Kindergeheimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Re: Kindergeheimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:39

Maïskolven plukken (van dat voedermaïs) en die vervolgens bij de deuren verkopen als suikermaïs en daar snoep van kopen :P

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:39

Haha zo, met dit topic kan me wel een middagje vermaken.
Lees veel over hamsters, heb zelf ook nog wel een leuke over een hamster:

Mijn broer had een hamster genaamd Harry. Harry was voor een hamster al best oud, een jaar of 6/7. Op een ochtend was Harry ijskoud en stijf. Mijn broer wilde niet geloven dat Harry zijn laatste loodje gelegd had, en heeft Harry een aantal dagen op zijn kamer onder de verwarming gelegd := onder het mom ''hij houd een winterslaap en als het goed warm wordt denkt hij dat het lente is en wordt hij weer wakker'' Helaas werd Harry niet wakker maar begon wel enorm te stinken.....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:04

ik herinner me nog een geheim: ik was vroeger allergisch voor paarden..
Ik heb jaaaaaaren gezeurd of ik alsjeblieft op paardrijden mocht maar dat mocht niet.
pas toen we gingen verhuizen mocht ik op paardrijden. ben nog nooit zo blij geweest. tot ik er achter kwam dat ik allergisch was voor paarden. Maarja, als ik dat zou vertellen moest ik natuurlijk van paardrijden af.
Dus elke week na de les, als ik snotterend en met rode jeukende ogen terug kwam dan deed ik net alsof ik een stofje in mn oog had. soms stootte ik express in t bijzijn van mn moeder mn teen oid zodat ik kon huilen, dan vielen mn rode ogen niet zo op..
Mn moeder heeft het nooit gemerkt en de allergie is langzaam over gegaan..

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:17

Tivoli schreef:
Wat een geweldig en herkenbaar topic! :D

Ook heb ik een keer de dag van mijn leven gehad toen ik mocht kijken bij de hoefsmid op de manege.
Samen met mijn vriendinnetje stonden we altijd vooraan om die man te 'helpen' in de hoop dat we zo'n mooi ijzer mochten hebben.
Toen we die dag geen ijzers scoorden besloten we om dan maar alle afgeknipte stukjes hoef te verzamelen :))
Leuk idee vonden we zelf, zo hadden we van ieder paardje een stukje hoef!
Jammer genoeg vond mijn moeder ze na weken klagen over de rottende stank op mijn kamer... Zelfs de woningbouw is destijds langsgeweest omdat er gedacht werd dat er een dood dier tussen de spauwmuur zat :o
De hoefjes waren in vergaande staat van ontbinding, want na het rups-incident had ik ze áchter mijn uitschuifbureau verstopt en niet meer in het laatje }>

Hahaha, dat had ik ook gedaan. Hoefjes in mijn kamer omdat de honden dat zo lekker vonden. Maar helaas, die stukken droogden altijd helemaal uit. Dus wat had ik bedacht? :)*
De hoefjes in een plastic zakje met water. Helaas begon het na een tijdje ontzettend te stinken :')

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:18

Zwitsal schreef:
Ik heb jaaaaaaren gezeurd of ik alsjeblieft op paardrijden mocht maar dat mocht niet.
pas toen we gingen verhuizen mocht ik op paardrijden. ben nog nooit zo blij geweest. tot ik er achter kwam dat ik allergisch was voor paarden. Maarja, als ik dat zou vertellen moest ik natuurlijk van paardrijden af.
Dus elke week na de les, als ik snotterend en met rode jeukende ogen terug kwam dan deed ik net alsof ik een stofje in mn oog had. soms stootte ik express in t bijzijn van mn moeder mn teen oid zodat ik kon huilen, dan vielen mn rode ogen niet zo op..

Lucky you!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:51

Zwitsal schreef:

zou je dan er echt vanaf moeten?. ben ook allergies en kom nog vaak zo thuis _O-

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:42

Ik heb 2 oudere zussen en als we 's avonds allemaal in bed lagen kwamen we na een minuut of 10 stiekem samen. Wij hadden altijd van die theedoeken op onze kussens liggen als we met natte haren gingen slapen. Wij hadden echter bedacht dat je van die theedoeken ook prachtige schoenen kon maken. Dus knoopten we tot diep in de dacht de prachtigste creaties en gingen ze vervolgens aan elkaar showen. We hadden er zongen er zelfs een liedje bij: 'k heb nieuwe skoenen skoenen, 'k heb nieuwe skoenen skoenen (ja vraag me niet waarom we niet gewoon schoenen zeiden, dit vonden we blijkbaar beter klinken :j )

En stiekem snoepjes pakken en de papiertjes onder een tapijt verstoppen en dan met je meest onschuldige gezichtje vertellen dat je echt geen idee had hoe de papiertjes daar kwamen als er vervolgens gedweild werd.

Ook hebben wij een keer het wachtwoord van de IT'er van mijn vaders bedrijf (aan huis) proberen te hacken. Ons internet thuis was het zelfde internet als van mijn vaders bedrijf. Hierdoor was het bijvoorbeeld niet mogelijk om te msnen of om op bepaalde sites te komen (die leuke spelletjes sites bijvoorbeeld). Je kon er alleen op als je het wachtwoord van de systeembeheerder had. Omdat wij toch al een hekel hadden aan de man in kwestie (hij gaf altijd ons de schuld als er weer iets kapot was in het systeem) hebben we gewoon heel vaak geprobeerd zijn wachtwoord te raden. Helaas te vaak dus waardoor papa de maandag erop een hele boze werknemer in zijn kantoor had staan. Wij wisten van niks natuurlijk.

Ook vonden we het erg leuk om allerlei lichaamsdelen te kopieren met het kopieermachine wat op kantoor stond. Helaas liep het papier weleens vast en rolden deze er pas weer uit als de eerste werknemer op maandag iets wilden kopieren. Hierdoor zijn er verschillende werknemers geweest die met kopien van onze meest prachtige grimassen aan kwamen zetten :o

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:48

oh ik herrinner me nog iets (wat was ik eigenlijk een vreselijk kind). Wij hadden op de basisschool altijd schoolmelk. Ik kreeg dus iedere dag een pakje chocomelk maar lustte dit eigenlijk absoluut niet. Durfde daar echter niks van te zeggen. Alle kindjes moesten als ze de melk ophadden de lege pakjes in een kartonnen doos stoppen. Ik dronk dus altijd 2 slokjes en als niemand keek deed ik het pakje vervolgens gauw in de doos. Dit werd uiteraard een grote kliederboel met overal chocomelk. Er hebben heel wat kringgesprekken plaats gevonden met een hele boze juffrouw die graag wilde weten welk stout kindje dit toch altijd deed. Toen durfde ik uiteraard al helemaal niet meet te zeggen dat ik het was. Ze zijn er trouwens nooit achter gekomen

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:50

Eva_Arno schreef:

Mijn broer had een hamster genaamd Harry. Harry was voor een hamster al best oud, een jaar of 6/7. Op een ochtend was Harry ijskoud en stijf. Mijn broer wilde niet geloven dat Harry zijn laatste loodje gelegd had, en heeft Harry een aantal dagen op zijn kamer onder de verwarming gelegd := onder het mom ''hij houd een winterslaap en als het goed warm wordt denkt hij dat het lente is en wordt hij weer wakker'' Helaas werd Harry niet wakker maar begon wel enorm te stinken.....

Hamsters worden echt maar 2, met heel soms uitschieters naar 2,5 / 3...

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:06

Echt? ja ik zie het op google idd. Haha dan was hij voor mijn gevoel al zo oud, zo lang ik me kon herinneren had mijn broer dat beestje al :=
Maar mijn ouders hebben ook altijd gezegd dat ie 6 jaar oud geworden is :?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:30

Nee hoor, hamsters kunnen echt een jaar of 5 oud worden! Maar meestal worden ze een jaar of 2/3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:09

xConnie schreef:
Eva_Arno schreef:

Hamsters worden echt maar 2, met heel soms uitschieters naar 2,5 / 3...

Van die dwerghamsters ja, van die grotere hamsters kunnen best 4/5 worden en tja misschien had zij wel een uitschieter naar boven die 6 werd? ;)

Wij hadden een konijn dat ook maar 4/5 hoorde te worden volgens zijn ras.. Nou hij is toch 10/11 of zo geworden.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:57

Het was geen dwerghamster. Best een grote, 10 cm ofzo. Maar goed, discussies over hamsters moeten we ergens anders houden :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:00

Kom ik even binnenvallen, heerlijk om al die verhalen te lezen btw!, mijn (kleine goud)hamster is ook 5+een paar maanden geworden. Dus het moet makkelijk kunnen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:04

haha vrouwke, jouw verhalen zijn echt heerlijk!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:22

Ik heb ooit op onze bloemetjes bank zitten tekenen, op de leuning hahha, en dan ook nog tegen mama zeggen kijk eens hoe mooi, en ik heb op de muur tzelfde gedaan ;) Nog steeds praat iedereen erover ;) En de bank is er ook nog maar wel meerdere keren opnieuw bekleed haha.

Vroeger ging ik op zondagmorgen altijd als eerste naar beneden en dan wou ik altijd een koekje ofzo, maar ik wist dat ze boven de la konden horen, had dus op mijn 6e ofzo bedacht dat ik als ik de la optilde geen geluid maakte ;)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:28

De hond stiekem koekjes geven :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:46

geen geheimpje maar wel hilarisch.
Toen mijn broertje klein was reed hij altijd in ze naakie op zen driewieler door het huis, een keer heeft hij op die driewieler gepoept en vol trots is hij naar mijn ouders slaapkamer gelopen en zei die "jonah poepe daan"
dus mijn ouders uit hun bed, komen ze beneden, staat de driewieler midden in huis met een drol der op, en hij maar vol trots blijven zeggen, jonah poepe daan, jonah poepe daan!! :))

god wat heb ik gelachen toen

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:49

heb alles gelezen, geweldig!

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:09

moeshie schreef:
Hallo!
Ik heb even jullie hulp nodig! Ik ben op dit moment bezig aan een documentaire over kindergeheimen (studeer Film in België), en hiervoor ben ik op zoek naar zoveel mogelijk geheimen uit de kindertijd.
Hadden jullie geheimpjes? En kun je ze hier neerzetten?

vb. van mezelf: Ik plukte met mijn beste vriendin mooie bloemen uit de tuinen van de buurt. We maakten er een mooi boeket van en verkochten deze dan. Met de winst wilden we een pony kopen, maar na een tijdje kwamen onze moeders hier achter en mochten we al het geld eigenhandig terug geven. :o

Bedankt! :D

Hoe gaat het met de documentaire? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:56

Oh wat een geweldig leuk topic :')

Ik heb vroeger nooit dieren mishandeld :n Hooguit de kat in kleren gehesen, strak ingepakt in de kinderwagen en dan maar wandelen :j Samen met een vriendinnetje die hetzelfde deed. Maar die kat was niet bij me weg te slaan, vrienden voor het leven waren we. En ik heb er nog altijd spijt van dat ik niet meegegaan ben toen ze ingeslapen moest worden. Voel me schuldig dat ze zich misschien heel eenzaam voelde........ Had de poes gekregen toen ik 2 was, omdat ik mijn been gebroken had, 19 jaar later was ze zo ziek dat ze niet meer kon. Ik heb mijn ouders toen verteld dat ze haar maar snel naar de DA moesten brengen en dat ze niet langer mocht leven. Maar ik durfde niet te zeggen dat ik niet durfde om mee te gaan naar de DA :o

Verder heb ik ook bloemen geplukt in de tuinen van de buren en parfum van gemaakt, snoepjes gepikt en koekjes mee naar bed genomen :+ Nu was ik altijd een hele slechte slaper en kon ik heeeeeeel stil zijn.
Dus dan ging ik uit bed en sloop door de woonkamer en ging ik onder de salon tafel liggen :j Soms best wel lang (in mijn gebeugen dan) tot dat mijn ouders door hadden dat ik onder de tafel lag en dan werd ik weer naar bed gestuurd. Niet veel later zijn mijn ouders toch maar eens met mij naar de dokter geweest om te kijken waar dit absurde slaapprobleem vandaan kwam en idd ik kon er echt niks aan doen :')

Ik heb altijd gestreden tegen dierenmishandeling e.d.
eigenlijk was ik heeeeeeeeeel lief :j
Maar dat kwam ook omdat mijn ouders altijd alles wisten :? Nadeel van een klein dorp misschien. Heb ooit een keer fikkie gestookt en toen heb ik mijn broers verraden :') Maar mams was onverbiddelijk en ik moest ook op water en brood met spinnen :') Net zoals ze in de gevangenis deden met slechte mensen.

Niet echt een geheim, maar ik moet er altijd nog erg om lachen en kan me het ook nog heel erg goed herinneren :+
Ik was altijd een duimzuiger, een echte dus altijd en overal. Op een dag waren we in de sporthal en zat ik samen met een vriendinnetje op de voorste bank, ik natuurlijk met een duim in de mond :j MIjn vriendin ook trouwens. Dus mijn moeder en haar moeder krijgen het daarover en opeens hoor ik mijn moeder zeggen:NOu als Saskia zo doorgaat dan wordt haar duim helemaal zacht, valt ie er af en slikt ze hem door en dan wordt ze een jongetje :') Maar OMG DAT wilde ik echt niet :oo Nooit meer geduimd :')

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:46

Met mn broertje samen snel een rietje pakken als moeders niet keek en dan buiten op je buik liggend de regenplas leeg slurpen :') Ook al had mams al zo vaak gezegt dat het vies was, wij vonden het lekkerder dan cola :=

En nee nooit ziek van geworden haha _O-

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:11

gadver _O-

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:47

NiNM schreef:
Met mn broertje samen snel een rietje pakken als moeders niet keek en dan buiten op je buik liggend de regenplas leeg slurpen :') Ook al had mams al zo vaak gezegt dat het vies was, wij vonden het lekkerder dan cola :=

En nee nooit ziek van geworden haha _O-

Iewh!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:17

Mijn beste vriendinnetje en ik hadden vroeger allebei altijd 2 lange vlechten tot op de kont. Achja allebei 'knip-graag' natuurlijk, dus hop 4 vlechten onder de bank!