Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:36

Lizzyy schreef:
lifaya schreef:
Paar dagen terug hadden we een vertraging vanwege schapen op het spoor :')

SHOARMAAAAA!!! *\o/* *\o/*

Ik noem mijn vriendin altijd shoarma dus ik dacht huuuuh :?

Djonah schreef:
Nou ik heb vandaag ook gereisd met de trein en heel wat meegemaakt. Ik moet het even van mij afschrijven.

Ik nam vandaag de intercity trein die van Amsterdam naar Alkmaar gaat. Voorbij Heiloo ging de machinist stoppen en voelde ik wat onder het spoor doorgaan. Ik dacht dat zijn vast takken. Helaas niet.. Een conductrice liep langs een beetje half in paniek met een portofoon. Er werd omgeroepen dat er een aanrijding met een persoon was. Hulpdiensten e.d. erbij. Nog een aantal keer omgeroepen en bedankt voor de medewerking. We hebben ongeveer een uur in die trein gezeten. Gelukkig werden we goed op de hoogte gehouden. Nadat alles een beetje bedekt was e.d. mochten we de trein uit en werd ons aangeraden niet naar de bosjes te kijken. We werden met bussen naar Alkmaar vervoerd en kregen een flesje water. In de bus sprak ik iemand van de voorste wagon. Die zag brokstukken heen en weer vliegen dus vermoedelijk een aanrijding met een voertuig. Op internet gekeken en er is niks te vinden. Al met al door een **** manier heel veel vertraging opgelopen. De service van de NS was super, iedereen heel vriendelijk e.d. Mijn gedachte gaan uit naar de machinist. Voor hem/haar zal dit echt een verschrikking zijn.

:(:)

dat filmen vind ik ook zo verschrikkelijk.

Djonah

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:41

Ik zag iig niet dat er gefilmd werd. Wel wil iedereen natuurlijk weten wat er aan de hand is. Gelukkig houdt de NS je dan wel op de hoogte. Ik hoop nooit meer zoiets mee te maken. Het traject staat helaas bekend om zijn springers hoorde ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:04

Vreselijk zeg, om dat mee te maken. :(

Maar wat ik nou een maand geleden had... We hebben ongeveer een uur stilgestaan voor [naam] Centraal. Er werd omgeroepen dat op aandringen geen treinen op en af [naam] Centraal mochten, en de treinen één voor één werden binnengehaald. Dat gebeurde toen eindelijk na een uur, werd vervolgens de hele trein met politiehonden afgespeurd (wat ook weer een half uur duurde). Uiteindelijk mochten we uitstappen. Station stond nog steeds helemaal vol met politie en honden enzo... Heb nog steeds geen idee wat er aan de hand was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:06

Kan best een bommelding in een van de treinen zijn geweest :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:32

Jeetje wat een verhalen hier, ik reis nu al 4 jaar met de trein en nog maar 1 keer vertraging gehad omdat er een meisje door de hitte was flauwgevallen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:25

Van de week weer een bijzondere actie: door een storing reden er 's avonds laat geen IC's meer tussen Rotterdam en Utrecht. Iedereen moest dus hutje mutje in een te korte sprinter naar Gouda en daar overstappen. Daar zou de IC van spoor 3 gaan (volgens omroep in de trein en volgens de dienstregeling) om .54 maar de IC van .43 stond op het bord. Tijd ging voorbij en er veranderde letterlijk niets aan de situatie. Ik had de NS app al gecheckt voor een vertraging of spoorwijziging maar dat was niet het geval. Tot het .58 was, toen veranderde de NS app naar spoor 8 en vloog iedereen ineens de trap af richting spoor 8, terwijl daar net een lege trein naar Utrecht vertrok... Even omroepen was duidelijk te veel gevraagd :n

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:31

Ik zit naast een conducteur/machinist. Idk.
En zn treinvan hoorn kersenbogert van 16:03 was met 20 minuten vertraagt. En mijn trein naar Enkhuiz en met 5 :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:48

Ok......

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:11

Ben ik de enige die niets begrijpt van het bericht van tabaflab?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:18

Kirsha schreef:
Ben ik de enige die niets begrijpt van het bericht van tabaflab?

Wat snap je niet?? Idk --> I Don't Know :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:18

Nee hoor. Ik snap er ook niks van.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:22

Ik snap het wel, maar ik snap niet wat de rare vertraging is?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:25

Dat haar trein minder vertraging had dan die van de conducteur???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:44

Die conducteur is ook maar een mens die met de trein reist...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:47

Ik snap ook niks van haar beRicht.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:00

Voor iedereen die nog nooit/ weinig vertraging heeft meegemaakt
reis is op het traject Arnhem- winterswijk
gegarandeerd 1x per week vertraging of niet rijdende treinen en als je geluk hebt zelfs meerder keren per week :')
Regelmatig seinstoringen/kapotte treinen. niet rijdende treinen om vage redenen of werkzaamheden

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:23

Wat idk is snap ik wel, da's het punt niet. Maar ik snap niet wat de clue van het verhaal is.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:11

Heb een keer vertraging gehad omdat iemand zonder kaartje zich had opgesloten op de wc. :') Weet vanaf die dag dus ook weer dat dat niet werkt.

Heb vanaf Utrecht ook wel eens gehad dat ik in een overvolle trein zat (ik heb nog nooit zo'n drukke trein gehad, iedereen stond letterlijk strak tegen elkaar aan geklemd en als je er bij het volgende perron uit moest had je pech, je kon er niet tussen uit := ) Toen we bijna waren vertrokken begon de machinist even met klagen dat men niet naar haar had geluisterd en een te kleine trein hadden gestuurd. Dat ging wel even zo door, was wel vermakelijk. :P

Oh, Bommelding heb ik ook wel eens gehad. Ben met de zus van een klasgenoot mee naar huis gereden, want het zag er naar uit dat de treinen de eerst komende uren niet meer zouden rijden. En dat precies op een dag dat we iets eerder naar huis mochten om onze trein te halen :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:18

wat ik laatst had!

treinen vielen uit, dus ging ik in de trein naar Deventer (moest omreizen). Wij allemaal zitten in de trein, horen we dat er een andere trein kwam, maar de deuren konden niet meer open. Dat was dus balen voor de mensen die die trein wilden hebben...ik bleef zitten, waarna we te horen kregen dat er geen machinist was. Toen die eindelijk aangekomen was kregen we het bericht: nog even een klein ogenblikje, de machinist heeft zn spullen op het spoor laten vallen xD dus kwam er zo'n mannetje van NS met een lange stok en viste zo de spullen van het spoor :P hebben een half uur stilgestaan

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:42

Even heel dit topic doorgelezen :Y)
Staan echt onwijs grappige dingen tussen zeg! :')

weet dat er al lang niks meer gepost is in dit topic, even een upje dus! Zijn er nog mensen met vreemde vormen van vertraging? :D

Ik heb alleen nog maar seinstoringen gehad en dat soort dingen, defecte treinen en al die dingen, waardoor ik zelfs een keer 2 uur erover heb gedaan over het traject tussen Dordrecht & Gorinchem :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:56

Ohja. Dit topic bestond ook nog :+

Laatst kon de IC vanaf Leiden niet meer verder rijden want de ruitenwissers waren stuk :D de ene was vlak na vertrek uit A'dam Centraal stuk gegaan, de ander op Leiden Centraal.
Overigens geheel begrijpelijk hoor, dat de trein dan niet meer mag rijden in de stromende regen. Vond hem toch wel grappig.

En inderdaad ook de trein vol in de remmen, langzaam verder rijden om vervolgens aan de rechterkant een schaapje fijn grasjes stond te eten vlak naast het spoor :9 maar dat gebeurd opzich vaker.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:58

Wat een verhalen inderdaad.. :(

Het enige wat ik heb meegemaakt was vorig jaar met koninginnedag van Arnhem terug naar Amersfoort, dat er een meisje had zitten coma zuipen :=
Dus we stonden al een uur stil en toen kwam er een andere trein voor de menigte jongeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:23

SuzanLarissa schreef:
gegarandeerd 1x per week vertraging of niet rijdende treinen en als je geluk hebt zelfs meerder keren per week :')
Regelmatig seinstoringen/kapotte treinen. niet rijdende treinen om vage redenen of werkzaamheden

Ja.. dat traject heeft toch wel de meeste storingen van Nederland _O- :')

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:09

Er zat een zwaan op het spoor :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:23

Jans schreef:
SuzanLarissa schreef:

Ja.. dat traject heeft toch wel de meeste storingen van Nederland _O- :')

Dát traject is de hell. En nu hebben ze ook nog eens twee vervoerders op één spoor. Pure ellende. Ik hoorde al eens van iemand die bij een van de vervoerders werkt dat er regelmatig ruzie itussen de vervoerders.

Maar! Met wel een knappe machinist :)