Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:36

Essssss schreef:
Goh, alsof ik tegen een spanjaard nederland ga praten..... Dat zou wel een beetje raar zijn he, ik snap ook wel dat ze dat niet kunnen verstaan. Leerde daar niet voor niets spaans ;)

En laten we het daar nu net over hebben :') Dat onze getinte medelanders hier in hun taal of zéér gebrekkig NL tegen ons praten...

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:37

Dat er een kerel in een supermarkt me oudste dochter zo zat te bekijken zonder dat ze er erg in had,ik haar bij me geroepen om even naar de betreffende persoon toe te gaan want dan kon hij haar goed bekijken..kerel kreeg een vuurrode kop en wist niet waar hij het zoeken moest en wij lagen helemaal in een deuk....

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:38

Sorryyyy dan lette ik eventjes niet op :D

Ojaaa, mensen die uit de trein moeten stappen, en dan heb je van die mensen die meteen instappen terwijl nog niet eens iedereen is uitgestapt. Ook zo asociaal.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:47

JessAndHope schreef:
Essssss schreef:
Goh, alsof ik tegen een spanjaard nederland ga praten..... Dat zou wel een beetje raar zijn he, ik snap ook wel dat ze dat niet kunnen verstaan. Leerde daar niet voor niets spaans ;)

En laten we het daar nu net over hebben :') Dat onze getinte medelanders hier in hun taal of zéér gebrekkig NL tegen ons praten...

En waarom zijn perse alleen getinte mensen degenen die gebrekkig NL's spreken?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:50

Pascal schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik ben groot fan van vrachtwagen chaufeurs die hun wagen dan deels op de vluchtstrook zetten om dat te voorkomen

Die vrachtwagen chauffeurs staan daar om hun pauze te maken. :+

Dus vrachtwagens die met de file meerijden maar wel half op de vluchtstook maken daar pauze? :+[/quote]

Ahhh ik begreep je verkeerd....
Ik dacht echt stil staan op de vluchtstrook..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:54

Ik snap wel dat ze gewoon onderling hun eigen taal praten. Maar als ik bij een vriendinnetje was vroeger die Iraans was, sprak haar moeder Iraans met haar. Ik wist dat die ouders mij niet bijster aardig vonden, om wat voor reden dan ook, en af en toe wist ik zeker dat ze het over mij had. Ik voelde me dan erg ongemakkelijk.
Ik vind ook wel dat je als je hier al een aantal jaar woont je je gewoon moet kunnen redden in een winkel oid. Maar onderling mag je praten in welke taal je wilt, hoewel ik het dus wel weer onbeleefd vind als ik er als bezoek bij zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:54

Mensen die hun niet luisterende hond toch los laten lopen staan bij mij met stip op 1.

Als je dan roept van een afstandje:"Kunt u hem even bij u roepen?" Krijg je het antwoord
A) "Ja maar hij luistert toch niet"
B) "Hij doet niks hoor"
Soms roep ik dan nog "maar die van mij we!l" (hoewel het wel meevalt)
En dan krijg je nog terug "Dat is niet erg, daar leert hij van!" >;)

Dat in het gunstigste geval, soms heb je gewoon een hond die zonder dat zijn baas het ziet of in de buurt is keihard op je af komt stormen. Mijn hondje is bang voor grotere honden, dus ik vind dat heel vervelend. Houd je hond gewoon bij je.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:55

Oh van die honden die ineens in de staart van je paard hangen. Gelukkig gaat Vjesta staan kijken van 'wat doe jij nou' maar voor hetzelfde geld treffen ze er eentje die wél trapt...

En dat doet hij anders natuurlijk nooooooooooooooooooooooit. Nee maar nu wel

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:59

daar heb ik ook zo'n hekel aan. Leerlingen op mn school die je dan in een andere taal gaan uitschelden of over je gaan praten. Meestal vraag ik of het ook nog in het nederlands kan. Krijg je weer zo'n emmer met scheldwoorden over je heen x.x

Of mensen die het hele fietspad in beslag nemen en jij vanaf de andere kant er ook graag langs wilt. Fiets dan altijd naar de streeplijntjes waardoor hún wel moeten uitwijken. Brengt vaak een leuk domino effect. ^.^

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:09

De persoon die eergister avond mijn kat over een lengte van een meter heeft uitgesmeerd over straat, en dat op een woonerf, oké ongelukje kan gebeuren maar stop dan in ieder geval en bel ergens aan om te vragen van wie 't beestje is.
Erg fijn namelijk als je s'morgens met kind de deur uit stapt, en zij haar kat in een bloedbad en compleet aan gort gereden ziet liggen voor de deur.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:13

Forcalquier schreef:
De persoon die eergister avond mijn kat over een lengte van een meter heeft uitgesmeerd over straat, en dat op een woonerf, oké ongelukje kan gebeuren maar stop dan in ieder geval en bel ergens aan om te vragen van wie 't beestje is.
Erg fijn namelijk als je s'morgens met kind de deur uit stapt, en zij haar kat in een bloedbad en compleet aan gort gereden ziet liggen voor de deur.

Jeetje wat erg! |(

NiNa_14

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:20

forcalquier dat is wel echt erg :(:) !!

over het instappen terwijl er nog mensen uit moeten stappen..
ik heb het ook wel eens andersom dan komt er al een stroom van 20 mensen uit die coupe kun je EINDELIJK instappen komt er gegarandeert nog iemand aanlopen(dan staat de trein er dus inmiddels al 4 minuten) en kijkt je dan nog chagerijnig aan ook..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:23

Forcalquier schreef:

Ow wat erg!!!! jemig, sterkte...... wat een nachtmerrie....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:26

Forcalquier schreef:

-O- ;( Ik zou echt niet meer stoppen met huilen als ik mijn kat zo zag liggen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:29

Ik werk bij een horeca groothandel, en daar hebben we altijd demo's staan zodat de mensen kunnen proeven. Enkele klassiekers:

"Mijn zoontje vind dit niet lekker, kan je wat anders bakken?"
Mensen die in de kantine een bord halen, van alle demo's wat pakken en dan dan onder het genot van een kop koffie op gaan eten.
Mensen die iets pakken, toch niet willen hebben en het ergens in een vak terugpleuren. Zo vond ik een enterecote van 3 weken oud achter een bups wijnflessen (ongekoeld)... Ieuw!!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:37

Essssss schreef:
Sorryyyy dan lette ik eventjes niet op :D

Ojaaa, mensen die uit de trein moeten stappen, en dan heb je van die mensen die meteen instappen terwijl nog niet eens iedereen is uitgestapt. Ook zo asociaal.

Echt heel irritant ja, ik doe dan net alsof ik ze niet zie en loop gewoon door hoe ik dat ook van plan was ( samen met mijn reuze hond ). Gewoon even wachten trein rijd niet weg.

Alhoewel over wegrijden gesproken waar ik me ook aan kan ergeren, is dat tram of bus chaffeurs al de deuren dicht doen terwijl er nog mensen UIT moeten, IN snap ik nog wel te laat is te laat maar uit? Kinderwagens vast tussen de deuren, en pas een oude vrouw haar arm in de bus die vrouw schrok zich te pletter nou daar kan ik me zo kwaad om maken. En dan een gil geven van meneer ik moet er nog uit, en gewoon kijken en doorrijden. Na echt dan heb je bij mij echt de verkeerde.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:44

Vjestagirl schreef:
Oh van die honden die ineens in de staart van je paard hangen. Gelukkig gaat Vjesta staan kijken van 'wat doe jij nou' maar voor hetzelfde geld treffen ze er eentje die wél trapt...

En dat doet hij anders natuurlijk nooooooooooooooooooooooit. Nee maar nu wel

Zo eentje had ik een paar weken geleden. Ik reed om het meer en daar heb je aan 2 kanten gras met daartussen een pad van asfalt. Omdat het had geregend en het gras te glad was, stapte ik over het asfalt. Toen zag ik een een vrouw met een hond lopen, dus ik was even in het gras stil gaan staan. Laat die vrouw haar hond los: "Pak paard, pak paard!" Hond helemaal door het dolle en vervolgens hing dat beest aan het been van mijn verzorgpony.. Ik vroeg aan die vrouw of ze dat normaal vond en of ze haar hond even bij zich kon roepen of aan de lijn kon doen. Toen werd ik uitgelachen... Gelukkig is mijn verzorgpony erg braaf met honden, maar wat hij doet als er een hond aan zijn been hangt, dat weet ik niet.. Ik heb die vrouw maar gevraagd of ze ook nog kon lachen als haar hond een trap van het paard zou krijgen en ben toen maar weggedraafd. De hond liet gelukkig snel los en pony had verder niks..

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:47

Eergisteren stond ik aan de kassa, een man vond het nodig om uit te rij naar voren te lopen. Naast mij te komen staan en terwijl ik mijn boodschappen braaf aan het inladen was uitvoerig op en neer te gaan met zijn ogen. Ik voelde mij zo vies, hij stond echt 1 meter van mij vandaan. Toen ik vroeg ´kan je het zien?'begon hij in het buitenlands te schreeuwen terwijl hij in de winkel gewoon nederlands praatte.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:56

Everytime schreef:
Als mensen hier in Nederland in hun eigen taaltje te staan praten (turks/marokkaans vaak dus). Gatver wat heb ik daar een hekel aan. Krijg dan de neiging om te zeggen: in het Nederlands graag. :+

Neiging/
Ik zeg het :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:59

heb ik ook een keer gehad.. lag er verder op een rottweiler in de bosjes waar die aan de lijn moest.. moment dat we langs reden sprong hij op en blaffen.. en aan de andere kant was prikkeldraad. Dus ik vroeg aan de man die erbij stond of hij hem vast wilde houden, waarna deze boos werd :? en riep: pak ze, pak ze!! die hond snapte dat gelukkig niet maar ik scheet hem echt.. 1 zo'n beet kan een hoop schade doen..

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:11

mijn paard heeft losse voetjes in de richting van alles wat klein is en beweegt...
de hondjes bij ons op de manege maar ook bijvoorbeeld 't koppel houtduiven dat graag in onze buitenbak verblijft.... als ze ziet zitten rent ze er op af... ze heeft ook al een paar musjes "vermoord"
dus toen ik laatst 't weggetje af stapte (droogstappen) en er een meneer incl. fifi aan kwam heb ik deze meneer vriendelijk gevraagd hondje vast te houden.....
maar meneer zei "ze is braaf hoor, snuffelt alleen maar en dan kan je paard mooi wennen."
dus ik zeg "maar mijn paard is niet braaf."
hondje komt ondertussen dichterbij en paard gooit oortjes naar voren als in yeehaw een speeltje *D
man lacht en zegt "wat een onzin"
en toen whoppa sprong in richting van hondje en met de voorbenen trappelen zeg maar....

en toen was meneertje kwaad want ik had mijn paard daar toe aangezet... en hij zou de politie op mij af sturen....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:16

In mijn klas (ik werk op een zogenaamde zwarte school) wordt er alleen Nederlands gesproken, in een andere taal spreken vind ik onbeschoft. Je spreekt de taal die iedereen verstaat.
Op straat moet iedereen gewoon spreken waar hij of zij zich goed bij voelt, daar heeft niemand last van lijkt me. Ik vind wel dat je moet proberen de taal aan te leren, zodat je je verstaanbaar kunt maken bijvoorbeeld voor een gesprek met school. Niets zo erg als een gesprek met een ouder waar de leerling moet gaan vertalen.... geen idee wat er dan verteld wordt namelijk ;)
Ook wel gehad dat ik 2 zussen op gesprek had die prima Nederlands spraken maar ondertussen ook in het marokkaans gingen praten met elkaar, daar heb ik ook wel even tegen gezegd dat ik het prettig zou vinden als het in het Nederlands zou blijven :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:17

Ik werk in een zwembad,
- En vind het assiociaal als dames, hun gebruikte maandverband/tampons/ iets anders gewoon de hoekjes mee bekleden en uitsmeren.
- Gasten in het zwembad de baby's gaan verschonen midden in het zwembad, met 1 tafeltje er tussen mensen aan de frietjes zitten.
- Luiers in de gewone prullenbakken doen :s *stinkt vreselijk erg*
- En luiers - maanverband - tampons niet even netjes opvouwen. Tampons gaat lastig maar even iets een wc papieertje eromheen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:20

liedje89 schreef:
Ik snap het wel hoor dat je je kindje veilig wilt houden in het verkeer. Maar imo is dat kind aan de binnenkant te houden en daarmee verschrikelijk in de weg te gaan fietsen, gewoon niet de methode omdat je daar dus alleen maar irritatie oproept bij andere weggebruikers. Fietsen kan je een kind ook op veiliger terrein leren, fietskarren/bakfietsen/aanhangfietsen/kinderzitjes/ouder-kind tendums zijn er ook nog. Als je niet eens even een paar meter achter je kind kan fietsen voor passerend verkeer hoort een kind toch nog niet in het verkeer, dat is namelijk niet echt zuinig zijn op je kinderen andere weggebruikers zijn niet altijd zo lief voor kinderen als je zou willen := .

1) Het is niet mijn kind, die van mij kan het wel. Ik heb nou eenmaal niet altijd de keus, ik kan er geen 2 achterop nemen en ik kan ook geen 6 km gaan lopen met fiets aan de hand, met drie kinderen onder de 10 bij me.
2) Dit kind kan op zich prima fietsen, keurige rechte lijnen, maar is gewoon wat bangig van ander verkeer en op het moment dat je haar passeert, trekt ze naar je toe. Fijn, als er een brommer net met minimaal 40 voorbij scheurt.
3) Het gaat hier om 40 meter. Dat is nog geen halve minuut vertraging voor je erlangs kunt. Daar niet op kunnen wachten - dat is pas aso! ;)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:27

Ik was aan het wandelen met mijn hond Tinka, ineens komt er een jongen heel langzaam aangefietst.
Tinka was toen nog klein dus die begon te snuffelen.
Die jongen geeft ineens een keiharde trap is Tinka`s gezicht.
Tinka schrikt zich rot.
Ik liep door, komt die jongen achter ons aan, en zegt dat hij tegen Tinka aan gaat rijden.
Ik begin te rennen want het was niet ver van mijn huis.
Hij sneed mij af naar het water, en ik kon dus niet wegkomen.
En hij reed zo over het pootje van Tinka.
Tinka begon heel hard te piepen, en later gaf hij mij ook nog een hele harde vuist in mijn gezicht.
Ik ben uiteindelijk weg gekomen, vraag me niet hoe.
En ik ben helemaal overstuur naar huis gerend.