Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadesh schreef:Stille meelezer meld zich...
Ben op 2 mei 2009 mijn vader verloren aan kanker (Hij was echter al oud (77).
Heb ook geholpen met afleggen, en achteraf ben ik daar ontzettend blij mee.
Ook heb ik veel foto's gemaakt, nadat hij overleden was, advies van de huisarts.
Je hoeft er natuurlijk niet naar te kijken, maar je hébt ze...
Je krijgt geen 2e kans meer daarvoor, ben zelf erg blij dat ik dat gedaan heb, hoewel het op dat moment heel raar voelde.
Meid, je doet het super, en ik wens je heel veel sterkte de aankomende tijd.
Liefs,
Nadesh
Charica schreef:Ik vind het afleggen wel heel eng hoor... Waarschijnlijk krijg ik dan wel een nervous breakdown.
Maar ik heb de laatste jaren goed voor mama gezorgd. Dit is wel het laatste wat ik kan doen.
En ik moet zorgen dat ze er mooi uit ziet toch?
Nadesh schreef:Ook heb ik veel foto's gemaakt, nadat hij overleden was, advies van de huisarts.
Je hoeft er natuurlijk niet naar te kijken, maar je hébt ze...
Je krijgt geen 2e kans meer daarvoor, ben zelf erg blij dat ik dat gedaan heb, hoewel het op dat moment heel raar voelde.
maikeltje schreef:Charica schreef:Ik vind het afleggen wel heel eng hoor... Waarschijnlijk krijg ik dan wel een nervous breakdown.
Maar ik heb de laatste jaren goed voor mama gezorgd. Dit is wel het laatste wat ik kan doen.
En ik moet zorgen dat ze er mooi uit ziet toch?
Ik heb dat ook bij mijn moeder gedaan. En ik ben er zo blij om! Het was fijn om nog even met haar bezig te zijn, haar lievelings make-up te gebruiken en haar haar te doen zoals zij dat graag droeg. Haar lievelingssieraden om te doen etc. Je wordt geholpen door een professional en als hij/zij een beetje goed is in dat werk, dan hebben ze je zo op je gemak.
Ik heb er heel veel aan gehad door dat te doen. Voor iedereen is dat natuurlijk verschillend maar ik vond het alleen maar mooi en helemaal niet eng. Mama was zo vertrouwd en ik was blij dat ik dat nog voor haar heb kunnen doen.
Maar jij moet doen waar je je goed bij voelt, je kunt in dit soort zaken geen foute beslissing maken. Dit is zoiets persoonlijks en als je het liever niet doet dan is dat ook goed. Ik wilde je alleen even mijn ervaring vertellen, misschien dat je er wat aan hebt.
Charica schreef:Nou, vanochtend naar de maatschappelijk werker geweest. Het was niet echt wat ik er van had verwacht...
Ze vond het maar raar dat ik en mijn zus nog aan het werk gingen. (Maja, mama wou dat) maar goed... We moesten ook door zei ze. Ze vond het ook maar raar dat we maar 1 keer per dag langskwamen. (Maja, mama zegt ook van leuk dat jullie er zijn voor een paar uur, nu mogen jullie wel weer weg. Ga thuis de hond maar uitlaten) Het kwam op mij een beetje over alsof de maatschappelijk werker dacht dat wij haar in het hospice hebben gestopt, en daarna vrolijk naar huis zijn gegaan.
Eerlijk gezegd heeft het gesprek niet geholpen, en was ik nog meer van streek na de tijd. Ze was heel erg streng voor me...
Wat moet ik nu doen?
(Nu begrijp ik dat dit mijn perceptie is van het gesprek, maar de dingen die we deden stootte haar tegen haar hoofd??)
Sabbientje schreef:Wie is die maatschappelijkmedewerkster dat ze jou gaat vertellen dat je wel of niet mag gaan werken.
Jij doet alles naar wens van je moeder.
Je probeert door te gaan, omdat zij dit wil.