Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:38

HarriesHorse schreef:
Reneee_ schreef:
Wat mij altijd erg bijgebleven is wat een leraar ooit tegen mij zei: God is een pottenbakker en geen marionettenspeler. Oftewel hij heeft ons gecreëerd maar heeft ons een eigen wil gegeven waardoor we in staat zijn onze eigen beslissingen te maken. Daarom denk ik dat er ook zoveel onrecht op de wereld is omdat wij onze eigen keuzes kunnen maken.

Hier ben ik het helemaal mee eens....

Ik ook :)

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:39

Hoe 'onwaarschijnlijk' is de geboorte van een kind?

OK, zaadje komt bij eitje etc., het hele wetenschappelijke verhaal, ...alleen hoe 'onwaarschijnlijk' is dan de geboorte van een 'spirit'. We worden niet alleen maar met vlees en bloed geboren, daar komt iets meer bij kijken! Waar komt die 'spirit' nou ineens vandaan, die is er al, toch?, of vind je onze geestkracht een onwaarschijnlijk fenomeen?

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:40

Cassidy schreef:
SaartjeNina schreef:
Niemand kan bewijzen of er echt een god bestaat en mij lijkt de oerknal en de evolutietheorie dus ook onwaarschijnlijk

Je spreekt jezelf tegen. Oerknal is wetenschappelijk onderbouwd, en de evolutietheorie ook.

Maar dat bewijst nog steeds niet of iemand het wel of niet heeft verzonnen

Mungbean

NatasjavE schreef:
Marin_ka3 schreef:
Zijn 'bestaan' of zijn 'niet bestaan' valt niet te bewijzen, door niemand, ook niet door 'wetenschappers' .

Wel de onwaarschijnlijkheid van zijn/haar bestaan.

Dat is negatief bewijs = geen bewijs.

Ik ben atheist en hard core wetenschapper maar ik zal nooit beweren dat een god in wat voor vorm dan ook niet bestaat. Ik kan dat domweg niet bewijzen.
Ik werk zelfs soms ook tegen bepaalde oude dogma's die niet waar blijken.
Ik zie dus niet in waarom het rechtvaardig is om het dogma god te ontkennen zonder afdoende bewijs.
Nergens voor nodig, en geeft meer vrede.

Mensen dachten ook lang dat baby's geen pijn hadden omdat ze het domweg niet konden aantonen.
Ze vergeleken het met een goudvis waar bepaalde zenuwen ook niet zijn aangelegd en hielden het voor onwaarschijnlijk dat pas geboren baby's pijn konden voelen.
Er is dus tot nog vrij laat zonder pijnstilling aan baby's geopereerd.
Later bleek dat dus een misvatting.

HarriesHorse

SaartjeNina schreef:
Niemand kan bewijzen of er echt een god bestaat en mij lijkt de oerknal en de evolutietheorie dus ook onwaarschijnlijk

Dat is hetzelfde als je zou zeggen dat de wind niet bestaat, omdat je hem niet ziet. Je voelt het.
Geloof gaat er ook niet om dat je het moet bewijzen aan anderen, je moet het weten voor jezelf.
Iedereen heeft het maar over bewijzen etc, maar je hoeft helemaal niks te bewijzen. Daarmee verspil je toch je tijd.. Die je voor andere dingen kunt gebruiken? Als je het voor jezelf maar weet.

Die oerknal en al die gedachten is gewoon een theorie, dus niet bewezen. Darwin gaf toch toe op zijn sterfbed dat hij alles had verzonnen om belangrijk te zijn, om iets ontdekt te hebben... Of vergeet iedereen dat?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:41

het is wetenschappelijk bewezen dat de oerknal er daadwerkelijk is geweest. dit is niet te ontkennen !
het helal is op het moment nog aan het uitdijen, en aan deze bewegingen is er na getrokken dat vroeger het 1 compacte hoop was, welke met en flinke knal uitelkaar geslingerd is. in de eerste periode ging alles op hoge snelheid uit elkaar. nu gaat het minder hard, maar de ruimte tussen planeten wordt nog steeds groter.
alle stoffen, aanwezig, gaan door de hitte als een gek bewegen. (moleculen) botsen, en vormen samen gesteentes. door al deze botsingen en spannende dingen is het helal ontstaan. wie het zetje heeft gegeven? niemand weet het ! maar de oerknal is niet te ontkennen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:42

HarriesHorse schreef:
Die oerknal en al die gedachten is gewoon een theorie, dus niet bewezen. Darwin gaf toch toe op zijn sterfbed dat hij alles had verzonnen om belangrijk te zijn, om iets ontdekt te hebben... Of vergeet iedereen dat?
Galileo heeft ook toegegeven dat de aarde plat was en de zon om de aarde draaide...:D
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-07-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:42

Ik geloof niet in god maar ik snap wel dat mensen er in geloven. Het is denk ik meer een steun om ze door het leven te leiden, ik geloof eerder dat iedereen met een rede is geboren en als je dat voltooid sterf je. Niet te letterlijk maar ik hoop dat het zo gaat :P

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:43

HarriesHorse schreef:
SaartjeNina schreef:

hier heb ik toch wel graag een bron bij hoor, anders kan iedereen hier maar zulke dingen gaan uitkramen.
de evolutietheorie is meer een feit dan theorie. de snelste vorm van de evolutietheorie is te zien bij bacteriën en virussen want die weten zich steeds aan te passen aan onze medicijnen
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 27-07-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:44

unihorses schreef:
het is wetenschappelijk bewezen dat de oerknal er daadwerkelijk is geweest. dit is niet te ontkennen !
het helal is op het moment nog aan het uitdijen, en aan deze bewegingen is er na getrokken dat vroeger het 1 compacte hoop was, welke met en flinke knal uitelkaar geslingerd is. in de eerste periode ging alles op hoge snelheid uit elkaar. nu gaat het minder hard, maar de ruimte tussen planeten wordt nog steeds groter.
alle stoffen, aanwezig, gaan door de hitte als een gek bewegen. (moleculen) botsen, en vormen samen gesteentes. door al deze botsingen en spannende dingen is het helal ontstaan. wie het zetje heeft gegeven? niemand weet het ! maar de oerknal is niet te ontkennen.

En hoe is het heelal ontstaan? Zo in eens uit het niets? Dat is voor mij nóg veeeel moeilijker te geloven, en ik denk voor nog veel meer anderen, dan dat er een God was die het gemaakt had.
Er zullen gerust wel een paar knallen geweest zijn... Die zijn er ongetwijfeld nog wel eens in het heelal die onopgemerkt zijn...

Mungbean

Re: Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:44

Waar is God dan uit ontstaan :o?

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:45

HarriesHorse schreef:
SaartjeNina schreef:

Dat is hetzelfde als je zou zeggen dat de wind niet bestaat, omdat je hem niet ziet. Je voelt het.
Geloof gaat er ook niet om dat je het moet bewijzen aan anderen, je moet het weten voor jezelf.
Iedereen heeft het maar over bewijzen etc, maar je hoeft helemaal niks te bewijzen. Daarmee verspil je toch je tijd.. Die je voor andere dingen kunt gebruiken? Als je het voor jezelf maar weet.

Ik wilde daarmee aangeven dat iedereen wel argumenten voor of tegen kan hebben maar dat je het toch nooit zult weten.
Ik vind ook dat iedereen een eigen mening mag hebben maar echt weten zul je het toch niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:45

Cassidy schreef:
HarriesHorse schreef:
Galileo heeft ook toegegeven dat de aarde plat was en de zon om de aarde draaide...:D

tegenwoordig is het toch allemaal uitgepluist :') je zou eens een lezing moeten horen van een nederlandse hoogleraar, welke ook al eens op tv is geweest. hij legt het in duidelijke taal uit ( ook de giga omvang van het helal.. met zandkorrels zoveel in een emmer, daar in zit nog en en ene n)
maar weet zijn naam niet meer Y;(

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:46

inochiyo schreef:
hier heb ik toch wel graag een bron bij hoor, anders kan iedereen hier maar zulke dingen gaan uitkramen.

Zoek maar op op google, bibliotheek oid. Zo bekend als wat.
Darwin verklaarde aan iedereen dat hij dit zooitje had verzonnen om belangrijk te zijn, om God te vergeten en zelf belangrijk te worden. Hij had zich van God afgekeerd en zelf uitvluchten verzonnen. Op zijn sterfbed echter verklaarde hij aan zij naasten/nabestaanden alles bedacht te hebben.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:47

Sizzle schreef:

Dat is dezelfde vraag als; 'waar eindigt het heelal...?'
Laatst bijgewerkt door Marin_ka3 op 27-07-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:47

Sizzle schreef:

Waar is de wind uit ontstaan? Hoe is water ontstaan? Hoe zijn de dieren gevormd?
Hoe kunnen wij denken, bewegen en kiezen? Nog meer van die vragen...

Het antwoord zul je nooit weten omdat je er toch niet slim genoeg voor bent.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:48

HarriesHorse schreef:
inochiyo schreef:

Darwin verklaarde aan iedereen dat hij dit zooitje had verzonnen om belangrijk te zijn, om God te vergeten en zelf belangrijk te worden. Hij had zich van God afgekeerd en zelf uitvluchten verzonnen. Op zijn sterfbed echter verklaarde hij aan zij naasten/nabestaanden alles bedacht te hebben.

:')
daarna zijn wetenschappers er op gedoken, en hebben gevonden dat hij gelijk heeft, en zelfs nu vinden ze nog fosielen die een overgang zijn tussen 2 soorten, en m.b.v fossielen is dit zo klaar als een klontje :)

unihorses

HarriesHorse schreef:
Sizzle schreef:

Waar is de wind uit ontstaan? Hoe is water ontstaan? Hoe zijn de dieren gevormd?

ja , die had god allemaal gemaakt...

HarriesHorse

SaartjeNina schreef:
Ik wilde daarmee aangeven dat iedereen wel argumenten voor of tegen kan hebben maar dat je het toch nooit zult weten.
Ik vind ook dat iedereen een eigen mening mag hebben maar echt weten zul je het toch niet.

Nee inderdaad, ook deze mening deel ik met je...

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:49

unihorses schreef:

Precies.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:49

HarriesHorse schreef:
Sizzle schreef:

Volgens de gelovigen is dat alles door god gemaakt.
Maar wie heeft god dan gemaakt volgens het geloof?

Oprechte vraag :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:51

HarriesHorse schreef:
unihorses schreef:

Precies.

dus wie heeft god gemaakt? en wie heeft de maker van de god gemaakt?
en met de gewone oerknal
wie heeft de elementen gemaakt? waar is er zoveel ruimte , voor dit helal? zijn er nog meer ruimtes als dit helal waar wij niks van weten? zitten er helallen verspreid over een grote ruimte, net als de zonnestelsels en melkwegen?

HarriesHorse

unihorses schreef:
:')
daarna zijn wetenschappers er op gedoken, en hebben gevonden dat hij gelijk heeft, en zelfs nu vinden ze nog fosielen die een overgang zijn tussen 2 soorten, en m.b.v fossielen is dit zo klaar als een klontje :)

Omdat ze vonden dat zijn theorie goed zou lopen als ze het door zouden zetten en daardoor aanhangers zouden krijgen die zich van God afkeerden, omdat het toch maar te moeilijk te geloven zou zijn

ApplePapple

paulus26 schreef:
Als god had bestaan stierven er geen kinderen.
Voor mij is er niets er niets tussen hemel en aarde. Ik geloof in mezelf en dat is al moeilijk genoeg.
Ook heb ik niets met spiritualiteit of ander zweverig gedoe dus ook geen hel of hemel, laat staan leven na de dood.

Wij lijken op elkaar. Zo denk ik er precies over...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:52

HarriesHorse schreef:
inochiyo schreef:

Toch heel apart dat deze bekentenis pas tientallen jaren na zijn dood naar voren kwam, de wereld ingeholpen door een verpleegster.

http://www.creationism.org/articles/DarwinDeathBed.htm