Je hebt het in elk geval een kans gegeven. Jammer dat het niet doorgaat, maar je blijft in elk geval niet met een gevoel achter van had ik het maar geprobeerd..
Barramundi
Geplaatst: 03-06-11 08:08
@Berdien: Jammer dat het geen hallelujah-gevoel gaf, maar wel supergaaf dat je er toch voor gegaan bent. Hoef je je nooit af te vragen 'wat als...'
@Sallandval: heb je ook ervaringsdeskundigen voor Australie in de aanbieding?? Daar gaat mijn interesse naar uit namelijk, maar ik heb niet voldoende punten om aan een visum te komen. Ben nu nog heel erg zoekende hoe nu verder en van de verschillende visum-bureaus ben ik tot op heden niet veel wijzer geworden (maar misschien komt dat doordat ik nog geen bakken met geld betaald heb aan ze... )
Het is ook zeker niet uitgesloten dat ik ooit wel naar Ierland ga, maar nou is de tijd daar gewoon nog niet rijp voor. Was het Galway geweest dan had ik vandaag waarschijnlijk met m'n koffertje vol Belangrijke Zaken daar gestaan maar Dublin is gewoon echt mijn stad niet. En aangezien je er toch minimaal 2.5 jaar moet wonen..
Nu weer gewoon aan het werk met een hoofd wat echt niet mee wil werken
Jammer, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd. Als het gevoel er niet is, moet je het niet doen. Dublin zou mijn stad ook niet zijn als ik eerlijk ben.
Mee eens. Ik zou er ook niet hoeven wonen. De sfeer in bijv. Galway is veel leuker. Er komt vast wel weer eens wat anders.
Marleennn_
Geplaatst: 03-06-11 15:09
Jammer, maar het is jouw keuze en jij bent degene die er dan 2,5 jaar zou moeten wonen. Kan me voorstellen dat je dat niet wil als je de stad al niks vindt Toch gaaf dat je het geprobeerd hebt, nou kun je geen spijt meer krijgen van iets dat je niet geprobeerd hebt
Jup, ik houd gewoon m'n ogen open. Wie weet waar ik tegen aan loop. Dit was ook heel erg een gevalletje toeval wat in record tempo hele serieuze vormen aan nam
Wat spannend Nymphadora! Schotland lijkt mij heel erg mooi, wil er ook graag nog een keer naar toe.
GamblersCup
Geplaatst: 12-06-11 14:17
Berdien, en buiten Dublin wonen, en in Dublin werken geen optie?
Ik zit voor een maand in Finland, woon in het huis van een collega die de hele maand in Amerika zit en ik doe mijn werk vanuit ons Finse kantoor. Ik voel me, zoals altijd, helemaal thuis. Dagelijks leven, geen vakantie, en toch zoveel leuker. Als ik de kans had zou ik morgen mijn paarden en katten uit Duitsland halen en me hier settelen. Maar goed, daar zitten wat haken en ogen aan, dat gaat helaas niet zo makkelijk Al zei mijn chaf alwéér dat ik dit keer waarschijnlijk echt niet terug kwam, waar ik al meerdere keren mee gedreigd heb.
Heb ik over nagedacht ware het niet dat Dublin nog verstopter dan A'dam zit elke ochtend en avond. Je werkweek is daar zo 40-50 uur per week, tel daarbij dan nog rustig 2-3 uur reizen per dag bij en je bent helemaal nooit thuis.
Ach, en er komt vast wel weer iets voorbij. Als het voorbestemd is dat ik in Ierland eindig dan zal dat op de een of andere manier wel gebeuren Voelde me wel direct weer thuis, ik ben toch zo gek op dat land en z'n inwoners
Het is inderdaad een ramp om met de auto tijdens de spits Dublin in te komen. Mijn vriend komt uit een buitengebied van Dublin (langs de liffey) en daar is het 's morgens heeeeeel druk en even verderop begint de file al bijna en dat is nog een km of 4 buiten de binnenstad. Of je moet al ergens gaan wonen waar je goeie openbaar vervoer mogelijkheden hebt. Vanaf bijv. Lucan kan je nu een tram nemen naar de stad.
Alma
Geplaatst: 04-10-11 11:30
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe het hier nu is met alle reisplannen van iedereen! Zelf ben ik steeds meer aan het sparen voor reizen. Het wordt me steeds duidelijker dat ik weg wil / 'moet' uit Nederland. Wat precies weet ik nog niet, maar dat zullen we wel zien.
Fietspomp
Geplaatst: 04-10-11 12:28
Berdien, wat balen! Maar wel een verstandige keuze. Wie weet kan je later ergens in een rustiger plaatsje gaan wonen en werken?
Alma: Ik kan je vertellen dat mijn reisplannen van een aantal pagina's terug inmiddels vaste vormen hebben genomen. Ik ben alleen niet naar Israël gegaan, dat ging helaas niet gezien prive omstandigheden.
Zit dus nu zins zondag in Barcelona. (Toevallig had ik wel altijd al heimwee naar Spanje, en ben ik gek op alles hier). Ik blijf hier voor 1.5 maand en ga hier een taalcursus volgen. Ben gister begonnen met de lessen en heb al veel leuke mensen leren kennen. Merk dat er veel reizigers bijzitten wat weer enorm inspireert om ook verder te gaan reizen. Maar heb het geld helaas niet. Maar ik houd zo wel buitenlandse connecties over, wat wel weer leuk/ handig is!
Hier is de 'drang' er nog steeds. Net tien dagen in Cornwall&Devon geweest en oh wat was het moeilijk om op de ferry naar Calais te stappen. Wat zijn Nederlanders toch een onbeschoft, horkerig zooitje wat ik mee heb gemaakt tijdens de reis van medeNederlanders is echt met geen pen te beschrijven... Daarnaast is het landschap, de cultuur en historie echt zoveel meer mijn ding. Zie mezelf zeker eindigen op 1 van de eilandjes aan de andere kant van het Kanaal Maar voorlopig.. voorlopig nog even niet. Daarvoor heb ik het eenvoudig te goed en te leuk in m'n stekje hier in Groningen
Fietspomp
Geplaatst: 04-10-11 15:57
Ik ken je gevoel hoor Berdien. Maar inderdaad, wat ik al zei, wie weet kan je in de toekomst wel gewoon op een iets rustigere locatie werken/wonen? Want die drukte en gigantische files lijken mij ook a-relaxt haha. Ik woon zelf in de randstad van Amsterdam en dan vind ik het al drama om met de spits met de auto te moeten, zeker richting Amsterdam.. Heb ook een tijdje in het Centrum mogen wonen en dat beviel prima, was met 10 minuten in de stad (met de tram, dat dan weer wel, met de auto was het alsnog geen doen in de spits, iig niet vanaf waar ik woonde ).
Hier in Barcelona is het tijdens de spits ook behoorlijke chaos hoor, daar niet van, maar hier is het metronetwerk onwijs snel en super goed aangelegd! Weet niet hoe dat zit in Dublin?
Geen idee Maar in het centrum wonen terwijl de paarden ergens achteraf staan is ook weer zo wat. Ach, voorlopig hoef ik hier toch niet weg. Groningen is echt mijn stad geworden, paarden kan ik goed en betaalbaar houden en heb hier ook veel dierbare vrienden. Maar op de langere termijn, zeg 5-10 jaar sluit ik niets uit.
Anoniem
Geplaatst: 04-10-11 16:37
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds de drang heb naar Engeland te willen. Ben er nu in augustus weer geweest en ook in vond het moeilijk om weer in Nederland te zijn. Ik woon nu wel sinds een maand ergens anders, dat is wel leuk
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-11 19:48
Ik ben alweer een tijdje terug uit IJsland, het was geweldig en ik mis het land soms wel. Mijn vriend smste me net dat er een trein vanaf Amsterdam CS naar Moskou gaat en nu zijn we alweer allemaal plannen aan het maken voor een reis die kant op.
Gaaaaf Fiffill! Dat lijkt me ook wel stoer om eens te doen.
Mijn eerstvolgende reis is Portugal, daarna Frankrijk, daarna Spanje en Oostenrijk en hopelijk over niet al te lange tijd Australië.. Ohh ik wil overál heen.