Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:40

Mayflower_ schreef:
Laatst ook een paard: Werd aangeboden voor 18.000,- en daarbij foto's dat het paard in stal stond, een rijfoto waarbij het paard met zijn hoofd in de wolken liep en een foto van het paard vretend in het land. Zulke advertenties klik ik gelijk weg. :')

Als je een paard voor zo'n prijs te koop zet, kunnen er toch ook wel mooiere foto's worden gemaakt?

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:41

leuke verhalen om te lezen allemaal!
ik heb op mp een elektrische step te koop gehad van mijn dochter.
Heel veel biedingen, heel veel mensen die niet reageren op mijn mail dat ze hem mogen halen.
Toen mailde een jongen of hij hem voor minder kreeg als hij diezelfde dag kwam. heb ik nee geantwoord. Toen een prijs overeengekomen waar ik wel accoord mee ging, hij zou de maandag erop komen. ik thuis op het afgesproken tijdstip, niemand gezien. een uur na de afgesproken tijd een sms: hij redde het niet (daar was ik al achter dus....) of hij de dag erna mocht komen. prima. dag erna, 10 minuten voor de afgesproken tijd: het regende en hij moest lopend komen dus dat werd het niet. dag erna sms: of ik hem niet even kon brengen naar hem (nee dus). de week erna zou hij écht komen. afgesproken dag sms: ik vertrek nu, ben er over 20 minuten. 20 minuten later sms: ik was vertrokken maar voelde me niet zo lekker onderweg dus ben terug naar huis gegaan. kan ik morgen komen? dag erna: niemand gezien.... pffffff.... hij heeft nog een mail gestuurd of hij mag komen maar heb er inmiddels geen zin meer in....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:42

newt schreef:
Samy schreef:
Daar heeft ie wel gelijk in, de meeste willen overal de hoofdprijs voor, maar ze doen er niks meer mee ...

Hoe is het met je hoesje/dreiging/Postnl afgelopen???

Hoesje is foetsie, met nog 3 andere brief-pakketjes.
Dreiging heb ik niks van vernomen, behalve dat er een waarschuw advertentie op marktplaats stond, maar Marktplaats deze weer netjes had verwijderd.
PostNL zegt dat de brievenbus geleegd is, maar tot gisteren stond er 2 weken (minimaal) dat de brievenbus dinsdag geleegd zou worden, ik vraag me dan af als die wel echt geleegd is.
Dus een kleine kans dat de pakketjes nog aankomen ...
Heb de 31ste netjes zijn geld terug gestuurd, want dat had ik als uiterste datum neer gezet, erbij gezet van iemand die wel eerlijk is.
Geen reactie of niks meer terug, had ik ook wel verwacht, maar kleine moeite om nog te bedanken, maarja meneer zou zich wel schamen, dat ie me voor oplichter heeft neer gezet en ik gewoon netjes op de dag terug betaal.

Silence

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:09

Ik blijf me toch nog altijd verbazen over de slechte ervaringen hier :j
Zoals ik laatst aangaf zijn mijn ervaringen via Bokt momenteel slechter dan via marktplaats.

Van de week ook weer een keurige meneer.
Hij bood op een singel en dekje en wilde dat rond 17.00 vanuit zijn werk komen halen.
Prima, ik zou het klaarleggen.
Mooi om 17.00 gaat de bel, maar staat er ineens een mevrouw voor de deur.
Ja zegt ze, ik kom i.p.v. mijn vader. Hij belde mij namelijk dat hij in de file stond en jou daardoor niet kon mailen dat hij later was. Dus of ik het even wilde ophalen.

Super netjes toch.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:52

Ah dat is wel heel netjes Silence!

Ik had afgelopen winter een advertentie geplaatst op MP waarin duidelijk stond dat ik op zoek was naar schaatsen.
Bij 'gezocht' advertenties zorg ik er altijd voor dat er wel een plaatje bij staat van een dergelijk product, ik merk dat dit meer aanspreekt en op deze manier weten de lezers over welk soort product ik het heb.
Zo dus ook bij de advertentie van de schaatsen.
Krijg ik 's middags een telefoontje:

"Ja hallo, ik bel voor die schaatsen."
Dus ik dacht 'ah fijn, iemand die schaatsen aanbiedt'.
"Heeft u die schaatsen nog?"
"Nee sorry meneer dat is het probleem juist, ik heb geen schaatsen".
"Oh, nou dag dan".

?!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:23

Whahaha, weer iemand die niet goed gelezen had dus ;)

Ach, ik heb goede en slechte ervaringen met marktplaats. Zo verkocht ik van de winter een leuke speeltunnel voor de katten, op die dag dat het opeens zo ongelofelijk was gaan sneeuwen! Kreeg ik een smsje van dat meisje dat ze eraan kwam met haar vriend, maar dat ze hartstikke vast stonden in de sneeuw, of ik nog tijd had om op ze te wachten. Ik hoefde nergens heen, dus ik vond het prima, maar ik verklaarde ze voor gek dat ze alsnog door die sneeuw waren gekomen! Dus zo kan het idd ook, mensen die door weer en wind gaan.

Maar heb ik ook vaak gehad dat mensen niet op kwamen dagen, of veeeeel te laat komen en dan niet even smsen of bellen dat ze verlaat zijn. Ook wel eens iemand gehad die een (praktisch gloednieuwe) Idian Rose spijkerbroek van me gekocht had voor €15,- Ik heb nog gevraagd of ze hem wilde komen passen en bekijken, maar dat was niet nodig. Netjes die broek opgestuurd, krijg ik opeens een mailtje dat ze die broek niet meer wil hebben, want er zat een vlek in die ik erin had gemaakt. Ik was me van geen kwaad bewust, want de broek stond op de foto zoals hij was. Ik geloof er dan ook geen steek van, wellicht is er een veeg op gekomen toen ze de broek uit de verpakking haalden ofzo, of zat de broek toch niet zoals ze verwacht had. Als er echt een vlek in zat, kan dat niet veel soeps zijn geweest, want dan had ik het wel gezien en was het ook te zien geweest op de foto.

Heb wel netjes terug gemaild, om te zeggen dat als ik een vieze broek zou verkopen, ik haar dan nooit uit mezelf had gevraagd of ze wou komen passen. En natuurlijk dat ik de broek niet terug ging nemen, want dan zit ik met een broek die een ander vies heeft gemaakt.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:16

Jolien87 schreef:
barkruk schreef:
Of er staat duidelijk in mijn advertentie: ophalen. En mensen lezen niet en willen dat je het gaat opsturen. Zucht...

Oh dat heb ik gisteren zelf nog gehad. Normaal gesproken let ik daar wel op, maar had het dit keer over het hoofd gezien. Dus had keurig gevraagd of de verkoper het ook wilde opsturen. Waarna ik niets meer hoorde en vervolgens las dat het alleen kon worden opgehaald. Nu vind ik Zwolle-Tilburg iets te ver weg, dus helaas. Heb netjes m'n bod verwijderd en m'n excuses aangeboden. Kan toch wel een keer gebeuren dacht ik zo.

Oh, maar ik kan me voorstellen dat dat 'n keer gebeurt hoor, maar als het de zoveelste is dan denk ik wel: lees dan goed! En ik heb ook terug gemaild dat ik het niet opstuurde, zoals in de advertentie vermeld stond. Maar dan krijg je ook weer niks terug.

Ook wel wat leuks meegemaakt hoor. Onze twee bakbeest-oerdegelijke tuinstoelen moesten weg. Ik had ze erop gezet met als "prijs": flesje wijn oid. Ze zijn afgehaald door een oudere dame die ze op haar balkon wilde zetten. Haar minder-valide man zat in de auto en kon niet helpen. Samen met die vrouw heb ik die 2 stoelen in dat piepkleine autootje staan proppen. Ze bleken vlakbij te wonen dus ik heb nog aangeboden daar te gaan helpen sjouwen, maar ze had haar zoon al geregeld dus dat hoefde niet. Ik was allang blij dat die dingen nog door iemand gebruikt werden.

Ik heb ook een keer mijn oude rijlaarzen verkocht. Van leer, maat 39, smalle kuit. Komt er een behoorlijk forse vrouw binnen, dus ik dacht: dat gaat niet passen. Maar ze waren voor haar dochtertje van elf. Die werd naar binnen getrokken, maar dat kind kon echt zwemmen in die laarzen. Ze heeft ze toch meegenomen want ze zou er wel ingroeien...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:06

Had een advertentie op mp staan, artikel is nieuw met kaarje. Nieuwprijs 60,- en bieden vanaf 35,- Krijg je een mailtje met een bod van 10,- incl verzenden (ook nog eens pakketpost). Netjes terug gemaild dat ik het bod te laag vond. Uitgelegt dat het artikel nieuw is etc. Krijg ik een boos mailje terug, ging echt helemaal nergens over.

Heb momenteel een Wintec zadel te koop staan. Eerst een bod gehad via mp, ik kon me prima vinden in het bod en mailde binnen 2 uur terug dat ik akkoord ging met het bod. Gevraagt of ze het zadel wilde komen ophalen of dat het verzonden moest worden.
Ondertussen via bokt ook een bod gehad, wel minder maar dan zonder toebehoren. Netjes degene die voa bokt reageerde gemaild dat ik in principe al akkoord was gegaan met persoon 1, maar mocht degene niet meer reageren ik contact met haar zou opnemen. Persoon 2 was hier heel blij mee, en wilde maandag langskomen..
Persoon 1 van MP reageerde niet meer. Heb haar bod verwijderd en contact opgenomen met persoon 2.
Persoon 2 zondag gemaild. Mail terug, wilde het zadel graag op komen halen maar maandag ging nu niet meer lukken. Wilde het weekeinde erna komen. Prima wat mij betreft.. Donderdags gemaild of ze zaterdag nog wilde komen. Ja ze kwam zaterdag zeker het zadel ophalen..... Niemand geweest en reageert ook niet meer...... Wees gewoon eerlijk!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:09

Dus nu heb je alsnog geen koper kiki1976?
Ik vind het gewoon zo onbeschoft om niets meer te laten horen, wat is het nu voor een moeite om iets te laten horen? Dat is beter dan iemand te laten wachten, daar zou je je voor moeten schamen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:32

Nee idd. Heb het zadel ruim een week voor haar gereserveerd gehouden en diverse belangstellende teleur moeten stellen. Tja en die hebben nu weer wat anders gevonden....
Maar wees gewoon eerlijk en zeg dat je bij nader inzien geen intresse meer heb of zo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:48

Precies. Dat scheelt zoveel gedoe. Op deze manier ga je als verkoper ook steeds meer op je strepen staan, maar dat lijken niet alle kopers te begrijpen. Waardoor je dus ongecensureerde scheldpartijen van krijgt ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:44

Maar om eerlijk te zijn het is niet alleen via bokt of mp hoor. Er zijn ook personen die bij webwinkels bestellen en vervolgens niet betalen en niet meer reageren.
Of je moet bepaalde speciale dingen uitzoeken, waar vrij veel werk in gaat zitten. Ze zijn blij dat het gelukt is, en vragen of je het voor hun wil bestellen/leveren. Om vervolgens niets meer te laten horen...

Het lijkt wel of het overal een heel normaal iets gaat worden (of geworden is).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:05

Ja, hier heb ik idd ook die ervaring! Iemand heeft nu al een paar keer om vrij specifieke dingen gevraagd, dus daar heb ik uren ingestoken om dat uit te zoeken en het is blijkbaar elke keer net niet wat ze zoekt, of niet goed genoeg en als ik dan zie wat ze uiteindelijk koopt is het vaak totaaaaaal anders dan wat ze aan mij had gevraagd (voorbeeldje: Ze wou een simpele leren halsband, geen poespas, moest van mooie kwaliteit zijn en een bepaalde maat. Tig van dat soort halsbanden opgezocht, van de standaard merken tot super exclusieve merken. Maar nee hoor, zelfs de duurste kwaliteit was niet goed genoeg en het was steeds net niet wat ze zocht. Zie ik later op internet voorbij komen wat ze heeft gekocht, 3x raden... Een kunststof neon kleurige halsband!) Ik blijf altijd maar vriendelijk (ondanks dat ik er ook niet voor bedankt word) en ik blijf het maar gewoon uitzoeken, want dat is natuurlijk ook deel van mijn service en wellicht haal ik er toch ooit een bestelling uit. Al baal ik er soms wel van, omdat ik haar bijv. ook die neon halsband had kunnen laten zien als ik had geweten dat ze dat wou hebben! Gelukkig heb ik ook klanten die wel heel blij zijn als ik dingen heb uitgezocht.

En idd klanten die bestellen en vervolgens niet betalen, of het iDeal proces halverwege afbreken of de betaling bij iDeal laten verlopen. Dat is toch altijd wel een beetje balen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:11

Ik denk dat dat komt omdat iets kopen via internet veel vrijblijvender overkomt op mensen.

Overigens vraag ik me altijd af hoe winkels als bol.com dat doen, daar kun je bijv. met acceptgiro betalen (dat doe ik ook altijd, vind ik fijner). Dat is toch best een groot risico voor zo´n bedrijf als iemand dan veel bestelt en het dan nooit betaalt? Een deurwaarder inzetten doen ze ook niet zo gauw lijkt me omdat dat meer kost dan het oplevert. Of vergis ik me dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:35

Ik doe dat idd ook niet, sommige mensen vragen ook of ik het eerst op kan sturen en dat ze achteraf betalen. Dat risico kan en wil ik gewoon niet nemen! Je kan het wel via een bepaald bedrijf doen, die staan dan garant en als er binnen 3 weken niet betaald is, betalen ze jou alsnog uit. Maar je moet wel elke maand een bepaald tarief aan dat bedrijf betalen + aansluitkosten etc., dus als ik dat elke maand zelf aan de kant zet, kan ik dat soort risico's financieel ook wel opvangen ;)

Denk dat Bol.com zo groot is dat ze wanbetalers makkelijk aan kunnen, incassobureau's werken soms ook met no cure, no pay. Ze gooien bij zo'n opdracht zelf incassokosten er bovenop en dat is hun "loon".

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:46

Ffortuna schreef:
Ik denk dat dat komt omdat iets kopen via internet veel vrijblijvender overkomt op mensen.

Overigens vraag ik me altijd af hoe winkels als bol.com dat doen, daar kun je bijv. met acceptgiro betalen (dat doe ik ook altijd, vind ik fijner). Dat is toch best een groot risico voor zo´n bedrijf als iemand dan veel bestelt en het dan nooit betaalt? Een deurwaarder inzetten doen ze ook niet zo gauw lijkt me omdat dat meer kost dan het oplevert. Of vergis ik me dan?

Goed dat je het zegt, ik moet nog even een rekening betalen :)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:01

Ik heb op marktplaats eigenlijk alleen goede ervaringen.. Behalve mensen die eerst interesse tonen maar dan ineens niet meer terug mailen. Dat vind ik niet zo erg, mits we nog geen concrete afspraken hebben gemaakt.
Via bokt heb ik wel een slechte ervaring, ik heb boeken te koop staan en iemand wilde die graag hebben. We zijn akkoord gegaan over de prijs en in principe was het al afgesproken, het rekeningnummer was al doorgegeven en ik heb de boeken vastgehouden voor haar. Nu hoor ik ineens niks meer.. Dus ik zal ze maar weer te koop zetten.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:37

Jolien87 schreef:
Ik moet even mijn gal spuien:

Van 't weekend plaatste iemand op Marktplaats een aantal advertenties met een boel goedkope (vaak nieuwe) Anky-pads. Het viel me al op dat niet alle foto's eigen foto's waren. Nu hoeft dit natuurlijk niet direct iets te betekenen.
Maar ik vond het ook wat vreemd dat veel pads nieuw waren in een hoes, met originele bandages voor een schijntje.
Enfin, gereageerd en af en toe een kort antwoord teruggekregen. Meermaals een mailtje gestuurd in welke pads ik interesse had en of ze akkoord ging met mijn prijs, waarop ik wel antwoord kreeg dat deze pads er nog waren, maar niet dat ze akkoord ging.
Nu kijk ik weer en zijn ineens alle advertenties verdwenen.
Ligt het nu aan mij, of is het niet netjes om dan niets meer te laten horen?
Ik kan er gewoon heel slecht tegen dat er zo makkelijk mee wordt omgegaan door mensen.

Sh*t ik heb geld overgemaakt naar haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:55

Nou, ik had meer dan een maand geleden mail contact met iemand die naar mijn paard wou komen kijken.
Na 2 weken niets meer gehoord te hebben gemaild. Week later nog geen antwoord, bericht wel gelezen. Weer een bericht. Weer niets gehoord. Tsja, ondertussen nog andere kopers gehad etc. Paard verkocht. Komt ze nu, na 5 weken ! af met een bericht: Sorry voor het laat reageren, wil nog altijd komen kijken. Ja dag....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:16

Daniellejody schreef:
Jolien87 schreef:
Ik moet even mijn gal spuien:

Van 't weekend plaatste iemand op Marktplaats een aantal advertenties met een boel goedkope (vaak nieuwe) Anky-pads. Het viel me al op dat niet alle foto's eigen foto's waren. Nu hoeft dit natuurlijk niet direct iets te betekenen.
Maar ik vond het ook wat vreemd dat veel pads nieuw waren in een hoes, met originele bandages voor een schijntje.
Enfin, gereageerd en af en toe een kort antwoord teruggekregen. Meermaals een mailtje gestuurd in welke pads ik interesse had en of ze akkoord ging met mijn prijs, waarop ik wel antwoord kreeg dat deze pads er nog waren, maar niet dat ze akkoord ging.
Nu kijk ik weer en zijn ineens alle advertenties verdwenen.
Ligt het nu aan mij, of is het niet netjes om dan niets meer te laten horen?
Ik kan er gewoon heel slecht tegen dat er zo makkelijk mee wordt omgegaan door mensen.

Sh*t ik heb geld overgemaakt naar haar

Ik pb je vanavond even (na de voetbal :) )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:25

volgens mij poept heel nederland van angst voor het voetbal vanavond :')
Ik hoop van harte dat de Duitsers de grond in geboord worden, maar ik kijk toch niet :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:40

Haha net zoiets als: ik durf niet te kijken maar stiekem spiek ik toch tussen mn vingers door ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:41

Haha, ik ga echt niet kijken, weet niet eens hoe :') Zit in Amerika :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:48

Hm tja dat wordt lastig. Heb je geen livestream?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:19

Pff nou, ik kan me ook melden hoor.. Ik had een jasje voor bij de paarden gekocht via MP, kreeg hem vandaag binnen. Verkoper mailde me dat ze het jasje niet kon wassen omdat er een familielid overleden was. Pak ik dat jasje uit.. Nou smerig, ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat op durft te sturen, of er zelfs maar geld voor durft te vragen. Maar goed, met het mailtje in mijn achterhoofd het jasje gelijk in de wasmachine gedaan, flink wat vlekkenpoeder erbij, wat hogere temperatuur.. Haal ik hem er uit, zitten die vlekken er nog bijna net zo erg in.

Ik heb het wel even gemeld, maar de verkoopster wil 'de discussie niet met mij aangaan', want ze verkoopt al heel lang op marktplaats en ze had er bijgezet dat hij netjes en onbeschadigt was, maar niet dat hij nieuw was.. Ik versta dus blijkbaar iets anders onder 'netjes'.