Jawel ook voor 2011/2012 belastinggeld al terug 2011?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:23

kimmie261 schreef:
wij vulden het eigenlijk meestal pas rond juni in,en dan binnen 6 weken ( de afgelopen 5 jaar) altijd binnen 6 weken terug,vorig jaar zelfs binnen 4 weken..

nu dacht ik,doe maar vroeg,hebben we het geld eerder,daar we het écht heel hard nodig hebben...maar goed,hadden dus beter gewoon juni in kunnen vullen,maakt echt geen ene hol uit of je vroeg invult,dus dat gaan we maar niet meer doen...

Waarom heb je dan vorig jaar je voorlopige teruggaaf niet aangepast?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:24

aangepast?

wij doen buitenlandse aangifte he ,en is hetzelfde als vorig jaar ingevult?? ( zoals ook de 5 jaren daarvoor...)

snap niet wat we niet aangepast zouden hebben?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:40

19 mei zou het komen, helaas staat er nog steeds niks op.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:42

Je kan een voorlopige teruggaaf vragen als je die niet al krijgt, en als je er wel één hebt gehad kan je die aan laten passen. Dan hoef je niet te wachten tot de aangifte.

kimmie261

Re: Jawel ook voor 2011/2012 belastinggeld al terug 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:49

oww je bedoelt maandelijkse hypotheek teruggaaf,krijgen we ook,alleen hebben we die express wat lager gezet,zodat we elk jaar een extra centje krijgen als extraatje :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:52

overigens,loop ik hier net de hal in om iets te pakken,zie ik een geopende blauwe envelop liggen,dus ik dacht...nee zou het dan toch al...en vriendlief zijn snavel hebben gehouden... _-:(

dus beetje blij ( je blijft hopen he.. :D ) die brief eruit gehaald...was goedkeuring van de aangifte van vorig jaar

^) -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:01

DesireeK schreef:
@Winged: ik denk dat ze bedoelt dat als je je aangifte in januari (bijvoorbeeld) doet dat het langer duurt voor het 1 juli is ;)

Ik win nooit loterijen dus ik zal nog wel lang moeten wachten dan ;)

Zoals ik het lees bedoeld ze dat juist niet ;)

Het lijkt in dit topic alsof de mensen die in maart alles hebben ingevuld hun geld al hebben. Mensen die in januari of februari al bezig zijn geweest hebben het geld nog niet (waaronder ik). Ja, dan kun je dus dubbel zo lang wachten: A) tot het 1 april is geweest en B) omdat blijkbaar de voorafingevulden voor gaan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:05

sterker nog,lees hier zelfs dat mensen die niets ingevult hebben,brieven krijgen dat ze geld terug krijgen... 8)7

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:27

oh ik heb het in maart ingevuld en nog niks hoor ;) Ik denk niet dat er een theorie aan vast zit.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:30

Ik heb ook in maart mijn aangifte al gedaan maar nog niks gehoord of ontvangen en dat terwijl het hartelijk welkom is :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:32

Winged schreef:
DesireeK schreef:
@Winged: ik denk dat ze bedoelt dat als je je aangifte in januari (bijvoorbeeld) doet dat het langer duurt voor het 1 juli is ;)

Ik win nooit loterijen dus ik zal nog wel lang moeten wachten dan ;)

Zoals ik het lees bedoeld ze dat juist niet ;)

Het lijkt in dit topic alsof de mensen die in maart alles hebben ingevuld hun geld al hebben. Mensen die in januari of februari al bezig zijn geweest hebben het geld nog niet (waaronder ik). Ja, dan kun je dus dubbel zo lang wachten: A) tot het 1 april is geweest en B) omdat blijkbaar de voorafingevulden voor gaan!

Nope, er is geen systeem.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:33

hier ook maart en niks niet. ;)
gaat niet op dus. :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:33

kimmie261 schreef:
oww je bedoelt maandelijkse hypotheek teruggaaf,krijgen we ook,alleen hebben we die express wat lager gezet,zodat we elk jaar een extra centje krijgen als extraatje :j

Nee, ik bedoel de teruggaaf van inkomstenbelasting. Maar dat bedoel jij ook :). Tja, als je die lager hebt gezet dan heb je er natuurlijk wel zelf voor gezorgd dat het nu vervelend is dat je erop moet wachten. Je had dit ook eind 2011 nog kunnen regelen, dan had je je geld nu zeker al gehad.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:38

Ik heb het vorige week al ontvangen, voor de brief kwam. In maart aangifte gedaan. Een snelle dit keer.. :))

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:01

kimmie261 schreef:
wij vulden het eigenlijk meestal pas rond juni in,en dan binnen 6 weken ( de afgelopen 5 jaar) altijd binnen 6 weken terug,vorig jaar zelfs binnen 4 weken..

nu dacht ik,doe maar vroeg,hebben we het geld eerder,daar we het écht heel hard nodig hebben...maar goed,hadden dus beter gewoon juni in kunnen vullen,maakt echt geen ene hol uit of je vroeg invult,dus dat gaan we maar niet meer doen...

nee nu heb je het eerder als het goed is voor 1 juli :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:25

kimmie261 schreef:
ben toch een beetje blij mede slachtoffers te hebben...

heb alleen voorgenomen voortaan gewoon heel laat in te vullen dan krijg je het nl binnen 4-6 weken op je rekening,vroeger invullen is net alsof het juist dan 100x langer moet duren..

nee voortaan geen vroeg invullertje meer hier :n

Dat maakt niets uit hoor. :n
Ik had het meteen ingevuld nadat ik een melding kreeg dat het weer kon en kreeg 2 weken terug al een brief.
Heel deprimerend alleen, want daar stond in

"Nog bij te betalen: €0,-
Te ontvangen: NIHIL"

Dat was ook wel even een Y;( momentje. :')
(Ik wist al wel dat ik niets terugkreeg hoor.)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:01

veerledec we hadden gewoon gerekend op die 6 weken...maar dat wordt dus 5 maanden...nou ja...we hebben ons vergist...voortaan geen vroege aangifte meer dus,maar gewoon op het laatste nippertje,dat werkt beter en sneller is tot nog toe gebleken...

en dit extra jaarspaarcentje wil ik zo houden hoor,tot nog toe was het gewoon een welkom extraatje alleen nu hadden we het gewoon voor deze keer eens echt heel hard nodig,kan eens gebeuren he,daarom meteen zodra het kon ( buitenlandse aangifte half februari) ingevult en gehoopt op die 6 weken...

mis gehoopt dus heb ik inmiddels wel gemerkt,maar nog 3 dagen en dan is er vakantiegeld en kunnen we daar het noodzakelijke van doen,belastinggeld is daarna niet meer nodig en kan wat mij betreft komen wanneer het komt,de frustratie is inmiddels wel over hier met dit in het vooruitzicht :D ...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:19

kimmie261 schreef:
veerledec we hadden gewoon gerekend op die 6 weken...maar dat wordt dus 5 maanden...nou ja...we hebben ons vergist...voortaan geen vroege aangifte meer dus,maar gewoon op het laatste nippertje,dat werkt beter en sneller is tot nog toe gebleken...

Dat is niet beter of sneller, de termijn is vóór 1 juli of drie maanden. In alle gevallen. Een termijn van zes weken heeft nooit bestaan (in de recente historie dan).

Voor de rente hoef je het overigens niet meer te doen, dat is vanaf 2012 verandert. Je bent vanaf 2012 een dief van je eigen portemonnee als je je voorlopige teruggaaf te laag zet.

In ieder geval wel fijn dat je het anders kunt oplossen met het vakantiegeld.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:11

geloof niet dat je me snapt,laat ik duidelijk zijn,ik BEGRIJP dat de termijn tot terug betalen 1 juli is,dat 6 weken GEEN termijn is,maar tot nog toe hebben we het wel ALTIJD binnen 6 weken terug gekregen,ondanks de termijn van 3 maanden daardoor heb je de HOOP dat je het weer binnen 6 weken terug krijgt,en zeker als je het hard nodig hebt is die hoop hoger als dat je het niet nodig hebt,dit keer hadden we het heel erg hard nodig ( lees 3 te opereren honden,waarvan 1 gedaan is,en 2 zo snel mogelijk moeten,en we het geld daarvoor heel hard nodig hebben...) ..

dus gaat nu het vakantiegeld naar de meest noodzakelijke te opereren hond,die aankomende week gaat gebeuren,welke ik ip heel graag een maandje eerder had gedaan,maar helaas financieel ff niet mogelijk was,en daarom had het zoooooooooooo lekker uitgekomen als we net ff eerder wel de centen binnen hadden gekregen...

overigens zijn we nu over de termijn van 3 maanden heen,dus daar voldoet de belastingdienst dan ook niet helemaal aan...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:06

Hier ook nog niks :( geen brief en geen geld :( .
Het eerste jaar dat ik het niet uiterlijk eerste week van mei binnen heb, en net als ik een flink bedrag terug krijg, balen!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:10

kimmie261 schreef:
geloof niet dat je me snapt,laat ik duidelijk zijn,ik BEGRIJP dat de termijn tot terug betalen 1 juli is,dat 6 weken GEEN termijn is,maar tot nog toe hebben we het wel ALTIJD binnen 6 weken terug gekregen,ondanks de termijn van 3 maanden daardoor heb je de HOOP dat je het weer binnen 6 weken terug krijgt,en zeker als je het hard nodig hebt is die hoop hoger als dat je het niet nodig hebt,dit keer hadden we het heel erg hard nodig ( lees 3 te opereren honden,waarvan 1 gedaan is,en 2 zo snel mogelijk moeten,en we het geld daarvoor heel hard nodig hebben...) ..

dus gaat nu het vakantiegeld naar de meest noodzakelijke te opereren hond,die aankomende week gaat gebeuren,welke ik ip heel graag een maandje eerder had gedaan,maar helaas financieel ff niet mogelijk was,en daarom had het zoooooooooooo lekker uitgekomen als we net ff eerder wel de centen binnen hadden gekregen...

overigens zijn we nu over de termijn van 3 maanden heen,dus daar voldoet de belastingdienst dan ook niet helemaal aan...

Dan begrijp je dus kennelijk niet dat het drie maanden is óf voor 1 juli, zoals ik net schreef en al tig keer hier in het topic heb vermeld door middel van de quote van de Belastingdienst.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:09

Ik heb vandaag heel onschuldig gebeld alsof ik niet snapte dat als ik 1 aangifte had gedaan van mij en mijn vriend samen dat hij al wel bericht had maar ik toch niet? haha... :o }>

Maar met succes ; 2 juni staat als dagtekening, dus nog heeel ffies wachten en dan komt t schip met geld haha. *\o/*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:13

Fijn om al te weten idd! Ik durf ze daar niet mee lastig te vallen, heb ook alleen aangifte gedaan dus die 'smoes' kan ik niet gebruiken, haha

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:19

Ik wil eigenlijk wel weten hoe ik weet of mijn aangifte überhaupt aangekomen is...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:20

ahh ik snap hem ,je krijgt allemaal voor 1 juli bericht,en met geluk binnen 3 maanden,val je daar niet in ben je de gelukkige die 5 maanden moet wachten..

dus...waarom ze in hemelsnaam een termijn dan van 3 maanden nemen is me een raadsel..

maar t maakt hier niet meer uit,al betalen ze december,ze ambtenaren nemen de tijd maar zou ik zeggen,probleem is hier over 3 dagen opgelost...

mijn grote hoop was dat we ietjes meer geluk zouden hebben dit jaar ,zoals alle voorgaande jaren,maar juíst dit jaar pissen we naast de pot...wet van murphy heet dat geloof ik..

volgend jaar gewoon weer ergens juni aangifte doen,vroeg aangifte doen is gewoon langer erop wachten is gebleken...