contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:55

WilmaBoy schreef:
Geryon schreef:
Achja de een vindt dit niets, de ander vindt het heel wat.

Bij mij kan er niet in dat als er gepraat wordt over hele normale dingen, het dan ineens onschuldig is. Heel veel mannen betalen daarvoor, per bericht, en zelfs zij geven gewoon toe dat ze vreemd gaan (want de fictieve profielen waarmee ze praten geven toch aan dat niet uit te maken). En ja, als jij een band met een vrouw aan gaat, er regelmatig mee praat, dan vind ik dat zeker ook onder vreemd gaan vallen.

Vind het ontzettend sneu dat er mannen zijn die dit doen, achter de rug van hun partner om.

laten we even eerlijk zijn, er zijn niet enkel mannen die dit doen, en zijn ook vrouwen.. die zitten ook op diezelfde sites...

Ja die zijn er ook natuurlijk. Op sites waarover ik het heb wel in veel mindere mate. Maar op normale datingsites.. :P

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:01

Lianne86 schreef:
Ik vind het niets... Sorry hoor... maar een relatie uitmaken omdat iemand een profiel aanmaakt en chat... Als je 16 bent ok...

Zeg niet dat het netjes is de manier waarop hij het doet...

Maar ik vind het echt heel erg opgeblazen... Vandaar ook de 17 pagina's ;)

als je 16 bent prima, dan bind je je nog niet en , tis heel iets anders als het een volwassen kerel betreft!
zoals in dit geval ,
er is een kind bij betrokken, welliswaar uit een eerdere relatie, maar dat neemt niet weg dat die wel de betreffende vriend van mama kent,
dus als je op die leeftijd nog een site nodig hebt voor contacten, en weet ik veel wat allemaal meer, sorry dan in mijn ogen is het kansloos,
en ja spreek uit ervaring helaas, alleen ligt het hier nog anders ook ;(

affijn Ik snap TS haar reactie absoluut!

Stel je gaat verder met deze kerel, je blijft controleren, het vertrouwen blijft weg, het is echt niet leuk meer, en dat gaat botsen , want in zijn ogen doet hij niks meer verkeerd, en je blijft hem er toch mee confronteren!

het is TS haar eigen keus, maar uit ervaring spreek ik als ik zeg vertrouwen is heel heel moeilijk, je weet niet wat er gebeurt is kan zijn ....zou gaan gebeuren dat weet je niet!

Even over TWOO ...ik zag dat er een aantal vriendinnen van mij op zaten van FB dus ik dacht ah grappig chatsite ofzo , had me ingeschreven, en ja als zijnde verloofd met kind blabla, en ineens allemaal mannen! zo halloo probeer het account te verwijderen , weet alleen mijn wachtwoord niet meer haha jammer , mja heb het iig verwijderd van de telefoon en dergelijke en gevraagd op fb aan de vriendinnen waarom ze op die site zitten haha,

maar als hij er al op zet dat die single is ect tja dan is er gewoon iets niet goed met die jongen ..

Roosch

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:49

Als iemand de behoefte heeft om op deze sites te zitten als hij een relatie heeft is dat mijn inziens alleen maar om een wipkip voor erbij te zoeken of om te kijken of er iets beters voorbij komt. Om te kijken of hij nog in de markt ligt? Onzeker zijn? Bullshit.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:58

Als hij zijn profiel nog had, zou je hem kunnen aanspreken als een ander en kijken wat er gebeurd.
En dan afspreken :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:09

WilmaBoy schreef:
met badoo idd opletten, zonder dat ik het wist zat ik blijkbaar ook op de site.. lang leve facebook dus...
de rest ken ik niet om eerlijk te zijn

ja dat had ik dus ook!
En ik helemaal niet snappen waarom ik mailtjes kreeg en wat het was.
Ben al blij dat mijn vriend mij geloofde. Nu gelukkig al lang niet meer een berichtje gehad dus zal wel gewist zijn.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:26

Badoo stuurt indd soms mailtjes en dan lijkt het alsof die persoon jou bericht heeft gestuurd.
Terwijl dat niet zo is maar hun zelf.
Heb ik ook is een keer gehad.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:36

Lastige situatie hoor TS heb even al je berichten doorgelezen.
Snap je frustratie ook wel nu hij juist extra de moeite voor je doet. Heb het zelf ook gehad in een vorige relatie toen ik het niet meer zo zag zitten na een vreemdgaan actie. Die kwam o.a. met romantische dinertjes en rozen aanzetten om 'het goed te maken' dat werkte bij mij alleen maar ave rechts met de gedachte. 'ag hij doet zoveel moeite voor mij, terwijl het toch helemaal niks meer word..'

Hopelijk komen jullie er uit en kan hij je een beetje rust en ruimte gunnen om na te denken
:(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:36

Ja dat vind ik vreemdgaan. Zeker omdat ik mijn vriend van een datingsite ken en hij gevraagd heeft(toen we een relatie kregen) of ik mijn profiel daar wilde verwijderen omdat hij dat idee niet leuk vond. Hij heeft zelf ook zn profiel weg geknikkerd, dus als ie dan ineens op andere sites een profiel zou hebben, zou ik dat vreemd vinden ja.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:11

nelis schreef:
Jannepauli schreef:

Maar vertel eens.. hoe zou je gereageerd hebben als hij dit wel eerst verteld zou hebben?

Ik zou zeker niet hebben staan te juichen , maar dan had het wel bespreekbaar geweest en ik had dan zijn eerlijkheid gewaardeert.
Nu heeft ie mij compleet buiten gesloten.

Maar nu praat je achteraf.
Als je alles even vergeet en bedenkt hoe het was en je vriend zou zomaar bij je zijn gekomen met de vraag/voorstel, zou je dan niet een beetje boos zijn geworden en je gepasseerd voelen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:14

Lianne86 schreef:
Ik vind het niets... Sorry hoor... maar een relatie uitmaken omdat iemand een profiel aanmaakt en chat... Als je 16 bent ok...

Zeg niet dat het netjes is de manier waarop hij het doet...

Maar ik vind het echt heel erg opgeblazen... Vandaar ook de 17 pagina's ;)

Vind ik ook, als je 16 bent maak je je hier druk om, niet als je rond 30 bent en een lange en serieuze relatie hebt (geloof dat er zelfs kinderen in het spel waren?).
En dat er 17 pagina's zijn, is dat omdat iedereen zich hier serieus druk om maakt, of omdat bokt nu eenmaal van relletjes houd, of omdat de meerderheid die reageert 16 is...?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:24

Lekker kortzichtig, ik geloof niet dat het merendeel hier 16 is.
Ik ben toch wel benieuwd waarom het wel geaccepteerd moet worden volgens jou als het bij een stel in de 30 gebeurt?
Verdien je als 30er geen respect? Ben je als 30er bang dat je geen andere vent meer vindt als je deze relatie beëindigt? Accepteer je dit gedrag dan gewoon?

Voor mijn vriend en mij (midden en eind 20) is het in ieder geval onacceptabel.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:26

Hier een stille meelezer. Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar het begon nogal te kriebelen.
TS, ik kan heel goed begrijpen dat je boos bent en dat je vertrouwen geschonden is, maar ik vind het idioot dat jij eist dat hij hulp moet gaan zoeken. Iedereen is weleens onzeker en zal daar ook ongetwijfeld weleens naar handelen. Zijn handelen was absoluut niet handig en eigenlijk ook niet goed te praten, maar om daar nou meteen hulp voor te gaan zoeken, vind ik erg ver gezocht.
Zoek liever samen naar een oplossing. Zorg dat de relatie voor hem veilig genoeg is om erover te praten, zodat hij merkt dat zijn onzekerheid nergens op gebaseerd is.
(maar ja, dat is mijn bescheiden mening)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:27

ik ben in de 30 en ik kan je garanderen dat ik zo een gedrag ook niet zou aanvaarden. Eerder omgekeerd. Dit gedrag zou ik van een 16 jarige makkelijker aanvaarden dan een 30 jarige.. je nieuwsgierigheid hoort achter je te liggen, daarvoor dient je jeugd nu eenmaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:29

WilmaBoy schreef:
ik ben in de 30 en ik kan je garanderen dat ik zo een gedrag ook niet zou aanvaarden. Eerder omgekeerd. Dit gedrag zou ik van een 16 jarige makkelijker aanvaarden dan een 30 jarige.. je nieuwsgierigheid hoort achter je te liggen, daarvoor dient je jeugd nu eenmaal.

Eens. Ook ik zou zo'n streek van een puber wel begrijpen maar die tijd ligt voor persoon in kwestie al een poos terug.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:35

Hoe dan ook het is en blijft een klote situatie.
Maar ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen als ik Ts was.
Zal altijd achterdochtig blijven als zoiets gebeurd is.
En in mijn achterhoofd blijven zitten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:36

Roosch schreef:
WilmaBoy schreef:

Eens. Ook ik zou zo'n streek van een puber wel begrijpen maar die tijd ligt voor persoon in kwestie al een poos terug.

:j

Ik vind het juist iets voor een puber. Mag toch hopen dat een volwassene anders in het leven staat en gewoon volwassen reageert op zijn eigen tekortkomingen (in dit geval: het missen te weten hoe hij in de markt ligt). En dus zeker niet op deze egoïstische impulsieve manier.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:37

cooper schreef:
Maar stel dat hij het wél aangegeven zou hebben?

Dat ligt er ook aan wát hij aangegeven zou hebben he. Ik ken TS niet en ze komt op mij over als een heel schappelijk en verstandig iemand. Als hij zou hebben gezegd; "schat, ik voel me onzeker en heb het gevoel dat er iets mist bij ons" dna ga ik er van uit dat hij prima met TS had kunnen praten maar als hij had gezegd "hee schat; ik denk er aan me als single aan te melden op Twoo om een te kijken wat andere meisjes van me vinden, vind je het goed als ik die-en-die foto van onze vakantie gebruik en jou daar voo rhet gemak even vanaf knip?" dan neem ik aan dat ze terecht wel heel boos was geworden. Het feit dat hij bedrog verkiest boven eerlijkheid en ook nadat het uitkwam niet open staat voor de suggestie om er mee aan de slag te gaan maakt dat ik denk dat hij een voorkeur heeft voor de makkelijke weg.

Citaat:
Mits hij weet hoe zij denkt over zo'n dingen aan de hand van haar verleden kan hij ook gedacht hebben ; geen slapende honden wakker maken, als hij het toch allemaal niet serieus bedoelt. Als er een reële kans bestaat dat de relatie op een einde loopt alleen al bij het uitspreken van die behoefte, zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als die relatie me heel veel waard is.

En dan mag ik nog zo'n goede relatie hebben, ik blijf een mens en ik blijf het leuk vinden om te horen dat ik (eventueel) aantrekkelijk ben. Dat deel staat toch volledig los van de relatie die ik met mijn partner heb?
Ook al zou ik heel mijn leven met mijn vriend willen doorbrengen, ik weet dat die me leuk en aantrekkelijk vind, maar dat betekent daarom toch niet dat ik daarom niet wil weten of ik voor anderen ook leuk en aantrekkelijk ben?

Helemaal mee eens. Mijn man is een grote flirt en dat gun ik hem van harte, hij heeft zó vaak berichtjes van vrouwen op zijn facebook dat ik er wel eens om moet lachen. Die berichtjes kan ik ook gewoon zien, hij heeft gewoon een status als 'getrouwd' en ik vind dat eerder vleiend dan beledigend of respectloos. Van mij mag hij zelfs naar een massagesalon als ik PMS heb of te druk ben, dat weet hij (al vind hij dat zonde van zijn geld). Maar als ik er achter zou komen dat hij een een profiel als single had aangemaakt (en mij van de vakantiefoto had geknipt) met als doel om achter mijn rug in contact te komen met vrouwen die uit zijn op een man, dan viel dat bij mij ook niet goed te maken met een bos rozen (en zelfs niet met een vakantie of nieuw paard).

En als we dan toch gaan bedenken 'wat als' dan denk ik juist: wat als nelis nu zegt "okee het was vervelend maar, zand erover" waarom zou hij dan stoppen en niet doorgaan onder een andere naam of foto? En als hij na een relatie van 2 jaar schijnbaar al behoefte heeft aan egostreling dan binnen een relatie te vinden is, hoe zit het dan als ze 5 of 20 jaar bij elkaar zijn? Er zullen echt nog wel tijden komen van meer onzekerheid en tijden dat TS minder aandacht voor hem heeft. En dan? Is "hallo, hoe is het?, leuke foto" van een andere vrouw dan ook nog genoeg om zijn onzekerheid weg te nemen?

Citaat:
Ook vind ik ( ja, en ik heb niets te vinden hoor ;) ) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
De openheid tussen de twee is er simpelweg niet, en dat maakt dat de relatie foutloopt.

Als iemand een ego-streling nodig heeft die over de grenzen gaan van zijn partner dan staan die twee volgens mij beslist niet los van elkaar. Als je een relatie hebt kies je er voor om rekening te houden met de behoeften en wensen van de ander. Natuurlijk kun je een fout maken, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en de ander tegemoet komen in wat die nodig heeft om het weer te herstellen.
Hoe veel je pikt heeft m.i. met zelfrespect te maken omdat je altijd je eigen grenzen moet bewaken, de vriend van TS was zo druk bezig met zijn eigen ego dat hij TS eventjes vergat. Hij was dus zeker niet met héér grenzen bezig dus zal ze dat zelf moeten doen. Doet ze dat niet heeft ze kans op een relatie waarin haar grenzen nog veel vaker worden overschreden omdat hij nu eenmaal onzeker is en daar niets aan wil doen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:40

anneliesdj schreef:
Maar nu praat je achteraf.
Als je alles even vergeet en bedenkt hoe het was en je vriend zou zomaar bij je zijn gekomen met de vraag/voorstel, zou je dan niet een beetje boos zijn geworden en je gepasseerd voelen?

Annelies, ik denk niet dat wij op 1 lijn gaan komen ;)

Denk je dat ik had staan juichen? zoals al eerder vermeld, nee natuurlijk niet.
Het gaat me er om dat ie niet open en eerlijk is geweest, terwijl nu ik er achter ben gekomen hij zegt dat ie onzeker is en het juist zo fijn vind dat alles open en besprewekbaar is tussen ons.
Dat stukje tussen het een zeggen en het ander doen gaat er bij mij moeilijk in.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:47

anneliesdj schreef:
Vind ik ook, als je 16 bent maak je je hier druk om, niet als je rond 30 bent en een lange en serieuze relatie hebt (geloof dat er zelfs kinderen in het spel waren?).
En dat er 17 pagina's zijn, is dat omdat iedereen zich hier serieus druk om maakt, of omdat bokt nu eenmaal van relletjes houd, of omdat de meerderheid die reageert 16 is...?

Echt, dus als een vriendin jou zou vertellen dat ze je man was tegen gekomen in een single's bar, druk flirtend met single vrouwen terwijl jij dacht dat hij ergens anders was dan zou jij daar geen enkele moeite mee hebben? Volgens mij is dit namelijk net zoiets.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:52

sallandval schreef:
anneliesdj schreef:

Echt, dus als een vriendin jou zou vertellen dat ze je man was tegen gekomen in een single's bar, druk flirtend met single vrouwen terwijl jij dacht dat hij ergens anders was dan zou jij daar geen enkele moeite mee hebben? Volgens mij is dit namelijk net zoiets.

TS heeft helemaal geen flirtende berichtjes gezien, alleen normale berichten, dus van flirten was geen sprake.
Ja, het stiekem aanmelden was fout, maar kom op zeg, dit is een goede waarschuwing voor hem geweest, maar om nou een langdurige relatie hierom uit te maken. Dan zit er blijkbaar wel meer niet goed.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:54

Cayenne schreef:
sallandval schreef:

TS heeft helemaal geen flirtende berichtjes gezien, alleen normale berichten, dus van flirten was geen sprake.
Ja, het stiekem aanmelden was fout, maar kom op zeg, dit is een goede waarschuwing voor hem geweest, maar om nou een langdurige relatie hierom uit te maken. Dan zit er blijkbaar wel meer niet goed.

:j het feit dat hij onzeker is, dat hij zich daarvoor op een site dient aan te melden om er zeker van te zijn hoe hij nog in de markt ligt, het feit dat dit stiekem moet gebeuren, en het feit dat hij een flauw excuus verzint..er zit wel eea fout hier idd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:56

Het waren nog vrij onschuldige berichtjes maar wat als ie volgende week een mokkel daar had gezien waar hij wel een beschuitje mee zou willen eten? En DAT weet je dus niet.. Dat had kunnen gebeuren en dat risico is nou eenmaal groter als je je als single profileert op zo'n site. Ts zal nooit weten of het hier bij gebleven was of niet.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:01

In iedergeval mensen bedankt voor de vele meningen, adviezen en steun.
Ik ga me nu richten op rust en tijd tot nadenken.

En ik ga wel zien wat de toekomst mij en/of ons brengt.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:03

Op een gewone site chatten vind ik wel even iets heel anders als op een datingsite. Daar ga je heen omdat je wat zoekt. Ik zou enorm kwaad zijn denk ik en hem nirt snel vertrouwen, ik zou altijd hrt gevoel houden dat ik alleen blijkbaar noet goed genorg ben voor hem. Wat er ook besproken is op die chat, hij gaat niet voor niets naar een datingsite. Houdt bewust iets achter en doet net of je niet bestaat daarzo. Lastige situatie en lastige beslissing Nelis!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:15

nelis schreef:
In iedergeval mensen bedankt voor de vele meningen, adviezen en steun.
Ik ga me nu richten op rust en tijd tot nadenken.

En ik ga wel zien wat de toekomst mij en/of ons brengt.

slimme actie :)