[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:07

precies wat shilady zegt :) Je kunt het gewoon echt niet met elkaar vergelijken, net zoals de meesten hier vinden dat je het niet met pedofilie kunt vergelijken :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:09

shilady schreef:
Nou het is wel een beetje anders natuurlijk
een gay koppel kan natuurlijk niet van elkaar zwanger raken en zijn meestal geen familie van elkaar ...

Het is anders maar het gaat erom dat er door derden geen schade door ondervonden wordt. Als twee mannen op een gelijkwaardige manier van elkaar houden, dan hoeft niemand anders daaronder te lijden.

Als broer en zus op een gelijkwaardige manier van elkaar houden, hoeft ook niemand anders daaronder te lijden. En ook geloof ik niet dat als ze een kind mochten krijgen, dat het kind meteen gehandicapt zou zijn. Tenzij de ouders beiden drager zijn van een erfelijke ziekte waardoor 25% kans op vererving. Ik ken merries die een veulen kregen van de vader, of van een halfbroer. Dat ging ook goed.

Pedofilie is weer een ander verhaal. Dat is niet gelijkwaardig. Het is de relatie tussen een volwassene en een minderjarige. En de minderjarige loopt grote kans op psychische schade. En dát maakt het grote verschil. Daarnaast heeft zo'n relatie ook geen toekomst, de minderjarige wordt immers ooit volwassen en dan zal de andere partij afhaken.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:14

Homo zijn is niet alleen maar even in de pubertijd, dat ben je en dat blijf je. Broer en zus die elkaar ontdekken is heel vaak maar even, later gaan ze hun eigen weg, trouwen enzv.
Denk toch dat er wel een verschil is.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:03

HolyPope schreef:
Homo zijn is niet alleen maar even in de pubertijd, dat ben je en dat blijf je. Broer en zus die elkaar ontdekken is heel vaak maar even, later gaan ze hun eigen weg, trouwen enzv.

Mee eens :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:33

HolyPope schreef:

Dus mensen die in de pubertijd een relatie krijgen, zijn altijd alleen maar aan het ontdekken. Soms is het blijvend. En het kan zijn dat broer en zus op latere leeftijd gevoelens voor elkaar krijgen.

maar wat de intentie ook is, als deze van beide kanten hetzelfde is, doen ze er verder niemand kwaad mee.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:35

Het is meer het idee bij de meeste mensen denk ik! en nu ik er vaker over praat in dit topic, kan ik het voor een deel wel snappen :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:46

knetterhard schreef:
Het is meer het idee bij de meeste mensen denk ik! en nu ik er vaker over praat in dit topic, kan ik het voor een deel wel snappen :j

Precies, het is het idee. Het zit in onze cultuur er diep ingeworteld dat het fout is. Ik geloof ook dat het christelijke geloof het niet toestaat. En een groot deel van onze cultuur en normen en waarden berusten op het heersende geloof, ondanks het feit dat veel mensen helemaal niet meer geloven.
Maar je moet je proberen los te maken van het idee, en ook loskoppelen van jezelf. Niet het idee naar je eigen situatie halen (wat als ik met mijn broer), maar het gewoon los zien van jezelf.

Vergeet niet dat homo's werden veroordeeld en een relatie tussen een blanke en een zwarte ook niet kon. Zelfs een relatie tussen een protestant en een katholiek werd een hoop heisa over gemaakt. En het ging eigenlijk helemaal nergens over.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:34

Heb even het hele topic doorgelezen (wat een werk ;) ) en zie reacties voorbijkomen waar volgens mij goed over nagedacht is!

Mijn eerste reactie is idd van dit direct te projecteren naar mijn leefwereld. "Ik en een van mn broers? I-euw!"
Maar dat is mijn idee hierover. :+

Mss is het idd zoals hierboven gezegd een cultureel bepaald beeld. Hier is het 'not done', of zo wordt het ons toch verteld. Maar dat zeiden ze 20 jaar geleden ook over homosexualiteit, terwijl de Grieken en de Romeinen er in de oudheid geen graten in zagen :D En idd, nog niet zo lang geleden was het in Zuid Afrika echt wel not done om als blanke iets met een kleurling te krijgen. De maatschappij gaf dat toen zo aan.

Kinderen krijgen als je directe familie bent, vind ik not done, met betrekking op de gezondheid en de risico's. Maar ik kan geen antwoord geven op de vraag 'waarom zou het niet mogen?'
Ik vind het een heel raar idee. Maar rationeel gezien kan ik er geen probleem van maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:35

Ik vraag me alleen af, is het ooit al wel algemeen geaccepteerd geweest (en dan bedoel ik dus niet die enkelingen - bijv koningshuizen honderden jaren terug, die niet altijd vies waren van inteelt, al vraag ik me toch af in hoeverre dat echt broer/zus geweest is en niet verdere familie) om een seksuele relatie te hebben met zulke naaste familie (broer/zus)?
Ik bedoel, men weet dat bijv de Romeinen niet vies waren van homoseksualiteit (al had dat echt wel zijn grenzen - een burger, vrij man dus, mocht absoluut niet de "passieve" kant zijn) maar broer/zus, was dat altijd al een soort vaag taboe of niet?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:38

Ik vind zelfs met betrekking op de gezondheidsrisico's broers en zussen nog niet ieeuw of vies of wat dan ook. Zelfs al moesten die twee personen graag een kind willen, dan wens ik ze het allerbeste en bovenal een gezond kind toe.

Dus even een hypothese:

Je hebt een autistisch broertje of zusje in de familie waarvan je weet dat als zo'n kind in je gezin geboren wordt je hoogstwaarschijnlijk voor 50% ook drager van dit gen bent...
Mag jij dan als persoon met jou partner géén kinderen krijgen omdat de kans op autisme aanwezig is?
(Dus niet een kind met je autistische broer/zus maar een andere partner, terwijl je mogelijk drager bent van dit gen..)

Eigenlijk hé, als broers en zussen geen kinderen mogen maken omdat de kans op een beperking te groot is..als dat zo is hé, moeten dan niet alle mensen eerst een dna onderzoek doen, die onderzoeken laten matchen om te kijken of ze de kans hebben op een beperkt kind, alvoor ze aan kinderen mogen beginnen?

De kans is namelijk wel bestaande dat broers en zussen samen een beperkt kind ter wereld brengen, maar misschien is die kans met buurvrouw suus nog véél groter... Hoe kàn dat nou een reden zijn om het af te keuren, als iedereen wel een bepaald negatief gen in zich kan dragen en dus iedereen een beperkt kind kan krijgen, ongeacht of ze verwant zijn of niet?

Gewoon uit nieuwsgierigheid, like I said, ik veroordeel niemand :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:13

Interessante vraag.
Want:
- zouden mensen willens en wetens kinderen moeten krijgen terwijl ze weten dat ze een eigenschap dragen die de kans aanzienlijk maakt dat het kind gehandicapt wordt, met alle gevolgen van dien? Tenslotte zal er geen sprake zijn van normaal ouderschap en ook draait de maatschappij er voor op.
- Zou je vanaf een bepaalde leeftijd nog persé kinderen moeten willen krijgen, wetende dat er een verhoogde kans is op een kind met down syndroom?

Zouden mensen altijd maar als dieren hun hormonen achterna moeten gaan, of hun menselijke rede moeten gebruiken. En zo ja, waar trek je de grens.
Want geen gehoor geven aan je gevoel, houdt in dat je jezelf moet verloochenen en daar wordt je óók niet gelukkig van. Maar als je je gevoel volgt, sleep je misschien anderen mee in de gevolgen van je verlangen.

Mensen zijn overigens zelden op de hoogte van wat ze te vererven hebben, en ze komen er vaak de hard way achter.

Om nog terug te komen op voortplanting tussen broer en zus, hoe groot is de kans nu helemaal dat er een gehandicapt kind komt? De kans is groter, dat wel. Maar hoeveel groter? Significant?
Of vergelijkbaar met een vrouw die na haar 40e nog voor het eerst aan haar kind begint, wat overigens weer niet veroordeeld wordt?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:25

Zo heb ik ook iets raars, iets dat in de dierenwereld voorkomt: Je kan wel een ezel met een paard kruisen daar komt dan een muilezel uit voort. Maar met de muilezel kan niet verder doorgefokt worden! Misschien omdat de natuur heeft bepaald dat er anders alleen maar mislukkelingen uit zouden komen?

Vindt de term mislukkelingen niet zo'n goeie benaming in dit topic, maar goed, weet effe niks beters.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:29

Alleen is een muildier voor veel dingen dan juist weer beter dan het paard, of beter dan de ezel :D ongetwijfeld een van de meest succesvolle kruisingen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:48

HolyPope schreef:
Zo heb ik ook iets raars, iets dat in de dierenwereld voorkomt: Je kan wel een ezel met een paard kruisen daar komt dan een muilezel uit voort. Maar met de muilezel kan niet verder doorgefokt worden! Misschien omdat de natuur heeft bepaald dat er anders alleen maar mislukkelingen uit zouden komen?

Vindt de term mislukkelingen niet zo'n goeie benaming in dit topic, maar goed, weet effe niks beters.

Een muilezel is niet zozeer een mislukking. Zo'n dier kan heel goed functioneren, heeft geen handicaps. HEeft te meer de sterke eigenschappen van 2 soorten in zich verenigd.

Zelf zie ik het niet meer als toeval dat een ezel en een paard samen een veulen krijgen dat een ongelijk aantal chromosomen heeft waardoor deze niet te splitsen is in een even aantal, wat nodig is bij een nieuwe vrucht.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:03

Langcara er staat:
HolyPope schreef:

Dus niet dat de muilezel een mislukkeling is maar eventuele nakomelingen wat dus niet mogelijk is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:06

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:07

Aaah oke, dat wist ik niet. Dank voor info Fiffill .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:10

Het is wel heel zeldzaam hoor, ben wel benieuwd wat het nu is (muildier, ezel of chimera). Maar heel erg mislukt vind ik hem er niet uitzien eigenlijk :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:14

Misschien volledig offtopic maar aangezien we het toch over genetica en chimeras hebben toevallig nog een paar dagen terug een interessant artikel gelezen over chimerism in mensen, voor de geïnteresseerden: http://www.katewerk.com/chimera.html

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:16

Ik vraag mij wel af hoe de gezinsdynamiek is als broer en zus daadwerkelijk een intieme relatie aangaan. Ergens krijg ik toch het idee dat er in het gezin iets niet helemaal fijn loopt, gebrek aan liefde, aandacht, problematiek? Gescheiden ouders?
Geen idee, denk ook niet dat het echt te onderzoeken is. Je komt er nu niet eenmaal makkelijk voor uit dat je je broer het liefst met jou in bed ziet...

Ik zie het vergelijk ook niet met homofilie, tenzij het 2 broers zijn die met elkaar het bed in duiken natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-03-12 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:16

Misschien gaat het in zo'n gezin juist wel heel goed, je moet als broer en zus wss toch wel vrij close zijn wil er zoiets gebeuren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:18

Alles samendoen wordt dan wel heel letterlijk :=

Tweelingen doen ook veel samen en hebben vaak ook een hechte band, zou het daar vaker voorkomen?
(gewoon als losse gedachtegang)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 00:19

Oke ik begrijp de reacties met iewwwwwww

MAAR ik blijf erbij als zowel broer en zus elkaar fysiek aantrekkelijk vinden is er ook ruimte voor eventueele liefdes gevoelens....... En daarbij dan ook nog een steengoede band met elkaar...

En tja als je je broer of zus kwa uiterlijk niet knap vind of je hebt zoiezo wekelijks bonje tja dan zal het er waarschijnlijk niet gauw van komen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:21

Haha, moet je Game of Thrones kijken/lezen, komt toevallig ook een tweeling in voor die wel heel hecht is. :P ;)

Geen idee, het is moeilijk te zeggen... ik zou niet eens weten hoe vaak het nou voorkomt... ben ik ook wel benieuwd naar hoor, maar idd lastig onderzoeken aangezien er weinig mensen voor uit zullen durven te komen. Dan zou het echt anoniem moeten zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:23