Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:13

Ng geen schade hier, alleen de schutting van de buren gaat flink heen en weer. Op stal valt het mee schijnt, waait minder hard dan hier in ieder geval. Alleen onze kleine hond weet niet meer waar ze moet gaan liggen. Arm ding.

Omgevallen bomen idd erg sneu altijd, liggen met de wortels bloot te wachten op een kettingzaag. ;(

Kwa wind niet het ergste dat we hebben meegemaakt trouwens, 2 keer op vakantie. De eerste keer in Winterswijk, halve camping weggeblazen door noodweer. En de tweede keer in noord frankrijk 2 dagen volcontinue zware storm windkracht tegen de 10. Caravans, tenten, luifels, stoelen, takken. Er vloog van alles rond. Uiteindelijk zelf in een stormbestendig minitentje gaan zitten en onze grotere tent was aan een stok zwaar beschadigd. Wij stonden precies een beetje beschut. Hebben 2 dagen vooral in de tent gezeten en af en toe de honden uitgelaten voor zover het ging. Was niet fijn. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:14

Wat zonde Hannah!

Wauw Ashley!

Hier het geluk dat ik in een flat woon op de onderste verdieping... Op het balkon zit een net gespannen dus ik denk/hoop dat de tafel en stoelen niet van het balkon gezogen worden :=

maralyn

Ashleydk schreef:
loriene schreef:
Bij ons gaat het nu echt tekeer!
Paarden kunnen niet eens meer naar buiten omdat de wind vol op de deur staat!!
Schutting ligt al om en ook al een dakpan zien vliegen.
Jakkes,vindt het nu niet leuk meer.Mijn man loopt steeds om het huis heen om te kijken of alles nog ligt!!
Alle dakpannen gaan op en neer!

Hier vliegt alles in de rondte! Geen mega dingen in ieder geval.. maar toch!
Stond in de tuin, naast de tafel.
Er komt een wind van ca 2 seconden, kijk naast me, TAFEL WEG?
Stond die bij de schuin overburen een eindje verderop! En dat in 2 seconden!

_O- Ruimt wel lekker op!

it_is_me

Hier ook een behoorlijke storm. Bij de buren is een deel van het dak van de koeienstal weggewaaid en bij een ander huisje een schuurtje. En de brandweer is aan het uitrukken voor omgevallen bomen of bomen die dreigen om te vallen.

loriene

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:16

Net weer een dakpan zien vliegen!!!!!!!
Buren staan ook al naar hun dak te kijken.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:17

Dat kattenhotel! Super goed initiatief van jullie, hij ziet er erg dankbaar uit.
Ik ben net met de trein prima van enkhuizen naar wageningen gekomen.. alles ging goed.. Alleen het laatste stuk met de bus was best spannend, bus ging alle kanten op

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:17

Voor de wadden waarschuwing kracht 12 en iets later dan in eerste instantie gedacht. Wordt landelijk dus nog wel even wat erger nog. Hopen dat de schade aan mens en dier gaat meevallen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:18

Ga onze stoelen en tafels buiten ook maar is controleren, hier waait en regent het nogal afwisselend in Venray. Gelukkig vandaag geen school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:18

Mijn raampjes stonden open, en nu zijn mijn luxaflexen eraf gewaaid! :D

Oh, en: De buiten vuilnisbak is omgewaaid, en nu ligt de tuin vol met afval :Y)

Muronia

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:19

de website van het KNMI doet het niet meer? Begint hier nu echt donker te worden en de bomen gaan steeds harder heen en weer. *laat ze blijven staan!!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:19

Als het nog even blijft waaien waait het afval vanzelf weer weg Resistance :P

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:21

Mijn moeder laat me niet eens naar school gaan, woon wel aan de kust maar dan nog!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:21

Voor de mensen met tentamens of andere verplichtingen: vanmiddag schijnt het minder te worden. Houd de treinen in de gaten en probeer een logeeradres in de buurt te regelen, desnoods via de social media of zo. :j Ik lees namelijk dat het morgen weer/nog steeds slecht weer kan worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:22

Rondvliegende dakpannen hadden wij vroeger ook, zo link. Een aantal jaren geleden hebben we op verschillende plekken pannen vastgezet, zal mij benieuwen of ze het houden vandaag.

wonderworst_Jarig

Hoorde net een hoop lawaai en de grote loungebanken vlogen hier van de ene kant naar de andere kant van het dakterras.. :))

Anoniem

Lente schreef:
Als het nog even blijft waaien waait het afval vanzelf weer weg Resistance :P

Dan moeten ook eerst de 3 hoge schuttingen die er om onze tuin staan omwaaien :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:23

Onze 180 jaar oude boerderij heeft wel hardere stormen meegemaakt dus daar maak ik me niet druk om. Enige schade tot nu toe is een windveer, zo'n modern kunststof ding :+
Paarden lopen lekker buiten, windrichting is zo dat er geen bomen op de omheining kunnen waaien op de plekken waar paarden staan.
Hooguit 1 die op wat pakken kuil zou kunnen waaien. Zou zonde zijn van de kuil maar die boom moet er van de winter sowieso uit :+

mirgino

cheybinky schreef:
Mijn moeder laat me niet eens naar school gaan, woon wel aan de kust maar dan nog!

mijn zoon van 14 is op de fiets naar school gegaan om 8.30 en is om 10.05 uit
hopelijk is de wind dan flink gaan liggen.

BaileyMix

Nou, ik ben terug van stal en ik leef nog :') Fietsen op de heenweg was goed te doen, alleen op kruispunten waar de wind vrij spel heeft bijna op m'n plaat tegen een auto gegaan.

Verzorgpaard in paddock gezet met 2 andere paarden, ze bleven gewoon rustig. Maar toen die anderen naar binnen werden gehaald werd mevrouw nogal hysterisch haha. Daardoor zweette ze nogal onder haar deken, dus ik had het leuke idee even een paar rondjes erf te doen voor ze terug op stal ging. Dat is niet zo'n strak plan met storm {:} Dus verder gewoon lekker gepoetst en uitgemest, wandelen doen we wel een andere keer!

Onderweg wel veel takken op de weg en een paar grote afgebroken :j Merk wel dat de wind nu sterker is dan op de heenweg!

Nu zometeen nog naar tentamens, yeah :')

Kippen blijven hier btw. in nachthok+ren. Die is goed uit de wind en de ren is 1,5 bij 11 dus ruimte genoeg! 't zijn maar krielkipjes, en ze houden van vliegen dus ben bang dat ze wegwaaien als ze los de tuin in gaan haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:24

Ergens slapen is geen optie... heb de kinderen hier en die moeten ook hier naar school...

Tentamen is morgen van 12.00-13.40u

Ik ga dus gewoon meteen op weg naar Amsterdam 's ochtends vroeg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:25

Ik ben blij dat ik de steekraampjes nog even dichtgedaan heb thuis.
Als je dan in huis bent, merk je er vrij weinig van. .

Moet wel lachen om de fontein hier aan de overkant, die komt soms nauwelijks omhoog, gaat alleen opzij :D

Meliaforever

Er rijden amper treinen... Hoorde van zo'n ns vrouw dat en een boom door de voorkant van de trein kwam. Machinist heeft niks. En nog meer bomen op het spoor

Anoniem

Hahahahaha, er kwamen vogels langs die achteruit vlogen :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 12:25

mirgino schreef:
cheybinky schreef:

mijn zoon van 14 is op de fiets naar school gegaan om 8.30 en is om 10.05 uit
hopelijk is de wind dan flink gaan liggen.

Of windje mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:26

Resistance schreef:
Hahahahaha, er kwamen vogels langs die achteruit vlogen :')

_O- _O- _O- _O-