Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:07

Maiska schreef:
Om nog even terug te komen op mijn konijnenverhaal van een paar paginas terug:
@Serendip en xHaiti:

Het probleem met konijnen is dat ze groeien. Een week een jong konijn voor iemand vasthouden kan al betekenen dat ze een groeispurt krijgen en dus helemaal niet meer zo schattig worden gevonden door mensen = moeilijk verkopen = dierenwinkel die ze ook niet wil. Vandaar dat ik maar heb gezegd, weg=pech. Mits ze een goed huis krijgen. Als het nou een dekje was of een konijnenhok, wil ik best wel een weekje wachten en andere mensen even schrijven dat hij gereserveerd is. Maar in dit geval was ik er goed zat van. Ik heb maar 1 mail van die mensen gehad, dat ze hem wel wilde komen halen. Waarop ik dus reageerde dat ik graag nog even de tijd wilde weten en ik gaf alvast mijn adres (domdomdom). Maarja, als je niets meer hoort daarna, wat moet je dan? Dan is het bij mij een kwestie van mail verwijderen en volgende :)

En ze hebben ons inderdaad erg goed beschreven, de buren. We hebben 0,0 contact met ze en ik weet niet eens hoe hun auto of zijzelf er uit zien.... Mijn vriend heeft een witte bestelbus met logo erop. Maar er rijd een exact zelfde auto hier ook in het kleine dorp rond. Dus wie weet hadden ze wel de verkeerde aangehouden. Ik vind het alsnog belachelijk.... ;)

Ik ben verder een stille meelezer hier haha :+ Ben nu aan het wachten op een zadelbontje voor over het zadel via mp, hoop dat ik nog reactie krijg, want mn kont doet echt zeer!

Daar had ik nog niet aangedacht nee... Komt ook omdat wij niet per se een klein konijntje zochten dus dan denk je daar niet aan.. Denk ook wel dat jonge schattige diertjes sneller verkopen dan oudere dieren. (Zie je tenminste ook in asiels vaak)...

Blijft maar een eng idee :p "mp-stalkers"

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 14:10

nikolletje schreef:
KBTP schreef:
Pfff.. ik heb een pony te koop staan en dan wordt ik ziek van sommige reacties. Zo heb ik een bod van iemand, waar ik me wel in zou kunnen vinden mits er een huis aan verbonden zit met een 'gouden' stalletje. Nu bood diegene dus alleen maar, ik netjes gemaild dat ik aan alleen een bod niks had, ik wil ook graag weten waar hij terecht komt wat de intenties zijn met het dier. Wat hij ter beschikking heeft voor het beestje, weidegang, stalling dat soort zaken. En ook niet onbelangrijk waar hij woont, voor eventueel een bezoekje te kunnen brengen.

Krijg ik dan terug

Hallo,

Uw pony wordt ingespannen, ik heb hier ruime ervaring mee

vr.gr.
*naam*

Oh vreselijk... :(

Zou mn schoonvader kunnen zijn, man van weinig woorden via de computer, als ie eenmaal langs komt om te kijken zal die meer vertellen.
Tis niet fijn als je dit leest, maar wie weet als diegene komt kijken er een heel ander persoon voor je neus staat dan verwacht....

Ik zou die mensen ook gewoon laten komen kijken als ze willen, meestal vertellen ze dan wel meer.
Heb ook eens iemand gehad die voor een paard kwam, over de mail hele verhalen hoe goed die het wel niet zou krijgen, alles leek perfect, maar uiteindelijk heb ik er voor gekozen om het paard niet aan hen te verkopen omdat het gevoel toch niet helemaal goed was toen ik ze zag rijden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:30

Ik heb dus andersom meegemaakt...
Hetzelfde met een brave kinderpony... Pony schrok op eigen terrein al een paar keer van wind tussen de bomen... Terwijl ze reden in de bak waar de pony heel de ochtend al had gestaan en vaker instond... Voor op het terrein was de pony helemaal "zenuwachtig"... Fijn als je na dagen mailen en vertellen dat je een lieve brave rustige kinderpony wilt, die mee kan het bos in etc. dat je dan een heel eind gaat reizen voor een zenuwachtig pony'tje.. "maar dat zijn alle welshjes toch, dan moet je maar niet naar zo'n pony op zoek zijn"

Mail zegt heel weinig...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:27

kom even binnenvallen maar deze slaat ook alles.
[Link verwijderd]
vraagprijs is nogal hoog als je kijkt naar leeftijd en pony
Laatst bijgewerkt door Duke op 27-09-12 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:50

En hij is te dik en op de derde foto bokt hij naar die meiden zo te zien....
En als ze hem perse aan een halstertouw vast moeten hebben als er iemand op zit zal hij niet zo braaf zijn als ze beweren....
(maar volgens mij mag je geen links van advertentie's plaatsen...)

niek_aaron

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:54

T ziet er niet uit!!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:00

Ik heb 1 van mijn paarden verkocht via mp.
Eerst vage berichten maar ook een stel seriueze kopers.
De uiteindelijke kopers kwamen toen ik haar nog dik in de shampoo had staan maar ze waren er gelijk verliefd op.
Mensen zijn pas na 3uur weggegaan. :')
Laatst bijgewerkt door Duke op 27-09-12 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote met link verwijderd.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:23

justdiesel schreef:
en op de derde foto bokt hij naar die meiden zo te zien....

hij springt over een balkje ;)

Maja, ik lees eerlijk gezegd dat soort slecht geschreven advertenties niet eens :=
Of als er een hele belabberde foto bij staat...

De meneer die twee weken geleden een hek bij me zou komen halen heeft nog steeds niet terug gemaild :')

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:58

ik heb ook weer wat:(
ik dacht een leuk amigo deken gekocht te hebben voor klein prijsje.
vrouw emailt mij dat ik de deken voor 25,00 incl mag hebben.
dus ik zeg voor 23,00 incl wil ik hem wel hebben.
stuurt ze terug ik heb al een bod gekregen van 25,00 excl. ik zeg okee dan maak ik uw vraagprijs vanavond nog over zodat ik de deken kon kopen.
nu staat de advertentie op gereserveerd en zij reageerd niet meer.
zoiets vind ik assosiaal. |(

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:07

Dat krijg je als je doet aan een tegenbod... vooral om die 2 euro ook :') :D Sorry vind het aan de ene kant wel grappig. Zij had haar bodemprijs kennelijk gesteld op 25 euro en iemand anders komt met dat bod en die is er nu mee vandoor... Tjah... Ik zou het zelf ook gedaan hebben :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:14

_l_amanda_l_ schreef:
justdiesel schreef:
en op de derde foto bokt hij naar die meiden zo te zien....

Maja, ik lees eerlijk gezegd dat soort slecht geschreven advertenties niet eens :=
Of als er een hele belabberde foto bij staat...

De meneer die twee weken geleden een hek bij me zou komen halen heeft nog steeds niet terug gemaild :')

Zo slecht geschreven vind ik het nou ook weet niet, lijkt mij eerder iemand die dislecties is, is wel nog redelijk leesbaar.
Ik vind dat je niet altijd over dat soort dingen moet vallen als tekst, als ik echt interesse heb bel ik wel even.

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:15

Serendip90 schreef:
Dat krijg je als je doet aan een tegenbod... vooral om die 2 euro ook :') :D Sorry vind het aan de ene kant wel grappig. Zij had haar bodemprijs kennelijk gesteld op 25 euro en iemand anders komt met dat bod en die is er nu mee vandoor... Tjah... Ik zou het zelf ook gedaan hebben :p

Dan kun je toch opzen minst zeggen dat hij verkocht is? :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:15

Lianne97 schreef:
stuurt ze terug ik heb al een bod gekregen van 25,00 excl. ik zeg okee dan maak ik uw vraagprijs vanavond nog over zodat ik de deken kon kopen.

:(:) sorry maar snap echt niet dat je je hier over verbaasd.
Zou ik ook doen, gewoon verkopen aan de persoon die het meeste biedt.
Jij biedt lager dan zij vraagt, iemand biedt meer dan ze vraagt, en ze had jou nog niks verkocht.
Pech dan.
Had jij direct prima is goed gezegd, dan had je de deken nu gehad, maar goede les voor de volgende keer ;)

StalNollie schreef:
kom even binnenvallen maar deze slaat ook alles.

vraagprijs is nogal hoog als je kijkt naar leeftijd en pony

Het is hier idd niet de bedoeling om mensen op deze manier af te gaan zitten zeiken.
En omdat ik het niet kan laten, 300 euro voor een brave pony is niet veel, zeker niet als je iets leuks zoekt voor je kind waarvan je wil dat die veilig rijden kan.
De pony heeft een hangbuikje, maar echt super dik vind ik hem niet, en die buik is niet zo heel raar op die leeftijd.

En ik denk dat er nu genoeg gezegd is over de advertentie, heb al getemd, en hoop dat deze onzin snel uit het topic is.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:19

Lianne97 schreef:
Serendip90 schreef:

Dan kun je toch opzen minst zeggen dat hij verkocht is? :D

Tjah, ze heeft al gezegd dat ze een bod heeft gehad met de prijs die ze wilde.... Dat is al half half verkocht, tenminste zou ik vanuit gaan...

En nadat jij nog een keer gereageerd had, zou ze wel kunnen reageren, maar denk dat je er van uit mag gaan dat het deken weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:20

Lianne97 schreef:

_O-

Sorry hoor maar een tegenbod van 2 eurotjes minder? Voor zo een deken? Had als verkoper al geen zin meer gehad om nog aan jou te verkopen :=

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:22

-O-
DeMolenhoek schreef:
Lianne97 schreef:

Sorry hoor maar een tegenbod van 2 eurotjes minder? Voor zo een deken? Had als verkoper al geen zin meer gehad om nog aan jou te verkopen :=

en ik heb geen zin in zoon reactie -O-
het heet onderhandelen geen bod en verkocht. ;)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:42

DeMolenhoek schreef:
Lianne97 schreef:

_O-

Dit soort "biedingen" krijg ik ook regelmatig terwijl ik in mijn advertentie de bied mogelijkheid heb uit gezet en er in staat dat ik niet op onzin biedingen reageer. Neem dus ook niet al te veel moeite om hier op te reageren, vooral als er 25% onder de vraagprijs wordt geboden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:50

@ Lianne
Logisch dat ze hem niet aan jouw verkoopt dan..
Ze heeft een hoger bod gehad en jij bood €2,00 lager dan haar vraagprijs :')

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:35

Wat is er zo erg aan om 2 euro minder te bieden. Het is gewoon toegestaan om te onderhandelen.
En 2 euro is toch echt 2 euro, voor de een misschien meer waard dan voor de ander.
Dat ze hem aan iemand anders heeft verkocht is natuurlijk begrijpelijk, lijkt me vrij logisch dat ze voor de hoogste bieder gaat.
Ze had het toch nog niet verkocht aan jou.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:17

Er is niks mis met onderhandelen. Maar kijk dan ook niet raar op als het aan je neus voorbij gaat! :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:49

_l_amanda_l_ schreef:

Ahum ik heb een heeeeel klein beeldscherm..... :o :D

@Lianne97, als ik iemand mail dat ik 25 incl wil voor iets dan moeten ze er ook niet net 2 euro onder gaan zitten want daar reageer ik dan ook niet op.....
Ik snap jou wel maar ik zou hetzelfde doen als de verkoopster....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:23

Jij zegt 23 incl, een ander bied 25 ex en dan ga jij 25 incl bieden.. Dus je verwacht dat ze voor minder dan de hoogste bieding gaat, dat is toch niet logisch? Had dan 27 ex geboden ofzo :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:36

Dav schreef:
Ik heb 1 van mijn paarden verkocht via mp.
Eerst vage berichten maar ook een stel seriueze kopers.
De uiteindelijke kopers kwamen toen ik haar nog dik in de shampoo had staan maar ze waren er gelijk verliefd op.
Mensen zijn pas na 3uur weggegaan. :')

Ach.. Ik had een bonte pony waar kopers voor zouden komen kijken. Gaat die kneus een half uur ervoor vol in een modderplas lopen rollen :=
Zag er toen ook niet bepaald knap uit toen de kopers kwamen :+ ( wel verkocht aan de mensen trouwens)
Laatst bijgewerkt door Duke op 29-09-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link uit quote verwijderd.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:38

JessAndHope schreef:
ShauniBef schreef:

Als er hier mensen aan de deur komen, geef ik ze altijd wat te drinken :o

Dat meen je hopelijk niet? :')

Ik heb zo om 8u iemand die twee racebanen (nieuw in verpakking) op komt halen. Het is: hoi, hallo, dat is dan €... veel plezier ermee, doeg!' en wegwezen weer :j

Eh... Ja, dat meen ik wel :o :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:14

doelde meer op de leeftijd en wat de pony kent en dan de prijs van 300 euro. fotos zijn inderdaad niet moeders mooiste maar ach als je naar iets op zoek bent ga je toch eerst kijken

maar wat vragen mensen tegenwoordig op internet veel vooral voor shetlanders