Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:35

Electra63 schreef:
@Stef: Je hoeft mij niet te vertellen dat je niets met kinderen hebt, dat blijkt wel uit je manier van posten in dit topic. Waarschijnlijk voelen kinderen dit aan en zijn ze daarom brutaal tegen je?
Ik maak het in ieder geval niet mee bij mijn AH en ik ga bij 3 verschillende.

En ik pik ook wel eens een plakje worst of stukje kaas (bij ons staat het gewoon klaar om zelf te pakken).
En als het lekker is, pak ik nog een stukje. :D

Sorry hoor, dat slaat toch helemaal nergens op?
Het zijn geen katten die juist bij iemand op schoot gaan liggen die niks van ze willen weten zodat ze rust hebben :roll:

Kinderen pikken het liefst de zwakste er uit en dat straal je niet uit in mijn ogen als je uitstraalt dat je geirriteerd bent.

LadyMadonna

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:37

Ach, het is hier geloof ik zo ongeveer een misdaad om niks met kinderen te hebben. Snap nooit waarom mensen dat niet gewoon kunnen accepteren en vooral ook respecteren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:37

pinto_1 schreef:
Ik vroeg nog aan het oudste jochie wat er als eerste stond of dat kleine kind van 4 zijn broertje was. Zegt hij: nee hoor, nooit gezien. Later zag ik ze samen met "moeder" in de auto stappen, haha.

Hahahahahahahaa......... dat vind ik dan weer heel grappig :))

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:39

manzano schreef:
pinto_1 schreef:
Ik vroeg nog aan het oudste jochie wat er als eerste stond of dat kleine kind van 4 zijn broertje was. Zegt hij: nee hoor, nooit gezien. Later zag ik ze samen met "moeder" in de auto stappen, haha.

Hahahahahahahaa......... dat vind ik dan weer heel grappig :))

Misschien was ie bang dat ie anders moest delen... :D :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:40

Ik moet ontzettend lachen omdat de meesten hier denken te weten hoe het moet en hoe het werkt met kinderen. Natuurlijk heb je een ideaalbeeld en voor de mensen die nog kinderen willen, hou je eraan vast! :D
Ik schuif niets af op anderen hoor. Het is nu eenmaal zo, een kind wat als als heel jong kindje een worstje krijgt raakt er wel aan gewend. Als het dan wat groter wordt en het vraagt om een worstje kan ik mij dat best voorstellen. Ik heb het idee dat er hier dingen zwaar overtrokken worden. Ik maak dergelijke dingen nooit mee namelijk. En nu heb je 'rot'kinderen maar die had je vroeger ook hoor. :) Wel leuk dat iedereen hier op bokt denkt de juiste opvoeding te hebben genoten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:43

Nou, ik ga weer wat nuttigs doen.

Ik zie het zo: heb je een hekel aan kinderen, dan heb je er last van. Heb je een hekel aan katten, dan heb je er last van. M.a.w. omdat je een hekel hebt aan kinderen, erger je je misschien sneller. Dat straal je uit en daarom zijn die kinderen brutaal tegen je.

Ik geef mijn voetbalplaatjes niet weg, die bewaar ik voor mijn neefje. En toch heb ik geen last van brutale kinderen. Ik zeg gewoon, sorry jongens ik spaar ze voor mijn neefje.

En ik vind de verhalen hier zwaar overtrokken. Het is bijna gevaarlijk om naar AH te gaan?
C1000 heeft ook voetbalplaatjes, de PLUS komt met de troedels, dus blijven Aldi en Liddl over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:45

Aaaaaaaah, daar gaaaaaaaan we weeeeeeeer. :D
Lekker zeuren en zeveren over kinderen. :+

Ik kom bij diverse AH's en ook bij de C1000 (overal hebben ze voetbalplaatjes) en ja, ook mij vragen de kids om de plaatjes, zodra ik van de kassa vandaan kom. Ik neem ze wel mee, want mijn dochter vindt ze wel leuk. Dus bij mij krijgt iedereen standaard te horen dat ik ze inderdaad heb, maar dat ze voor mijn eigen dochter zijn. Ik krijg geen brutale mond, hoor, helemaal niets. Dus waar ligt dat dan toch aan????

Ik moet ook wel lachen om mensen die zelf geen kinderen hebben, maar het oh zo goed weten allemaal. Ik denk zeker dat er onopgevoede kinderen zijn, net als dat er ook een hoop onopgevoede volwassenen rondlopen. :+
Gelukkig kun je niet iedereen over 1 kam scheren. Maar goed, als je niets met kinderen hebt, is het natuurlijk vrij makkelijk om dat wel te doen. Zegt alleen wel een hoop over jezelf dan, he. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:46

foxy80 schreef:
MamboBeach schreef:
Sorry hoor, maar dan moet een winkel er niet mee beginnen om een worstje aan te bieden. Dan is het weer opvoeding en dergelijke. Nee, die kinderen zijn niet achterlijk, langs de slager betekent een worstje krijgen. ALs mijn honden zijn uitgelaten staan ze ook bij de deur, want dan staat er eten klaar. Zoals ik al eerder zij, we zijn weer ontzettend heilig op bokt.

En het is weer een ander zijn schuld.
Sommige ouders moeten gewoon eens het lef hebben om echt duidelijk nee te communiceren aan hun koters. Maar dat kost tijd en energie en veel werkende mensen vinden dat er nou weer net te veel aan als ze vermoeid hun boodschappen doen.
Een kind is toch geen hond, kom op nou.

Trouwens, als er een kind in de supermarkt staat te krijsen en te stampvoeten kan ik een grijns nooit onderdrukken, want dat is een teken dat kind eindelijk eens een NEE heeft gekregen. Tja, dat kind daarom wil huilebalken is kind zijn/haar probleem, wordt het groot van en doet de longen goed.

:') Is zooooooooooooo achterhaald! :D

Ennuh, ik weet wel wat opvoeden is hoor, maar ik probeer me altijd in een ander te verplaatsen. Zouden meer mensen moeten doen. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:48

stef schreef:
Ach, het is hier geloof ik zo ongeveer een misdaad om niks met kinderen te hebben. Snap nooit waarom mensen dat niet gewoon kunnen accepteren en vooral ook respecteren

Wellicht kun je dit ook omdraaien?! ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:49

Mambo, als het beleefd een worstje vraagt omdat het dat gewend is, geen probleem.
Maar in het voorbeeld ging het over een kind dat stond te gillen en met zijn karretje tegen de koeltoog begon te bonken, waarom de ouder dan een worstje ging vragen.
Kijk, in mijn opinie zou je als ouder dan beter je kind even beleefdheid leren dan ervoor te zorgen dat de uk toch zijn wil door kan drijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:50

Het is niet leuk om iets weg te geven , als de "ontvanger" van je verwacht en EIST dat je het geeft :P

Een kind heeft geen RECHT op een plakje worst , of op iemands voetbalplaatjes of snoepjes en als ouder hoor je je kind aan te leren dat het fijn is als je het aangeboden krijgt , maar het niet vanzelfsprekend is dat dat altijd gebeurt en dat het al helemaal niet kan om het te gaan eisen.

Komop , je leert je paard toch ook dat het op het galop-paadje soms wel eens moet stappen , je geeft ze toch niet altijd hun zin , zou fraai worden :P

Opvoeden die hap ! Fijn voor de omgeving en fijn voor dat kind , en ook voor jezelf uiteindelijk :j

En tja het lijkt me op zich vrij vanzelfsprekend dat bokkers die (nog) geen kinderen hebben zich wat sneller realiseren hoe brutaal ze eigenlijk zijn , want die zijn nog niet afgestompt door hun eigen kroost :P

Mensen met kinderen zijn vaak toch wat makkelijker , zijn het gejengel gewend en vinden dat de buurt daar ook maar van mee moet genieten want "zo zijn kinderen nu eenmaal".

Gelukkig zijn er nog ouders die niet verwachten dat de wereld zich aanpast aan hun kind(eren) , maar die hun kind leren dat het zich op een gezonde en sociale manier aanpast aan de wereld , dat mensen rekening met ELKAAR moeten houden.....en niet alleen dat volwassenen zich maar moeten buigen rond de wil van het kind :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijker wordt om dat idee toe te passen als je eenmaal zelf kinderen hebt en er middenin zit , daarom ook zwaar respect voor de vaders en moeders die WEL gewoon nog fatsoenlijk kinderen op kunnen voeden +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:51

Misschien kunnen we een opvoed-topic openen en daar opvoed-tips plaatsen.
Dan wordt de wereld vast een stukje beter.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:53

foxy80 schreef:
Mambo, als het beleefd een worstje vraagt omdat het dat gewend is, geen probleem.
Maar in het voorbeeld ging het over een kind dat stond te gillen en met zijn karretje tegen de koeltoog begon te bonken, waarom de ouder dan een worstje ging vragen.
Kijk, in mijn opinie zou je als ouder dan beter je kind even beleefdheid leren dan ervoor te zorgen dat de uk toch zijn wil door kan drijven.

Hoewel ik het absoluut niet vind kunnen zijn dit soort kids toch eerder een uitzondering dan regel......... dus ach.

Maar goed, als ik dan bedenk dat er bij mijn Ap zo'n 15 kinderen staan, dan lijkt dat heel veel (vooral omdat hij zo klein is).
Anderzijds........15 kinderen op een hele wijk is natuurlijk niet veel. Ik gok dat er veel meer kinderen die plaatjes sparen, maar niet naar de winkel mogen van hun ouders of het zelf niet durven.
Blijft over dat de "brutaalsten" (en dat is niet zo zeer bedoeld in de negatieve zin van het woord) bij de winkel staan in de hoop te vangen wat ze vangen kunnen.

Dus ja......... dan heb je vaak wel een wat "gebekter" groepje te pakken (zeker als je samen zet ;)).

Blijft dat ik het niet vind kunnen dat ze uitschelden etc. Maar geloof dat ook mensen mét kinderen dat niet zouden goedkeuren (dat hoop ik althans van harte).

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:56

Laat ik mijn tips dan maar niet geven, ik heb wel beleefde kinderen, maar die heb ik helemaal niet volgens het boekje opgevoed. Als ik lees hoe de gemiddelde twintigjarige bokker zich tegenover anderen gedraagt, ben ik blij dat mijn dochters zich heel anders gedragen en dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd. ;)

Trouwens, geen kind gezien bij AH, wel saggerijnige volwassenen, die konden waarschijnlijk hun frustraties niet uiten op de koters. :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:57

Pmarena heeft hem echt helemaal.

Ik zie het ook bij vrienden van ons, prima stel, daar niet van, maar die toegevelijke toegeeflijkheid van hem naar de kinderen is gewoon tenenkrullend.
Kwamen ze deze zomer bij ons eten, hij zou op een bepaald moment de kids naar zijn moeder brengen zodat we rustig dessert konden eten en natafelen.
Zegt hij zo tegen het driejarige zoontje dat druk zit te spelen: "Wil je naar oma vertrekken?"
Driemaal raden wat kind antwoordt temidden van zijn speelgoed....
Vervolgens wordt de driejarige eerst gesmeekt mee te gaan, dan wordt er wat flinker gezegd dat hij zijn speelgoed nu moet loslaten en het eindigde met discussie tussen het stel en krijsend kind manu militari in de auto duwen...
Die verdomde kiescultuur ook! Om de zoveel tijd staat er in de krant weer een onderzoek waaruit blijkt dat KINDEREN mee beslissen over de vakantiebestemming, aanschaf auto, wat er gegeten wordt etc. Dat KAN toch helemaal niet?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:58

Moderatoropmerking:
Ik ga mezelf nog even herhalen, want ik heb weer een aantal offtopic berichten moeten verwijderen.
Dit topic is niet de plek om onenigheden uit te vechten, dat doe je via PB.
Laten we de persoonlijke issues achterwege laten en gewoon bij het onderwerp blijven, bedankt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:00

foxy80 schreef:

Die kinderen zullen er best zijn maar ik zie ze niet. Natuurlijk zie ik ook wel eens kinderen en jeuken mijn handen maarja, iedereen denkt zijn kinderen goed op te voeden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:01

Betteke schreef:
Laat ik mijn tips dan maar niet geven, ik heb wel beleefde kinderen, maar die heb ik helemaal niet volgens het boekje opgevoed. Als ik lees hoe de gemiddelde twintigjarige bokker zich tegenover anderen gedraagt, ben ik blij dat mijn dochters zich heel anders gedragen en dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd. ;)

Trouwens, geen kind gezien bij AH, wel saggerijnige volwassenen, die konden waarschijnlijk hun frustraties niet uiten op de koters. :D

Hier precies hetzelfde, ik gok: dezelfde generatie :D
Nu zijn mijn beide dochters wel bokkers.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:02

Electra63 schreef:
Misschien kunnen we een opvoed-topic openen en daar opvoed-tips plaatsen.
Dan wordt de wereld vast een stukje beter.

:') Wat je zegt!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:03

Mindim schreef:
Grace schreef:
ik moet trouwens zeggen, dat sommige kinderen er ook niets aan kunnen doen, dat ze niet goed worden opgevoed... ik was laatstens bij de ijsbaan.. en stond daar een vader met 4 kinderen ofzo... niet allemaal van hem..aangezien allemaal zelfde leeftijd... hij doet bestelling voor limo en koekje... komt het kleine meisje bij hem staan (5) ik wil toch wel limo.. nou dan moet je dat toch wat eerder zeggen... denk je dat ik hier steeds heen en weer voor jou ga lopen, omdat jij niet weet wat je wilt..blablabla... oke, dat is tot daar aan toe, hij irriteerde zich... maar vervolgens trekken ze later de schaatsen weer aan, en valt perongelijk de limo van het meisje om, hij vet boos, ja dat deed je expres he, ja he. Dat doe je toch niet. Nou dan mag je die helemaal zelf gaan betalen, kijk toch eens uit jij.

nou... dat is ook lekker dan....

Ik kan me de vader wel voorstellen hoor, kleine kindertjes veranderen erg vaak van gedachten namelijk ;)
Je bent zelf nog niet volwassen, dus misschien moet je over dat soort dingen nog niet zo snel een oordeel vormen. Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is toch??

nou onervaren wil ik me qua opvoeding nou ook alweer niet noemen..
mijn moeder heeft een kinder opvang waar ik vaak mee help en pas nu al 5 jaar lang daaglijks op,
dus dan leer je wel wat over opvoeden...
ik moet zeggen dat die man de gehele tijd zo boos en kortaf deed, tegen alle kinderen.
Ander kind liep perongelijk een stukje met de schaatsen over hout heen, en die kreeg direct ook van alles om zijn oren geslingerd...
denk gewoon dat die man een slechte dag had, maar vind niet dat je dat op kinderen moet gaan afreageren..
je kunt ook gewoon zeggen, wil je niet met je schaatsen op het hout lopen, dat is niet goed.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:04

Electra63 schreef:
Betteke schreef:

Hier precies hetzelfde, ik gok: dezelfde generatie :D
Nu zijn mijn beide dochters wel bokkers.

Zelfde generatie zou goed kunnen. :j Mijn dochters zijn geen bokkers.

MamboBeach

Betteke schreef:

_/-\o_ Precies wat ik dacht maar ik schreef het maar niet op! :D

En inderdaad, volwassenen mogen ook wel eens heropvoed worden. Guttegut! :j

Anouk_17

wahah, achjaa ik kan er op sommige momenten wel om lachen hoor.

Liep zondag bij de AH, en achter me aan liep een manneke van een jaar of 5 met een bordje om zijn nek.
'' IK SPAAR VOETBALPLAATJES '' :')

En verder vroeg hij niets, hij wees alleen maar de heletijd naar zijn bordje om z'n nek. Ik vond het wel grappig haha :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:05

Betteke schreef:

Denk ook dat daar niks mis mee is. Al die 100 boekjes met 1000 theorien.........
Net als met beesten........ met boerenverstand kom je net zo ver.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:05

Raja schreef:
Of de Flippo's in de zakken chips :D

hihi, ja daar had ik het met mijn moeder ook nog over.. haha
dat was HET wat wij toen spaarden :P