ik woon in zeeuws vlaanderen en dus echt steenworp afstand van belgie... Zelf kom ik uit Schiedam.. een platte band is een lekke band fraise is aardbei glijbaan is schuifaf va-nille-vla wij in randstad zeggen vanieljevla pap is vla peenkluts is peen en uien preiprol is preistamppot stoeven is opscheppen kokkln waarbij je dus de e weglaat is kroelen
WilmaBoy
Geplaatst: 13-03-14 09:37
stoeFen bedoel je
cupcake1986
Geplaatst: 13-03-14 09:38
glijbaan is een slierbaan
cupcake1986
Geplaatst: 13-03-14 09:39
WilmaBoy schreef:
stoeFen bedoel je
en dan nog "dikke nek" of een "bloaze" - (dan bedoel ik niet jou hoor )
WilmaBoy
Geplaatst: 13-03-14 09:44
cupcake1986 schreef:
WilmaBoy schreef:
stoeFen bedoel je
en dan nog "dikke nek" of een "bloaze" - (dan bedoel ik niet jou hoor )
ik dacht al, die kent me!!
Brittneyx
Geplaatst: 13-03-14 09:58
cupcake1986 schreef:
glijbaan is een slierbaan
wij zeggen en 'slejerboane' en een schommel is een 'tjoeter' geen idee waar dit van komt maar mijn ouders zeggen het altijd zo :p
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik heb een belgisch vriendinnetje al vanaf kleins af aan, we gingen altijd samen met het gezin op vakantie en deelde alles.
Zo vergeet ik nooit meer dat we het over jongens hadde, we waren denk ik een jaar of 14, 15?
Ik was aan het vertellen met hoeveel jongens ik verkering had gehad (stoer ) Waarop zij vervolgens vertelde dat ze al met 6 jongens had '' gevreeen ''
Ik dacht dus ff dat ze met 6 jongens al had ge......
Maar bleek dus als je met iemand hebt gevreeen, had je er verkering mee, wist ik veel!
Is ook dubbelzinnig, want vrijen betekent in België ook gewoon het andere. Het is een beetje uit de context af te leiden wat er bedoeld wordt, maar ikzelf gebruik het woord vrijen om die reden amper.