vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:43

Ten eerste is het behoorlijk onbeschoft om hele quotes uit andere topics te halen, ten tweede zijn dat oudere topics, dus niet ter zake doende, uiteindelijk heeft meneer besloten om er pas weer over te beginnen als ze er aan toe was.
"Jong" kinderen krijgen is in Nederland onder de dertig, daar zoveel in Nederland zo voor verschrikkelijk laat kinderen krijgen zijn.... en moederschap met 18 jaar nog schandalig vinden.
Als iemand 23 is en voor zijn dertigste kinderen wil, betekent dat bij een veel jongere partner idd dat die dus jong kinderen krijgt, nl voor haar 25ste...

Kinderwens is een belangrijk iets en het is handig om te weten van je partner waar je aan toe bent.

Ja, onder je 16de is het erg jong om daar over te moeten beslissen (hoewel soms noodzakelijk, bv bij ongewenste zwangerschap)en dat heeft ze dan ook feitelijk geweigerd (als je even verder leest), wat geen breuk heeft veroorzaakt.

Waarom ik er sexualiteit bij haal is omdat de kans op zwangerschap altijd op de loer ligt, dus dan is het wel handig om te weten wat er gebeurt mocht het meisje zwanger raken.

Verder haal ik het erbij omdat het woord vies zo vaak valt.

Ik richt mijn posts zelden tot iemand persoonlijk, het zijn algemene reacties op genoemde onderwerpen/statements. Ik ben dus niet persee met iemand in discussie, mocht iemand zich aangesproken voelen.

Of iemand achterlijk is of niet is niet aan ons van achter de computer te beoordelen op feit van een ding dat ooit gezegd is.

En ALS hij achterlijk zou zijn, is dat verder toch ook prima, dan zitten ze kwa leeftijd dichter bij elkaar, of niet soms.... ;)

ietjelover

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:34

Met jong kinderen krijgen bedoel ik ongeveer als ik 25 jaar ben, wat is jong idd?

En mijn vriend dacht niet aan kinderen, alleen zoals al gezegd wordt hebben we er wel gesprekken over gehad. Gewoon voor de lol en niet om een beslissing te nemen of we kindere nemen of niet.
Ik wilde weten of hij kinderen wilde en hij ook van mij, logisch in een relatie toch?
Ik kan jullie nu al vertellen dat ik er nu al anders over denk. En dat betekend niet dat ik nu al kinderen wil maar later over 10 jaar zou ik het best leuk vinden. Misschien veranderd het nog?

Ik heb "het" misschien al op een jonge leeftijd gedaan, zonder dwang en niet na een maandje al.
Maar ik ben bij 1 jongen gebleven en mensen in mijn omgeving van mijn leeftijd zijn er wel op latere leeftijd aan begonnen maar hebben wel ongeveer in een jaar tijd al 10 bedpartners gehad.
Dus ik kan je vertellen dat mijn moeder blij met me is, beter vroeg met een vaste dan laat met 20!

Verder ben ik het helemaal eens met lusitana,
Ik vindt dat de quotes nergens op slaan en ook zeker onbeschoft.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:28

edit: Mijn vriend heeft trouwens niet zo letterlijk gezegd als dat het in de quote stond dat hij dan bij me weg zou gaan. Alleen dat hij het later wel zou willen en hij niet wist hoe dat dan zou moeten als ik het niet wilde en het dan misschien niet zou werken tussen ons.

Niet van: " ik wil kinderen, jij niet? okee doei!"

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:35

Het is toch normaal dat als je in het begin van je relatie zit je het over kinderen hebt?
Ik wil in ieder geval wel altijd graag weten waar ik aan toe ben.
Ik heb mijn vriend ook gevraagt of hij nog kinderen wilde hoor,
Had die nee gezegt, had ik ook geen toekomst gezien. Maar dat is gelukkig niet zo,
Dus zo raar vind ik dat niet... of je nou 14, 15, 16 of 20 bent.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:50

Dat vindt ik dus ook, beter als je 10 jaar bij elkaar blijft en dan weet dat de een wel wil en de ander niet.
Dat lijkt mij een veel groter probleem, nu weet ik het en kan ik er wel overnadenken!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:36

Ietjelover, je komt op mij in ieder geval een stuk volwassener over dan de mensen die je hier eventjes menen te moeten veroordelen, petje af voor de manier waarop je alles rustig blijft uitleggen zonder boos te worden!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:11

Ik vind dat als je ouder bent, het leeftijdsverschil (ook al is het evenveel) minder uitmaakt als wanneer je bijv. 16 en 27 bent. Dit omdat jij nog in een totaal andere levensfase zit als hem, wat het m.i. anders maakt.
Wat vinden je ouders ervan?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:59

horseyfries: ben het wel gewend, heb het zo vaak en veel moeten uitleggen aan mensen! Helaas wordt je door sommige gewoon nog stom aangekeken en is hun mening goed en zullen ze die ook niet veranderen.

Nrkee: Onze ouders vinden het totaal geen probleem. zoals ik al zei, liever dit leeftijdverschil dan iedere maand een ander van de zelfde leeftijd.
Ik vindt ook dat het wel aan het "kind" zelf ligt. Je hebt mensen van 16 die nog echt heel erg kind zijn, maar ook die al wat volwassener zijn en niet iedere week 4 keer opstap willen en lang leven de lol en noem maar op. Ik ga ook graag een keer met vriendinnen weg, maar van mij hoeft het echt niet altijd en iedere week. Ben ook graag bij hem thuis op de bank en dan maakt het mij niet uit dat andere feest vieren want vindt het daar ook goed. Denk niet dat het werkt met zo'n leeftijds verschil en dan echte feestbeesten. Mijn vriend is dan 24 en wil ook nog wel eens een keertje opstap maar toch maar weinig. eigenlijk alleen de echte feestdagen. Hij is gewoon al een beetje uit die tijd gegroeid en wat verstandiger geworden. als hij nou een vriendin had van 16 die ieder weekend opstap wilde en alle festivals bijvoorbeeld af dan zou het niet werken natuurlijk. Hij dwingt mij ook niet om thuis te blijven, het zijn echt mijn eigen keuzes.

zo zijn er nog wel meer dingen op te noemen als voorbeelden maar denk dat daar overal het zelfde wel voor geldt.

Ik weet bijvoorbeeld op zaterdag en zondag ook, hij heeft een eigen stal dus vroeg eruit en paarden voeren, rijden, uitmesten etc.
Eigenlijk gewoon altijd werken wat je normaal als 16jarige nou niet echt doet. Maar ik vindt het super!
Help graag mee met dingen regelen etc.

dus het is ook maar net hoe je zelf in het leven staat. Ik denk dat je wel wat volwassener moet zijn om het ook echt goed te kunnen laten gaan en bij elkaar te kunnen blijven.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 17:35

ik als ts kan niet overal op reageren, dus ik lees gezellig mee