Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:00

Ik denk dat de politie weinig gezag hebben omdat de meeste mensen ze als bonnenschrijvers zien. Dat ze om pietlutige dingen zoals bv op de stoep fietsen iemand een bon geven. Dat bij bv een overval de politie zegt dat ze er mee bezig zijn en dat er voor het gevoel van diegene die overvallen is niets gebeurt.
Ik vind persoonlijk dat die jongen zijn mond had moeten houden,hij heeft er zelf voor gezorgd dat hij uiteindelijk werd geslagen.
1 woord van de politie moet genoeg zijn.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:01

Adil18 schreef:
Het is gewoon een feit dat er voor de Nederlandse Politie geen respect is. Dat is algemeen bekend. Van bijna alle landen in de wereld denk ik zelfs... Er is iets niet goed gegaan, en daarom gaat het zo vaak fout.

[/quote]

Omdat ik niet inzie waarom er zoiets gemaakt moet worden. Dat is imo om aandacht vragen. Er zijn nog veel gevaarlijkere beroepen, of smerige beroepen, noem maar op. Waarom voelen sommige mensen toch altijd te behoefte om een schouder klopje te krijgen voor iets waar ze zelf voor kiezen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:02

ilse86 schreef:
Wat betreft dat mentaliteitsprobleem: klopt grotendeels wel. Als ik om me heen naar de jonge mensjes op de middelbare scholen kijk, zie ik veel lauwe, verwende kinderen met een groot gebrek aan ruggengraat.
Niet alleen verwende kinderen, maar kinderen die leraren terroriseren en dan komen de ouders zich ermee bemoeien.

Mijn nicht is lerares en liep 's morgens van de sportzaal met groep 5 en 6 terug naar de school. Een jongen bleef na enkele keren waarschuwen helemaal op de rand van de stoep lopen. Ze pakte deze jongen bij zijn arm om hem van de stoeprand af te halen en weer in het midden van de stoep te laten lopen. 's Middags na school kwam papa op bezoek en sloeg met een stoel tegen haar hoofd :j.

Weet je meteen van wie ze het leren :=.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:03

Vienna2007 schreef:
Adil18 schreef:
Het is gewoon een feit dat er voor de Nederlandse Politie geen respect is. Dat is algemeen bekend. Van bijna alle landen in de wereld denk ik zelfs... Er is iets niet goed gegaan, en daarom gaat het zo vaak fout.
Omdat ik niet inzie waarom er zoiets gemaakt moet worden. Dat is imo om aandacht vragen. Er zijn nog veel gevaarlijkere beroepen, of smerige beroepen, noem maar op. Waarom voelen sommige mensen toch altijd te behoefte om een schouder klopje te krijgen voor iets waar ze zelf voor kiezen?
Adil bedoelt niet; respect voor het feit dat een agent zijn werk doet, maar respect voor agenten in het algemeen. Je begrijpt het denk ik niet helemaal goed :(:).

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:05

Kiwipitje schreef:
ilse86 schreef:
Wat betreft dat mentaliteitsprobleem: klopt grotendeels wel. Als ik om me heen naar de jonge mensjes op de middelbare scholen kijk, zie ik veel lauwe, verwende kinderen met een groot gebrek aan ruggengraat.
Niet alleen verwende kinderen, maar kinderen die leraren terroriseren en dan komen de ouders zich ermee bemoeien.

Mijn nicht is lerares en liep 's morgens van de sportzaal met groep 5 en 6 terug naar de school. Een jongen bleef na enkele keren waarschuwen helemaal op de rand van de stoep lopen. Ze pakte deze jongen bij zijn arm om hem van de stoeprand af te halen en weer in het midden van de stoep te laten lopen. 's Middags na school kwam papa op bezoek en sloeg met een stoel tegen haar hoofd :j.

Weet je meteen van wie ze het leren :=.

Ja, belachelijk he? Als ik strafwerk mee naar huis kreeg, werd dat door mijn ouders nog eens verdubbeld.

Kiwipitje

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:05

Als ik tegen mijn pa zei dat mijn juf me aan mijn arm gepakt had dan zei hij: "Dan zal je het wel verdiend hebben." Of ik kreeg een schop onder m'n kont :+.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:07

Kiwipitje schreef:
Adil bedoelt niet; respect voor het feit dat een agent zijn werk doet, maar respect voor agenten in het algemeen. Je begrijpt het denk ik niet helemaal goed :(:).

Ik begrijp jou niet helemaal goed. Ik kan me niet heugen dat ik heb gezegd dat IK geen respect voor agenten heb.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:08

Tegenwoordig moet overal ellenlang over gediscussieerd worden. Ook als ik zie hoe sommige ouders eindeloos met hun koters van 3/4 jaar in discussie gaan... Ik vat het allemaal niet meer zo.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:09

Vienna2007 schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik begrijp jou niet helemaal goed. Ik kan me niet heugen dat ik heb gezegd dat IK geen respect voor agenten heb.
Inderdaad. Ik zeg namelijk ook nergens dat jij geen respect hebt voor agenten.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:10

Ik denk dat tegenwoordig het welzijn van het individu belangrijker wordt gevonden dan dat van de grote massa. Mensen zijn meer met zichzelf bezig, en minder met het bijeenhouden van een moraal in de maatschappij. Normen zijn losser geworden en dat kan goed zijn, maar ook slecht. (oke ik klink wel alsof ik 80 ben maar toch ervaar ik het zo :+ )

Ik dacht eerst altijd dat het onzin was dat het vroegah allemaal zoveel beter was, maar als ik verhalen van ouderen hoor was de sociale cohesie toen toch een stukje groter dan nu. Ook al had dat natuurlijk ook zo zn nadelen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:11

ilse86 schreef:
Tegenwoordig moet overal ellenlang over gediscussieerd worden. Ook als ik zie hoe sommige ouders eindeloos met hun koters van 3/4 jaar in discussie gaan... Ik vat het allemaal niet meer zo.

ja dat snap ik ook niet zo :=
en daar begint het mee imo, dat de kinderen een weerwoord mogen hebben op alles ipv gecorrigeerd worden door de ouders.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:11

maarrrrr we dwalen wel een beetje af

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:12

Vienna2007 schreef:
Omdat de politie te vaak in negatief in het nieuws komt. Kan me bijvoorbeeld ook nog wel een paar voorbeelden voorhalen, waarbij er mensen te water lagen, en agenten niet het water in springen, omdat dat niet mag.....

Helaas komt alleen het negatieve in het nieuws...

Wat niet in het nieuws komt is de politie-agent die succesvol weet te bemiddelen tussen een ruziend echtpaar waarbij geweld niet geschuwd wordt en er kinderen aanwezig zijn....
Gemeld wordt niks over de agent die een volledig in shock gekeerde oma en haar kleindochter helpt, omdat de ouders van het kind ook in shock weg zijn gegaan nadat het kind in een landbouwmachine terecht is gekomen en nu gescalpeert op schoot bij oma ligt.
De media bericht ook niks over de agent die een man die zelfmoord pleegt door zichzelf op te hangen persoonlijk van het touw haalt en dan nog de zwaar geemotioneerde familie moet troosten.
Gemeld wordt ook niet over de agent die een zwaar dronken persoon aanhoudt en daarmee mogelijk het leven van de bestuurder en dat van anderen redt....

Maar wel melden we het voorval van een andere dronken man die niet opgepakt werd en iemand anders doodreed....En dan gaan we allemaal flink zitten schelden op de politie, dat er meer controles moeten komen enz....We zijn echter ook beledigd en irriteerd wanneer we dan worden aangehouden tijdens een alcoholcontrole....

Wat willen we eigenlijk?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:12

:oo *spot een zwaar geïrriteerde Bente in het filmpje*

Ik heb respect voor de politie maar dit vind ik zeer schokkend. Dat iemand naar e grond gewerkt word om agressie ok en dat hoeft ook niet lief en schattig te gebeuren maar hoe dit eraan toe gaat vind ik wel een tikje over de grens, :n schandalig zeker met het natrappen.. K vind het ook maar apart dat ze iedereen in de bus laten. Voor het zelfde geld was het nog meer geëscaleerd en had je er vol middenin gezeten.. Het had wel op zo'n hooligan rel uit kunnen lopen.. :\

Gelukkig is met jullie niks gebeurd Bente :)!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:13

Nja als ik het zo lees vind ik het vooral dom dat die jongen bleef zitten... en dan zie je op het filmpje nodig iemand de politie slaan. Snap niet dat je ook niet luisterd naar de beveiligers als ze zeggen dat de politie anders komt.... :n
Ik snap dat de politie op geweld over moest gaan als er niet naar hun geluisterd wordt. Maar vind het wel iets te grof geweld.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:13

Ariebombarie schreef:
ilse86 schreef:
ja dat snap ik ook niet zo :=
en daar begint het mee imo, dat de kinderen een weerwoord mogen hebben op alles ipv gecorrigeerd worden door de ouders.
De enige 'discussie' die er bij ons thuis gevoerd werd was;

Pa: Niet doen!
ik: Jamaar...
Pa: Niet doen zeg ik toch.
ik: Jamaar
Pa: Op de gang!

:))

Ariebombarie schreef:
maarrrrr we dwalen wel een beetje af

MopY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:17

Agenten zijn toch opgeleid om met dit soort agressie ( schelden ) om te kunnen gaan!? Om daar rustig op te blijven.. ?

Wat mij betreft hadden ze wel kunnen inschatten dat B. met geen mogelijkheid mee was gegaan, aangezien hij dat na vraag van de beveiliger ook niet deed. En hadden ze beter direct in kunnen grijpen en de boel niet zo te laten escaleren.. Heb weinig respect voor het geweld wat ze gebruiken!!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:17

maar het schijnt dat er een lik-op-stukbeleid in de maak is. papa rutte regelt het wel. don't worry :P

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:20

De agressie staat mij ook wel wat tegen en er had inderdaad een escalatie eerder ingeschat kunnen worden :\

Waar ik denk dat het fout is gegaan qua respect?

De Wet/regering gaat niet mee met de snelheid en vermeerdering van populatie.
Mensen pakken elke mogelijkheid ergens een maas te vinden in welk systeem dan ook.
Voorheen liep rechtssysteem (of regering of organisatie, ga zo maar door) vooraan en kreeg respect, nu word er achter de feiten aangelopen en proberen ze met alle macht de mazen van de wet te dichten..
Alleen is deze digitale tijdperk hun te snel af..

Ik benijd een functie als agent dan ook compleet niet.. ben blij dat ik in m'n verleden gestopt ben tijdens een lopende sollicitatie naar deze functie.

Edit; ilse86 .. :))

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:42

Oef, wat een extreem heftig verhaal zeg! Wat rot dat je er bij was, vind het filmpje al eng om naar te kijken.

Zoals het optreden van de politie beschreven word klinkt het niet echt rechtvaardig. Oké de jongen doet iets fout, hij word naar de grond "geslagen" om hem rustig te krijgen, maar wat doet die hond dan? Hem bangmaken? Ik weet niet, vind het er wel iets te hard aantoe gaan, en die schoppen die hij daarna nog krijgt maken me helemaal misselijk.

Pas ook zoiets (maar veel minder extreem) van dichtbij gezien. Oude vriend van me, die sinds kort aan de cocaine zit en daardoor helemaal ontspoord is en van onze school is getrapt, was op ons schoolplein inclusief scooter. Dat is niet toegestaan, dus de concierge kwam hem verzoeken daar weg te gaan. Hij weigerde meerdere malen en spuugde naar de concierge dus de concierge belde de politie. Politie probeerde hem heel vriendelijk mee te krijgen en hij noemde de politie "kankermongool" en schopte en sloeg naar hem, terwijl de politie niks verkeerd deed. Heel heel heel erg dom van die jongen, bleek achteraf ook dat ie zwaar onder de drugs zat. Politie haalde hem met twee man in 1 beweging naar de grond, en deed hem handboeien om. Hij bleef tegensputteren maar politie kwam wel sterk over, dus hij kon geen kant op.

Dat vind ik het voorbeeld van een goed optreden van de politie. Er werd zeer direct opgetreden toen het fout ging, en ook gewoon duidelijk niet met allemaal klappen in 1 stevige beweging naar de grond handboeien om en meesleuren.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:45

Winandaa_ schreef:
Dat vind ik het voorbeeld van een goed optreden van de politie. Er werd zeer direct opgetreden toen het fout ging, en ook gewoon duidelijk niet met allemaal klappen in 1 stevige beweging naar de grond handboeien om en meesleuren.

Dat vind ik dus wel optreden. Maar met 4 man op 1 persoon losgaan... Nee bij mij verdien je dan geen respect.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:49

Nou, ik zeg niet dat ik geen respect heb voor de politie in dit filmpje. Het was ook wel een hysterische situatie en misschien wist de politie niet goed wat hij moest doen, maar toch ben ik het er inderdaad ook niet mee eens.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 17:54

Nou die mensen van Pownieuws zijn net geweest, aardige jongens. Mocht mijn verhaal vertellen en mijn mening geven, en nog wat vragen beantwoorden. Nu maar hopen dat ze het ook netjes uitzenden en er niet iets anders van breien met wat knip- en plakwerk want dat is natuurlijk erg makkelijk op tv. :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:54

Ik vraag me af hoeveel de jongen aan klappen daadwerkelijk heeft gekregen voordat hij van zijn stoel getrokken werd. Als hij met zijn rug tegen het raam heeft gezeten, kon hij zijn benen als afweer gebruiken en heeft hij hoogstens wat op "de minder kwetsbare delen" gehad. Dat deed hij ook, totdat hij bij 6:30 na een schop in het gezicht van een agent, vastgehouden werd en van de stoel af werd getrokken. En toen werd de hond ingezet om de man tot bedaren te brengen, omdat hij ook op de grond wel van zich af zal hebben geslagen. En toen was het ook klaar zo lijkt het...

Kom eens op; de jongenman komt zelfs nog van zijn stoel af (!) om de agent na te gaan om vervolgens weer in zijn veilige hoekje te kruipen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:56

Fiffill schreef:
Nou die mensen van Pownieuws zijn net geweest, aardige jongens. Mocht mijn verhaal vertellen en mijn mening geven, en nog wat vragen beantwoorden. Nu maar hopen dat ze het ook netjes uitzenden en er niet iets anders van breien met wat knip- en plakwerk want dat is natuurlijk erg makkelijk op tv. :P
Komt dat vanavond al? Welke zender is dat?