Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:05

Ja precies! Zeker omdat ik al vanaf mijn 19e op mezelf woon (ja op kamers, maar das toch al een plekje voor jezelf, zeker omdat ik gelijk in een studio zat)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:49

Ja ik snap het wel !! Deze zomer waren ik en mijn vriend 6 maanden in Italien en nu ben ik alweer een maand thuis maar dat is wel wennen!!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:03

Nessa, vriendlief heeft nog geen plannen om het huis uit te gaan?
Al is het inderdaad maar een studentenkamer, heerlijk om je eigen plekje te hebben. Wat een luxe dat je gelijk een studio te pakken had!
Mijn schoonfamilie zijn leuke mensen en sinds ik mijn vriend ken zijn we al 2 keer met zijn ouders, zussen en alle aanhang een weekje op vakantie geweest. Hoe leuk die weken ook waren, als we in Nederland bij hen langs gaan wil ik aan het einde van de avond gewoon weer terug naar mijn eigen huisje, dus ik snap je punt wel.
Helaas moet ook ik eraan gaan geloven, voor mijn vertrek naar Melbs woonde ik op fietsafstand van mijn schoonouders, als ik terug kom woon ik zo'n 100 km bij hen vandaan. Dat ik 's avonds altijd per se terug naar huis wilde fietsen begreep mijn vriend al niet (maar deed hij toch altijd, voor mij) dus 's avonds dik 100 km terug naar huis reizen gaat realistisch gezien gewoon niet gebeuren...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:13

Ja jawel, maar hij is te veeleisend denk ik qua woonruimte.
Al vind hij mijn appartementje best leuk, en ik woon maar op 45m2 :+

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:29

Rebel_Jits schreef:
Hij heeft een beetje rare familie :+ Te beginnen natuurlijk zijn vader die mij 'ontvoerde' naar z'n oma en mij dingen vertelde die ik niet wilde weten (too much info-dingen). En z'n moeder begon aan m'n haar te plukken de tweede keer dat ik haar zag en zei dat het er niet echt verzorgd uit zag (noot: ik had die dag m'n haar gewassen met vriendlief z'n shampoo en geen conditioner..) Verder zijn het super aardige mensen. Vooral z'n vader is helemaal idolaat van me, omdat ik Nederlandse ben :+

Vandaaagg *\o/*

Have fun ! *\o/*

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:36

Mijn schoonouders zijn echt leuk. Precies het zelfde als mijn ouders, vandaar dat ik het ook als mijn 2e ouders zie. Die ouders knuffelen mij gewoon en vorige week gingen we samen ergens heen, zeggen die ouders: "Geef ons even een kus en pas goed op vanavond hoor". Hahaha, geweldig toch. Scheelt misschien ook wel dat ze 2 jongens thuis hebben en ze nu toch alweer een lange tijd een meid over de vloer hebben. :')
En geef toe, welke man vindt het nou niet leuk als je heel goed met zijn moeder kan opschieten ? *D Die moeder en ik zijn zo gek als een deur.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:39

Hier ook iemand met relatie verder weg.
Vriendjelief woont 110km verderop.

Ik ben op dit moment elk weekend daar. In april heeft mn lief een appartement gekocht alles samen uitgezocht etc. Dat het maar onze smaak is.

In februari ben ik klaar met school dus ben al druk aan het solliciteren bij vriend in de omgeving dat ik zo snel mogelijk daar heen kan.

Zijn nu 4 jaar samen!
Gelukkig zie ik hem elk weekend. Nu hij op zichzelf zit is het zo fijn. Ben ik op vrijdag vrij al lekker op donderdag daar heen. Langzaam mn leven daar op bouwen.

Respect voor de meiden die hun vriendje in het buitenland hebben.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:41

Yunaa schreef:
Mijn schoonouders zijn echt leuk. Precies het zelfde als mijn ouders, vandaar dat ik het ook als mijn 2e ouders zie. Die ouders knuffelen mij gewoon en vorige week gingen we samen ergens heen, zeggen die ouders: "Geef ons even een kus en pas goed op vanavond hoor". Hahaha, geweldig toch. Scheelt misschien ook wel dat ze 2 jongens thuis hebben en ze nu toch alweer een lange tijd een meid over de vloer hebben. :')
En geef toe, welke man vindt het nou niet leuk als je heel goed met zijn moeder kan opschieten ? *D Die moeder en ik zijn zo gek als een deur.

Ik kan ook zo goed met me schoonmoeder opschieten maar mijn vriend is daar soms niet zo blij mee!! Hij is altijd bang dat we over hem praten ! Dat zouden we niet eens durven!! :+ haha

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:43

HouVanUtopia schreef:
Hier ook iemand met relatie verder weg.
Vriendjelief woont 110km verderop.

Ik ben op dit moment elk weekend daar. In april heeft mn lief een appartement gekocht alles samen uitgezocht etc. Dat het maar onze smaak is.

In februari ben ik klaar met school dus ben al druk aan het solliciteren bij vriend in de omgeving dat ik zo snel mogelijk daar heen kan.

Zijn nu 4 jaar samen!
Gelukkig zie ik hem elk weekend. Nu hij op zichzelf zit is het zo fijn. Ben ik op vrijdag vrij al lekker op donderdag daar heen. Langzaam mn leven daar op bouwen.

Respect voor de meiden die hun vriendje in het buitenland hebben.

Ik zit een beetje in de zelfde situatie als jou, alleen moeten wij nog 4 jaar voordat we klaar zijn met de studie.
Vond je het niet af en toe lastig in die 4 jaar, dat het lang duurde voordat het voorruitzicht in ogen kwam. En zagen jullie elkaar elk weekend ?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:46

SSmonamiSS schreef:
Yunaa schreef:

Ik kan ook zo goed met me schoonmoeder opschieten maar mijn vriend is daar soms niet zo blij mee!! Hij is altijd bang dat we over hem praten ! Dat zouden we niet eens durven!! :+ haha

Hahaha, agossie :(:) Dan maar niet over hem roddelen :Y)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:49

Ja het duurde vreselijk lang. Ik was klaar met studie en werkte fulltime toen we elkaar leerde kennen.
Maar ik wou echt iets anders dus opnieuw gaan studeren. Toen nog te prill en beide nog te goed thuisom al ssamen te gaan.

Vooral het laatste jaar vind ik nu vreselijk. Wil niets liever dan al hier wonen.
Vriendjelief kan ook niet wachten tot ik kom.

Gelukkig zagen we elkaar zo goed als elk weekend. Voorheen vaker bij mij ivm paarden en wedstrijden.
Nu heb ik sinds juli geen paard meer waardoor ik echt een weekend bij hem ben tot maandagochtend.

Dus nu echt niets te klagen. En nog duren de weken lang tot het weer weekend is. Nu het verlangen van samenwonen zo hoog is wordt het echt poedersuiker doordeweeks.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:13

HouVanUtopia schreef:
Ja het duurde vreselijk lang. Ik was klaar met studie en werkte fulltime toen we elkaar leerde kennen.
Maar ik wou echt iets anders dus opnieuw gaan studeren. Toen nog te prill en beide nog te goed thuisom al ssamen te gaan.

Vooral het laatste jaar vind ik nu vreselijk. Wil niets liever dan al hier wonen.

Gelukkig zagen we elkaar zo goed als elk weekend. Voorheen vaker bij mij ivm paarden en wedstrijden.
Nu heb ik sinds juli geen paard meer waardoor ik echt een weekend bij hem ben tot maandagochtend.

Dus nu echt niets te klagen. En nog duren de weken lang tot het weer weekend is. Nu het verlangen van samenwonen zo hoog is wordt het echt poedersuiker doordeweeks.

Ik kan mij gewoon helemaal inleven in jou. Wij moeten nu nog 4 jaar, vraag me niet op welke manier ik dit ga overleven. De dagen duren zo lang voordat het weer weekend is en de pech is dat we elkaar vaak pas kunnen zien van zaterdagavond (8 uur) tot en met zondag na het avond eten.

Wat jij nu verteld is voor mij toch een bewijs dat het écht wel kan, alleen is geduld hebben een schone zaak.

Leuk hoor dat bij jullie het vooruitzicht in ogen is !

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:16

Mag ik me ook melden? Ik woon in Tilburg en mijn vriend in Den Helder. Is inderdaad niet altijd leuk, zeker niet om telkens afscheid te moeten nemen (zoals net haha, zit toevallig in de trein terug naar huis), maar wel te doen gelukkig :).

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:34

Yunaa: Het is voor jou wel minder dat je nu al weet dat het zowiezo nog 4 jaar duurd! Maar echt liefde overwint alles!!

Zijn jullie al lang samen Kyarahh?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:02

Yunaa schreef:
HouVanUtopia schreef:

Ik kan mij gewoon helemaal inleven in jou. Wij moeten nu nog 4 jaar, vraag me niet op welke manier ik dit ga overleven. De dagen duren zo lang voordat het weer weekend is en de pech is dat we elkaar vaak pas kunnen zien van zaterdagavond (8 uur) tot en met zondag na het avond eten.

Wat jij nu verteld is voor mij toch een bewijs dat het écht wel kan, alleen is geduld hebben een schone zaak.

Leuk hoor dat bij jullie het vooruitzicht in ogen is !

Komt goed. Ik vind vaak als je eenmaal bij elkaar brengt dan is alles weer fijn en elke week kom je een week dichterbij jullie toekomst
Hoe vaak zien jullie elkaar? Wonen julliebeetje
Nog thuis?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:56

Ik heb me net aangemeld voor een spelletje op de Radio! Dan bellen ze je en dan moet je opnemen met ich höre Kronehit- die meiste Musik!! Nou ik hoop dat ik dat zeg als ik opneem dan win ik 10.000 :):)

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:20

Ik meld me ook maar weer eens. Lees wel met jullie mee hoor haha!
Ik moet nog 3.5 week wachten, en dan zie ik m weer! :D

Ik ga kerst lekker in Nederland vieren, dus lekker gezellig!
Daarna nog 7 maanden hier, hopelijk komt hij dan nog een keer langs.. 7 maanden is anders wel lang..

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:43

@ HouVanUtopia Wij wonen 140 km uit elkaar en zien elkaar van de 4 weekenden er maar 3. Af en toe lastig, dan heb ik momenten dat ik hem zo erg mis. Vooral toen ik vorige week hoorde dat hij zich nog niet eens heeft ingeschreven voor een huis. Dan moeten we dalijk na 4 jaar studie nog eens wachten op een huis.
We wonen beide nog thuis, maar ik ben maar al te blij dat ik met hem samen ben, die afstand maakt hem er niet minder door. Het duurt alleen nog als je vooruit kijkt

@ SSmonamiSS hahaha, spannendddd

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:16

Vannacht enorm heftig gedroomd (lang verhaal omheen), werd om 6 uur wakker. Vriendlief is nu onderweg om hierheen te komen. Zo fijn..

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:33

Welkom iedereen die nieuw is *\o/*

Ik moet nog 15 nachtjes slapen en dan stap ik op het vliegtuig! :D dan nog 26 uur onderweg en dan ben ik eindelijk weer bij hem! Mijn schoonouders zijn onwijs lieve mensen, maar ook streng gelovig. Het is dan ook de bedoeling dat ik straks me eigen kamertje krijg pff.. Me vriend zei zelf al dat hij dan lekker bij mij in bed kruipt, maar ik vind het wel vervelend. Ook om die reden gaan we lekker me ze tweetjes een paar dagen weg, alleen hem en ik :) hij woont nog thuis omdat hij nu met zijn werk 90% van de tijd toch niet thuis is, en hij vindt het zonde om dan een huis te kopen of huren als hij er dan toch nooit is. Dat kan ik heel goed begrijpen, maar vindt het nu wel jammer!

Yunaa, ik denk dat je met 'maar' 3 van de 4 weekenden jij je vriend wel het vaakst ziet van ons allemaal! En je met 140 kilometer haast nog het dichtbij ook! haha dat vind ik onwijs leuk voor je hoor, maar op het gebied van lange afstandrelaties zie je hem gelukkig nog heel vaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:47

Wauw, dat zou ik echt niet tof vinden Jackieboy. Je bent 23 en dan op een apart kamertje slapen.. :=

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:09

Anthea schreef:
Wauw, dat zou ik echt niet tof vinden Jackieboy. Je bent 23 en dan op een apart kamertje slapen.. :=

Nee ik vind het echt waardeloos! Mijn vriend ook trouwens, maar ik ga niet tegen zijn ouders in, heb ze nog maar één keer gezien en moet daar straks wel de hele tijd zitten. Mijn vriend heeft het wel geprobeerd, maar dat eindigde op of ik slaap op mijn eigen kamer of ik slaap ergens anders.. Oops! Ze zijn ook erg streng gelovig. Me vriend zei wel, als je hier bent sturen ze je nooit meer weg, en kruipt hij savonds lekker in mijn bed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:14

Ik zou me echt heel ongemakkelijk voelen, want je ziet die mensen dagelijks, het is hun huis en je bent wel te gast..

Mijn 'schoonmoeder' was in het begin echt een first class bitch. :')

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:19

Ongemakkelijk wordt het denk ik niet, want verder zijn ze onwijs lief en gastvrij. Alleen de slaap regeling is niet helemaal zoals ik zou willen haha

Was je schoonmoeder zo erg? Haha vertel, was ze bang dat je haar zoon afpakte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:58

Ze vond me arrogant en egoïstisch. We hadden amper contact en wanneer we contact hadden was ik gewoon beleefd. :+

Ze is alleen nogal gelovig, zweverig type, wou mediteren en dat ik mee keek naar haar guru etc. Ik heb het een keer geprobeerd en vond het niks, dus dan doe ik het gewoon niet meer en dat vond ze niet zo leuk. :7