Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:28

Ik denk dat hier zo een slotje op gaat. :j
Er worden al reacties verwijderd..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:28

Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat dat gewoon is wat we zien. ;) De binnenkant kijkt zo lastig in een oogopslag ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:29

Sidera schreef:
Mensen je bent heus niet psychisch ziek, gewoon doorzetten.

ooit gehoord van suikerverslaving?
wist je dat lijnen moeilijker is dan stoppen met roken of drinken?
sigaretten kan je mijden, alcohol kan je mijden, maar eten moet je nog steeds een paar keer per dag, anders ga je dood.
zeg maar eens tegen een alcoholverslaafde dat hij 3x per dag 1 glas mag drinken, en kijk een hoe lang hij te volhoudt :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:29

In mijn vriendengroep zit ook een jongen die veel te dik is, maar niemand die er opmerkingen over maakt. :) Ja, we grappen soms wat, maar hij maakt meestal flauwere grapjes over anderen dan wij over hem... dus dan mogen we ook wel 'ns wat terugzeggen toch? Maar ik zou hem niet aanspreken over zijn gewicht. Dat moet hij zelf maar doen. Het doet me wel goed om te horen dat hij meer is gaan sporten, hij heeft zelf heus wel door dat hij overgewicht heeft. Dikke mensen zijn niet achterlijk, daar hoeven wij hen niet op te wijzen...

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:30

Blue_Eyes schreef:
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat dat gewoon is wat we zien. ;) De binnenkant kijkt zo lastig in een oogopslag ;)

hahaha, maar wel in een woordopslag!

Vjestagirl

Het is trouwens ook een misvatting dat dikke mensen meer gezondheidsklachten hebben. We horen vanuit de wetenschap: 'vet is een probleem'. En we kijken allemaal naar mensen waarbij we dat vet kunnen zien. Maar vet 'aan de binnenkant' is een probleem...

SteffiiY

fojoe schreef:
Sidera schreef:
Mensen je bent heus niet psychisch ziek, gewoon doorzetten.

sigaretten kan je mijden, alcohol kan je mijden, maar eten moet je nog steeds een paar keer per dag, anders ga je dood.
zeg maar eens tegen een alcoholverslaafde dat hij 3x per dag 1 glas mag drinken, en kijk een hoe lang hij te volhoudt :=

klopt :j
Alcohol en nicotine heb je niet nodig om te blijven leven eten wel, dus je zal er altijd mee geconfronteerd worden!

Fidele

Sidera schreef:
Ik heb niet alle 17 pagina's gelezen maar wat zijn er een aanstellers onder de mensen met over gewicht.
Jeetje.

Over kosten omdat je perse wilt afvallen, dat is gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen. Ga hardlopen = gratis
Eet groente = even duur of goedkoper dan macdonalds.

Of dat je het gewoon niet aankan niet te eten als iemand zegt; zou je dat nu wel doen. Mensen je bent heus niet psychisch ziek, gewoon doorzetten.

Ik zal nooit tegen iemand met overwicht zeggen dat het iets slechts is. Want een laag zelfbeeld hebben is heel naar, en ik heb er verder ook niets op tegen. Maar die excuusjes vind ik dan weer
echt vreselijk aangesteld. Als iemand tevreden is met zich zelf zie ik geen enkele reden om dat te veranderen of oneens mee te zijn. Ik ben zelf ook wel een beetje mollig :D Prima..

Zie jij die stinkende collega van 180 kilo al lekker hardlopen? En van alleen groente is het moeiljk leven!
Helaas ben ik wel psychisch ziek en slik iedere dag medicijnen.

Ik bedoel hiermee dat het echt niet zo makkelijk is als jij omschrijft!l Zeker als je echt heel zwaar bent is bewegen vreselijk moeilijk

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:31

Er is 1 ding wat ik niet begrijp. Wat geeft iemand het recht om tegen een ander te zeggen dat ie MOET afvallen.
Dat is toch altijd nog aan die persoon zelf?

Loose

Menino schreef:
hmm maar als ik jou zeg dat je een lelijke grote neus hebt, ben je ook niet blij...
maar dat is neem ik aan voor jou geen reden om meteen naar de plastische chirurg te rennen, want mensen hebben het er maar mee te doen :)

En dat vind ik met overgewicht net zo :)

overgewicht is iets heel anders, met een lelijke neus ben je geboren en met overgewicht niet.
aan overgewicht kan je wat doen, zoals gezonder eten, meer bewegen. en dan heb ik het niet over mensen met maat 42/44, maar over mensen die écht veel te dik zijn.

SteffiiY

__Nathalie__ schreef:
Er is 1 ding wat ik niet begrijp. Wat geeft iemand het recht om tegen een ander te zeggen dat ie MOET afvallen.

Het is zijn lichaam, en hij moet er mee leven.

Sidera

Vjestagirl schreef:
Sidera schreef:
Ik heb niet alle 17 pagina's gelezen maar wat zijn er een aanstellers onder de mensen met over gewicht.
Jeetje.

Over kosten omdat je perse wilt afvallen, dat is gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen. Ga hardlopen = gratis
Eet groente = even duur of goedkoper dan macdonalds.

Maar niet goedkoper dan een zak frites bij de supermarkt, en niet goedkoper dan een zak witte bolletjes met diepvries hamburgers. En niet goedkoper dan een afbak pizza...

Zak wortelen 79 cent
Sla 1.20

Afbakpizza 2.35

Nu wil je natuurlijk niet elke dag sla met wortelen eten! Dat begrijp ik..
Maar bloemkool, prei, witlof, boontjes voor 1 persoon zijn toch niet duurder dan een zak patat?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:32

Ach te dun is ook een probleem... er is zoveel niet goed... bijna alles met "te" ervoor is niet goed. ;)

"Mensen je bent heus niet psychisch ziek, gewoon doorzetten." vind ik echt een vreselijke kort-door-de-bocht-reactie. :\ Mensen kunnen heus wel psychisch ziek zijn en daardoor meer gaan eten?

Sidera

SteffiiY schreef:
__Nathalie__ schreef:

Het is zijn lichaam, en hij moet er mee leven.

Vind ik ook waar

Loose

Vjestagirl schreef:
Het is trouwens ook een misvatting dat dikke mensen meer gezondheidsklachten hebben. We horen vanuit de wetenschap: 'vet is een probleem'. En we kijken allemaal naar mensen waarbij we dat vet kunnen zien. Maar vet 'aan de binnenkant' is een probleem...

en dat uit zich meestal aan de buitenkant. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:34

Sidera schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar niet goedkoper dan een zak frites bij de supermarkt, en niet goedkoper dan een zak witte bolletjes met diepvries hamburgers. En niet goedkoper dan een afbak pizza...

Zak wortelen 79 cent
Sla 1.20

Afbakpizza 2.35

Maar bloemkool, prei, witlof, boontjes voor 1 persoon zijn toch niet duurder dan een zak patat?

Van alleen sla met wortelen kun je niet leven. Daar zal ook nog iets bij moeten van aardappelen, rijst, een stukje vlees of vis... dan is het al gauw duurder dan die afbakpizza.
En bloemkool voor 1 persoon? Ik kan geen kwart bloemkool kopen bij de supermarkt. Dan moet ik een hele nemen en dat lijkt me vrij veel voor 1 persoon.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-07-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fojoe

Sidera schreef:
Zak wortelen 79 cent
Sla 1.20

Afbakpizza 2.35

en met alleen maar wat groenten heb je een evenwichtige maaltijd?

SteffiiY

En zowiezo je kunt niet alleen op groenten leven, je hebt ook je vetstoffen nodig. suiker bijv.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:35

SteffiiY schreef:
fojoe schreef:

Alcohol en nicotine heb je niet nodig om te blijven leven eten wel, dus je zal er altijd mee geconfronteerd worden!

Ik zal je eerlijk zeggen: nee nog nooit van gehoord!
En toch is het wel een kwestie van doorzetten. Ja het is ook moeilijk,
maar niet onmogelijk.
En mensen die vinden dat het moeilijk is heb ik ook NIETS tegen.
Maar dat ze het mentaal niet aankunnen om nee te zeggen of dat
het niet te betalen is vind ik bizar
Laatst bijgewerkt door Sidera op 15-07-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Loose schreef:
Vjestagirl schreef:

en dat uit zich meestal aan de buitenkant. ;)

Nee, dat hoef dus juist helemaal niet. Als je dik bent aan de buitenkant heb je veel minder kans dat er vet rond je organen gaat zitten. Terwijl als je slank ben aan de buitenkant je veel meer kans hebt dat er vet rond je organen gaat zitten. Dik zijn van binnen zie je vaak van buiten niet...

Ukje112

tjongejonge, weer zo'n topic. Ik vind sommige zinnen van de TS echt not done. Ken de TS wel en ze weet dan ook vast wel welke zinnen.
Ja, ook ik ben dik. Heb er nu in totaal 16,7 kilo afgewerkt. Ik geef eerlijk toe, heb meer energie, ben veel flexibeler, maar goed, voordat ik die kilo's eraf had voelde ik me ook wel fit, had ook nergens last van, maar kwam tot de conclusie dat ik nu wel erg dik aan het worden was. Ben er nog lang niet, maar ik heb in ieder geval een begin.
Iemand erop aanspreken van goh, hoe ben jij zo geworden??? Dan zoek je om problemen en ben je gewoon mensen aan het kwetsen. Is mij ook weleens gevraagd, heb gewoon een flauwe opmerking terug gegeven en daar was het klaar me, maar van binnen kwets je wel iemand.
Maar om een paar zinnen in het begin van het topic, kan ik me wel flink door laten opnaaien, daar wordt ik echt woest van. (trek ik me persoonlijk aan, moet misschien wel niet, maar doe het toch)

Ik weet wel TS dat jij slank bent, maar waarom in hemelsnaam negatief benaderen??? Dat is toch het domste dat je kunt doen, zo kwets je alleen maar mensen! Ach nou ja.
Laatst bijgewerkt door Ukje112 op 15-07-10 16:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Fidele

Verse friet gebakken in goede olie, daar is echt niets mis mee hoor, kipfilet en groente erbij.................

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:36

Mijn moeder was 1m57 en woog 120 kg, ze had minder cholesterol en is gezonder verklaard dan de meeste slanke mensen (behalve haar longen dan maar dat had niets te maken met dik zijn) en is dood gegaan aan longkanker van het roken (en dus niet van dik zijn). Mijn moeder had wel problemen met haar schildklier waardoor ze bleef verdikken en niet kon afvallen. Dus vertel mij nog eens hoe makkelijk is afvallen?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:36

fojoe schreef:
Sidera schreef:
Zak wortelen 79 cent
Sla 1.20

Afbakpizza 2.35

en met alleen maar wat groenten heb je een evenwichtige maaltijd?

Nee lijkt me een slechte zaak. Maar als je de vette hamburger uit je maaltijd haalt en vervangt door wat meer
groente. (wel aardappels behoud) kom je toch goedkoper uit.

En dat is wel evenwichtig

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:37

Daarom, zoals hier al vaker word gezegd is het niet altijd de schuld van de persoon zelf dat hij/zij overgewich heeft.