Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:09

Ik heb mijn eerste brief ook terug gehad van mijn gevangene, harstikke leuk, we hebben veel overeenkomsten, die niet in zijn profiel stonden maar waar we wel 100-uit over kunnen praten! Dus de brief terug is al onderweg :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:23

@Nant: ik kan het artikel helaas niet meer vinden. Je haren gaan er idd recht van overeind staan, zo ver als dat die vrouwen durven te gaan.
Probleem is dat de vrouw eigenlijk altijd wordt geloofd en niet vervolgd wordt voor valse aangifte bijvoorbeeld. Het is een moeilijke kwestie, want er zijn natuurlijk ook erg veel vrouwen en kinderen die wel echt zijn mishandeld/misbruikt zijn.

@Inga leuk! :D gaaf toch, dat je zoveel gemeen blijkt te hebben :D

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:25

Ja echt harstikke leuk

Mijn andere gevangene die ik geschreven heb, heeft dus ook dat probleem, dat een vrouw gelogen heeft.. Alleen hij draait er nu voor op..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:33

_Inga schreef:
Ja echt harstikke leuk

Mijn andere gevangene die ik geschreven heb, heeft dus ook dat probleem, dat een vrouw gelogen heeft.. Alleen hij draait er nu voor op..

Bedenk wel dat in de meeste gevangenissen niemand schuldig is he ;) :D
En dat bijna elke verdachte/veroordeelde van dergelijke feiten dat zegt.

Uiteraard gebeurt het in de praktijk helaas ook vaak. In NL ook......... Valse aangiftes mogen ze van mij hard aanpakken :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:39

Ik ga er morgen even voor zitten om hem terug te schrijven :j

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:46

Leuk _Inga dat jullie zoveel overeenkomsten hebben.

Mijn inmate vroeg dus om geld, maar ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin in dat geleuter, wat zouden jullie in zo'n geval terugschrijven?

Hebben jullie wel eens geld gestuurd? Het was de tweede (eigenlijk eerste echte) brief van mn inmate en hij vroeg direct om geld.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:48

@nant: dat is inderdaad wel apart heb het zelf nog nooit meegemaakt ,maar ik zelf zou ook geen geld geven :j

Ik zou gewoon eerlijk aangeven, dat je het leuk vind om te schrijven maar niet om geld te geven.
Er is wel een kans dat hij dan niet meer terugschrijft, omdat dit misschien zijn ''doel'' is van het lid worden op de site, maar een inmate die je alleen schrijft om geld van je af te krijgen is ook niet jouw doel toch?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:58

SteffiiY schreef:
@nant: dat is inderdaad wel apart heb het zelf nog nooit meegemaakt ,maar ik zelf zou ook geen geld geven :j

Ik zou gewoon eerlijk aangeven, dat je het leuk vind om te schrijven maar niet om geld te geven.
Er is wel een kans dat hij dan niet meer terugschrijft, omdat dit misschien zijn ''doel'' is van het lid worden op de site, maar een inmate die je alleen schrijft om geld van je af te krijgen is ook niet jouw doel toch?

Nee, dat zou ik ook never nooit doen.....

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:39

Ik zou ook niet zo snel geld sturen, maar ik wil eventueel best een keer een bijdrage leveren aan het terugsturen van zijn brieven aan mij oid

@manzano; uiteraard begrijp ik dat.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 20:02

_Inga schreef:
Ik zou ook niet zo snel geld sturen, maar ik wil eventueel best een keer een bijdrage leveren aan het terugsturen van zijn brieven aan mij oid

@manzano; uiteraard begrijp ik dat.

Ja idd, dat dan wel.. maar dan nog zou ik er goed over moeten nadenken!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:44

Stond er niet in zijn profiel 'seeking donations'? Onderaan staat dat, waar ook geboortedatum, wel/geen death row etc staat. Zo nee dan is hij niet erg netjes bezig nee :n
Ik vind het trouwens niet logisch om mijn penpals te betalen voor de brieven aan mij. Omgekeerd doen we dat toch ook niet? Daarbij doe ik het voor hen, als het ze te duur wordt zijn ze vrij in te stoppen :j
Ik zou bijv wel bereid zijn een keer een schrijfbloc op te sturen, of pennen. Dan weet je zeker dat je donatie goed terecht komt :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:55

Ja heel vaak staat dat er wel bij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:16

Bij die van mij niet, heb ik expres op gelet want zelf heb ik het ook niet zo breed :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:48

Daar heb ik idd ook expres op gelet.
Steffiy als het hem idd alleen om geld te doen is laat dan idd maar.
Ben sowieso op zoek naar een tweede penpall, wel n andere gevangenis!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:01

Er zitten echt veel regels aan het sturen van kado's en dergelijke.
Ik heb Casey toen hij vrij kwam een heel pakket met Nederlandse lekkere dingen gestuurd, stroopwafels, spritsen, kaas etc etc. Vond ie helemaal geweldig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:03

Ohh leuk :) ja kan het me wel voorstellen, misschien kan je er wel iemand mee doodsteken o.o

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:31

Met een stroopwafel ?? _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:43

Jup :j of er vergif instoppen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:49

Denk sowieso dat je geen pen ofzo mag sturen.
Alles gaat door een strenge keuring enzo. Maar op de site van write a prisoner staat er van alles over op.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:29

Nuja of inderdaad een blocknote ofzo ;) Nee ze sturen ons ook geen geld, maar ach.. Ik zal eens kijken of mijn inmate daar om vraagt..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:36

Je kan op de website van de gevangenis waar je inmate zit ook zien wat je mag sturen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:56

Ja blocknote is idd wel handig, maar ik ben bang dat als ik geld stuur er niet echt iets positiefs mee word gedaan en van mijn geld worden geen sigaretten gekocht :(
Ik zal zien of hij me nog wil schrijven als ik heb gezegd dat ik hem geen geld zal sturen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:39

Jammer Nant, dat het misschien zo eindigt. Maar er zijn er zat die wel leuk zijn :D of twee toch (die van mij :+ )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:32

Casey heeft mij nooit om geld gevraagd toen hij vast zat. Wel laatst toen hij vrij kwam, want hij zat echt even in de oliebol, moet elke maand een bepaald bedrag aan zijn parole betalen en hij had toen nog geen werk.
Maar ja ik heb ook echt nooit geld over, dus ik kon hem niet helpen. Hij vond het ook afschuwelijk om te vragen en heeft zich wel 100x verontschuldigd.
Gelukkig gaat het nu allemaal goed met hem, dus hoeft ie dat niet meer te vragen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:41

Heb net de eerste brief van mijn andere penpall gekregen, super snel (5 dagen er over gedaan) want was de 20ste verstuurd.
Super leuke brief, terwijl ik juist bij hem mijn twijfels had. Hij had al direct allemaal foto's meegestuurd van zijn Schilderijen en hij vond me erg slim omdat ik in mijn eerste brief wel over mezelf vertelde waardoor hij wel een idee kreeg wie ik was, maar hij wist niet hoe oud ik was, wat ik deed enz. Dat vond ie slim omdat veel gevangenen oordelen op status / financiële situatie.
Ik heb allemaal leuke teksten uitgeprint en wat plaatjes en natuurlijk een lange brief teruggeschreven met wie ik ben en wat ik doe.

Deze penpall doet ook vrijwilligerswerk met kinderen en ouderen en is sinds kort overgeplaatst naar een kamp, een gevangenis voor gevangenen die goed gedrag vertonen. Hij heeft ook direct in zijn eerste brief gezet waarvoor hij daar zit, erg dapper!

Hij is opgegroeid op een paardenfokkerij :D dat vond ik best cool!