'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:35

Tenminste wel fijn dat ik dit topic lees.
Zelf had ik eerst mijn twijfels omdat het een stelletje watjes waren die me ervoor waarschuwden.

Even iets anders; Ik heb overigens als ik in een kasteel ben of verlaten stad, heel erg raar gevoel. Het is fijn maar ook een beetje eng. Je voelt aanwezigheid, ook al liep ik daar enkel met mijn ouders... (Was op vakantie)
Het kasteel komt echt uit de Griekse Romeinse tijd. Daar hebben heeul wat generaties rond gelopen :')
Meer mensen die dit ook hebben? ^^

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:39

naomi_g1998 schreef:
Ja maar ik vraag me dan af wat gebeurt er dan? Omdat iedereen zegt 'echt niet doen' etc, en als je dan vraagt wat er dan gebeurt zeggen ze niks of ze willen het niet zeggen, tja dan word ik alleen nieuwsgieriger :Y)
wat er dan gebeurd? Daar kun je je niet op voorbereiden want je weet niet wat er gaat gebeuren en wie je treft. Maar goed als je zo graag wilt weten moet je het eens proberen. Maar dan moet je daarna niet gaan huilen want je was gewaarschuwd :P

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:10

Ketaki schreef:
Sachet schreef:
Als je écht een spookhuis koopt (dus niet waar een paar mensen onschuldig zijn overleden) dan speel je met je leven.

en wat als je een spookhuis koopt terwijl je dat niet weet?

zou het dan nog zo erg zijn?

en wat als mensen te nuchter zijn om hierin te geloven?

:)

Ik was 4 dus wist niet anders maar leefde continu met angst.
Mijn ouders zijn ontzettend nuchter en absoluut niet van dit soort dingen. Maar nadat alles in ons huis op een rijtje viel wilde mijn ouders wel heel graag weg omdat ze bang waren weer iemand te verliezen.
Het is niet iets wat je gelooft, het kan je gewoon overkomen.

NibbitLotus

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:23

Ik woon sinds 4,5 jaar in een boerderij. Stamt uit 1860 oid, weet het niet precies, maar wij hebben een graf in de tuin staan. Hier zijn de ouders van de bouwer van dit huis begraven. In het begin vond ik dit idee heel eng en zag best op tegen de verhuizing, maar als je op een boerderij komt te wonen met stallen en alles erop en eraan vind je het aan de andere kant toch niet zo erg. Toch heb ik wel vaak het idee dat er iets is dat ik niet zie, voel ik een bepaalde aanwezigheid. Heb verder nooit echt iets gezien. Wel horen we vaak hout kraken of andere rare geluiden. Maar dat verwijten we altijd aan het idee dat het een oude boerderij is. Voel me meestal wel gewoon goed op mijn gemak, maar toch vind ik het niet prettig om 's avonds alleen thuis te zijn. Gebeuren regelmatig dingen die ik niet kan verklaren, onder andere televisies die midden in de nacht keihard aanspringen, trek nu alle stekkers van mijn tv voordat ik ga slapen eruit. Dingen die spontaan omvallen, lampen die knipperen, hond die af en toe naar "iets" kijkt. Maar ja, zo lang ik niks zie vind ik prima.. :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:51

Poiuytrewq schreef:
naomi_g1998 schreef:
Ja maar ik vraag me dan af wat gebeurt er dan? Omdat iedereen zegt 'echt niet doen' etc, en als je dan vraagt wat er dan gebeurt zeggen ze niks of ze willen het niet zeggen, tja dan word ik alleen nieuwsgieriger :Y)
wat er dan gebeurd? Daar kun je je niet op voorbereiden want je weet niet wat er gaat gebeuren en wie je treft. Maar goed als je zo graag wilt weten moet je het eens proberen. Maar dan moet je daarna niet gaan huilen want je was gewaarschuwd :P
Maar mensen die het hebben gedaan weten wel wat er is gebeurd, maar die willen het niet vertellen, dát bedoel ik met wat gebeurt er dan.
En heb ook al gezegd dat ik het niet ga proberen. ;)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:04

Wij wonen in een gerenoveerd huis uit 1907. Mijn overgrootmoeder is hier overleden en verder vast nog wel een aantal mensen, maar er is eigenlijk nooit iets gebeurd. Wel ben ik echt een schijterd en maak ik mezelf best gek als ik alleen thuis ben. Toen mijn ouders op vakantie waren hield ik steevast de honden bij me en mocht vriendlief als hij uit z'n werk kwam de hele bovenverdieping afzoeken naar dingen die ik weer gehoord had :+ .

Het enige gekke is dat de hond die wij vorig jaar hebben 'geërfd' per se onder de trap MOET zitten als er iemand naar boven gaat. De paranoia ik zoekt hier dan allemaal dingen achter zoals dat mijn oom, zijn vorige baasje, die hier ook heeft gewoond daar zit oid.

Wel zijn vriendlief en ik op zoek naar een woning in Delft en de kans is groot dat het toch wel een oud huis wordt gezien onze voorkeuren en het budget. Ik weet niet of ik een huis met verhaal aan zou durven. Gelukkig is vriendlief heel nuchter en werk ik straks fulltime, dus ik ben waarschijnlijk vrijwel nooit alleen thuis.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:21

badass schreef:
r
[quote="badass schreef:
Na jouw verhaal ben ik zelfs bang in mijn eigen huis waar wij als eerste in wonen :oo (nieuwbouw)

Maargoed, ik ben snel bang en zou daar echt niet willen wonen haha

ik zat net even naar jou'n pf te kijken en kreeg allemaal rillingen over mijn rug tjee wat een enge pf zeg :o

Hahah, even mijn onderschrift veranderen[/quote]

Hele enge pf :oo :wow:

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:52

Oohh leuk zeg waar ben je op zoek in delft? Misschien worden we buren :+
Het licht er een beetje aan waar je gaat wonen maar delft heeft ook enorm (prachtige)oude huizen in de stad. Ook in de wijken er buiten maar dan moet je wel weten waar je moet zoeken.
Laat mij maar lekker nieuwbouw wonen mhihii ..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:49

Nieuwbouw wonen is ook niet veilig.
Wij zijn daardoor verhuisd...

Oplevering, inrichting, we woonden er al jaren.
De flat stond aan een singel en aan de zijkant ervan was er een bruggetje.
Op het bruggetje is een bejaarde man overleden; hij kreeg een herseninfarct en op dat moment naderden er mensen, die een opfriscursus EHBO/BHV in het wijkgebouw gingen doen.
Zij waren er dus direct bij, maar konden hem al niet meer helpen.
1 van die mensen was de vader van een schoolvriendin van mijn dochter en die heb ik achteraf nog gesproken.
De overleden man had boodschapjes gehaald en was op weg naar zijn vrouw.
Hij heeft het nooit meer thuis gehaald...

En toen begonnen er bij ons wat 'probleempjes'.
In de hoek van de woonkamer, waar ook de tv en internet-aansluiting zat.
Bank uit die hoek gehaald en onder het raam geschoven, want we zaten daar niet 'lekker' meer.
Veel haperingen met de tv en internet ook en wij dachten dat het aan de kabelaansluiting lag.
In die periode was mijn ventje vaak van huis en moest ik alleen slapen. Dochter sliep in eigen kamer.
Het alleen zijn was geen probleem, maar het in de avond in de woonkamer zijn wel als dochter naar bed was...
Onbehagelijk gevoel, ik moest daar weg...
Woonkamerdeur moest ook dicht, katten mee de slaapkamer in, gewoon een raar gevoel.
Ventje was een keer gewoon thuis, ik werd midden in de nacht wakker, dorst.
Naar de keuken, woonkamerdeur open, ik was slaapdronken zeg maar.
En toen werd het eng: de woonkamerdeur ging heel moeilijk open en ik mocht van iets of iemand niet naar binnen. :?
De deur klapte dicht, ik ging water drinken in de badkamer, stapte vluchtend weer in bed, mompelde tegen ventje dat ik niet in de woonkamer mocht en hij was gelijk klaarwakker.
Jij voelt het dus ook! zei hij.
Wij zijn de nuchterheid zelve, maar beiden voelden 'iets raars': boosheid, vijandigheid.
Het jaagde ons op en weg.

Het heeft 2,5 jaar geduurd om de flat te verkopen.
Wachten op kijkers was niet prettig, ook al woonden we er allang niet meer.
1 kijker stapte ooit de woonkamer in, stopte, zijn adem stokte, trok wit weg en draaide gelijk om.
Zei niks, maar was weg. Ik ben daarna ook gelijk weg gegaan. Schrik in de benen.

De kopers waren hele positieve mensen.
We waren uitgenodigd om na de verbouwing en inrichting te komen kijken, gelukkig hebben ze nooit meer gebeld.
Die flat voelde na het overlijden van de man op de brug niet meer goed en nogmaals: wij zijn hardstikke nuchtere mensen, maar 'iets' klopte daar niet meer.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:23

Bah wat een vervelend verhaal MarvanTom.

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:57

Heb alles gelezen, wat een verhalen komen er voorbij zeg ..
Ik zou het nooit durven zou mezelf helemaal gek maken haha. :+
Maarja zo'n kans krijg je waarschijnlijk niet vaak.. En uiteindelijk maak je er wel je eigen plekje van ..

Hier in huisduinen staat ook zo'n typisch huis, wit huisje veel van die grote bomen voor het huis en zo'n houten schommel .. In al die jaren nog nooit iemand gezien, het was er ook altijd donker en 's avonds stond er binnen in de hoek 1 lampje aan. maar precies na dit allemaal gelezen te hebben zag ik een oude vrouw in t huis staan .. Dus vroeg op stal aan een aantal mensen of ze iets wisten maar schijnt dus een oude vrouw te wonen ... Wel bizar dat ik die nu precies zag hahah :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:21

Krijg echt de kriebels van dit topic :')
Ik woon sinds eind van de zomer op mezelf en nu ook samen, maar mijn vriend is nog wel eens een nachtje thuis bij zijn ouders (die wonen op een uur rijden van ons). Dan ben ik meteen een stuk banger, maar meer voor moordenaars en andere griezels dan geesten, haha.
Mijn tante heeft een beetje de 'feeling' voor sferen in huizen en mijn huis is ook 'veilig' volgens haar gelukkig, haha.
Een huis waar echt een verhaal aan zit zou ik nooit kopen :n

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:09

Voor de liefhebbers van dit soort verhalen kan ik "american horror story" van harte aanbevelen om te kijken. Gelukkig zelf geen ervaring met dit soort zaken