Bokker Pollewoppy overleden, bericht van vader blz 38

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:07

geen woorden te bedenken hier voor
voor alle nabestaanden vrienden en bekenden heel veel sterkte

binkyl0ver

Re: Bokker Pollewoppy overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:10

Verschrikkelijk!
Veel sterkte voor de nabestaanden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:11

Heel veel sterkte voor de nabestaanden, wat vreselijk dat niemand haar meer kon helpen..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:14

Angela_ schreef:
Lieve Daan,

Zo'n 2 jaar geleden leerden wij elkaar kennen. Beiden overspannen, opgebrand, en teleurgesteld in ons zelf. In het burnouttopic hier op bokt vonden we veel steun aan elkaar. We kwamen er achter dat we ontzettend veel met elkaar gemeen hadden, niet alleen qua problemen maar ook in ons priveleven. Zo hadden we beiden een lieve vriend leren kennen via internet, waren we gek op de muziek van blof, en natuurlijk onze dierenliefde. Beiden hadden we een opleiding gevolgd in de richting van dieren. Kortom, veel gesprekstof.

We maakten het afgelopen jaar hetzelfde door, we gingen van de stempel 'burn out' naar 'depressief', hadden problemen om de dagen door te komen. Onze gedachten brachten het hoofd op hol. Soms zagen we het niet meer zitten, maar altijd wisten we elkaar moed in te praten. Altijd was er nog dat ene sprankje hoop. En hoop doet leven... ;( We volgde beiden een deeltijdbehandeling, we waren volop in gevecht tegen onze depressie. Helaas hadden we beiden ook last van onzekerheid, faalangst en een ontzettend negatief zelfbeeld. Dat zijn toch echt problemen die behoorlijk wat dieper zaten. Maar samen stonden we sterk en gingen ook dit gevecht aan!

We wisselden msn-adressen uit. Beiden eerst wat onzeker, maar later spraken we elkaar bijna iedere dag op msn. Het waren hele fijne gesprekken met jou, Daan. Ik heb er zo ontzettend veel aan gehad, je hebt me er doorheen gesleept. Dag en nacht stond je voor me klaar. Altijd een luisterend oor, altijd een goed advies. Je gaf me een realistische kijk op mijn problemen. Wat vond ik het fijn als je mijn brieven aan mijn vriend doorlas. Je gaf me keer op keer de moed om die brieven ook daadwerkelijk aan mijn lief te geven. Je gaf me tips hoe je er over kon praten, hoe je dingen bespreekbaar kon maken. Ik vond het altijd heel fijn om te horen dat Remco graag met jou over dingen praatte. Ik was blij voor je, want ik wist het zeker, jullie kwamen er samen wel.

Op een gegeven moment ging het niet goed met mij, mijn behandeling was afgelopen en ik viel in een gat. We wisselden telefoonnummers uit, zodat ik geen gekke dingen zou doen en altijd iemand kon bellen. In diezelfde tijd verloor jij je oh zo geliefde en bijzondere Droeffie. Je ging met hem op vakantie, en kwam zonder hem terug. Wat een verdriet heb je daarvan gehad, het was echt een klap voor jou. Droef was je steun en toeverlaat. Ik ben blij dat ik er toen ook voor jou heb kunnen zijn. En wat was ik blij voor je toen je Dinky kreeg, had je weer wat afleiding. Het was rot dat je Droeffie kwijt was, zijn opvolger Jecko was geen geschikt huisgenootje voor jou en je lief, en Dinky bleek een schot in de roos. Ik was blij te horen dat je lekker met hem aan het water kon zitten genieten. Nou ja, genieten... Wat hebben we gelachten om die keer dat hij roze koeken van iemand had gestolen!

We klikten echt, en we hebben het ook vaak uitgesproken dat we erg blij waren dat we elkaar gevonden hadden op bokt. Je bent gewoon een ontzettend goede en lieve vriendin van mij geworden! Gelukkig was dit gevoel wederzijds, en ik ben nu des te blijer dat we dat gewoon tegen elkaar hebben kunnen zeggen. Helaas hebben we elkaar nog nooit ontmoet. We waren beiden wat te verlegen, en te onzeker denk ik om dat aan te durven. Een keer hebben elkaar waarschijnlijk gezien, zonder het eigenlijk door te hebben. Dat was op 4 december bij Blof in de HMH. Beiden stonden we vooraan...

Het leek langzaamaan iets beter met jou te gaan. Wel met behoorlijke ups en downs maar toch. Je maakte zelfs plannen om in februari 2011 met een studie te gaan beginnen. Je had er echt zin in. Ik maakte die plannen ook, en ben inmiddels ook gestart met mijn studie. Langzaamaan ging het bergopwaarts met mij. Ik voelde me weer goed en had vertrouwen in de toekomst. Ik had jou dit ook zo verschrikkelijk graag gegund. Echter ging het met jou bergafwaarts..

5 juli kreeg ik van jou een sms. Ik heb ze nog allemaal in mijn telefoon staan.. Het ging niet goed, je zat in een crisis. Je was gelukkig opgenomen en voor mijn gevoel zat je daar 'veilig'. We smsten wat heen en weer aangezien jij geen internet tot je beschikking had. Je had je vanalles in je hoofd gehaald, wat totaal niet klopte. Je gedachten maakte je gek. Je vriend trok het niet meer, en zette een punt achter je relatie. Vreselijk vond ik het voor je, en leefde met je mee.
7 juli kreeg ik een sms van je. Je lag in het ziekenhuis. Je had er een eind aan proberen te maken. Ik schrok me kapot, ik zag het totaal niet aankomen. Gelukkig had je vriend zich bedacht en jullie waren weer samen. Ik vergeet het nooit, ik kreeg een sms dat jullie weer samen waren en sterker waren dan ooit. Mijn hart maakte een vreugde sprongetje! Wat ontzettend fijn was dat voor je Daan..

Je kreeg een nieuwe diagnose, Borderline. Dat kwam als een klap aan bij jou! Maar toch wilde je de therapie met beiden handen aanpakken. Je wilde ook dit overwinnen! Ik vond dat zo knap van je, ik was beretrots op je.

Op donderdag 12 augustus heb ik je even gesproken op msn. Je wenste me sterkte met het verlies van ons veulen. Het ging niet goed met jou. Remco had je vader gebeld en de crisisdienst. Je wist het niet meer, je had je gedachten laten lezen aan Remco. Deze heeft zich een hoedje geschrokken en wilde je niet meer alleen laten. Bang dat je gekke dingen deed.
In het weekend daarna heb ik niks meer van je gehoord. Dit vond ik al vreemd en mij bekroop mij een naar gevoel. Ik heb je nog berichtjes op msn gestuurd, en op je telefoon. Ik heb je op hart gedrukt dat je geen gekke dingen moest doen, dat je dit ook wel weer te boven kwam. Dat ik er altijd voor je zou zijn..

Helaas kwam vandaag het bericht dat je zelf besloten hebt om een engeltje te worden. Want ja, lieve Daan je bent een engel! Mijn held, mijn reddende engel! Je was er altijd voor mij de afgelopen jaren. Je was er toen ik met therapie begon, je was er toen ik klaar was met therapie, je was er toen ik een conflict had met de GGZ, je was er toen ik niet meer durfde paard te rijden, maar ook toen ik weer op Garuna zat. Altijd stond je wel klaar met een lief woordje. Je hoorde het als een van de eerste toen Pascal mijn ten huwelijk vroeg, toen Géanne geboren is, en toen ik aangenomen was op mijn opleiding. Je was altijd oprecht blij voor me.

En nu... Nu zal het voor altijd stil blijven... fiets Daan, ik ga je missen.. Ik hoop dat je rust hebt gevonden die je zocht, en dat je nu maar fijn samen mag zijn met jou grote held, Droef... Ik hou van je meid, en ik zal je nooit, maar dan ook echt nooit vergeten!
Het ga je goed, lief vriendinnetje...

Dikke kus, Angela

Er is niets waar ik op wacht
Morgen blijft het nacht
Ik overdacht mijn zorgen en de wereld
En alle keren dat ik wakker lag
Ik besloot
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag

Wat een mooie dag
Wat een mooie dag

voor de dood........

Blof - Mooie dag

ik krijg een brok in mijn keel bij het lezen van dit bericht.
ik zit hier samen met mijn beste vriendin en as ik hieraan denk lopen de rillingen over mijn rug.
zo druk en gezellig wij altijd met elkaar omgaan, zo stil is het nu.
angela ook voor jou heel erg veel sterkte met dit verlies. ik weet zeker dat ze ook van jou gehouden heeft. ze hield alleen niet meer van het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:15

Las net haar PB's door die we elkaar gestuurd hadden....Echt je was een wijffie met het hart op de juiste plaats.......Als ik jou berichtjes zag staan ging er door mij heen....Wat was jij goed bezig.
En dan dit!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:16

Wat een vreselijk bericht, veel sterkte en kracht voor de nabestaanden.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:19

Ook namens mij veel sterkte aan alle nabestaande,vrienden & mensen die haar lief hebben.

Rust zacht meid.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:20

hier ook iemand met kippenvel door het verhaal van Angela, uiteraard nog meer dat iemand zo mooi en lief als pollewoppy zoiets kan besluiten ;( Wat moet ze eenzaam geweest zijn om dit te besluiten. Eenzaam is misschien niet het goede woord, want ze had genoeg mensen om haar heen, zeker zo'n goede vriendin als Angela. Alleen zag zij dat blijkbaar niet meer.

Lieve pollewoppy rust zacht, ik hoop dat je daarboven vindt wat je hier niet gevonden hebt.

Waar mensen mensen zijn
die elkaar verstaan
Waar liefde liefde is
daarheen wil ik gaan
Waar het eeuwig vrede is
waar ze zon schijnt
Waar een nieuwe wereld is
die niet meer verdwijnt
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 16-08-10 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:20

Cayenne schreef:
Je was op bokt een rots in de branding,
Je koerste altijd recht door zee.
Je trotseerde de storm en de golven,
je had alleen de wind niet mee.

Vreselijk mooi!!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:26

Respect voor jou Angela, zo onwijs veel respect, wat een geweldige, lieve, mooie, sprekende woorden. +:)+ Super.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:27

Een brok in mijn keel. Geen woorden...

Rust maar uit lieve schat, het gaat je goed waar je nu bent.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:38

Wat naar.. Ik hoop dat ze nu haar rust gevonden heeft..
Sterkte voor familie en vrienden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:40

Hier bestaan geen woorden voor.
Wat ontzettend triest en verschrikkelijk..

Lieve pollewop, dat je je rust maar gevonden mag hebben.. :(:) Rust zacht..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:55

Enorm geschrokken, ontdaan.. ;(
De titel 'Bokker Pollewoppy overleden' staat er zo onwerkelijk..
Meis, ik heb altijd veel gehad aan je berichten.. Altijd zo behulpzaam in het geven van tips en delen van jou ervaringen om een ander te helpen en te steunen..

Hier op aarde niet gevonden, niet bereikt..
waar jij naar gezocht hebt..,

hetgeen jij zo hard voor hebt geknokt..
met veel ups en downs,

wist jij keer op keer,
jezelf weer zover te krijgen om er toch weer voor te gaan..

maar eens stopt de zoektocht..
naar iets wat steeds minder kans lijkt te hebben om gevonden te willen worden..

iets wat je hier niet gevonden hebt,
hoop ik met heel mijn hart dat jij boven zult ontvangen..

rust..

geluk..

Lieve PW, het ga je goed aan de andere kant!

Droef heeft op je gewacht..

En geef je mijn paardje een hele dikke knuffel van mij.. ? ;(

Verder wil ik Remco heel erg veel sterkte wensen.. Van wat ik uit PW's berichten op kon maken, is hij er altijd voor haar geweest en heeft hij enorm zijn best gedaan haar te steunen en te begrijpen. Dit moet erg zwaar zijn voor hem..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:56

jeetje twee dagen geleden zag ik je naam nog staan en nu lees ik dit, angela heel veel sterkte en natuurlijk ook iedereen die haar nog meer kende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:09

laetitia schreef:
Ze heeft denk ik een enorme lange strijd gestreden, kende haar uit een topic van 2,5 jaar geleden over ernstige depressie.

Al die tijd, al die maanden, weken, dagen, uren heeft ze waarschijnlijk gevochten en gevochten en gevochten...

Ben er emotioneel van. Meis, je hoeft niet meer te vechten, rust zacht.

Voor alle familie, vrienden en topicgenootjes heel veel sterkte gewenst.

Ja, moet je nagaan hoe lang een uur duurt wanneer je je zo ontzettend rot voelt. Ze heeft zo haar best gedaan keer op keer vechten, op een gegeven moment is het genoeg en kun je niet meer. Pollewop je was een ontzettend lieve vrouw, ik denk dat Bokt veel gaat missen zonder jou.
We hebben nog even samen in het topic depressie gezeten, je stond voor iedereen klaar. Eén van de eerste dingen die me dan ook te binnen schoot was; hoe zou het met Angela gaan. Je hebt een mooi stuk geschreven Angela, ik weet zeker dat zij gigantisch veel steun uit jou heeft geput en dankzij jou vele uren lichter zijn geworden voor haar.

Veel sterkte voor de nabestaanden, wat moet dit vreselijk zijn voor ze. Voor Pollewop zelf hoop ik dat ze nu heeft wat ze zolang zocht..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:37

Onvoorstelbaar...ik heb er geen woorden voor zoals velen in dit topic. Angela wat een pure en recht vanuit je hart geschreven stuk tekst die meteen weergeeft hoe Danielle was. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:37

Pff wat een heftig bericht. Ook ik ken haar alleen maar van bokt maar waardeerde haar. :) Dat je je zo radeloos voelt dat je dit als enige uitweg ziet, is echt heel, heel erg verdrietig. Ik hoop dat ze nu de rust heeft die ze zoekt..het is haar zo gegund.
Heel veel sterkte nabestaanden.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:41

jeetje, wat schrik ik van dit bericht!
ik heb zelf ook zoiets meegemaakt in familie. en er zijn geen woorden voor!

je wereld werd kleiner, beelden gingen vervagen
het werden grenzen en gedachtes vulde je dagen

fijne wensen nog in vervulling laten gaan. en voor ieder speciaal moment helemaal open staan.
dingen gaan hoe ze gaan.
en zijn definitief niet meer terug te slaan.

je bent nu weg, ergens zonder pijn
en wie weet, ook eindelijk eens gelukkig misschien

dat je in vrede mag rusten!

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:43

Jeetje, heb er geen woorden voor!

Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor de nabestaande & de mensen die haar lief hebben!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:08

Ben nog altijd heel stil ervan...

Daan, ik heb je nooit gekend, maar na het lezen van je berichten... soms de eenzaamheid en de rusteloosheid door de regels heen... dan maakt me dat heel verdrietig.

Ik hoop dat je je rust hebt gevonden na jouw gevechten en je tegenslagen... ondanks dat er hier heel veel mensen zijn die je onwijs zullen missen. Je zal nooit vergeten worden en van wat ik hier en in je eigen berichten lees, je was een prachtig mens.

Angela, heel erg bedankt voor je fijne verhaal, ook dit raakte me heel erg. Fijn dat jullie elkaar zo gevonden hadden. En dan ook veel sterkte met dit enorme verlies meid!

Ook veel sterkte gewenst aan alle nabestaanden.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:24

Ik kan er gewoon niet van slapen. Mijn gedachten zijn continue bij Pollewoppy. Hoe vreselijk moet zij zich gevoeld hebben,
vooral toen ze op het punt stond om de beslissing te nemen. Onvoorstelbaar....

Je gedichtje is mooi cayenne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:28

Wat verschrikkelijke nieuws, ook al kende ik PW niet persoonlijk. Hoop voor haar dat ze nu eindelijk haar rust gevonden heeft.

Las het bericht vanmiddag al, en denk er de hele tijd aan. Wil ook haar ouders, familie en vrienden heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:35

Mijn hart sloeg over toen ik de titel voorbij zag komen op de voorpagina.

Ik schrik hier heel erg van, kom sinds lange tijd op bokt weer.
Heb heel veel aan je steun gehad in het overspannen en burnout topic, vanaf deel 1.
We konden het goed vinden en goed praten (per pb) .
Ik ben blijven meelezen toen het beter met me ging, en heb je wel eens bericht nog.
Want zag dat je er niet uit kwam.
En ik hoopte zo elke keer dat t wel beter met je zou gaan en dat je op een of andere manier toch uit het dal kon raken uiteindelijk.
Heel erg jammer en vooral K UT dat je het niet meer aankon, je zal gemist worden door heel veel.
Ik had het je zo gegund om weer te kunnen stralen en genieten, zonder al die zorgen en dat eeuwige nare en zware gevoel.

Hoop dat je je rust vind boven, je hebt het meer dan verdiend.
En je zal mij altijd bijblijven.
Slaap lekker... ;(
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 17-08-10 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:39

Verschrikkelijk.... Heb er gewoon geen woorden voor....
Lieve Pollewoppy, ik hoop dat je nu de rust zult vinden waar je zo naar verlangde. Hoop dat je nu het geluk zult vinden.

Via deze weg wil ik alle nabestaanden ongelooflijk veel sterkte en kracht toewensen.