Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:55

Weet ik niet... het lijkt er wel op..Vaste klanten die nu ook naar de nachtclub lieten wel iets doorschemeren..Tis jammer want heb echt geen idee wat ik fout heb gedaan. Ga overigens wel een app sturen dat ik nog uitbetaald wil worden voor werken in mijn vrije tijd.

Het zat daar zo dat degene die de nacht heeft gedraaid moet schoonmaken en bijvullen..Puntje bij paaltje was ik altijd een uur eerder om alles te doen omdat degene van de nacht dat nooit deed..

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:17

ik neem ook ontslag... Mijn grootste frustratie in de horeca blijft toch bazen met borderline en alcocholisme -O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:06

Benno08 schreef:
ik neem ook ontslag... Mijn grootste frustratie in de horeca blijft toch bazen met borderline en alcocholisme -O-

dat is zuur zeg.

hopen dat je gauw ander werk vind

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 04:18

Pff ik werk ook in de horeca maar dan als kok.

Mijn grootste frustratie is als mensen hun bord nagenoeg leegeten en vervolgens klagen. Meestal kunnen ze dan ook niet vertellen wat er dan mis is.. bijvoorbeeld tsja het is niet wat ik verwacht had. En als je vervolgens vraagt wat dan de verwachting was dan kunnen ze daar geen antwoord op geven.

Zeg het dan meteen dan kan ik er iets aan doen. Wil met alle liefde en plezier dingen aanpassen en iedereen tevreden houden, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat er mis is.

Off topic: Overigens zoeken we nog een restaurantmanager voor degene die ander werk zoeken ;) (stiekem meteen maar een oproepje plaatsen)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:31

Ik had zondag ook zo'n dilemma.
Groepje van 8, ik vroeg of alles naar wens was, alles was naar wens. Vervolgens bestellen ze wat drinken. Dan komt er ondertussen nog iemand drinken brengen en toen met het afhalen zeiden ze dat de spaghetti smerig was.. Tja.. Ook al laat je dan nog redelijk wat (niet alles) liggen, wat mij betreft waren ze te laat.. Ze hadden dus minimaal 2 kansen om aan te geven dat ze iets anders/nieuws wilden en achteraf kan ik het hoogstens van de rekening af halen (waar het de meesten dan om te doen is)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:23

Okee, ik ben benieuwd hoe jullie mede horeca-medewerkers hiermee om zouden gaan. :)

Afgelopen weekend waren wij in België, op een soort park met huisjes en aansluitend een (duur!) restaurantje. We waren met 9 man. Vrouw 1 kwam de bestellingen opnemen.
Het duurde allereerst erg lang. Zeker omdat het restaurant niet vol zat was dit opmerkelijk, maar we hadden geduld. Vrouw 2 kwam nadat we drie kwartier hadden gezeten met de eerste gerechten aan. Zag er goed uit, behalve dat de biefstuk van een van ons niet medium was, maar behoorlijk done. Bleek dus, dat 3 van de 9 gerechten misten. Vrouw 2 vraagt vluchtig wie er nog geen eten had en dit wordt aan haar gemeld. 5 min later komt vrouw 1 nogmaals de bestellingen opnemen met het boekje. Note: Geen excuses nog gemaakt, ze doen alsof het normaal is dat een derde van de tafel geen eten heeft.

Mijn schoonmoeder stapt er dus op af, en gelijk werd er een extra ronde drankjes opgenomen door vrouw 2. Dat begon al met een warme fles Chaudfontaine. Na commentaar kregen we de fles 'van het personeel.' :? Deze was koud. Tweede fles Chaudfontaine wederom warm, werd geleverd met een karafje ijs, want er waren geen koude meer.
Vervolgens zien we dat de mensen achter ons, welke net aanschoven, een ijskoude fles Chaudfontaine krijgen.

Afijn, de laatste 3 gerechten op tafel, inmiddels was de rest natuurlijk al klaar, en mijn schoonmoeder ging achteraf afrekenen. Op een na waren we tevreden over het eten, maar niet over de service.
Alle drankjes van de 2e ronde (waarvan ik nog uit ging dat het excuses waren van hun kant) staan op de bon. Schoonmoeder rekent af, en pardoes zegt mevrouw 1 dat de laatste 3 gerechten (die door hun fout veel te laat waren) nog niet afgerekend zijn, dus of ze die nog even wilde afrekenen... Geen tegemoetkoming voor de veel te late gerechten of warme drank whatsoever. Sterker nog, het was volgens haar de fout van haar collega en de kok.

Ging hier om volwassen dames in de 40! Vond het zelf geen stijl. :n

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:45

@_Denise_
Wij zouden het 2e rondje met drankjes niet rekenen!
& een warme fles chaudfontaine is wel heel erg slecht hoor! Zeker als de andere mensen wel een koude zouden krijgen.
Ook zouden wij meerdere keren ons excuus aan bieden.
Laatst bijgewerkt door V_eraa op 11-06-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:47

Douce schreef:
Ik had zondag ook zo'n dilemma.
Groepje van 8, ik vroeg of alles naar wens was, alles was naar wens. Vervolgens bestellen ze wat drinken. Dan komt er ondertussen nog iemand drinken brengen en toen met het afhalen zeiden ze dat de spaghetti smerig was.. Tja.. Ook al laat je dan nog redelijk wat (niet alles) liggen, wat mij betreft waren ze te laat.. Ze hadden dus minimaal 2 kansen om aan te geven dat ze iets anders/nieuws wilden en achteraf kan ik het hoogstens van de rekening af halen (waar het de meesten dan om te doen is)

Ik weet zelf ook nooit zo goed wat ik er dan mee moet doen, aangezien je gevraagd heb of alles naar wens is, dan had ze dat toen dus gewoon moeten zeggen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:55

@Denise: wat mij betreft is de service daar ronduit slecht!
Bij ons had je ook een drankje aangeboden gekregen en meerdere keren excuses, net als wat V_eraa zegt eigenlijk. Een warme fles chaudfontaine is wat mij betreft ook niet goed. Mocht dat nou in extreme drukte een keer gebeuren dan vind ik dat nog een ander verhaal(en dan lever je er een koeler met water en ijs bij, zodat de fles daar in kan) en zorg je dat je in de keuken een aantal flessen in de vriezer gooit zodat je weer koud op voorraad hebt.

Wij hebben grote flessen perier en grote flessen spa blauw(en kleine flesjes uiteraard). Hiervan hebben we nooit extreem veel koud staan omdat het niet heel veel gedronken word. Wij hebben op tafel altijd karaffen kraanwater met ijs staan en deze worden bijgevuld als ze leeg zijn. Mochten we dan toch een groepje hebben wat flessen perier/spa blauw drinkt en het gaat harder dan verwacht, dan gaan er een aantal flessen in de vriezer(hangen wij voor onszelf een briefje op dat we ze niet vergeten ;) ) en hebben we binnen no time weer koude flessen.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:27

Van de week waren er mensen en die zeiden dat ze bijna iedere week wel komen eten bij ons. Nu had ik ze nog nooit gezien en ik werk er al vanaf dat we geopend zijn (vorig jaar maart) en ik ben er vrij vaak dus ik kon me bijna niet voorstellen dat ik ze nog nooit gezien had maarja. Toen begonnen ze dus dat ze een strippenkaart wilden omdat ze ongeveer 4000 euro per jaar bij ons besteden. En dat als ze een volle strippenkaart hadden iets gratis kregen. Mijn collega en ik waren best verbaasd dat ze dat zeiden en hebben ook gevraagd hoe ze dat voor zich zagen. En ze wilden dan dat wij bij zouden houden hoe vaak ze zouden komen eten en dan na bijv. 10x wilden ze iets gratis krijgen. Nu hebben wij een groot park achter onze strandtent en hebben wij heel veel vaste klanten dus is dat ook niet bij te houden. En we zijn tenslotte geen winkel waarbij je bij iedere 10 euro een stempel krijgt en dan na 10 stempels 10% korting krijgt bijvoorbeeld.

Kennen jullie zoiets in de horeca ?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:32

V_eraa: in broodjeszaken en frituren misschien, maar niet in 'echte' etablissementen nee.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:49

Ik heb het weleens gezien hoor ;).
Maar dan niet in de echt sjieke restaurants. Meer in de low budget restaurants.
Zodat je toch wat loyalere klanten krijgt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:50

Inderdaad dat ken ik wel van koffie/broodjeszaken, maar niet bij andere horecagelegenheden. Vind dat ook totaal niet passend...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:11

Alleen al de brutaliteit om op die manier om zoiets te vragen zeg... Waar halen sommige mensen het vandaan?! :=
Ik ken dat wel van de ijssalon en broodjeszaken inderdaad, maar van een restaurant of zo, nee hoor. :n
Als het goedkoop moet ga je maar naar de Mac.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:53

@ Denise: heel onprofessioneel opgelost. Dat je een bestelling vergeet aan te slaan kan inderdaad voorkomen. Het eerste wat ik dan doe is duizend maal excuses aanbieden en men een drankje van het huis aanbieden. Als het dan weer fout gaat met gerechten die vergeten worden of niet tegelijk opgediend worden moet er imo ook nog iets van de rekening af.

@ Vera: raar, nooit van gehoord. Wij hebben wel veel vaste gasten, die krijgen vaak een drankje van het huis of een drankje extra. Maar strippenkaart?!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:04

Goed, ik ben vandaag tot de conclusie gekomen wat mijn allergrootste frustratie is: mobiele telefoons/ipads/ed.
Sta je met al je enthousiasme mensen het dagmenu te vertellen, om ze daarna ook de kaart erbij te geven. Zit er 1 van het stel de hele tijd bezig met zijn mobiele telefoon, ongeïnteresseerd en niet op te letten. Om mij vervolgens in mijn verhaal te doorbreken "he, wat, zeg je allemaal? Wat was de soep?". _-:( _-:( . Dan ben je bij mij verkeerd. Ik wil alles tot in den treuren herhalen als je me niet verstaat, maar niet met zulke redenen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:37

Ik zou dan dus bloedserieus de link naar de website geven, dag hoor, dag! :evaw:
Ik vind dat achter de kassa ook bloedirritant, klanten die aan het bellen zijn, of zo verwikkeld in hun gel*l met elkaar dat ze mij totaal negeren, om vervolgens kwaad op me te worden als ze er tijdens/na het pinnen achterkomen dat ze de flessenbon nog in hun handen hebben... _-:(
Dan zeg ik ook altijd poeslief "Tsja, u was ook zó druk in gesprek, ik wilde u niet storen." met mijn nepste glimlach erbij.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:51

Als mensen bij mij aan de bar bestellen en ze zijn aan het bellen/nemen telefoon op. Dan laat ik ze rustig en ga ik weer bezig met wat ik aan het doen was of andere mensen helpen. Prima dat je telefoon krijgt, maar dan ga ik je verder niet helpen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:56

Dat is aan de bar iets makkelijker dan aan de kassa natuurlijk, jij zit niet 'vast' op je plek...
Ik help een bellende klant altijd zo snel mogelijk (helaas pakken ze altijd verdomde langzaam in met maar één hand), hij/zij kan maar opgerot zijn, dan kan ik verder met klanten die wel fatsoen hebben. :Y)

Ik heb gesolliciteerd bij een bekende groen met gele broodjesketen, mag over anderhalve week op gesprek komen. :):)
Hopelijk wordt het wat, ik heb het in de supermarkt niet zo naar mijn zin. :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:03

Dat is waar inderdaad ;) . Het is wat lastig weglopen achter de kassa :') .
Ik heb in de eetzal ook eens gehad, persoon uitgegeten en ik wilde tafel uithalen. Dus ik vroeg of alles naar wens was geweest, meneer reageert amper krijgt telefoon en gaat uitgebreid bellen..
Toen ben ik ook gewoon weer omgedraaid en weggelopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:14

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over het volgende:

Gisteren gingen we uit eten met een groepje. Heel leuk tentje, super sfeertje! Toen mijn man bijna het voorgerecht op had spuugde hij ineens een hap uit en haalde een behoorlijke glassplinter eruit(!!!) moet je net mijn man hebben, die ging in paniek want hij had er al een paar keer op gebeten en is naar buiten geschoten.
Toen ze af kwamen halen uiteraard gemeld hoe en wat en ze vonden het ontzettend rot, wel 10x excuses aangeboden. Gevraagd of we nog verder wilden eten. Mijn man gaf aan dat hij dat toch wel wilde dus we hebben er de rest van de avond nog goed gegeten.
Als compensatie hebben ze zijn voorgerecht van de bon gehaald. Voor mijn gevoel was dat toch wel een hele karige compensatie tov zoiets. Iemand anders betaalde de avond, dus het was me niet om het geld te doen, maar ik vond het toch wel zon grote fout... Hoe staan jullie daarin als dit gebeurt?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:21

Wij hebben zoiets gehad met een mespunt.. helaas. Die mensen hebben een waardebon gekregen voor een 4 gangen diner. Een veel grotere compensatie.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:36

Ik werk op kantoor bij een broodjes- en sushi zaak. Heb vrij weinig met het maken van de bestellingen te doen maar als het druk is beneden (zit op de eerste verdieping en keuken op begane grond) neem ik de telefoon op.

Vaak bellen er mensen voor sushi te bestellen maar hebben van te voren niet nagedacht wat ze willen hebben. Dus moet er thuis nog overlegd worden wat ze nou eigenlijk willen... zit je dus eigenlijk zo'n 5 minuten voor jan l*l aan de telefoon.

Vandaag kreeg ik een boze meneer aan de telefoon van het bedrijf wat twee deuren verder zit. Hij had een broodje kip besteld met mayo maar er zat een andere saus op als wat de bedoeling was. Nou goed, erg vervelend voor meneer, dus aangegeven dat ik het door ging geven aan de keuken en dat ze een nieuw broodje voor hem gingen maken met mayo erop. Prima, ik loop naar beneden, zie mijn collega het klaarmaken en heb zelf het broodje even naar het bedrijf gebracht. Zit ik weer op mn plek belt dezelfde meneer weer op! Helemaal boos want er klopte geen zak van en we waren een klote bedrijf en werken alleen maar domme mensen in de keuken (zijn woorden). Heb meneer even doorverbonden naar de keuken want die wilde hij spreken. Bleek dus dat meneer een broodje piri piri (warme kip met paprika, ui etc) had besteld zonder pirisaus meyt mayo maar meneer bedoelde een broodje warme kip met mayo...
Tja, collega kan ook niet ruiken dat hij warme kip wil hebben terwijl hij het zelf niet goed door geeft.
Wij zijn absoluut niet moeilijk als er een fout is gemaakt om het op te lossen maar dan moet je niet het personeel gaan uitschelden.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 23:41

Uppie! :)

Afgelopen week ziek op bed gelegen dus ik heb niet zo veel! :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:57

Wij hadden een man op het terras en die bestelde een palm. Palm hebben wij in de fles en meneer kreeg dus netjes een fles met een schoon glas.
Helaas ging het inschenken hem niet zo goed af, er zat weinig schuim op het biertje. Vroeg hij om een nieuwe :')