Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:17

x_Heidi schreef:
Waar ik me dan weer als bediening aan irriteer zijn de vragen, wat zit er in mijn soep/pannenkoek :+, ik ben hier aangenomen om te serveren en zal het echt niet weten :') meestal vraag ik het even aan de kok na maar dat kan ook niet altijd.. als het druk is dan hebben de mensen pech, het staat gewoon op de menukaart en die hebben ze ingezien voordat ze bestelden!

Mocht het ooit zover komen dat ik toevallig door jou word bediend (al hoop ik het niet, iemand met zo'n instelling hoef ik niet aan mijn tafel), dan kan je een flinke klacht bij de nVWA verwachten als je niet voor mij wilt navragen wat de ingrediënten zijn. Ik kijk altijd op de menukaart (duh) maar stel dat er niet opstaat dat het gerecht is gegarneerd met amandel? Heb ik dan maar pech en jammer dan dat ik er dood aan kan gaan?

LadyMadonna

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:20

En als je het niet weet, wat uiteraard kan, ik heb zelf in een pannekoekenhuis gewerkt met 250 verschillende pannenkoeken....
Dan zeg je: "ik weet het niet mevrouw, zal ik het voor u navragen bij de keuken?"
Kleine moeite, groot plezier.
Jij bent er voor de gasten, de gasten zijn er niet voor jou...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:29

zoiezo hoort personeel toch enigsinds te weten wat ze serveren?? en wat er zoal op de menu kaart zit?

het geen waar ik me aan kan ergere met uit eten. Voor je eerste gerecht dik een uur zitten wachten. dan ben ik er vaak al klaar mee en ga ik gewoon weg.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 14:47

Over het water, als mensen bij mij water bestellen als eerste drankje ben ik snel geneigd om spa blauw aan te slaan. Maar voor de rest vraag ik het meestal. Vaak als mensen water bij de wijn vragen stel ik ook zelf een karafje voor. Dat soort dingen staan dan uiteraard niet op de rekening. We gebruiken ook flesjes en gelukkig vult mijn baas die niet zelf bij.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:50

Heidi serveert alleen uit, zo te lezen. Als jij een amandel-allergie hebt, dan heb je dat bij het bestellen al wel nagevraagd lijkt me. :Y)
Verder vind ik haar voorbeelden inderdaad niet getuigen van klantvriendelijkheid, maar je kunt ook overdrijven, Vjestagirl Plien.

Sorry, scheel gelezen in alle reacties. -O-
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 31-05-12 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:51

Dreamybol schreef:
Heidi serveert alleen uit, zo te lezen. Als jij een amandel-allergie hebt, dan heb je dat bij het bestellen al wel nagevraagd lijkt me. :Y)
Verder vind ik haar voorbeelden inderdaad niet getuigen van klantvriendelijkheid, maar je kunt ook overdrijven, Vjestagirl.

Wat is overdreven?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:54

Met je gedoe over een klacht naar de nVWA. Je hebt niet bij haar besteld, want zij serveert alleen uit (idioot systeem, maar dat terzijde). Met een dermate ernstige allergie check je bij reservering/binnenkomst of daar rekening mee gehouden kan worden en bij de bestelling, dunkt mij.
Tenminste, dat doen de allergische mensen in mijn omgeving.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:54

stef schreef:
En als je het niet weet, wat uiteraard kan, ik heb zelf in een pannekoekenhuis gewerkt met 250 verschillende pannenkoeken....
Dan zeg je: "ik weet het niet mevrouw, zal ik het voor u navragen bij de keuken?"

Dat doe ook en al doende leert men :) , ik weet nu al vrij veel. Van de herkomst van producten tot een stukje bereiding ed. Enkel wijnen heb ik nog wat moeite mee, daarin is duidelijk te merken dat ik geen opleiding/cursus in dit vak heb gehad. Advies geven laat ik dan ook aan een collega over en laat mezelf dan door hem ook even informeren over desbetreffende wijn, zo leer ik ook weer.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:56

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen hoor.. Mijn vriend en ik werken allebei in de horeca, maar we kunnen ons toch wel aardig irriteren aan de bediening soms..

-Zo zaten we een keer ergens te eten waar gewoon echt niet om drankjes werd gevraagd! De bediening liep je ook gewoon straal voorbij en je kreeg niet de kans om ze zelf even aan te spreken (totdat ik er één een tikje op z'n schouders gaf omdat ik toch wel erge dorst had). Er was toen ook een klein kindje in het restaurant en alle aandacht ging naar hem.. Bij het afrekenen hebben we er wat van gezegd en toen zeiden ze: "Het is niet ons beleid om onze gasten te vragen of ze wat willen drinken."
-Als de bediening chagrijnig kijkt. Heb ik ook met winkelpersoneel. Als je je werk niet leuk vindt, zoek je maar wat anders of je doet alsof je het leuk vindt :P
-Onverzorgd uitziend personeel. Heb zelf ook collega's gehad die snel even hun vette haar in een rommelknot gooiden, vieze schoenen aanhadden enz. Nee, ik vind dat je er netjes uit hoort te zien..
-Laatst zaten we ook ergens te eten waar gewoon de borden niet uitgehaald werden.. Op een gegeven moment zaten we 20 minuten met lege borden voor ons neus die we maar aan de kant hebben geschoven. Werden ze nog niet opgehaald. Terwijl tussendoor wel om drankjes enzo gevraagd werd..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:58

Dreamybol schreef:
Met je gedoe over een klacht naar de nVWA. Je hebt niet bij haar besteld, want zij serveert alleen uit (idioot systeem, maar dat terzijde). Met een dermate ernstige allergie check je bij reservering/binnenkomst of daar rekening mee gehouden kan worden en bij de bestelling, dunkt mij.

Ik heb helemaal niets gezegd over een klacht naar de nVWA, dat was Plien91. Als je wilt zeiken op mensen is het misschien leuk om daar de juiste naam bij te zetten.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:59

ijssnuiver schreef:
stef schreef:

Dat doe ook en al doende leert men :) , ik weet nu al vrij veel. Van de herkomst van producten tot een stukje bereiding ed. Enkel wijnen heb ik nog wat moeite mee, daarin is duidelijk te merken dat ik geen opleiding/cursus in dit vak heb gehad. Advies geven laat ik dan ook aan een collega over en laat mezelf dan door hem ook even informeren over desbetreffende wijn, zo leer ik ook weer.

Ik vraag het ook altijd even na. Vind het zelf ook interessant om te weten. Ik doe het trouwens ook op de bakkerij waar ik stageloop. Hartstikke leuk om te weten wat desembrood precies is enzo ;)
Trouwens, als we een nieuwe kaart krijgen en ik weet bij iets niet wat het is, dan vraag ik het voordat ik aan het werk ga ook even na. De gasten vinden het ook gewoon leuk om te horen wat een romanov precies is en dat dat oranje dingetje op je dessert een phisalis (schrijf je dat zo?) heet en waar het vandaan komt ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:59

ijssnuiver schreef:
stef schreef:

Daar zal ik ook nooit wat over zeggen.
Maar "weet ik niet, en de klant (je hebt geen klanten in de horeca, je hebt gasten!) heeft pech" nee, dat wil er bij mij niet in hoor :n

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:00

Dreamybol schreef:

Oh, je hebt het tegen mij ;).
Ik check dat inderdaad bij de reservering en ook als ik bestel vraag ik het nogmaals na. Maar als een serveerster dan alsnog te beroerd is om het na te vragen dan is er wat mij betreft geen ruimte meer over om het te herstellen.
Bij een restaurant waar ik onlangs heb gegeten (lopend buffet, bij sauna arrangement in) heb ik dat onlangs dus wel meegemaakt. Vooraf doorgegeven (werd ook gevraagd op de site) en bij binnenkomst bij de receptie. In het restaurant zelf wist er niemand echter vanaf en ze wisten er ook niet echt mee om te gaan. Ja, ze hebben aangewezen wat ik wel mocht eten. Iets apart in de keuken maken was niet mogelijk, volgens hun.
Dan ben ik er HEEL snel klaar mee.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:05

Mijn excuses Vjestagirl. Vergissen is menselijk, helaas ben ik een mens. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:14

En daarmee bied je dus eigenlijk helemáál je excuses niet aan, het is jouw schuld niet... wat kunnen mensen het soms toch mooi brengen :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:16

Hoezo, ik zeg sorry dat ik me vergiste, twee keer zelfs. Nu, bij deze de derde keer: sorry dat ik jouw naam typte, omdat ik daarvoor een post van jou had gelezen. Sorry dat ik zo dom was.
Sjongejonge, zout op slakken leggen is ook een kunst hoor. }:0

Als je zo gaat beginnen kun je je ook afvragen waarom ik niet op een normale toon op mijn vergissing wordt gewezen?

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:26

Er zat gisteren in een worm in mijn sla. Gadverdamme... Ga ik ook eens uiteten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:55

das ook wel zéééér zeldzaam, aangezien alles tegenwoordig machinaal wordt verwerkt, gewassen, verpakt, etc

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:07

Dreamybol schreef:
Hoezo, ik zeg sorry dat ik me vergiste, twee keer zelfs. Nu, bij deze de derde keer: sorry dat ik jouw naam typte, omdat ik daarvoor een post van jou had gelezen. Sorry dat ik zo dom was.
Sjongejonge, zout op slakken leggen is ook een kunst hoor. }:0

Als je zo gaat beginnen kun je je ook afvragen waarom ik niet op een normale toon op mijn vergissing wordt gewezen?

En degene die je daarop wees was GamblersCup, niet ik... :)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:14

stef schreef:
das ook wel zéééér zeldzaam, aangezien alles tegenwoordig machinaal wordt verwerkt, gewassen, verpakt, etc

Ook in machines kunnen beestjes komen, dit zegt niet alles. Er zijn zo veel oorzaken waardoor machinaal verwerken mis kan gaan. Als het verwerkingsproces niet goed is, de hygiene in een fabriek een lachertje is, en nog tig andere oorzaken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:15

:D

Sorry, ik ga weer on-topic :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:16

Firegirl schreef:
stef schreef:

Ook in machines kunnen beestjes komen, dit zegt niet alles. Er zijn zo veel oorzaken waardoor machinaal verwerken mis kan gaan. Als het verwerkingsproces niet goed is, de hygiene in een fabriek een lachertje is, en nog tig andere oorzaken.

Euh, ik zeg toch ook niet dat het niet kan? De kans is alleen veel kleiner dan vroeger toen het vanaf het land hop, zo op je bord kwam

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:53

Jeetje dames, zullen we het even gezellig houden met z'n alle!? ;)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 17:58

Zal ik er een andere discussie doorheen gooien ;)

Lezen jullie recensies? Ik was pas onze recensies aan het lezen en kwam een paar negatieve tegen. Dan baal ik, terwijl ik vaak niet eens die avond heb gewerkt. Maar sommige klachten slaan ook nergens op. Zo was er een gast die boos was dat er iets niet meer op de kaart stond. Tja de kaart staat op internet..
Houden negatieve recensies jullie tegen? Ondanks dat er 3 recensies verderop juist hele lovende recensies zijn?

Bij mij persoonlijk wisselt het. Ik nuanceer alle 3en en 10en. Maar als er alleen negatieve zijn, dan zou ik niet gaan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:01

Ik heb nog wel een klacht :')
Nee hoor, maar wel een puntje, ik zou het toch wat fijner vinden als ik aan het wokken was, en er kwam een ober lege borden ophalen, ik had al een nieuw bord :Y) En toen hing ze helemaal voor mij langs, om het bord te pakken, en ze zat met de staart zowat in mijn eten, en ik was aan het drinken , en ze stoote het bijna om, dan denk ik toch echt bij mezelf, loop alsjeblieft om, kleine moeite toch? het was anders niet bepaald fris :Y)