Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:21

Weet je waar ik ook zo niet voor te vinden ben is dat ze het huis van het bruidspaar altijd gaan versieren als het feest aan de gang is. Jaaaaaaaaaren terug hebben ze het huisje van mijn neef volledig afgesloten met autobanden. Sta je daar in de vroege uurtjes met je gehuurde sjieke pak en trouwjurk autobanden te versleuren of je kan je huis niet in. Tig kaarsen hebben ze moeten laten branden om aan het geld te geraken dat er in zat. Volgens mijn neef heeft het huis dagen gestonken naar die kaarsen. Hopen fleshoedjes moeten opendoen om daar de munten eruit te krijgen. Bruidspaar en ouders waren daar eigenlijk ook niet over te spreken. Allemaal van die cadeau's waarvan de gevers denken dat het lollig is. Nou nee dat vind ik onzinnige cadeau's. Geef cadeau's die geen hopen rommel veroorzaken. Tegenwoordig geen ik zelfs geen cadeau's meer gewoon een envelopje met een bedrag erin. Geen rommel of gedoe en iedereen blij.

Oja en geen collega's van het werk op het feest. Dat weet ik ook nu al.

MamboBeach

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:49

petraaken, niets van dat alles meegemaakt toen wij trouwden! :n Goede familie en vrienden denk ik. :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:52

Brave familie en vrienden hebben jullie dan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:55

petraaken schreef:
Weet je waar ik ook zo niet voor te vinden ben is dat ze het huis van het bruidspaar altijd gaan versieren als het feest aan de gang is. Jaaaaaaaaaren terug hebben ze het huisje van mijn neef volledig afgesloten met autobanden. Sta je daar in de vroege uurtjes met je gehuurde sjieke pak en trouwjurk autobanden te versleuren of je kan je huis niet in. Tig kaarsen hebben ze moeten laten branden om aan het geld te geraken dat er in zat. Volgens mijn neef heeft het huis dagen gestonken naar die kaarsen. Hopen fleshoedjes moeten opendoen om daar de munten eruit te krijgen. Bruidspaar en ouders waren daar eigenlijk ook niet over te spreken. Allemaal van die cadeau's waarvan de gevers denken dat het lollig is. Nou nee dat vind ik onzinnige cadeau's. Geef cadeau's die geen hopen rommel veroorzaken. Tegenwoordig geen ik zelfs geen cadeau's meer gewoon een envelopje met een bedrag erin. Geen rommel of gedoe en iedereen blij.

Oja en geen collega's van het werk op het feest. Dat weet ik ook nu al.

Ooo dat doet me denken... ik had toen een vriendinnetje dat ging trouwen, en zij had altijd geroepen dat ze dus én vrijgezellefeest wilde, én iets stoms met haar huis. Dekbed vol met papier ofzo riep ze toen altijd. Naaaa dát heeft ze dus geweten. Ik werkte toen nog, en heb iedere afdeling zo gek gekregen dat ze het versnipperde papier bij me ingeleverd hebben... en jawel, ze hééft haar dekbed vol papier gekregen. }> Het sliep super liet ze me weten, maar (we hadden uiteraard het oudste gepakt dat ze had) na gebruik toch maar weggemikt. Uiteraard kreeg ze van ons allemaal ....een nieuw dekbed overtrek!!

Maar je hoort idd ook wel eens van die verhalen van de klep van de kruipruimte eraf zodat je erin valt, of folie over de wc pot heen zodat de boodschap ernaast valt (ranziiiiiig) ed ongein. Dat is ook niet leuk.

Bij ons hing er een beschuit rol uit het raam met een spandoek "alleen voor beschuit kom ik eruit" en onze tuin was versiert, gezien wij heeeeeel erg sneaky de cilinders uit de sloten hadden vervangen. Wij wilden namelijk niet dat er iemand binnenkwam, ik had toen nog twee neurotische Perzische theemutsen rondlopen en die mochten gewoon hun rust hebben van mij.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:57

petraaken schreef:
Brave familie en vrienden hebben jullie dan.

Dat blijkt wel. :j
Wij hebben van tevoren ook nergens over 'gezeurd' dat willen we wel of niet...

Geen toneelstukjes, geen stro in huis oid, normale enveloppen etc.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:03

Citaat:
Bij ons hing er een beschuit rol uit het raam met een spandoek "alleen voor beschuit kom ik eruit" en onze tuin was versiert, gezien wij heeeeeel erg sneaky de cilinders uit de sloten hadden vervangen. Wij wilden namelijk niet dat er iemand binnenkwam, ik had toen nog twee neurotische Perzische theemutsen rondlopen en die mochten gewoon hun rust hebben van mij.

_O- Briljant van die cilinders!!

Ik had ook aangegeven dat ik ècht geen 100.000 plastic bekertjes met water en rijst in mijn bed wilde hebben. Ik had mijn huis netjes achtergelaten en zo wilde ik na een lange dag ook heerlijk thuiskomen.

Eenmaal thuis midden in de nacht hadden ze just married slingers opgehangen op de voordeur, in de keuken en in de woonkamer en stond er een fles champagne koud met 2 glazen. Ze hadden de stoppen eruit gehaald en de sleutel van de meterkast tussen de theelepeltjes gedaan :D. Verder stond er een enorm keihard alarm op een tijdschakelaar op zolder ingesteld dat om 04:00 uur had moeten afgaan, maar omdat ze het zolderlicht vergeten waren uit te doen, kwamen we daar in ieder geval op tijd achter :').

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:07

Moesten ze mij dat lappen ben ik echt in staat om iedereen uit zijn bed te trommelen en ze te gebieden om de boel te komen opruimen. :o

Spandoeken heb ik niets tegen maar geen blikjes aan de auto's, of auto's versierd of bespoten (zou mijn vader ook niet blij mee zijn want die kan hem dan opnieuw overspuiten :+ ) Bergen Wc papier in de tuin, autobanden etc. Het hele huis op slot, geen ramen openlaten want je hebt altijd van die slimmeriken die dat zien en dan binnen geraken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:12

Binnen vind ik ook not done, maar buiten boeit het me allemaal niet, zolang er geen blijvende schade aangericht wordt/ was.

San, goed he van die cilinders!! hebben we ook nog láng moeten horen waahahahahaha, onze achterbuur man van toen had de sleutel, en die had hem liever ingeslikt dan afgegeven die moest van dat soort fratsen allemaal niks hebben. Dus wij hebben heeeeerlijk rustig in ons schone opgeruimde huis kunnen genieten van onze Perzische mutsen die ook nog helemaal blij waren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:18

Misschien ligt het ook gewoon aan mijn leeftijd. Hoe ik ouder ik wordt hoe minder ik van zo'n fratsen gediend ben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:33

Bij ons was alles exact hetzelfde gebleven, maar we hebben wel extra dingen gekregen, de jas van mijn moeder, schoenen van een vriendin :D. Een strijkijzer.. maar dat mag allemaal gewoon weer terug.
Het huis was netjes versierd, maar ook niet meer of minder dan we gezegd hadden. Er hangt nog een spandoek, maar het boeket van de auto ligt dan ook nog voor huis :D. Maar dat kan inmiddels ook wel weg denk ik..

Ik vind dat dus echt niet grappig. Geen gezeik, gedonder, gedoe... niet mij met een snoepjes pak midden op de Grote Markt Groningen zetten met "wie steelt mijn laatste snoepje nu het nog kan".
Ik zie daar absoluut de lol niet van in...

@Breghje: Prima dus dat jouw vriendin dat wel wilde... da's gewoon super duidelijk. Maar als mensen het niet willen, dan moet daar ook gehoor aan gegeven worden vind ik... niet "dat hoort erbij". Da's niet leuk :(.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:21

Nee pcies. Dat "hoort erbij" daar heb ik maling aan, het moet de dag van het bruidspaar zijn en niet van de anderen. Vaak denk ik dat er ooit eens iemand mee is begonnen, de anderen dat heeelemaal NIET leuk vonden, maar om wraak te nemen dat soort ongein ook maar in zijn gaan voeren. Ofzoiets. Want anders kom ik er niet bij, dat normaal denkende mensen hun vrienden zo iets aan willen doen.

Hier is een vrijgezellefuif meestal juist iets leuk, kanoen, survival, tapas eten en kletsen jongens en meiden apart, daarna uit eten en allemaal weer bij elkaar komen. En dan wel iets van een stomme pruik op, maar dat is te overzien. Geen "opdrachten" ofzo. Bij mijn schoonzusje hadden we een sushi workshop gevolgd, was superleuk. Daarna uitwaaien op het strand. Maar wel heeeel veel drank, dat dan weer wel hihihi.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:26

godzijdank hebben ze bij ons ook niets uitgevreten, alleen ene geniale powepoint presentatie over onze tijd samen van 10 minuutjes ofzo, hilarisch iedereen heeft er van genoten. En wij hadden een hotelkamer, dus geen gedoe daar en thuis was ook niets aan de hand. Was ik erg blij mee.
Op mijn vrijgezellenfeest liep ik wel voor paal, maar ik kan daar wel om lachen, als ik dat niet zou kunnen waarderen hadden ze dat ook écht niet gedaan

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:36

bij ons moet het nog gebeuren, maar wij slapen niet thuis dus das mooi.
ik hoop zo dat er echt geen toneelstukjes zijn, met de a is van aandacht de b is van baby de c is van ceremonie etc....
dan draai ik me om en loop naar buiten.
vrijgezelle feest gehad was erg gezellie, zonder verkleed stunts condooms verkopen en andere lariekoek maar nu is mijn vriend op vrijgezelle naar riga (lethland)
tot zondag grrrrr best lang....
gr

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:44

Ik werk regelmatig bij bruiloften, laatst hadden vrienden van het bruidspaar geregeld dat een zangen van Replay, never nooit meer, kwam zingen, wij gaven hem een seintje als iedereen het hoofdgerecht op had, iedereen in tranen, en het stel was zo verrast!! het was ook echt super mooi, ik raad het iedereen echt aan een van hun uit te nodigen want wat werd het hierdoor een feest!!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:57

Ja, moet je alleen wel een flinke zak geld meenemen :+
En andermans bruiloft kost toch al zoveel geld :o
Vrijgezellenfeest zo 150 euro per stel, envelopje als kado, nieuwe kleding (vooral als er een dresscode is), geld om het huis te versieren, geld om te zorgen dat er een luxe ontbijt klaar staat volgende ochtend. Ben blij dat we niet zo vaak een bruiloft hebben :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:07

x__Danielle schreef:
want wat werd het hierdoor een feest!!

dan is er toch echt wat verkeerd zeg, als je dat nodig hebt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:12

Ze hadden bij mij echt niet aan moeten komen met replay mensen :D
Wij hadden alles op 1 locatie (super mooi oud hotel/restaurant, voorheen stallencomplex) en dus ook daar geslapen in de bruidssuite.. dus geen ontbijt op bed de volgende ochtend. Om ons huis te versieren hebben we gewoon netjes terug betaald...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:45

x__Danielle schreef:
Ik werk regelmatig bij bruiloften, laatst hadden vrienden van het bruidspaar geregeld dat een zangen van Replay, never nooit meer, kwam zingen, wij gaven hem een seintje als iedereen het hoofdgerecht op had, iedereen in tranen, en het stel was zo verrast!! het was ook echt super mooi, ik raad het iedereen echt aan een van hun uit te nodigen want wat werd het hierdoor een feest!!

denk dat replay bij mij niet echt in de smaak zou vallen :+

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:10

x__Danielle schreef:

:r vre-se-lijk! Bij ons zou dat ook zeker niet werken! Maarja, ik neem aan dat dit bruidspaar wel erg van Replay houdt? Het is natuurlijk wel ontzettend lief dat jouw gasten dit voor je regelen, want daar gaat het om. Wij hadden tijdens de BBQ op het terras wel een ABC maar dat vonden wij weer enig, zo verschillen smaken natuurlijk enorm.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:27

Nou heb het overleefd zaterdagavond maar gezellig voor mij was het absoluut niet. *Understatement*. Was de enige van de neven en nichten van de bruidegom zijn moedersfamilie dus vloog al aan tafel bij een stel onbekenden die mij blijkbaar oninteressant vonden om mee te praten. Na het dessertbuffet (dat wel erg lekker was) zei een tante van me dat ik maar bij hen aan tafel moest komen zitten. Dus mijn stoel meegepakt en bij hen aan tafel gaan zitten zo had ik nog tenminste iets van gezelligheid maar helaas dat duurde niet lang want een paar tantes en oom van mij, samen met mijn grootouders gingen voor 12u al weg. Openingsdans hebben we gelachen. Het bruidspaar had er iets speciaals van gemaakt. Alleen ja de rest van de avond was niet veel soeps. Dj begon goed maar na een paar nummers werden er bijna alleen maar van die schlaegers gedraaid en daarmee krijg je alleen maar de oude garde op de vloer en niet de jonge garde. Polonaise feest dus en das echt niet mijn ding. Daar ik zondag vroeg op moest heb ik het rond 12.30u voor gezien gehouden en ben naar huis gegaan. Mijn moeder was wel boos maar dat kon mij echt niet schelen. Ik blijf niet op een feest waar ik er voor piet snot bij zit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:32

Half 1 's nachts? Dat vind ik niet echt vroeg hoor... Wat had je moeder dan gewild?

K vind dat je het nog aardig uit hebt gehouden bij een stel onbekenden aan tafel, zou niets voor mij zijn... Kon je trouwens niet bij je moeder aan tafel gaan zitten?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:37

hihi ,bij ons kwam sinter klaas langs..[we trouwden eind november] en het was maar goed dat er geen kindertjes waren..het was een stoute :+ klaas! en er moesten behoorlijk wat gasten op schoot... 8-) als ik nu die foto's nog zie sinterklaas met zijn benen wijd en foute sokken aan _O-

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:23

Buren van mij waren ook getrouwd, en kwamen een tijdje na de bruiloft bij ons aan de deur.
Of we nog wat vissen in de vijver wilden.
Dus wij snapten het al niet, want waarom kwamen zij opeens met vissen aan?bleek dat familie en kennissen in het bad, en in alle wasbakken vissen (in water gelukkig ) hadden gedaan.
Vond ik niet kunnen, dat doe je niet met levende dieren!. :N

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:44

joyce2 schreef:
Half 1 's nachts? Dat vind ik niet echt vroeg hoor... Wat had je moeder dan gewild?

K vind dat je het nog aardig uit hebt gehouden bij een stel onbekenden aan tafel, zou niets voor mij zijn... Kon je trouwens niet bij je moeder aan tafel gaan zitten?

Was naar de begrippen van mijn moeders familie dus vroeg. Die zijn gewoon om pas te vertrekken rond 2u30 à 3u. en ik was echt bij de vroege vogels. Het is dat een van mijn tantes rugpijn had en daardoor vroeg naar huis ging (andere tante van me was mee met hen dus kon niet anders of vroeg vertrekken), mijn grootouders moesten ook wel vertrekken omdat ze mee waren met de vader van de bruidegom en die vertrok al om 11.30u? :n Nu hij is wel een speciaal geval hoor. Het verbaasde niemand dat hij opeens weg wilde. Normaal gezien is het zo dat de ouders van het bruidspaar blijven tot de laatste gasten weg zijn. Tijdens het dessert was er niet echt plaats om bij mijn ouders en tantes en ooms aan tafel te zitten maar na het dessert ben ik toch bij hen aan tafel gaan zitten op verzoek van een van mijn tantes. Anders was ik waarschijnlijk nog eerder weg geweest. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:46

Jennifuur schreef:
Buren van mij waren ook getrouwd, en kwamen een tijdje na de bruiloft bij ons aan de deur.
Of we nog wat vissen in de vijver wilden.
Dus wij snapten het al niet, want waarom kwamen zij opeens met vissen aan?bleek dat familie en kennissen in het bad, en in alle wasbakken vissen (in water gelukkig ) hadden gedaan.
Vond ik niet kunnen, dat doe je niet met levende dieren!. :N

Jeetje, dat is inderdaad ook een stomme grap. Dat doe je inderdaad niet. Zeker als ze geen vijver hebben. Wie bedenkt er eigenlijk zo'n stomme grappen.