Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JessAndHope schreef:Ben ik heel makkelijk in hoor, als je 'bijna aan het stikken bent' moet je je adem niet inhouden.
En als je toch je adem inhoud kan je je ook niet verslikken.
JodieR schreef:Ik heb ook een probleempje. Met mijn dochter van 9 maanden. Als ze haar 'zin' niet krijgt of ergens niet mee eens is. Of niet direct word opgepakt wanneer zei wil. Gaat ze lopen 'perssen' beentjes gekruist en rood aanlopen. Ze heeft wel last van holding breath (haar adem in houden als ze 'boos / pijn etc ' heeft.
Maar k vind het heel moeilijk om nou te kijken wanneer ze pijn heeft om aandacht vraagt. Over 2 weken komt ook de wijkverpleegkundige om te kijken hoe het gaat.
Maar ik dacht misschien hebben jullie hier ook nog wel tips.
WowAmigo schreef:Oh dat is een goeie. Ga ik eens over nadenken. Ze wil ook een "prinsessenkamer" dus dat is wel mooi beloningsmateriaal.
Ze weet gewoon precies dat ze met gillen de aandacht weer heeft. Pakken we overdag anders aan hoor, maar dit is zo lastig omdat haar zusje dan slaapt...
WowAmigo schreef:Vraagje: Hoe leer je je vierjarige alleen in te slapen? Wij zijn er dus ooit mee begonnen (bijblijven tot ze slaapt, beginnersfout), ging de laatste tijd eigenlijk wel goed (als in dat ze slaapt zodra ze het bed raakt), maar vanavond maakt ze er werkelijk een potje van. Wakker blijven, aandacht vragen, aaargh. Ik wil er vanaf, ik wil haar in bed kunnen stoppen zonder dat ik er eeuwig bij moet zitten. Laten gillen vind ik een reeele optie, ware het niet dat het bij ons vrij gehorig is en ze acuut haar zusje wakker schreeuwt, dat wil ik niet dus heeft ze weer aandacht. Foutfoutfout. Ze heeft ons gewoon in de maling en dat weet ze dondersgoed, ons verwende sikkie!
Maar nu, juf Frost, hoe lossen we dit op!
MamboBeach schreef:Mijn jongste wordt in de nacht nog wel eens wakker, gelukkig niet iedere nacht.![]()
Wij zijn ook van het laten huilen maar werkt nu echt niet want dan staan er 2 kinderen in de nacht naast me terwijl ze de volgende dag naar school moeten. Geen optie dus voor ons.