model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:04

Dat zou ik fijn vinden Amalarab, als je dat op wil zoeken :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:13

Hallo! :) Ik kom even meelezen.
Ik vind het zelf erg leuk om model te staan. Alleen ga ik richting het alternatieve, Ik doe het nu nog amateuristisch. Maar stiekem zit ik er wel aan te denken om verder te gaan, en misschien een modellenbureau op te zoeken. Ik heb geen idee of ik kans maak, dus als ik wat moed bijeen heb geraapt ga ik het misschien eens proberen.
Wat ik heel moeilijk vind is dat mijn gewicht en lengte absoluut niet meewerken. Ik vraag me af hoe ervaringen van anderen mensen hier mee zijn? :)
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 22-02-12 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:17

Red_Savage schreef:
Hallo! :) Ik kom even meelezen.
Ik vind het zelf erg leuk om model te staan. Alleen ga ik richting het alternatieve, Ik doe het nu nog amateuristisch. Maar stiekem zit ik er wel aan te denken om verder te gaan, en misschieen modellenbureau op te zoeken.
Wat ik heel moeilijk vind is dat mijn gewicht en lengte absoluut niet meewerken. Ik vraag me af hoe ervaringen van anderen mensen hier mee zijn? :)

Ik heb model gestaan voor Attitude Holland ( alternatief ) :)

Ik weet niet wat je lengte is? :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:21

Gaaf dat je daar model voor hebt gestaan! Ik zag je topic. Hoe kwam je daar bij? :)

Mijn lengte is 1.67. Ik ben gelukkig absoluut niet van plan om catwalkmodel o.i.d. te worden. :+ Het gaat me puur en alleen om de alternatieve richting.

Kleine greep uit mijn (nog mini) portfolio:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:01

Red_Savage; Die eerste en die derde foto zijn gaaf zeg. Je hebt een bijzonder gezicht, je blijft er naar kijken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:04

Ik vind die eerste het vetst. Cirkel lenzen toevallig? :P Dat trucje ken ik haha.

Via Attitude Holland zelf! :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:17

Dankjewel. :) Ik hoor juist heel uitlopende meningen over mijn gezicht. Zijn zat mensen die ik juist heel erg afstoot.
Courses, zijn gewoon zwarte lenzen. :j 1e Foto is overigens gemaakt door Dardreamer op bokt. :D Daar heb ik er nog een van.
Afbeelding

En erg leuk dat je in de Attitude staat! Goed gedaan!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:27

Je hebt zeker je haar niet meer wit? Ik vind aparte modellen juist heel vet! :D
Prachtige lenzen, ik wil ook heel graag zulke lenzen maar ik heb een afwijking in m'n ogen, helaas ^)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:30

Oei dat is balen. Ik kan ze ook niet vaak dragen omdat ik zonder mijn echte lenzen helemaal niets meer zie.

Mijn haar is juist wel witblond tegenwoordig. Maar ik mis mijn rode haar nog steeds. :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:31

Zoals het bovenstaande? :D
Supervet!

Ik wil binnenkort / zomer / beter weer ( :') ) nog een paar Rockabilly shoots gaan doen dus :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:32

Rockabilly is erg leuk. :j Heb je al een fotograaf?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:33

Ik vind je gezicht met natuurlijke make-up erg fascinerend. Niet zo doorsnee. Vooral je kaaklijn is mooi, niet zo smal. De tweede foto van de drie van je bovenste post vind ik niks, komt met name omdat ik de make-up niet mooi vind en je haar op die foto. Ik ben niet zo van dat soort stijl. En die schoenen van die derde foto wil ik hebben, gave dingen zeg! Vind de foto van je tweede post iets minder, vind je gezicht er minder tot z'n recht komen en ik erger me aan het bloed. Maar dat is smaak.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:39

Bedankt! Grappig dat je dat zegt, want ik zie mijn kaak regelmatig als een ontzettend nadeel. Ik kan vanuit bepaalde hoeken erg mannelijk en lomp overkomen. Maar het zou natuurlijk fijn zijn als er juist wat mee kan. :j

En de rest is kwestie van smaak denk ik. Zoals ik al zei, ga ik toch echt voor het alternatieve/underground. :j

Overigens, als je van aparte schoenen houdt..dit is nog van een shoot van nog niet zo lang geleden.
Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:41

Red_Savage schreef:
Rockabilly is erg leuk. :j Heb je al een fotograaf?

Ik ben zelf fotograaf :D ( althans, in opleiding! :) )

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:42

Oh, dat is helemaal top natuurlijk! Het lijkt me een erg interessant vak. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:45

Hee, heb jij model gestaan voor Josefien Hoekstra? :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:47

Nee, die ken ik helaas niet. Vanwaar de vraag? :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:49

Oh, nou die schoenen zie je niet heel vaak en ik weet toevallig dat Josefien een paar heeft haha :P

Maar ik fotografeer zelf inderdaad, ik ben momenteel bezig m'n portfolio uit te breiden op het gebied van modellen / fashion en vrijdag heb ik toevallig een shoot met wat jurken van H&R waarbij ikzelf de fotografie en styling regel :) Ik heb namelijk toen de London hier falliet ging 5 jurken gekocht en die kan ik heel mooi nu gebruiken :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:53

In het wereldje waar in in zit zijn die schoenen helaas al lang niet origineel meer. :)) Maar ik blijf ze gaaf vinden.
Wat leuk dat je dat doet zeg! Moet heel anders zijn. Vind je modelfotografie het leukst, of waar ligt je voorkeur?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:56

Ik doe veel eigenlijk. Ik heb modeshows van Monique Collignon gefotografeert, Nationaal Ballet te Amsterdam, ik ga dit jaar waarschijnlijk bevrijdingsfestival doen ( vorig jaar zat ik helaas in Frankrijk, gemiste kans! :o ) en ik doe ook paardenfotografie + model maar daar moet ik nog heel veel ervaring in opdoen wat ik o.a hoop te doen door m'n stage :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:58

Wat ontzettend gaaf zeg! Dan heb je dus al wat ervaring. :j Sta je liever voor of achter de camera?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:00

Ik doe beide haha, maar voor is echt puur 'voor erbij' want dat hele wereldje trekt me niet. Ik heb al uitnodigingen gehad voor Miss BeNeLux verkiezingen enzo, maar dat heb ik vriendelijk geweigerd, beetje voor m'n lol in een bikini rondrennen zeker op een podium tussen dames die toch 100x knapper zijn. Nwah, I'll pass :P

Bovendien is mijn studie ook Fotografie, en ik wil er graag later m'n werk van maken :)

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:01

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:04

Ontopic blijven dames, hoe leuk het ook is om over schoenen & fotografie te praten :))

@Red_Savage; Ik heb ook een brede kaaklijn, en in sommige hoeken ziet dat er inderdaad iets mannelijker en lomper uit. Maar bij goed licht en goede hoeken kan het weer voordelig werken, omdat het je een sterkere/stoerdere uitstraling geeft. En ik denk dat soort modellen werk wat jij wil doen dat in je voordeel werkt.
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 22-02-12 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:04