LovingTweety schreef:Dat vind ik dus ook liljebo. Waarom mag je niet gewoon iets voor iemand doen? Wat is er zo fout aan? Ik weet dat mijn vriend gewoon anders niet eet of heel slecht eet. Dan sta ik liever op om even brood te smeren en daarna weer naar bed te gaan.
Maar waar halen jullie (meerdere mensen die deze mening hebben geuit hier) vandaan dat de mensen die niet smeren meteen vinden dat je niet iets voor een ander mag doen?
De openingspost spreekt zelfs over een situatie waarin de man het eigenlijk verwacht omdat het zo hoort. Volgens mij is dat hetgene waar veel mensen tegenin gaan, voor mij geld dat iig wel. Ik doe heel graag dingen voor anderen en zou met liefde zn bammetjes smeren als dat zo uit zou komen, maar hij kreeg ze in zn smoel als het een eis zou worden. Voor mij zit het verschil in eigen keus of je gedragen zoals hij vrouwlief wil zien. Is het je eigen keus? Dan is het sowieso een goede situatie, al sta je om 2 uur snachts voor hem op.
Voor mij zou eerder opstaan betekenen dat ik niet genoeg slaap krijg, aangezien ik onmogelijk in slaap val. Hij mag me dus niet eens een kus geven als hij de deur uit gaat, ik slaap door! Maar aan de andere kant kan ik het heerlijk vinden als hij thuis komt en erachter komt dat ik zn overhemden heb gestreken (wat hij in principe zelf doet), dat is echt genieten van zn blije reactie. Maar dat is dus wel volledig mijn keus en niet omdat hij het verwacht. Zo doen wij genoeg voor elkaar, omdat we dat fijn vinden. Bammetjes smeren vallen daar toevallig niet onder bij ons.
Vervelende is dat het soms wel zo lijkt, dus mijn moeder had dan altijd de neiging om allerlei vragen op me af te vuren en een lijstje te noemen van wat ik eigenlijk nog allemaal zou moeten doen, en dan werd ik dus wél chagrijnig. Als je dat nou gewoon niet doet ben ik goed te doen 's ochtends. 
Ik denk dat dat verschil inderdaad komt door wat Dagmar80 zegt!
Denk niet dat TS dat expres heeft gedaan.
) en in het weekend ontbijten we met het hele gezin.
Hij moet wel een leuk leven blijven hebben.