cooper schreef:Maar stel dat hij het wél aangegeven zou hebben?
Dat ligt er ook aan wát hij aangegeven zou hebben he. Ik ken TS niet en ze komt op mij over als een heel schappelijk en verstandig iemand. Als hij zou hebben gezegd; "schat, ik voel me onzeker en heb het gevoel dat er iets mist bij ons" dna ga ik er van uit dat hij prima met TS had kunnen praten maar als hij had gezegd "hee schat; ik denk er aan me als single aan te melden op Twoo om een te kijken wat andere meisjes van me vinden, vind je het goed als ik die-en-die foto van onze vakantie gebruik en jou daar voo rhet gemak even vanaf knip?" dan neem ik aan dat ze terecht wel heel boos was geworden. Het feit dat hij bedrog verkiest boven eerlijkheid en ook nadat het uitkwam niet open staat voor de suggestie om er mee aan de slag te gaan maakt dat ik denk dat hij een voorkeur heeft voor de makkelijke weg.
Citaat:
Mits hij weet hoe zij denkt over zo'n dingen aan de hand van haar verleden kan hij ook gedacht hebben ; geen slapende honden wakker maken, als hij het toch allemaal niet serieus bedoelt. Als er een reële kans bestaat dat de relatie op een einde loopt alleen al bij het uitspreken van die behoefte, zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen als die relatie me heel veel waard is.
En dan mag ik nog zo'n goede relatie hebben, ik blijf een mens en ik blijf het leuk vinden om te horen dat ik (eventueel) aantrekkelijk ben. Dat deel staat toch volledig los van de relatie die ik met mijn partner heb?
Ook al zou ik heel mijn leven met mijn vriend willen doorbrengen, ik weet dat die me leuk en aantrekkelijk vind, maar dat betekent daarom toch niet dat ik daarom niet wil weten of ik voor anderen ook leuk en aantrekkelijk ben?
Helemaal mee eens. Mijn man is een grote flirt en dat gun ik hem van harte, hij heeft zó vaak berichtjes van vrouwen op zijn facebook dat ik er wel eens om moet lachen. Die berichtjes kan ik ook gewoon zien, hij heeft gewoon een status als 'getrouwd' en ik vind dat eerder vleiend dan beledigend of respectloos. Van mij mag hij zelfs naar een massagesalon als ik PMS heb of te druk ben, dat weet hij (al vind hij dat zonde van zijn geld). Maar als ik er achter zou komen dat hij een een profiel als single had aangemaakt (en mij van de vakantiefoto had geknipt) met als doel om achter mijn rug in contact te komen met vrouwen die uit zijn op een man, dan viel dat bij mij ook niet goed te maken met een bos rozen (en zelfs niet met een vakantie of nieuw paard).
En als we dan toch gaan bedenken 'wat als' dan denk ik juist: wat als nelis nu zegt "okee het was vervelend maar, zand erover" waarom zou hij dan stoppen en niet doorgaan onder een andere naam of foto? En als hij na een relatie van 2 jaar schijnbaar al behoefte heeft aan egostreling dan binnen een relatie te vinden is, hoe zit het dan als ze 5 of 20 jaar bij elkaar zijn? Er zullen echt nog wel tijden komen van meer onzekerheid en tijden dat TS minder aandacht voor hem heeft. En dan? Is "hallo, hoe is het?, leuke foto" van een andere vrouw dan ook nog genoeg om zijn onzekerheid weg te nemen?
Citaat:
Ook vind ik ( ja, en ik heb niets te vinden hoor

) dat het niets met zelfrespect en eerste plaats te maken heeft. Ik kan zelfs niet zien wat het er wél mee te maken zou hebben. Het gaat hier over de man die onzeker is en een ego-streling wilt, dat staat toch volledig los van het feit wat hij voor zijn vriendin voelt en op welke plaats ze staat?
De openheid tussen de twee is er simpelweg niet, en dat maakt dat de relatie foutloopt.
Als iemand een ego-streling nodig heeft die over de grenzen gaan van zijn partner dan staan die twee volgens mij beslist niet los van elkaar. Als je een relatie hebt kies je er voor om rekening te houden met de behoeften en wensen van de ander. Natuurlijk kun je een fout maken, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en de ander tegemoet komen in wat die nodig heeft om het weer te herstellen.
Hoe veel je pikt heeft m.i. met zelfrespect te maken omdat je altijd je eigen grenzen moet bewaken, de vriend van TS was zo druk bezig met zijn eigen ego dat hij TS eventjes vergat. Hij was dus zeker niet met héér grenzen bezig dus zal ze dat zelf moeten doen. Doet ze dat niet heeft ze kans op een relatie waarin haar grenzen nog veel vaker worden overschreden omdat hij nu eenmaal onzeker is en daar niets aan wil doen.