[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:21

Hhahaha, ik loop hiernog in korte broek en shirtje :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:22

Ja maar Roc, jij telt gewoon niet :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:27

Hhahaha, maar ik hou wel heel erg van de winter en in Madrid valt er ook veel sneeuw. Ik ben echt gek op alle seizoenen :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:31

rocymax schreef:
Hhahaha, maar ik hou wel heel erg van de winter en in Madrid valt er ook veel sneeuw. Ik ben echt gek op alle seizoenen :D

Ja tegen die tijd, in het hier al dik winter hoor.. wij lopen al in winterjas en mevrouw loopt nog in korte broek en tshirt..

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:34

het heerlijke gevoel, dat je smorgens na buiten kijkt, en dan een dikke pak sneeuw ligt <3

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:37

Nog geen winterjas, ik doe een extra vest aan. Zo heb ik zeker 4 winters doorstaan (had geen winterjas, dus dan maar gewoon laagjes laagjes laagjes), dus bij deze temperaturen kan het al helemaal goed.
Mijn winterjas gaat aan als ik het echt niet meer uit houd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:43

rOcky_lofz schreef:
het heerlijke gevoel, dat je smorgens na buiten kijkt, en dan een dikke pak sneeuw ligt <3

December 2009, toen ik 's avonds op bed ging en er nog geen halve cm lag... En ik wakker werd om half zeven omdat ik m'n vader met de sneeuwschep hoorde. _/-\o_
Hij was om zes uur weggegaan maar na een kwartier (en 3km rijden) gebeld dat de baas niet wilde dat hij aan het werk ging met zoveel sneeuw.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:44

heeerlijk Janine1990, mag dit jaar weer :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:46

Jup, ik heb gisteren lekker m'n winterjas aangetrokken, vandaag alleen shirt en colbertje. In het zonnetje was het super lekker. Thermo kleding vind ik nog een beetje te gek hoor :') Wat moet je van de winter aan?

Ik ben ook echt een kou kleum. Zit nu ook lekker met een shirt en dikke trui op de bank. Terwijl het hier in huis nog steeds 22 graden is. Maar het voelt gewoon kouder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:47

Ik geloof dat ik er uit ben: ik vind winter leuk als ik vrij ben.. Als ik vanak,es moet word ik er heel erg niet blij van geloof ik...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:50

December 2009 nooit weer te vergeten

Stond om 7 uur bij de bushalte te wachten op de bus, sneeuw? ja een klein beetje het streepje tussen de stoeptegels was wit.. iedereen stond daar te blauwbekken, geen bus te bekennen en iedereen begon al stevig te balen dat de bus niet op kwam dagen..

1 iemand luister naar de radio :D die hoort gewoon dat Qbuzz niet rijd.. :') iedereen reageerd met wat een aanstellers zeg :oo Qbuzz reed toen net 3 dagen want zij hadden arriva overgenomen

dus wij hoppa weer naar huis, RTV Noord aan, blijkt er in Groningen dus gewoon anderhalf meter sneeuwduinen te liggen :D en bij ons geen eens een stoeptegel vol :') maar goed, om 8uu rofzo begon het bij ons ook te sneeuwen en toen zo ineens was er bij ons ook echt zooveel dat het maar goed was dat wij niet naar de stad zijn gegaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:51

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:53

Hihi, in het eerste jaar dat ik een relatie had met mijn vriend woonde we beide aan de andere kant van het land en zou hij met de trein naar mij komen.
Door een defecte trein moest hij terug naar het beginstation. Gevolg was dat hij midden in een sneeuwstorm terecht kwam op eindhoven en hij niet meer heen of terug kon. Uiteindelijk moest hij bij mijn oom slapen die hij nog nooit gezien had...

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:54

Ik meld me ook heeeerlijk die winterdagen die er weer aan komen!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:59

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:00

Ladybird schreef:
December 2009 nooit weer te vergeten

Stond om 7 uur bij de bushalte te wachten op de bus, sneeuw? ja een klein beetje het streepje tussen de stoeptegels was wit.. iedereen stond daar te blauwbekken, geen bus te bekennen en iedereen begon al stevig te balen dat de bus niet op kwam dagen..

1 iemand luister naar de radio :D die hoort gewoon dat Qbuzz niet rijd.. :') iedereen reageerd met wat een aanstellers zeg :oo Qbuzz reed toen net 3 dagen want zij hadden arriva overgenomen

dus wij hoppa weer naar huis, RTV Noord aan, blijkt er in Groningen dus gewoon anderhalf meter sneeuwduinen te liggen :D en bij ons geen eens een stoeptegel vol :') maar goed, om 8uu rofzo begon het bij ons ook te sneeuwen en toen zo ineens was er bij ons ook echt zooveel dat het maar goed was dat wij niet naar de stad zijn gegaan :')

Hahahaha...

Volgens mij reden ze op de vrijdag wel weer... Echt vreselijk joh... Ging 's middags naar school toe, perfecte aansluiting.
En toen ik om half vier vrij was... Heb ik gewacht...
En gewacht...
En gewacht...
En gewacht...
Toen ik om vijf uur besloot een bekende op te zoeken en die niet kon vinden, bleek dat mijn bus net was geweest... (2x dezelfde lijn!)
Heb ik weer gewacht...
En toen kwam er na een kwartier nog een bus...
En toen had ik meteen aansluiting... Ik was om half zeven of zeven uur thuis. :+

De planning was half vijf.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:01

Hahaha wij hadden van school uit gewoon vrij gekregen een dag extra, twas 2 dagen voor de kerstvakantie :P volgens mij reed Qbuz toen ook amper :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:03

Ladybird schreef:
Joolien schreef:
Hier nog ski/snowboardliefhebbers? Evt met overnachting :)
[BM] Fanatieke skiërs en snowboarders gaan meeten!

]
Lijkt me niet zon strak plan, want dan bivakeer ik de hele winter in het ziekenhuis ivm gecompliceerde beenbreuk ofzo :')

Mietje :') Ik geef je skiles. Helaas geen lekkere gebruinde skileraar maar toch... :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:04

Joolien schreef:
Ladybird schreef:

]
Lijkt me niet zon strak plan, want dan bivakeer ik de hele winter in het ziekenhuis ivm gecompliceerde beenbreuk ofzo :')

Mietje :') Ik geef je skiles. Helaas geen lekkere gebruinde skileraar maar toch... :')

Geef jij skiles? wat leuk zeg :D haha maar nee het lijkt me echt niet zon goed idee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:05

Ladybird schreef:
Joolien schreef:

Geef jij skiles? wat leuk zeg :D haha maar nee het lijkt me echt niet zon goed idee :')

Niet officieel hoor maar heb al aardig wat mensen op weg geholpen en die zijn tot nu toe altijd heel gebleven en konden de beginnersklas overslaan :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:06

HAha goed bezig zeg :D wieweet ooit eens, maar ik vertrouw op dit moment mijn enkels en knieen voor geen meter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:06

Ladybird schreef:
HAha goed bezig zeg :D wieweet ooit eens, maar ik vertrouw op dit moment mijn enkels en knieen voor geen meter :+

En je vertrouwd mij niet ;(

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:13

Ik weet vorig jaar nog wel, ik was op mijn stage bezig met van die enórme strobalen naar binnen duwen om omhoog getakeld te worden naar de hooizolder. Halverwege was het begonnen met sneeuwen, dus we moesten opschieten. Een half uur later stond alles binnen, loop ik naar buiten om het terrein te gaan vegen, zag ik toen pas dat alle losse stro onder een enorm dikke laag sneeuw was verdwenen. :) In plaats van vegen werd het de volgende dag dus maar sneeuwscheppen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:14

Cassidy schreef:
Ik denk bij winter er alleen maar aan dat het vroeg donker is, dat het laat licht is, dat ik het gevoel heb alleen maar te lopen ploeteren. Ik denk aan bevroren waterleidingen en bevroren bakken, aan een paard dat niet het land op kan, dat verdoemd is in zijn box te staan en er soms niet uit te kunnen om dat het te glad is. Ik denk aan het zeulen met emmers water, aan het krabben van autoruiten, aan een torenhoge energierekening en ik hoop dat ik de winter financieel doorkom.

Dus winter en kerst? Mag ik vooruitspoelen naar Maart 2013 of zo?

Zo gaat het hier ook

Het begind hier al weer koud te worden. Begin nov haal is de andere twee paarden naar huis. Zolang het mogelijk is blijven ze in het paddock. Daarna begint het echte werk weer. Wetend dat je er s'avons nog een keer uit moet om de paarden te voeren
Rijden is hier wel meer super als er voldoende sneeuw ligt

Ook als het tegen zit elke twee uur de stoep schoonmaken (heb totaal 22meter) en uiteindelijk niet meer weten waarheen met de sneeuw.

Sfeerplaatjes met indicatie van de hoeveelheid sneeuw.

Afbeelding

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:20

Sneeuw en ijs is overigens wel vervelend als je met de trein moet. Ik heb úren op station gestaan om naar school of vriend te gaan of juist weer naar huis omdat er iets was met de wissels etc. Helaas is het station hier ook niet overdekt dus heel wat uren staan blauwbekken.