Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:22

hannah41 schreef:
vuurneon schreef:
Waarom hebben wij mensen geen zomer of wintervacht?

Omdat we uberhoud geen vacht hebben :')

Hoe kan het dat je woorden die je dagelijks gebruikt ineens vet raar gaat vinden?

wij hebben wel een vacht, alleen is die door de jaren heen verdwenen omdat wij kleren dragen, onze vacht is: hoofdhaar, beenhaar, okselhaar, schaamhaar, snor, baard, wenkbrouwen enz!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:26

corientjuhh schreef:
Waarom jongens altijd met een been zitten te bouncen/wiebelen
En waarom ze vaak aan een pluk haar zitten te plukken en draaien

Ik wiebel ook met een been zo nu en dan, ien de laatste keer dat ik gecheckt heb, was ik nog steeds geen vent....
Laatst bijgewerkt door Mossel op 02-03-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:26

Dan kunnen die rug en borstharen toch ook wel verdwijnen?

corientjuhh

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:39

Oke ook meiden Xd
Maar waarom is de vraag haha

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:45

Ik heb een menstruatievraag:
Waarom verliezen alleen mensen en honden bloed? (zover ik weet)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:50

Omdat moeder natuur bij ons en de honden een fout heeft gemaakt denk ik. Al die menstruatiezooi kan je lichaam gewoon 'van binnen' afbreken. Dus al dat gedoe is eigenlijk nergens voor nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:51

noorhermans1 schreef:
wij hebben wel een vacht, alleen is die door de jaren heen verdwenen omdat wij kleren dragen, onze vacht is: hoofdhaar, beenhaar, okselhaar, schaamhaar, snor, baard, wenkbrouwen enz!

Maar ook arm haar en been haar: bij kou gaan die haren rechtovereind staan voor de isolatie. Dus ook ons haar gedraagt zich nog wat als een vacht; waarom krijgen wij niet meer of dikker haar als er minder daglicht is? Ons haar groeit immers wel sneller onder de invloed van daglicht.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:56

vuurneon schreef:
noorhermans1 schreef:

Maar ook arm haar en been haar: bij kou gaan die haren rechtovereind staan voor de isolatie. Dus ook ons haar gedraagt zich nog wat als een vacht; waarom krijgen wij niet meer of dikker haar als er minder daglicht is?

het zal vast wel iets dikker worden maar dan denk ik echt minimaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:56

Geen bokker op de universiteit die nog een these onderwerp zoekt? :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:57

goed idee :P dan hebben wij meteen ons antwoord :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:02

vuurneon schreef:
Geen bokker op de universiteit die nog een these onderwerp zoekt? :D

Over een paar jaar ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:12

iloveyah87 schreef:

However, anthropologist Beverly Strassmann has proposed that the energy savings of not having to continuously maintain the uterine lining more than offsets energy cost of having to rebuild the lining in the next fertility cycle, even in species such as humans where much of the lining is lost through bleeding (overt menstruation) rather than reabsorbed (covert menstruation).[34][35]

Many have questioned the evolution of overt menstruation in humans and related species, speculating on what advantage there could be to losing blood associated with dismantling the endometrium rather than absorbing it, as most mammals do. Humans do, in fact, reabsorb about two-thirds of the endometrium each cycle. Strassmann asserts that overt menstruation occurs not because it is beneficial in itself. Rather, the fetal development of these species requires a more developed endometrium, one which is too thick to reabsorb completely. Strassman correlates species that have overt menstruation to those that have a large uterus relative to the adult female body size.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:15

Hebben honden dan ook in verhouding een grotere baarmoeder?

(Reabsortion of the uterine lining klinkt ook heel smakelijk :') )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:19

vuurneon schreef:
Hebben honden dan ook in verhouding een grotere baarmoeder?

(Reabsortion of the uterine lining klinkt ook heel smakelijk :') )

Klopt, honden hebben (zeker t.o.v. andere zoogdieren) een grotere baarmoeder, daarom hebben ze vaak relatief grote nesten, afhankelijk van het ras.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:20

iloveyah87 schreef:

Ja zover ik weet is menstruatie inderdaad helemaal niet nodig, ik heb van mn gynecaloog advies gekregen om mijn pil gewoon door te slikken, en 1 x in de 3 maanden te stoppen i.p.v om de 3 weken.
Ook had ik ergens begrepen dat vroeger de vrouw weinig tot niet ongesteld werd omdat vroeger vrouwen veel kinderen kregen, ( als je zwanger ben wordt je niet ongesteld en als je borstvoeding geeft ook niet ) dus werden ze vroeger ook weinig ongesteld, alleen nu nemen vrouwen meestal maar 1-3 kinderen en hebben we vaker menstruatie.

Maar alsnog geen antwoord op je vraag bedenk ik me :+ hahahha waarom we bloeden weet ik ook niet :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:21

phormicola schreef:
iloveyah87 schreef:

However, anthropologist Beverly Strassmann has proposed that the energy savings of not having to continuously maintain the uterine lining more than offsets energy cost of having to rebuild the lining in the next fertility cycle, even in species such as humans where much of the lining is lost through bleeding (overt menstruation) rather than reabsorbed (covert menstruation).[34][35]

Many have questioned the evolution of overt menstruation in humans and related species, speculating on what advantage there could be to losing blood associated with dismantling the endometrium rather than absorbing it, as most mammals do. Humans do, in fact, reabsorb about two-thirds of the endometrium each cycle. Strassmann asserts that overt menstruation occurs not because it is beneficial in itself. Rather, the fetal development of these species requires a more developed endometrium, one which is too thick to reabsorb completely. Strassman correlates species that have overt menstruation to those that have a large uterus relative to the adult female body size.

zou je het misschien een stukje willen vertalen? ik ben niet zo goed ini engels en de site;s maken er ook niks van...

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:23

Sammy_xxs schreef:
hahahha waarom we bloeden weet ik ook niet :P

bloeden is toch omdat onze baarmoeder (?) een 'kussen' van bloed heeft om het eitje te beschermen, als je ongestelt word gaat het eitje naar buiten en is het bloed over bodig. daarom gaat het weg, toch? vergeef me als ik het niet goed is, ik ben ook nog maar 13 jaar :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:24

noorhermans1 schreef:
Sammy_xxs schreef:
hahahha waarom we bloeden weet ik ook niet :P

bloeden is toch omdat onze baarmoeder (?) een 'kussen' van bloed heeft om het eitje te beschermen, als je ongestelt word gaat het eitje naar buiten en is het bloed over bodig. daarom gaat het weg, toch? vergeef me als ik het niet goed is, ik ben ook nog maar 13 jaar :)

Ahh dat klinkt lief :D

Nee wij bloeden omdat de wand van de baarmoeder loslaat en daar komt wat bloed bij vrij :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:25

dat bedoelde ik dan :+

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:27

Ies_ schreef:
Ik wil graaag weten wat een buschauffeur in zijn hokje te zien krijgt zodra jij op het stop knopje drukt. :') Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet?

Dát vraag ik me dus ook altijd af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:35

Waarom hebben sommige dames wel menstruatiepijn en ik niet? Ik heb letterlijk nergens last van, ben ook niet chagrijnig.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:43

Ragenbol schreef:
Ies_ schreef:
Ik wil graaag weten wat een buschauffeur in zijn hokje te zien krijgt zodra jij op het stop knopje drukt. :') Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet?

Dát vraag ik me dus ook altijd af!

Zij hebben daar een dingetje met 4 rode lampjes die dan gaan branden :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:46

waarom ik altijd zeg; voor deze toets heb ik echt een 3 en dan een 10 hebben en als ik zeg; ik heb hiervoor echt een 8, een 4 hebben :+

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:47

Doanique schreef:
Waarom hebben sommige dames wel menstruatiepijn en ik niet? Ik heb letterlijk nergens last van, ben ook niet chagrijnig.

Mijn zus heeft het totaal niet, en ik wel :/ Ben dus wel benieuwd ;)

Waarom zijn smileys geel?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:51

hahaha geweldig topic :j

ik vraag me soms wel eens af wie er ooit heeft gedacht om een man in een vrouw te duwen( ja seks bedoel ik dan he :') )