraaltje (inclusief spiraaltje, zetten en nacontrole dus) maar als ik bij FBTO had gezeten was dat allemaal vergoed -.- Pfft.

Wat wordt precies bedoeld met calamiteitenverzekering? Als je dat niet hebt laten ze je liggen als je bent geschept door een auto ofzo? :')

Haha, neeee... ze laten je niet liggen :')
Het is bv voor tandheelkundige hulp tot € 1000,- bij een ongeval (wordt niet gedekt door je "gewone" verzekering) en bij arbeidsongeschikt raken of overlijden bij een ongeval. Is eigenlijk dus een ongevallenverzekering.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:03

Vandaag alles (pfoeeew, behoorlijk veel zijn het er) bekeken en wat het beste bij mij past qua
* fysio (min. toch wel 18 behandelingen nodig)
* tand (min. verzekeren)
* Bril (ik vind het toch leuk om wat nieuws uit te kiezen)
* anticonceptie (evt. wanneer ik die keuze maak)

En dan ook bij mijn eigen therapeuten, ziekenhuis, etc.

En na wat wikken, wegen, zoeken, vergelijken en toch ook de voordeligste prijs...
Ben ik bij CZ direct beland en meteen aangemeld...

20 x fysio, 200 euro bril/lenzen, 500 euro (75%) tand...
Dus ik ben tevreden...
Voor 110 euro.. :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:31

Dat is niet duur. Maar cz is geen vrije zorgkeuze toch?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:16

dide schreef:
Dat is niet duur. Maar cz is geen vrije zorgkeuze toch?

Nee, maar voor mij prima genoeg...
Wel het ziekenhuis dat ik wil, de fysio die ik wil...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:19

Ik ga overstappen, mede ook omdat mijn persoonlijke situatie gaat veranderen (ik ga weer samen wonen <3 ). Ik heb me verdiept in de verzekering van mijn partner en heb besloten mee te gaan op zijn polis. Kan me dan ook wat meer veroorloven, zodat ik eindelijk wat beter verzekerd zal zijn (en mijn dochter ook). :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:22

Ik ben sinds gisteren ook over gestapt naar Promovendum. Betaal pp 81.90 pm alleen basis verzekring. Meer heb ik niet nodig.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:08

Ik kom weer even binnenvallen.
Ik kreeg vandaag de mail van sloop de crisis binnen, en die geeft aan dat de Ohra de goedkoopste zorgverzekeraar is. Nu lees ik redelijk wat negatieve berichten daarover..
Hoe zit dat bij jullie?
En moet je bij hun eerst zelf voorschieten? Of krijg je pas de rekening als hun het al vergoed hebben?
Er zat wel vrije zorgkeuze bij, dus dat is wel fijn :)

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:22

OHRA schiet zelf voor inderdaad. Maar is echt niks voor mij, ik moet het extra uitgebreide pakket nemen om de dekking te hebben die ik wil en dan zit er vanalles bij waar je nooit gebruik van maakt. Vind de site onhandig en onduidelijk, als je opbelt zijn de mensen wel aardig, dat wel. Maar dan moet je dus voor elk dingetje gaan bellen en dat is ook vervelend :\
Maar goed, ik heb nu dus een openstaande rekening van 170 euro en 230 euro open op mijn eigen risico, maar daar vallen al die dingen niet (meer) onder (fysio, tandarts en spiraaltje procedure)(zetten bij HA en controle in het ziekenhuis).

Kan me echt niet voorstellen dat OHRA de goedkoopste is ... Misschien met het totaalpakket ofzo, geen idee... :=

Vrije zorgkeuze is niet per se beter hoor. Ik merk dat veel verzekeraars geen 'vrije zorgkeuze' hebben, maar dat het er in de praktijk eigenlijk toch wel op neer komt omdat er drie miljard zorgverleners zijn waar je uit kan kiezen :j Dan denk ik ook, tja, die ene fysiopraktijk of die ene tandarts die niet is aangesloten, dat is vast met een reden... Die zal dan wel niet zo goed zijn, denk ik.