Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:09

KiWiKo schreef:
ach je woont in Nederland, je bent dus Nederlander...... je slaagt van een Nedelandse studie....... en dan ben je ineens Turk of Marokkaan ???????

als het op rechten aankomt ben je Nederlander......... en als het op jezelf aankomt niet.......

kweenie, vind het een beetje krom :)

neehoor, deels blijven ze altijd Turks of Marrokaans. Naast het Nederlandse aspect. Dus waar je het vandaan haalt dat dit
alleen na het slagen is ..
En wie ben jij om dat te veroordelen :n

kimmie88

xNursiex schreef:
kimmie88 schreef:
Zo akn je dus van ieder land we; een vlag ophangen?
Sorry maar het is NL en niet Marokko.
Denk maar niet dat er in Turkije of Marokko een NL vlag hangt op zulke dagen.

Ben 2 jaar terug op dodenherdenking en bevrijdingsdag in Turkije geweest en in de stad waar ik was, gebeurd er niks en al zeker geen NL vlag,

Ja en als ik niet op jouw feestjes mag komen, dan jij niet op het mijne.

Wat maakt jou het uit wat ze in Turkije of Marokko doen. Jij hangt zelf toch ook geen Turkse of Marrokaanse vlag buiten?
Het gaat er toch om dat degenen die hier wonen zelf mogen beslissen wat voor vlag ze buiten hangen.

Hier ging het net over hoor.
er werd net gezegt dat je dan gewoon ook buitenlandse vlaggen kon ophangen. Waarop ik dus zeg, dat het daar ook niet gebeurde op 4 en 5 mei in de stad waar ik was

KiWiKo

xNursiex schreef:

waar veroordeel ik wat?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:11

kimmie88 schreef:
Tijdje terug bij wegmisbruikers was er een turkse man aangehouden in een mercedez.
deze man werd helemaal boos, omdat wij als nederlanders hem geen dikke auto gunnen en hem aanhouden omdat het een allochtoon is. Hij begon te schreeuwen over k*t land dit en K*t land dat.
In zulke gevallen heb ik echt zo iets.... Ga dan lekker terug

En al die Nederlanders die bij wegmisbruikers op de Nederlandse wetten schelden zullen we er zeker maar buiten laten? :D
Tenslotte zijn die hier geboren en dat geeft je automatisch het recht op schelden op je land, gewoon privilegetje. Moet toch kunnen?? ..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:13

xNursiex schreef:
kimmie88 schreef:
Tijdje terug bij wegmisbruikers was er een turkse man aangehouden in een mercedez.
deze man werd helemaal boos, omdat wij als nederlanders hem geen dikke auto gunnen en hem aanhouden omdat het een allochtoon is. Hij begon te schreeuwen over k*t land dit en K*t land dat.
In zulke gevallen heb ik echt zo iets.... Ga dan lekker terug

En al die Nederlanders die bij wegmisbruikers op de Nederlandse wetten schelden zullen we er zeker maar buiten laten? :D
Tenslotte zijn die hier geboren en dat geeft je automatisch het recht op schelden op je land, gewoon privilegetje. Moet toch kunnen?? ..

Nee ook niet, dit wilde ik hiermee ook echt niet goed praten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:13

KiWiKo schreef:
xNursiex schreef:

waar veroordeel ik wat?

Als jij niet de moeite neemt om mijn posten te lezen en serieus te beantwoorden neem ik vanaf nu niet meer de moeite
om een discussie met je aan te gaan. Bezorgt me weer een hoop minder rimpels hier en in andere topics :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:14

KiWiKo schreef:
pniekepnak schreef:
Jeetje, en dan zeggen ze dat Nederland zo'n verdraagzaam land is... Die tijd is duidelijk voorbij!

oeh......... kijk uit, kan als discriminerend worden gezien wat je nu zegt :) en eventueel strafbaar :)

Jep, ik discrimineer mezelf als Nederlander altijd. :Z

Wanneer ga jij nou eens reageren op de échte inhoud van de berichten? En mogen die irritante punten alsjeblieft een keer achterwege blijven? :D
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 24-06-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Alecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:14

DeadxStar schreef:
Je woont in Nederland, en bent hier geslaagd, dus hang dan lekker de Nederlandse vlag op..

Met voetbal vind ik t wat anders.. Maargoed, dan nog stoort t me wel. Maar dan kan ik t tenminste begrijpen.
maar waarom een turkse/marokkaanse vlag als je HIER op school zit en dus HIER geslaagd bent, en dat dus NIETS met je 'thuisland' o.i.d. te maken heeft.

Nou, gewoon.. omdat het geen Nederlander is die geslaagd is?

KiWiKo schreef:
ach je woont in Nederland, je bent dus Nederlander...... je slaagt van een Nedelandse studie....... en dan ben je ineens Turk of Marokkaan ???????

als het op rechten aankomt ben je Nederlander......... en als het op jezelf aankomt niet.......

kweenie, vind het een beetje krom :)

Wat ik al eerder probeerde uit te leggen: wat ik ook probeer: zelfs ik zal me nooit een Nederlander voelen, en dan wordt ik niet dag in dag uit met vooroordelen geconfronteerd. Op de middelbare school wel, maar dat is een ander verhaal. Nu is het gewoon koppigheid van mijn kant. Mij is dan ook al vaak geoeg gevraagd waarom ik geen Nederlander wil worden: Gewoon, dan zou ik mijn huidige nationaliteit verliezen. Dat heb ik er niet voor over. Ik beschouw mezelf eerder wereldburger.

Ik kan me goed voorstellen dat Marokkaanse jongeren door alle vooroordelen juist hun allochtoon zijn harder gaan voelen. Ook als ze hier opgegroeid zijn, aangepast zijn en hier veel meer thuishoren dan in Marokko. Je nationaliteit is gewoon een onderdeel van je individu, dat kan je niet zomaar afschudden. Dat hoeft geen goed of slecht iets te zijn, het is gewoon zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:15

kimmie88 schreef:
DeadxStar schreef:
Je woont in Nederland, en bent hier geslaagd, dus hang dan lekker de Nederlandse vlag op..

Met voetbal vind ik t wat anders.. Maargoed, dan nog stoort t me wel. Maar dan kan ik t tenminste begrijpen.
maar waarom een turkse/marokkaanse vlag als je HIER op school zit en dus HIER geslaagd bent, en dat dus NIETS met je 'thuisland' o.i.d. te maken heeft.

Precies. Je slagen met je studie heeft niks te maken met je afkomst of het wel of niet trots zijn op het land van geboorte/vaderland oid.

Als t dan toch niks uitmaakt, wat maakt het dan wel uit welke vlag je erbij hangt :? De vlag is in dit geval imo gewoon een uiting van feest/blijdschap omdat je geslaagd bent. Niet om je nationaliteit te tonen...

En over voetbal... ik werk in zo ongeveer de grootste ghetto van nederland; kanaleneiland :D Driemaal raden waar het flatgebouw tegenover mijn werk mee versierd is. Inderdaad: Oranje vlaggetjes en rood/wit/blauwe vlaggetjes :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:15

kimmie88 schreef:
xNursiex schreef:

Ik snap je punt, dat het lastig is dat mensen dan gaan schelden. En is het ook gemakkelijk om dan te zeggen; ga dan terug.
Maar dit is één kerel, van de velen. En daarnaast pakken ze in wegmisbruikers voor de camera's ook altijd wel de probleem gevallen volgens mij :=
Maar goed dat je het die andere ook niet door de vingers wilt zien :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:20

xNursiex schreef:
kimmie88 schreef:

Ik snap je punt, dat het lastig is dat mensen dan gaan schelden. En is het ook gemakkelijk om dan te zeggen; ga dan terug.
Maar dit is één kerel, van de velen. En daarnaast pakken ze in wegmisbruikers voor de camera's ook altijd wel de probleem gevallen volgens mij :=
Maar goed dat je het die andere ook niet door de vingers wilt zien :)

Probleem gevallen is zeker waar, want ze moeten kijkers trekken haha

Het is ook makkelij gezegt van Ga maar terug, msaar ik snap gewoon niet, dat als hun het in nederland niet naar hun zin hebben of het niet eens zijn met de maatschappij hier, waarom ze dan blijven of komen. Maar dat is mijn mening.

Gelukkig zijn er genoeg andere die wel willen.
En ik ben het helemaal met je eens, dat Nederlanders ook echt niet de liefste zijnj hoor. Daar zitten ook een aantal tussen dat je denkt... Nou nou

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:21

Alecks schreef:
[Wat ik al eerder probeerde uit te leggen: wat ik ook probeer: zelfs ik zal me nooit een Nederlander voelen, en dan wordt ik niet dag in dag uit met vooroordelen geconfronteerd. Op de middelbare school wel, maar dat is een ander verhaal. Nu is het gewoon koppigheid van mijn kant. Mij is dan ook al vaak geoeg gevraagd waarom ik geen Nederlander wil worden: Gewoon, dan zou ik mijn huidige nationaliteit verliezen. Dat heb ik er niet voor over. Ik beschouw mezelf eerder wereldburger.

Ik kan me goed voorstellen dat Marokkaanse jongeren door alle vooroordelen juist hun allochtoon zijn harder gaan voelen. Ook als ze hier opgegroeid zijn, aangepast zijn en hier veel meer thuishoren dan in Marokko. Je nationaliteit is gewoon een onderdeel van je individu, dat kan je niet zomaar afschudden. Dat hoeft geen goed of slecht iets te zijn, het is gewoon zo.

koeienpoep........... ik was 8 toen ik naar amerika verhuisde........... en ik was binnen no time een amerikaan.......

kan me niet voorstellen dat een derde gerenatie zich nog steeds niet Nederlander voelt...... aan de Nederlandse overheid ligt het niet hoor :) :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:22

Alecks schreef:
DeadxStar schreef:

Nou, gewoon.. omdat het geen Nederlander is die geslaagd is?

Als hij/zij hier geboren is, is het wel een nederlander (geworden).
Hier as een tijdje terug een topic over dat als je hier bent geboren je eigenlijk juist geen allochtoon bent.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:23

kimmie88 schreef:

Het is ook makkelij gezegt van Ga maar terug, msaar ik snap gewoon niet, dat als hun het in nederland niet naar hun zin hebben of het niet eens zijn met de maatschappij hier, waarom ze dan blijven of komen. Maar dat is mijn mening.

En ik ben het helemaal met je eens, dat Nederlanders ook echt niet de liefste zijnj hoor. Daar zitten ook een aantal tussen dat je denkt... Nou nou

Maarja, wij kunnen ook emigreren. Als we het klaarblijkelijk allemaal zo'n achterlijk rot land vinden, om het zo maar te zeggen ;)
Maar omdat wij dit als onze lap grond beschouwen doen we dat maar niet.
En ik denk, om op de vlag terug te komen, dat degenen
die hier studeren juist bijdragen omdat ze hier gaan werken en een voorbeeld zijn of terug emigreren en in hun thuisland bijdragen
aan kennis en economie :) Vandaar dat ik juist het leren positief vind en vandaar ook mijn mening dat ze dit op hun eigen manier mogen vieren, omdat ze er zelf keihard voor gewerkt hebben. (en sommigen mss minder hard maar dat vind je ook onder "nederlandse jeugd").

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:24

je bent toch Nederlander als je in Nederland woont??

of is het maar net hoe de wind waait?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:25

KiWiKo schreef:

Volgens de wet in nederland ben je idd nederlander wanneer je hier geboren bent.
In dat geval ben je dus ook geen echte allochtoon meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:27

kimmie88 schreef:
KiWiKo schreef:

Volgens de wet in nederland ben je idd nederlander wanneer je hier geboren bent.

wel als 1 van je ouders in het buitenland geboren is ;)

Maar ik vind dat je bent hoe je je voelt. Als ik verhuis naar Australië voel ik me ook geen aussie. Hoe goed ik de taal en cultuur ook machtig ben.

kimmie88

xNursiex schreef:
kimmie88 schreef:

Maarja, wij kunnen ook emigreren. Als we het klaarblijkelijk allemaal zo'n achterlijk rot land vinden, om het zo maar te zeggen ;)
Maar omdat wij dit als onze lap grond beschouwen doen we dat maar niet.
En ik denk, om op de vlag terug te komen, dat degenen
die hier studeren juist bijdragen omdat ze hier gaan werken en een voorbeeld zijn of terug emigreren en in hun thuisland bijdragen
aan kennis en economie :) Vandaar dat ik juist het leren positief vind en vandaar ook mijn mening dat ze dit op hun eigen manier mogen vieren, omdat ze er zelf keihard voor gewerkt hebben. (en sommigen mss minder hard maar dat vind je ook onder "nederlandse jeugd").

Ik vind het inderdaad om de zelfde redenen goed dat ze (willen) leren. Zeker weten.
Ik heb ook totaal geen moeite met allochtonen of nieuwe nderlanders (hoe je ze ook noemt) die willen leren, werken, taal beheersen ed.
Zij hebben zich (in ider geval voor een groot deel) aangepast aan nederland. En zoals al eerder gezegt.. wat ze thuis doen, moeten ze zelf weten

pniekepnak

KiWiKo schreef:

Of misschien een Nederlander van Turkse/Marokkaanse/Spaanse/enz. afkomst?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:28

verootjoo schreef:
kimmie88 schreef:

wel als 1 van je ouders in het buitenland geboren is ;)

Maar ik vind dat je bent hoe je je voelt. Als ik verhuis naar Australië voel ik me ook geen aussie. Hoe goed ik de taal en cultuur ook machtig ben.

Maar als je ouders dus ook hier zijn geboren, en verder in je familie wel in Turkijke oid, ben je gewoon een nederlander.
Ik dacht zelf dsat het ook al was als je ouders buitenlands waren, maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Weer wat geleerd

KiWiKo

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:30

als 3de generatie ben je gewoon NEderlander............... lijkt me....... zucht!!!

Anoniem

Je kan best officieel Nederlander zijn zonder je dat te voelen. Op dit soort momenten voel ik me ook geen Nederlander omdat ik het denkbeeld van vele Nederlanders niet kan volgen wat dit soort zaken betreft. (Dat herinnert me er ook weer aan waarom ik later het liefst naar het buitenland zou verhuizen.)

KiWiKo schreef:
Alecks schreef:
[Wat ik al eerder probeerde uit te leggen: wat ik ook probeer: zelfs ik zal me nooit een Nederlander voelen, en dan wordt ik niet dag in dag uit met vooroordelen geconfronteerd. Op de middelbare school wel, maar dat is een ander verhaal. Nu is het gewoon koppigheid van mijn kant. Mij is dan ook al vaak geoeg gevraagd waarom ik geen Nederlander wil worden: Gewoon, dan zou ik mijn huidige nationaliteit verliezen. Dat heb ik er niet voor over. Ik beschouw mezelf eerder wereldburger.

koeienpoep........... ik was 8 toen ik naar amerika verhuisde........... en ik was binnen no time een amerikaan.......

kan me niet voorstellen dat een derde gerenatie zich nog steeds niet Nederlander voelt...... aan de Nederlandse overheid ligt het niet hoor :) :)

En hoe het jou vergaat, moet het iedereen vergaan. En iedereen moet zich overal ten alle tijde op z'n plek voelen. Zo is het maar net Kim, vooral geen moeite doen je in anderen te verplaatsen of in te zien dat er ook mensen zijn die anders denken of zich anders voelen dat jij dat doet.. gekke gedachte is dat he? Dat we niet allemaal hetzelfde zijn? Erg bedreigend zelfs.. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

kimmie88 schreef:
Ik vind het inderdaad om de zelfde redenen goed dat ze (willen) leren. Zeker weten.
Ik heb ook totaal geen moeite met allochtonen of nieuwe nderlanders (hoe je ze ook noemt) die willen leren, werken, taal beheersen ed.
Zij hebben zich (in ider geval voor een groot deel) aangepast aan nederland. En zoals al eerder gezegt.. wat ze thuis doen, moeten ze zelf weten

Amen +:)+
Misschien dat onze discussie toch nog positieve bijdrage heeft aan dit topic :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:31

GamblersCup schreef:
Wat een stelletje smerige rascisten hier op Bokt zeg!!!

Toen ik geslaagd was had ik een vlag van Iron Maiden buiten hangen, want dat past bij mij, dat ben ik, en toevallig was IK degene die geslaagd was.

En jij gaat serieus een vlag van Iron Maiden vergelijken met een vlag van een ander land?
Omg :') Dat zegt alweer genoeg.

En hoezo racisten? Lekker makkelijk, iemand gelijk een racist noemen die alleen z'n mening maar uit.
Lekker kort door de bocht :wave:

@ alecks: O nee? Ze zeuren alsmaar dat ze gediscrimineerd worden, dat ze gewoon Nederlanders zijn etc, maar als het hun uitkomt zijn ze ineens geen Nederlanders? Ja daaag.

Ik bedoel, ik ben van Spaanse afkomst, maar toen ik geslaagd was, hing ik toch ook niet de Spaanse vlag op? Ik zou werkelijk niet weten waarom.. Zou geen reden kunnen bedenken, en daarom vind ik het zo doelloos dat hun dat wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:33

DeadxStar schreef:
En hoezo racisten? Lekker makkelijk, iemand gelijk een racist noemen die alleen z'n mening maar uit.
Lekker kort door de bocht :wave:

@ alecks: O nee? Ze zeuren alsmaar dat ze gediscrimineerd worden, dat ze gewoon Nederlanders zijn etc, maar als het hun uitkomt zijn ze ineens geen Nederlanders? Ja daaag.

Op het moment dat jij nu ineens mensen gaat veroordelen op basis van ras (en dat lijk je te doen gezien je spreekt van "ZE") heet dat racisme, ongeacht of dat jouw mening is of niet. Kan het niet anders maken dan het is.

Citaat:
Ik bedoel, ik ben van Spaanse afkomst, maar toen ik geslaagd was, hing ik toch ook niet de Spaanse vlag op? Ik zou werkelijk niet weten waarom.. Zou geen reden kunnen bedenken, en daarom vind ik het zo doelloos dat hun dat wel doen.

Omdat je trots bent op je afkomst? Of omdat je wilt laten zien dat mensen van jouw afkomst ook gewoon moeite doen diploma's te halen? Of omdat je wilt laten zien dat je ONDANKS je afkomst toch je best hebt gedaan dus? Genoeg redenen, dat jij ze nou niet kan bedenken, betekent niet dat anderen dat niet kunnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt