brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:44

LovingTweety schreef:
Dat vind ik dus ook liljebo. Waarom mag je niet gewoon iets voor iemand doen? Wat is er zo fout aan? Ik weet dat mijn vriend gewoon anders niet eet of heel slecht eet. Dan sta ik liever op om even brood te smeren en daarna weer naar bed te gaan.

Maar waar halen jullie (meerdere mensen die deze mening hebben geuit hier) vandaan dat de mensen die niet smeren meteen vinden dat je niet iets voor een ander mag doen?
De openingspost spreekt zelfs over een situatie waarin de man het eigenlijk verwacht omdat het zo hoort. Volgens mij is dat hetgene waar veel mensen tegenin gaan, voor mij geld dat iig wel. Ik doe heel graag dingen voor anderen en zou met liefde zn bammetjes smeren als dat zo uit zou komen, maar hij kreeg ze in zn smoel als het een eis zou worden. Voor mij zit het verschil in eigen keus of je gedragen zoals hij vrouwlief wil zien. Is het je eigen keus? Dan is het sowieso een goede situatie, al sta je om 2 uur snachts voor hem op.
Voor mij zou eerder opstaan betekenen dat ik niet genoeg slaap krijg, aangezien ik onmogelijk in slaap val. Hij mag me dus niet eens een kus geven als hij de deur uit gaat, ik slaap door! Maar aan de andere kant kan ik het heerlijk vinden als hij thuis komt en erachter komt dat ik zn overhemden heb gestreken (wat hij in principe zelf doet), dat is echt genieten van zn blije reactie. Maar dat is dus wel volledig mijn keus en niet omdat hij het verwacht. Zo doen wij genoeg voor elkaar, omdat we dat fijn vinden. Bammetjes smeren vallen daar toevallig niet onder bij ons.

Dagmar80

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:53

Nou inderdaad, het verwachten 'omdat het zo hoort', dát is het probleem! Verder ieder zijn eigen keuze, maar mannen die verwachten dat je wel even smeert 'omdat je de vrouw bent' of iets in die trant, die kunnen ze inderdaad, zoals ik eerder hier las, in hun gezicht krijgen! :p

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:58

Ik weet mijn ochtendhumeur bij me te houden, maar alles doet het gewoon nog niet zo goed op dat tijdstip. _O- Vervelende is dat het soms wel zo lijkt, dus mijn moeder had dan altijd de neiging om allerlei vragen op me af te vuren en een lijstje te noemen van wat ik eigenlijk nog allemaal zou moeten doen, en dan werd ik dus wél chagrijnig. Als je dat nou gewoon niet doet ben ik goed te doen 's ochtends. :j

Zwerte: het verschilt. Ik merk dat sommige mensen er echt heel fel/defensief over gaan schrijven "Ja daag" "Nee echt niet, hij doet het maar mooi zelf!" en sommige mensen zeggen ook gewoon van "Nee hoor dat hoeft niet". :) Ik denk dat dat verschil inderdaad komt door wat Dagmar80 zegt!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:01

ik doe het alleen voor me kids voordat ik na bed ga zodat ik het sóchtends die ellende niet meer heb.
mijn vriendin smeert voor haar man voor op het werk dus ook nog gewoon zijn boterhammen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:05

Ik bedenk me net. Als er trouwens één ding niet geëmancipeerd is aan dit topic is het dat er staat man/vriend ipv partner. Mogen de lesbische bokkers niet meedoen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:06

Waar slaat dat nou weer op := Denk niet dat TS dat expres heeft gedaan.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:06

Zwerte schreef:
LovingTweety schreef:
Dat vind ik dus ook liljebo. Waarom mag je niet gewoon iets voor iemand doen? Wat is er zo fout aan? Ik weet dat mijn vriend gewoon anders niet eet of heel slecht eet. Dan sta ik liever op om even brood te smeren en daarna weer naar bed te gaan.

Maar waar halen jullie (meerdere mensen die deze mening hebben geuit hier) vandaan dat de mensen die niet smeren meteen vinden dat je niet iets voor een ander mag doen?
De openingspost spreekt zelfs over een situatie waarin de man het eigenlijk verwacht omdat het zo hoort. Volgens mij is dat hetgene waar veel mensen tegenin gaan, voor mij geld dat iig wel. Ik doe heel graag dingen voor anderen en zou met liefde zn bammetjes smeren als dat zo uit zou komen, maar hij kreeg ze in zn smoel als het een eis zou worden. Voor mij zit het verschil in eigen keus of je gedragen zoals hij vrouwlief wil zien. Is het je eigen keus? Dan is het sowieso een goede situatie, al sta je om 2 uur snachts voor hem op.
Voor mij zou eerder opstaan betekenen dat ik niet genoeg slaap krijg, aangezien ik onmogelijk in slaap val. Hij mag me dus niet eens een kus geven als hij de deur uit gaat, ik slaap door! Maar aan de andere kant kan ik het heerlijk vinden als hij thuis komt en erachter komt dat ik zn overhemden heb gestreken (wat hij in principe zelf doet), dat is echt genieten van zn blije reactie. Maar dat is dus wel volledig mijn keus en niet omdat hij het verwacht. Zo doen wij genoeg voor elkaar, omdat we dat fijn vinden. Bammetjes smeren vallen daar toevallig niet onder bij ons.

Waarom gebruik je daar mijn quote voor? Ik reageer op liljebo haar post waarin ze dat aan geeft. Ik ken weinig mensen (niemand eigenlijk) die vinden dat het zo hoort. Wel mensen die het doen omdat het fijn is. Toevallig ben ik wél een makkelijke slaper, waardoor het niet zo'n probleem is. Dat is persoonsgebonden. Mijn vader smeert al mijn hele leven het brood voor mijn moeder 's ochtends omdat hij later begint met werken. Dat wil niet zeggen dat ik zeg dat het zo hoort, wel dat ik het lief vind. Voor mijn ex smeerde ik ook niet, en op het moment dat iemand zegt dat ik iets moet doen omdat het 'hoort' ben ik er snel klaar mee. Ik doe iets omdat ik iets voor iemand wil doen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:09

Kan het ontopic blijven hier? Emancipatie e.d. Is nog enigzins ontopic maar als we gaan neuzelen over ochtendhumeuren e.d. Gaat het wel erg offtopic.
Nemurin schreef:
Zwerte: het verschilt. Ik merk dat sommige mensen er echt heel fel/defensief over gaan schrijven "Ja daag" "Nee echt niet, hij doet het maar mooi zelf!" en sommige mensen zeggen ook gewoon van "Nee hoor dat hoeft niet". :) Ik denk dat dat verschil inderdaad komt door wat Dagmar80 zegt!

Eh, dat verschil beschrijf ik zelf ook? Ik zeg ook daahaag zodra een kerel dat gaat verwachten.... En daar gaat de openingspost ook over. Op een gegeven moment ging de discussie blijkbaar meer naar vrijwillig bammetjes smeren, zonder verwachting, en toen ging men langs elkaar heen praten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:12

Zwerte schreef:
Kan het ontopic blijven hier? Emancipatie e.d. Is nog enigzins ontopic maar als we gaan neuzelen over ochtendhumeuren e.d. Gaat het wel erg offtopic.
Nemurin schreef:

Eh, dat verschil beschrijf ik zelf ook? Ik zeg ook daahaag zodra een kerel dat gaat verwachten.... En daar gaat de openingspost ook over. Op een gegeven moment ging de discussie blijkbaar meer naar vrijwillig bammetjes smeren, zonder verwachting, en toen ging men langs elkaar heen praten.

Ochtendhumeuren is ook gewoon ontopic hoor >;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:16

LovingTweety schreef:
Waarom gebruik je daar mijn quote voor? Ik reageer op liljebo haar post waarin ze dat aan geeft. Ik ken weinig mensen (niemand eigenlijk) die vinden dat het zo hoort. Wel mensen die het doen omdat het fijn is. Toevallig ben ik wél een makkelijke slaper, waardoor het niet zo'n probleem is. Dat is persoonsgebonden. Mijn vader smeert al mijn hele leven het brood voor mijn moeder 's ochtends omdat hij later begint met werken. Dat wil niet zeggen dat ik zeg dat het zo hoort, wel dat ik het lief vind. Voor mijn ex smeerde ik ook niet, en op het moment dat iemand zegt dat ik iets moet doen omdat het 'hoort' ben ik er snel klaar mee. Ik doe iets omdat ik iets voor iemand wil doen.

Omdat jij in die quote de vragen stelt waar ik op reageer. Vragen die vaker voorbij zijn gekomen, daarom zette ik er nog bewust bij dat er meerdere met deze mening waren. Trek het je dus niet zo persoonlijk aan aub.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:17

In dat geval, als iemand het gaat verwachten/eisen, nee dan smeer ik niet.
Mocht ik iemand er blij mee kunnen maken dan is het geen probleem.

De titel is 'brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?' daar reageert iedereen op ga ik vanuit.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:18

Zwerte schreef:
Nemurin schreef:

Ik vind dat een ochtendhumeur er wel mee te maken kan hebben of jij in staat bent om zoiets voor een ander uit te voeren 's ochtends. :j
Maar wat de rest betreft heb ik er dan even snel overheen gelezen, excuus. :o

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:18

LovingTweety schreef:
In dat geval, als iemand het gaat verwachten/eisen, nee dan smeer ik niet.
Mocht ik iemand er blij mee kunnen maken dan is het geen probleem.

De titel is 'brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?' daar reageert iedereen op ga ik vanuit.

En ik ga er van uit dat iedereen reageert op de openingspost, niet alleen de titel. Wellicht is dat de verwarring hier!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:20

Ik vind helemaal niet dat de OP suggereert dat de vrouwen het doen omdat het verwacht wordt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:26

Geryon schreef:
Ik vind helemaal niet dat de OP suggereert dat de vrouwen het doen omdat het verwacht wordt.

Ik eigenlijk ook niet, ik zie een vraag staan of meerdere bokkers brood smeren. Misschien lees ik het verkeerd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:30

idd ik vraag me af als meerdere bokkers brood smeren voor hun man want mijn vriend denkt dat 70% van de vrouwen het doet en ik verwacht zelf rond de 30%..

maakt mij voor de rest niet uit wie het wel of niet doet en welke gedachte erachter, ik blijf het wel gewoon doen :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:31

Wat win je nu trouwens? :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:32

Als mn vriendin 'sochtends vroeg op moet en ik ben vrij, dan ga ik uit bed om haar lunchpakketje klaar te maken, zodat zij wat langer onder de douche kan blijven staan.

Doe ik het omdat het van me verwacht wordt? Nee absoluut niet! Ik doe het omdat ik vind dat je best wat voor elkaar over mag hebben, ik kruip daarna m'n bed weer in, zij moet de hele dag aan het werk.

Andersom gebeurt het ook, als ik moet werken vroeg en zij niet, dan maakt ze mijn lunchpakket :))

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:36

Sonja schreef:
Junia schreef:
Ik heb nee ingevuld.

Ik doe het heel soms, maar hij doet het ook soms voor mij. Als de ander veel haast heeft 's ochtends, dan springen we even bij. Maar meestal is het samen ontbijten en samen smeren.

Dat is ook gezellig :j
Volgens mij ontbijten veel mensen ook niet meer samen...

's Morgens om kwart voor vijf ontbijten we niet samen, maar als hij late dienst heeft, zitten we iedere ochtend klokslag negen uur samen aan tafel (hij smeert dan zijn eigen brood ;) ) en in het weekend ontbijten we met het hele gezin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:44

Nemurin schreef:
Ik vind dat een ochtendhumeur er wel mee te maken kan hebben of jij in staat bent om zoiets voor een ander uit te voeren 's ochtends. :j
Maar wat de rest betreft heb ik er dan even snel overheen gelezen, excuus. :o

Hmm misschien ligt daar mijn "nee bedankt" want het is niet dat ik niks voor hem wil doen of doe, in tegendeel, we doen graag dingen voor mekaar (simpele voorbeelden zoals lekker een tasje thee halen onder (onze woonkamer is boven en onze keuken onder) maar ik ben 's morgens dat type dat het eerste half uur tot uur gewoon NIET functioneer. Als ik op moet (voorlopig even niet en da's maar goed ook gezien ik amper slaap) sta ik een uur vroeger op dan zou moeten omdat ik wakker moet worden. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:46

Nemurin schreef:
Wat win je nu trouwens? :)

Niks, is dat nodig dan??

maar bevestigd wel als altijd dat ik gelijk heb }>
alhoewel vriend dat niet met me eens is want ik spreek nu een bepaald publiek aan, hij is van mening als ik het op het vriendin/flair/ margriet forum zou vragen er een hele andere conclusie uitkomt :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:47

Nou precies Ayasha... :j
Als mijn hypothetische vriend/man wél goed wakker zou zijn 's ochtends en hij biedt het voor mij aan was wel lief, maar zou ik het trouwens ook niet aannemen, gewoon omdat ik dan echt lastig ben en hem dat niet aan zou willen doen.

Vind het als ik het zelf moet smeren al idioot lastig om te beslissen wat ik wil hebben op dat tijdstip.
Avond van te voren lukt ook niet want het kan best zijn dat ik de volgende dag toch iets anders blijk te willen.

Dus ik zou de ander voor mij ook niet mijn brood laten smeren dan. :') Hij moet wel een leuk leven blijven hebben.

Alja: Oh nee hoor maar ik was benieuwd naar hoe de weddenschap in elkaar zat. :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:47

hier worden de broodjes door onszelf gesmeerd. Als we beide op zondag vrij zijn haalt vriendje verse broodjes en kook ik ondertussen een eitje en zet koffie. dat is het enige wat een beetje standaard geworden is bij ons. Dat heeft niets met emancipatie te maken of niets voor een ander willen doen. wij werken beide onregelmatig en gaan ons bed niet uit als er 1 eerder weg moet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:49

_O- Nu denk ik wel dat je vriend een punt kan hebben... Paardendames zijn wel wat "meer" gewoon om zelf zwaardere klusjes te doen en hun plan te trekken denk ik... "hangen" in die zin dus minder op hun man..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:54

Ayasha schreef:
_O- Nu denk ik wel dat je vriend een punt kan hebben... Paardendames zijn wel wat "meer" gewoon om zelf zwaardere klusjes te doen en hun plan te trekken denk ik... "hangen" in die zin dus minder op hun man..

Dat vind ik echt bullshit.. :j

Er zijn genoeg verwende paardensnollen die niets zelf hoeven te doen.. Daarbij heeft het wel of niet je brood zelf smeren echt niks te maken met of je een paardenmeisje bent ja of nee. :n