Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:Soms, vind ik zeer zeker dat een persoon het gewoon uitlokt om gepest te worden. Denk hierbij aan echt nerdie kleren, een fout kapsel, onhygienisch, gewoon echt fout gedrag. Dan vráág je er gewoon om. Ik vind het gewoon dom dat je je op die manier kleedt.
Citaat:Als iemand mij aan zou raken.. dan zoek ik ze op buiten school. ik pak ze als ze alleenn zijn(want iederen pester is alleen heel zwak)
Ik zou ook langs het huis van die persoon gaan en spreken met de ouders en aangifte doen bij de politie van mishandeling.
Daar ben ik keihard in, maar heel veel mensen vinden dat normaal en laten dat gebeuren.
Dan denk ik ook: ja verdomme, heb je een kans om ze terug te pakken (Als ze je hebben geslagen oid.) en dan laat je het erbij zitten om te voorkomen dat t erger wordt.. <knip>
Saar4 schreef:Blijkbaar hebben de anti-pesters binnen dit topic zelf niet eens door hoe sluipend zoiets gaat. Iemand wijkt af van de groep, in dit geval bello2005 door haar gedachten die afwijken van de groepsconsensus, en deze persoon wordt in de spotlight geplaatst.
Ibbel schreef:Saar4 schreef:Blijkbaar hebben de anti-pesters binnen dit topic zelf niet eens door hoe sluipend zoiets gaat. Iemand wijkt af van de groep, in dit geval bello2005 door haar gedachten die afwijken van de groepsconsensus, en deze persoon wordt in de spotlight geplaatst.
Ik heb het idee dat je de crux mist. Bello werd niet 'aangepakt' om haar afwijkende mening, maar op de manier waarop ze die bracht. Ze bracht die dusdanig onrespectvol/agressief dat zij eerder de 'pester' dan de gepeste was. Alleen zit hier toevallig een groep ex-gepesten die ondertussen geleerd hebben hoe je daarop reageert. Ik kan het dus niet eens zijn met je analyse van dit topic.