Verkracht... en toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:52

Niet te druk om maken, ik neem aan dat de volgende afspraak wel gewoon al gepland staat? Dan er heen gaan en weer met frisse moed nog een keer proberen. Zoals gezegd, terugvallen zijn heel normaal en horen erbij, dat weet zij ook. Je komt er echt wel weer doorheen. Dikke knuffel! (*kan alleen uiteraard het knuffelsmiley icoontje niet terug vinden*)

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:24

Nope, er is zelfs geen volgende afspraak gepland...

Sofy

Re: Verkracht... en toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:28

Dan daar wel onmiddellijk nogmaals voor bellen, dat is wel erg belangrijk anders wordt die drempel steeds hoger. Of anders mailen? Iig wel vandaag nog doen hoor! Anders ga je uitstellen (kan ik ook als de beste :P).

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:33

Ja nja kijk, het is dus de vraag of er uberhaupt een volgende afspraak gaat komen. Haptonome weet het ook niet meer precies en vind het allemaal erg lang duren. Ze wil dat ik naar een of ander vrouwtje ga om 'te leren praten'. Zij is coach ofzo. Maar ik zie dat op mijn beurt niet zo zitten...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:43

Lastige situatie meis, kan je alleen maar een virtuele knuffel sturen!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:46

Hmm, dat maakt het allemaal weer een stuk lastiger idd. Nou is het wel zo dat je in eerste instantie toen je werd doorverwezen door je psychologe eigenlijk ook niet bij de haptonome langs wilde toch? En dat viel toen uiteindelijk reuze mee. Je haptonome kent jou ook langer dan vandaag en zal rekening hebben gehouden met jouw karakter en behoeften bij het doorverwijzen, misschien daar eerst een beetje op vertrouwen? Een keertje kennis gaan maken kan sowieso geen kwaad toch?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 16:05

Sofy schreef:
Hmm, dat maakt het allemaal weer een stuk lastiger idd. Nou is het wel zo dat je in eerste instantie toen je werd doorverwezen door je psychologe eigenlijk ook niet bij de haptonome langs wilde toch? En dat viel toen uiteindelijk reuze mee. Je haptonome kent jou ook langer dan vandaag en zal rekening hebben gehouden met jouw karakter en behoeften bij het doorverwijzen, misschien daar eerst een beetje op vertrouwen? Een keertje kennis gaan maken kan sowieso geen kwaad toch?

True, maar 't verschil is dat het met haptonome wel klikt en met de psych niet. Met de doorverwijzing van de psych toentertijd heb ik ook niks gedaan maar uiteindelijk is dat via via gelopen.

Ik heb haar uitgekozen om mee verder te gaan. Ze weet ondertussen zoveel en heeft zoveel gelezen.

Maarja nogmaals, ik weet ook niet hoe het verder gaat... Ze had nog geappt maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik weet ook niet goed wat ik moet doen, bellen, mailen of afwachten tot zij contact met mij opneemt?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:08

Als ze geappt heeft, heeft ze contact opgenomen. Als je niet snapt wat ze appt lijkt het me dan prima om te vragen wat ze precies bedoelt. Gewoon contact opnemen dus!
Overigens geef je zelf al een hele goede reden waarom je nu (nog meer!) op die doorverwijzing kunt vertrouwen: je vertrouwt je haptonome namelijk wel :).

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:34

Wat is er gebeurd dan? Te heftig geworden waardoor je weg bent gegaan?
Kan een keer gebeuren. Heb ik ook wel eens gehad. Toen gemaild met m'n therapeute en daarna de draad weer opgepakt. Al begrijp ik wel dat de haptonome jouw door wil verwijzen als ze/jullie niet verder kom(t)en. Uiteindelijk helpt het jou ook niet meis om dan bij je haptonome te blijven. Als ik het zo lees heb je meer begeleiding nodig dan je nu krijgt.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 17:39

Sofy: Als de sessies bij haptonome stoppen ga ik ook niet verder bij iemand anders. Voorlopig althans. Ik wil en kan niet nog eens alles aan iemand gaan uitleggen. Niet nu in elk geval. Ik zie dan wel hoe het verder gaat, maar als het ophoud bij haptonome, houd het voor mij voorlopig helemaal op.
Ze had het over een pauze bij haar en dan beginnen bij die andere, maar ik weet nog niet wat ik daarvan ga vinden.

Brocolli : Ja, wat is er gebeurt. Niks eigenlijk... Ik durfde niet de bank op en tja...blokkeerde eigenlijk een beetje. Viel ook helemaal stil dus ja... het was eigenlijk behoorlijk zinloos. Na 10 minuten al. :x

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:59

Vervelend voor je zeg!
Maar ik denk ook echt dat als ik dit allemaal lees je meer hulp nodig hebt. En dat is echt geen schande hoor! Het is een enorme drempel om weer opnieuw te beginnen, maar als je je daardoor uiteindelijk beter gaat voelen, is het dan niet de moeite waard?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:50

Ik zou haar ook even terug bellen, gelijk voor een volgende afspraak anders wordt idd de drempel steeds hoger. Wat Sofy zegt! Wel vreemd dat zij het even niet meer weet, zij moet jou juist helpen en het met gedult aanpakken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:02

Ik vind het niet vreemd hoor. Soms heb je bij iemand geen ingang meer. Daarnaast is een haptonome niet opgeleid als psycholoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:52

Ik heb werkelijk geen idee of het ook maar op een of andere manier kan helpen, maar ik luister altijd naar "Relaxing Music". Daar wordt ik helemaal rustig van, weet niet of het kan helpen bij in slaap vallen ofzo. Op youtube intypen: Nature film Music, en dan de eerste aanklikken. Ik hoop dat het beter gaat, en ik wens je nog heeeel veel sterkte! :)

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 10:18

Bedankt voor de reacties!

Marieke: Het 'probleem' is dat ik (nog steeds... :o ) niet goed kan praten. Wat dus vaak gebeurt tijdens de sessies is dat ik niet goed (of helemaal niet) durf te zeggen wat ik nu precies voel, wat er nu precies is, wáár dat ik bang voor ben ect. De sessies hebben wel effect en het gaat ook wel langzaam beter, maar volgens haptonome duurt het allemaal te lang op deze manier en zijn we 'nog 3 jaar bezig'.
Daarom wil ze dat ik naar dat andere vrouwtje ga. Zij is een soort coach ofzo (dus Brocoli, gééén psych. Daar ga ik niet meer naar toe --> pointless). De site is een beetje heel erg vaag met wel 10 verschillende 'behandelmethodes', maar ik gok dat haptonome mikt op 'NEI' ofzo? Dat is iets met je spieren die dan verslappen/aanspannen als zij een vraag stelt waardoor zij dus iets kan aflezen ofzo *don't know. Weet iemand wat dit is? Ervaringen mee ofzo? Help*
En als dat magische vrouwtje mij dus kan laten praten, wil haptonome weer verder met de sessies. Althans, zo begrijp ik het op dit moment. Maar, tja...

Resistance: Dankjewel voor de tip! Ga het vanavond zeker proberen (had vannacht geen laptop bij de hand helaas). In slaap komen is op het moment wat lastig ja, steeds maar blijven nadenken en geen steek verder komen. :Y)
En ik denk dat het ook weer tijd wordt om mijn melatoine weer eens te gaan zoeken. :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:33

Ik schrijf ook andere dingen, maar kennelijk lees je daar overheen of zo.
Nou ja, je moet het zelf weten hoor. Ik weet alleen dat het anders kan. Heb namelijk, helaas, ook ervaring... Ik wens je sterkte en ontstip me hier. Aangezien je toch niks van me wil lezen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:38

Ahh, nu snap ik het zij wilt het sneller met jou oplossen door af en toe ook met een andere mevrouw te gaan oefenen met praten/gevoelens uitdrukken. Dat zou toch wel fijn zijn! Denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:25

je kan het sowieso proberen toch? :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:50

He, anoniempje! Dat is lang geleden! Alles even bijgelezen en het lijkt me inderdaad erg moeilijk om weer, voor je gevoel, overnieuw te beginnen bij iemand anders. Aan de andere kant, wat heb je te verliezen?
Maar dat is misschien ook een beetje de aard van het beestje, ik ben iemand die overal gelijk inspringt en dan later eens ga bedenken of dat nou wel zo slim was. Maar er zijn ook mensen, zoals jij denk ik, die graag weten waar ze precies aan toe zijn, voordat ze de stap nemen.
Het een is niet beter dan het ander, maar als je haptonome en jij zelf niet het gevoel hebben dat je veel verder komt, is het toch raadzaam om eens een andere aanpak te proberen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:34

Weetje,
Als jij beter wil worden zal je toch moeten gaan praten, en je volledige genezing laten afhangen van iemand anders (in dit geval haptonome) is geen goed idee. Niemand kan jou helpen als jij jezelf niet wil helpen.

Het is niet aan haar om jou achterna te lopen wanneer jij uit de sessie wegloopt. Wanneer ze met jou werkt en zelf aanvoelt totaal geen vooruitgang te boeken, dan vind ik het knap dat ze durft toegeven niet capabel genoeg te zijn om jou (momenteel) te helpen, en is het net goed dat ze jou doorverwijst.
Jij bent degene die het moeilijk heeft, dus jij hoort zelf de verantwoording te nemen voor je proces/ Leg dat niet in handen van een ander, want zo blijf je in de slachtofferrol zitten.
Wil jij beter worden? Ga dan praten. Praten moet je niet leren, dat moet je gewoon doen, en hoe meer je het doet, hoe meer je beseft dat het eigenlijk helemaal niet zo eng is. Maar dan moet je het Doen.

Dus zoek voor jezelf uit wat je wil. Wil je je beter voelen? Ja? Ga dan aan jezelf werken. Zonee? Neem het anderen niet kwalijk als ze je dan doorverwijzen en niet kunnen helpen.

Veel sterkte! De moed zit in je, spreek hem aan ;)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:46

Cooper: _/-\o_

Toch weer hier terecht gekomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:39

Inderdaad wat Cooper zegt.

Een paard weigert omdat hij de ruiter voelt twijfelen. Als je bang bent en twijfelt, gebeuren er dingen waar je niet op zat te wachten, en wordt de ellende alleen maar groter omdat je van je paard valt. De volgende keer dat je erop zit ben je alleen nog maar banger dat het weer mis gaat, en gebeurt het inderdaad weer.

Als je gewoon de knop om zet en begint te praten, ook al ben je bang, dan gaat het de volgende keer beter. Één keer gewoon je hersenen op zwart zetten, en alles eruit gooien. Dan zal je merken dat het alleen maar beter gaat. Niet twijfelen, gewoon doen.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:09

Hallo,

Het klopt ook allemaal wat jullie zeggen.

Het ene moment denk ik zelf ook: ach, wat maakt het nu uit om een sessie te proberen? Het doel van haptonome is om na een aantal (geen idee hoeveel) sessies bij het 'magische vrouwtje' (weet ff niet hoe ik haar anders moet noemen, sorry :+ ) weer verder te gaan met de sessies bij haar. En tja...als dat dan op deze manier kan... Why not?
Maar ja, van de andere kant is die stap ook nog niet gezet (vandaag niet althans). Ik wil (idd nynke) graag weten wat ik kan verwachten en wat er allemaal tijdens zo'n sessie gaat gebeuren. Heb het er een beetje met een vriendin over gehad en ik merk eigenlijk dat dat toch wel een heel groot struikelblok is.
En nu ik dit zo aan het typen ben denk ik: ach, what the hell. Ik bel maandag gewoon voor een afspraak en dan zien we 't wel. Dan heb ik teminste een intake gehad met haar en kan ik vanuit daar verder kijken en kan ik tenminste zeggen dat ik het geprobeert heb.
Van de andere kant is dat weer heel 'eng' en kan ik haptonome vragen of ze even contact opneemt met het magische vrouwtje om de situatie uit te leggen. Maar, tja... het heeft beide z'n voor- en nadelen. Van de ene kant voelt het namelijk heel 'veilig' als ze niks van mij weet. Wat aan de andere kant betekent dat ik het zelf zal moeten uitleggen.
En het heeft ook nog iets te maken met 'het zelf willen doen' (begrijp ik zelf ook niet helemaal >;) Ik weet het niet precies, mezelf 'bewijzen' (?) dat ik het toch wel kan ofzo?)

En om nog even terug te komen op de post van Resistance: Je hebt zeker gelijk. Ik weet dat dat een zwak punt is van mij. Ik kan me van te voren ergens heel druk/bang om maken wat meestal ook resulteert in dat er geen land meer met mij te bezeilen is (zoals de sessie afgelopen woensdag). Vaak heeft het dan niet echt nut om te blijven proberen of langer op antwoord te wachten. Alhoewel haptonome daar meestal (verbazingswekkend) goed mee om weet te gaan en me meestal toch nog zo ver kan krijgen.

Ik denk idd je niet direct hoeft te leren praten cooper, maar dat daar wel een aantal 'hulpmiddelen' voor zijn om het gemakkelijker te maken. Gewoon praten en je verstand op nul zetten lijkt misschien heel simpel, maar voor mij -tot nu toe- onmogelijk/beperkt gebleken. Tegen haptonome ben ik soms voor mijn doen heel open, maar écht-écht Praten lukt niet echt. Zeker als ik blokkeer lijkt praten een soort van onmogelijk geworden en zit ik helemaal 'vast' met mezelf.

Trouwens Broccoli, ik wilde met mijn post alleen maar zeggen dat zij geen psycholoog is. Excuses als dat anders overkwam... -O-

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:32

Natuurlijk zijn daar hulpmiddelen voor, maar je kan middelen zoeken tot je een ons weegt, of je praat, of je doet het niet :)

Het is makkelijk om allemaal uitvluchten te zoeken en te zeggen ja maar dit en ja maar dat.
Waar het op aankomt is dat je het gewoon moet Doen. Je kan niet proberen, probeer maar eens een appel op te rapen die op de grond ligt. Dat gaat niet, of je raapt hem op, of niet. Maar proberen is onmogelijk, het is enkel een excuus om iets niet te hoeven doen.
Als je daar blij mee bent, oké. Geen enkel probleem, maar verwacht dan niet dat een ander er gewoon bij staat en wacht.
Begrijp je?

Je hoeft me niet te vertellen hoe moeilijk het is, geloof me, dat wéét ik. Been there, done that. En het is pas echt veranderd toen ik besloot het gewoon te Doen in plaats van proberen, afwachten, uitzoeken....

Like I said: De moed zit in je, je hoeft hem enkel aan te spreken!
Succes!

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 21:50

Ik heb er ondertussen nog heel lang over nagedacht, 100den scenario's uitgedacht en 't ene moment wil ik wel en 't volgende moment weer niet. Maar ik denk dat ik dan toch een kennismakings gesprek met dat magische vrouwtje wil. Ik heb het nog met andere mensen over gehad en weet nu eindelijk (geloof ik) wat dat NEI gebeuren nu precies is.

Heb rond 19.00 uur haptonome proberen te bellen want ik wil wel graag dat ze haar dan belt om alvast het een en ander uit te leggen. Ik wil ook vragen of we de pauze kunnen schrappen en ook gewoon door kunnen blijven gaan met de haptonomie. Ik vind dat fijner en ik hoop dat zij dat geen probleem gaat vinden. Volgens mij was haar beredenering om een pauze in te lassen vooral omdat het anders miss te belastend zou worden, maar ik heb al op de site gelezen dat die sessies bij het magische vrouwtje om de 3/4 weken zijn en daarnaast heb ik de indruk dat het geen langdurige therapie is. Daarnaast ging de combo psycho-hapto ook goed dus ik verwacht dit ook.

Das 't plan teminste :P , ik baal een beetje dat haptonome niet opnam. Dadelijk verander ik alsnog van gedachten... :') :Y)