Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:19

Heel veel sterkte annelien... wil je er nog vaker naar toe..? Dikke knuffel!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 07:24

Annelien wat fijn voor je dat je de stap heb kunnen,willen en durven maken! En nog fijner dat je vader dus blij was je te zien. Ohh meid wat zal jij een zorg minder hebben nu! Je heb het gedaan!
Ga je nog een keer? Ga je ook vragen stellen? Nu kan het nog namelijk. En andere mensen kletsen toch wel, ook als er niets te kletsen valt.. lekker laten gaan niets van aan trekken! Hee sterkte.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:20

Ik ben mijn moeder verloren aan Darmkanker op mijn 18e. 10 dagen voor mijn 19e verjaardag.
Ze was al 2,5 jaar ziek en uiteindelijk de strijd verloren. Mijn ouders waren vlak voor ze ziek werd uitelkaar en ze had alweer een nieuwe vriend die haar de laatste maand voor dat ze kwam te overlijden heeft verlaten omdat hij het niet meer aan kon. Ik en mijn broer (toen 22) hebben de laatste maanden samen met de verpleegkundigen die 3x per dag bij haar thuis kwamen verzorgd. Ik doordeweeks en mijn broer weekends omdat hij met zijn werk zat en dan kon ik weekends even bijkomen even 'afstand' nemen en langs mijn pony en normale dingen doen. Ik ben de laatste maanden niet meer naar school gegaan. Het was héél erg heftig maar wat ben ik blij dat ik er voor haar ben geweest al vond ik de laatste maanden zo ontzettend zwaar en had ik momenten dat ik dacht ik kan dit niet meer, laat het voorbij zijn. Uiteindelijk heeft ze zelf gekozen voor euthanasie toen het voor haar echt ondraaglijk veel pijn werd. Mijn zusje was in die tijd 11 en ik merk toch dat zij er veel meer moeite mee heeft dan mijn broer en ik. Ik denk ook omdat zij er die laatste maanden niet veel is geweest, af en toe een uurtje op bezoek omdat mijn moeder niet wilde dat ze haar zo zag lijden. Mijn zusje woont nog bij onze vader en zijn nieuwe vrouw. Het klikt ook niet goed tussen mijn zusje en zijn nieuwe vrouw dus dat zal het ook extra moeilijk maken.

Heel veel sterkte iedereen, ik heb met tranen jullie verhalen gelezen en ik herken heel veel van hoe jullie je voel(d)en, zo voelde ik me ook

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:17

op 28-12-12 ben ik mijn moeder verloren aan borst kanker met uitzaaing in longen en huid .ook had ze ME dat is een vermoeidheids ziekte ze was heel sterk en konden alles aan self was ik nog maar 16 en mis me moeder heel erg wat zij allemaal heb meegemaakt is niet normaal , ik kende haar altijd als een zieke moeder waar ik niks/ bijna niks mee kon doen shoppen of mee naar de manege was teveel we gingen dus ook nooit op vakantie omdat ze dat niet redde. toen mijn moeder hoorde dat ze kanker had gingen we er vol goede moed tegen aan met chemos en bestralingen . op een gegeven moment kon ze slecht ademen en ook daar zat kanker geen 2 weken later werd ze op genomen in een hospice in hoorn . me moeder bleef daar 3 weken tot we een telefoontje kregen om 7 uur sochtonds kregen we een telefoontje met kom nu naar het hospice het gaat niet goed waarscheinlijk haalt ze het niet , dus wij racen naar het hospice me moeder lach op haar rug ( wat ze heel lang niet kon ze sliep zittend vanwege vocht en benouwd in dr longen ) zwaar haalde ze adem met gekreun , familie kwam en begon beetje afscheid te nemen ik pakte haar had nog en fluisterde in haar oor ik hou van je ook al ga je van ons weg je blijft voor altijd mijn nummer 1 , daarna gingen we naar de kantine en 5 min later kwamen ze ons halen om te zeggen dat me moeder was overleden :( zo dubbel gevoel het enigste wat ik kon was huilen alleen maar huilen.
later kwam de begraven is ondernemer en plande de datum van cremeren . de datum van de crematie was 03-1-13 precies een maand voor mijn 16e verjaardag . het is zware tijd en ondertussen pas een half jaar geleden ,,
wat wij hebben berijkt is niet normaal ik heb hier een filmpje die gemaakt is door sonja silva (bnnr ) en martin (fotograaf )
http://www.youtube.com/watch?v=FFUiS-nPvqs dit is mijn moeder .... naja was

reactie zou ik wel fijn vinden vragen mag altijd via pb .

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:28

Mijn vader is zojuist overleden.. heet plotseling

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:29

gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:02

Sterkte Annelien..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:06

Ik ben een stille meelezer, maar wil nu toch eventjes reageren op Annelien.
Heel veel sterkte/gecondoleerd met het verlies van je vader!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:10

Annelien, gecondoleerd. Sterkte.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:27

Gecondoleerd Annelien., heel erg veel sterkte gewenst in deze moeilijke dagen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:33

Gecondoleerd.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:09

Bedankt allemaal.. Bevat het allemaal nog niet zo, voor mij lijkt de wereld even stil te staan terwijl de rest gewoon doorgaat.
En dan ben je wees op de je 20e.. Wie had dat gedacht..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:13

Annelien92 schreef:
Bedankt allemaal.. Bevat het allemaal nog niet zo, voor mij lijkt de wereld even stil te staan terwijl de rest gewoon doorgaat.

Ik herken het gevoel nog als de dag van gisteren, Dan kijk je naar buiten en zie je iedereen vrolijk rondlopen, terwijl je leven voor altijd veranderd is.
Nog veel te jong om wees te zijn, 20 pffff

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 06:22

jee meis, heel veel sterkte!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:42

Gecondoleerd Annelien. :(:) Herkenbaar gevoel inderdaad, vreemd dat alles gewoon doorgaat om je heen terwijl voor jou alles stilstaat... Wat fijn dat je hem nog even hebt kunnen zien voor hij is overleden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:42

Gecondoleerd Annelien

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:08

........ sterkte meis.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:23

Sterkte :(

Ik heb momenteel zelf even een dipje als ik dat hier al mag delen. Nu pas mijn eerste eigen paard gekocht.. Allemaal super hé, maar ik had dit zooo graag met mijn vader gedeeld (hij was ook zot van paaarden) .. Hij zou verzot geweest zijn op mijn stoere hengst. :j Maar dan kan je dit niet delen en dat vind ik zo erg momenteel |( Klinkt belachelijk he, maar voel me daar al een paar dagen slecht door :(

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:14

Pff ik snap jou wel :( ik heb ook wel eens dat ik denk van mama had dit moeten zien en er bij moeten zijn

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:56

Weet je op zulke dagen kijk ik naar boven en zeg tegen mijn moeder of vader.. zo, zie je nu wel dat ik het gered heb ..of kijk eens ik heb het mooi voor elkaar, wou dat je er was.
Sterkte!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:04

Dat snap ik heel goed, ik voelde dat eerder ook zo fjordhorses...

Ik heb nu het tegenover gestelde... Mijn paard,samen met mijn vader gekocht, heb ik in bruikleen aan mijn tante gegeven, ik voel me een loser, de lol was er zo verschrikkelijk uit...

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:27

Bedankt.

Jij ook sterkte PSM.. Wieweet kan je ooit nog opbrengen wat te doen met dat paard.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:06

Heel veel sterkte annelien!!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:33

Ik heb precies t zelfde, mijn passie voor paarden heb ik van mijn moeder en heb na het overlijden van haar. Voor haar paard gezorgd wat 2 jaar later overleed. Op mijn 16e heb ik mijn paard gekocht. En wat had ik dat graag met haar willen delen. Mijn moeder was een eventer, en heb vorig jaar mijn eerste cross gereden. Zonder haar.. Maar ze was erbij, dat weet ik zeker.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:16

Wat veel reacties hier in het topic zeg! Heb niet alles doorgelezen, sommige pagina's wel de rest niet. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Mijn vader is 23 dec 2012 overleden. Had darmkanker, voor de 2e keer een afsluiting in zijn darm door een tumor. Helaas konden ze niets meer voor hem doen. We wisten nog geen jaar dat hij ziek was, hij greep alles aan wat hij aan kon grijpen om zijn leven te rekken.

Mijn stemmingen zijn heel wisselend, het ene moment kan ik voor mijn gevoel de hele wereld aan, het andere moment ben ik down en mis ik mijn vader in alles wat ik doe. We kunnen er gelukkig goed over praten met elkaar. Zelf ben ik 20. Maandag ben ik jarig, heb een rotonderzoek in de planning staan en dan kan ik om het minste al staan janken door het gemis.

Nogmaals veel sterkte voor iedereen die dat nodig heeft!