Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:13

Ja serieus, en dan als je ongesteld bent nog een keer...? Ben je lekker zoet mee als dat zo is :=

Wel ideaal idd. als je niet op een zwangerschap zit te wachten :))

Ik vind dat trouwens zo'n enorm oncharmant en raar woordgebruik..... "erin hangen"... jakkie bah -O-

Berdien

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:23

Ja echt, mijn babyfabriek is twee keer per maand kommer en kwel. Lang leve de pil die springende eiers aan banden legt. Letterlijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:45

Een man kan een egocentrisch eikel zijn maar een vrouw net zo goed.
En zo is dat natuurlijk andersom ook.
Natuurlijk zijn er mannen die het allemaal niet in de koude kleren gaat zitten, maar dat zijn doorsnee dan ook de mannen die hun verantwoordelijkheid juist willen nemen wat inhoudt dat ze samen in gesprek gaan.
Dat zijn de mannen die juist betrokken willen worden bij de keuze en graag mee willen beslissen.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35813/man_abortus_eerste_zelfhulpboek_ter_wereld

Duurt wel even een 28 min. maar zeker interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:49

Berdien schreef:
Ja foei!

Overigens weet ik precies wanneer mijn 'vruchtbare dagen' zijn. Dan loop ik namelijk krom van de pijn :') Eerste de beste kerel die er maar naar durft te wijzen bijt ik z'n strot door. Ook een vorm van anticonceptie :+

:') Owh hier moest ik echt wel even om lachen :+
Handig of juist niet :(:)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:33

OsMo schreef:
Een man kan een egocentrisch eikel zijn maar een vrouw net zo goed.
En zo is dat natuurlijk andersom ook.
Natuurlijk zijn er mannen die het allemaal niet in de koude kleren gaat zitten, maar dat zijn doorsnee dan ook de mannen die hun verantwoordelijkheid juist willen nemen wat inhoudt dat ze samen in gesprek gaan.
Dat zijn de mannen die juist betrokken willen worden bij de keuze en graag mee willen beslissen.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35813/man_abortus_eerste_zelfhulpboek_ter_wereld

[ Video ]
Duurt wel even een 28 min. maar zeker interessant.

Niet voor een kind kiezen betekent niet dat je niet in gesprek wilt gaan of mee wilt beslissen, hoor. De eerste stap is altijd samen doorspreken wat de wensen zijn en wat de opties zijn. En ook mannen die niet kiezen voor een kind, kunnen het zwaar hebben met die beslissing.

Daar gaat men in dit topic heel makkelijk aan voorbij, de vrouw is bijna altijd 'het slachtoffer'. Daar geloof ik persoonlijk dus niet in.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:57

Ik ook beslist niet.

Als een man er niet voor kiest en besluit er niks mee te maken willen hebben is dat niet hetzelfde als het volledig naast zich neer kunnen leggen. Dat maken mensen er snel van, maar dat zal slechts voor een paar mannen gelden.

Ik geloof er niet in dat een man niet zal denken aan dat er ergens een nazaat loopt, of er een kind is dat op hem lijkt, zijn erfelijk materiaal voortzet, hij zal ook altijd aan de leeftijd denken (''hij zal nu 5 zijn en naar school gaan). Vertel je het een nieuwe liefde eerlijk of blijft het een geheim, beide heeft consequenties. Ik zou serieus not amused zijn als mijn vriend me zou opbiechten dat er ergens een kind van hem rondloopt, ook al wilde hij aborteren. En niet omdat ik dan denk een weke vent te hebben, maar meer om die geschiedenis. En omdat, mocht ik ooit van mind switchen en wel kids willen, dan wil ik dat hij de ervaring alleen met mij heeft.

En wat als er na 15 jaar opeens een nazaat bij je voordeur staat?
Een afwijzing zegt ook niet over dat diegene geen schuldgevoel heeft. Ik denk dat er wel degelijk gedacht wordt ''ben ik nu een schurk nu ik er niet voor mijn nazaat ben?''

Ik vind het egocentrisch dat men gelijk maar denkt dat een man er of lekker voor wegrent, of voor gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:19

Waarom denk je dat de vrouw meer als slachtoffer wordt gezien?

Mijn in ziens heeft dat ook echt wel te maken met de geschiedenis waarin vrouwen die ongewenst zwanger bleken aan hun lot over waren gelaten.
Er werd over hen beslist sommige vrouwen ondergingen verplichte (soms illegale) abortus en er waren er die elders moesten verblijven om vervolgens te bevallen en het kind werd afgenomen.
Hoeveel Amerikaanse en Canadese soldaten hebben met de bevrijding van Nederland de vrouwen met wie ze seks hadden aan hun lot over gelaten?

De vrouw is weerbaarder geworden.
Tja en toen kreeg je de tijd waarin de vrouw het heft in eigen hand nam en aangaf baas in eigen buik te zijn.

Afbeelding
Het grootste aantal abortussen wordt gepleegd onder Antilliaanse en Arubaanse vrouwen.
Het is geen vreemd gegeven dat binnen die cultuur de mannen hun vrouw achterlaten met de ongewenste zwangerschap. (er zijn uitzonderingen) :o .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:35

Het is heel erg dat vroeger mannen een vrouw konden opzadelen met een kind dat ze niet alleen kon onderhouden, heel erg schandalig :(:)

Echter tegenwoordig zijn in onze maatschappij man en vrouw redelijk gelijk.
Als vrouw heb je nu ook gewoon de mogelijkheden om jezelf te onderhouden, bovendien wordt je nog op allerlei manieren gesponsord als het je niet lukt.

En een vrouw kan tegenwoordig altijd kiezen om zwangerschap te voorkomen door een goede anti-conceptie te gebruiken.
Bovendien is er nog de mogelijkheid om een ondanks alles toch ontstane zwangerschap af te laten breken.

Daarmee is het wat mij betreft de eigen keuze en verantwoordelijkheid van de vrouw geworden of het kind wel of niet geboren wordt.

Uiteraard begrijp ik dat er allerlei lastige uitzonderingen te bedenken zijn.
En dat veel vrouwen geen abortus zullen willen om allerlei verschillende (heel begrijpelijke) redenen.

Maar dan moeten ze dus extra voorzichtig zijn om zwangerschap te voorkomen.

Een man kan niet veel meer doen dan niet sexen (geen serieuze optie) of een condoompje om doen.
Een vrouw kan niet sexen, mannen condoom, vrouwen condoom, pil e.d. beschermingen toepassen.

Als vrouw moet je je er gewoon van bewust zijn dat jij degene bent die de dikke buik krijgt en dat jij dus degene bent die de grootste verantwoordelijkheid draagt.