Alecks schreef:[Wat ik al eerder probeerde uit te leggen: wat ik ook probeer: zelfs ik zal me nooit een Nederlander voelen, en dan wordt ik niet dag in dag uit met vooroordelen geconfronteerd. Op de middelbare school wel, maar dat is een ander verhaal. Nu is het gewoon koppigheid van mijn kant. Mij is dan ook al vaak geoeg gevraagd waarom ik geen Nederlander wil worden: Gewoon, dan zou ik mijn huidige nationaliteit verliezen. Dat heb ik er niet voor over. Ik beschouw mezelf eerder wereldburger.
Ik kan me goed voorstellen dat Marokkaanse jongeren door alle vooroordelen juist hun allochtoon zijn harder gaan voelen. Ook als ze hier opgegroeid zijn, aangepast zijn en hier veel meer thuishoren dan in Marokko. Je nationaliteit is gewoon een onderdeel van je individu, dat kan je niet zomaar afschudden. Dat hoeft geen goed of slecht iets te zijn, het is gewoon zo.
koeienpoep........... ik was 8 toen ik naar amerika verhuisde........... en ik was binnen no time een amerikaan.......
kan me niet voorstellen dat een derde gerenatie zich nog steeds niet Nederlander voelt...... aan de Nederlandse overheid ligt het niet hoor