Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:10

@ Heino Misschien lijken de argumenten van stemniet.nl simpel, maar ik kan me alleen maar aansluiten bij de stellingen die ze benoemen.

Omdat (bijna) geen enkele partij een referendum wil instellen ben ik erg argwanend. Waarom mogen de Nederlanders niet via bv internet meebeslissen over belangrijke vraagstukken, dat is pas democratie.

De politiek moest zonodig de euro introduceren en o wat was het belangrijk dat er een eu gevormd werd. Wat levert dit ons op?
Het kost handenvol met geld, we krijgen steeds minder privacy, mogen steeds meer belasting betalen door de fouten van de politici en grote fima's (wat alleen maar ten goede komt aan degenen/industrieën en banken die toch al steenrijk zijn) en nog even en we mogen helemaal niets meer zeggen.

Nou dit alles vind ik geen vooruitgang hoor. In tegendeel, we gaan er steeds meer op achteruit.

Ik helaas denk niet dat welke partij dan ook sterk genoeg is om het machtige bedrijfsleven en hun wil het hoofd te bieden.

Als bij een aantal partijleden het vlees al zo zwak is bij het zien van een, voor hen, mooie of aantrekkelijke vrouw terwijl ze (nog) getrouwd zijn en kinderen hebben.......dan moet geld, status of macht wel helemaal onweerstaanbaar zijn.

Nee aan dit soort mensen vertrouw ik mijn stem (= toestemming geven om uit mijn naam te handelen) niet toe.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:16

Lente77 schreef:
Omdat (bijna) geen enkele partij een referendum wil instellen ben ik erg argwanend. Waarom mogen de Nederlanders niet via bv internet meebeslissen over belangrijke vraagstukken, dat is pas democratie.

Omdat dergelijke vraagstukken voor mensen die er dagelijks mee bezig zijn al enorm lastig zijn, lijkt mij dat je dat al helemaal niet toe kan vertrouwen aan de gewone burger. Maar de gewone burger zou van mij wel meer inspraak mogen, als de partijen eens minder wazig en onvolledig zouden dan.

Christel, kan je ook uitleggen waarom je dat vind?

paardKed

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:44

Valt me wel op dat veel mensen de pvv hebben zeg! Was laatst bij een debat in Tilburg van Wilders. Moet zeggen hij heeft op veel punten wel gelijk!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:54

Heb niet het hele topic gelezen maar ik kreeg via m'n opleiding info binnen die voor sommige mensen hier ook interessant kan zijn. Ik wist nl. nog niet van deze partij.
Ik kreeg de link via school omdat ze (o.a.) holistische geneeswijzen ondersteunen en willen verbeteren (o.a. vrije keus mogelijk maken, opnemen binnen vergoedingenstelsel, goede professionalisering van holistische geneeskunde) maar de rest vind ik ook niet geheel oninteressant. 't Is misschien ambitieus en (nog) niet allemaal haalbaar maar wel een goed streven denk ik.
Gewoon 'informatief' en 'ter overdenking' gooi ik em hier dus ook maar even neer. Voor de nog zwevende twijfelaars of 'protest-stemmers' die tegenwicht willen geven aan de 'verharding' van sommige andere partijen: http://www.mensenspirit.nl/[/quote]

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:55

upendo schreef:
Dat zijn wel tegengestelden qua links - rechts. :P

Wilders is een combinatie van zeer links en zeer (zeg gerust: extreem) rechts. Hij is voor een grote sociale controle en deelt veel standpunten met voornamelijk de SP en ook GroenLinks. Tegelijkertijd hoort zijn vreemdelingenbeleid totaal niet thuis aan de linkse zijde en heeft Wilders op het gebied van economie ook een heel aantal rechtse standpunten. En de rare man is ook nog eens zowel uiterst conservatief als zeer progressief!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:57

Genee schreef:
upendo schreef:
Dat zijn wel tegengestelden qua links - rechts. :P

Wilders is een combinatie van zeer links en zeer (zeg gerust: extreem) rechts. Hij is voor een grote sociale controle en deelt veel standpunten met voornamelijk de SP en ook GroenLinks. Tegelijkertijd hoort zijn vreemdelingenbeleid totaal niet thuis aan de linkse zijde en heeft Wilders op het gebied van economie ook een heel aantal rechtse standpunten. En de rare man is ook nog eens zowel uiterst conservatief als zeer progressief!

_O-

Maar zijn beleid zal zich hoogstwaarschijnlijk vooral richten op het uitzetten en buitenhouden van alle moslims en of dat nou goed is voor de rest vn de zaken die toch opgelost moeten worden in het land.. :Y)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:07

Francis schreef:
Heb niet het hele topic gelezen maar ik kreeg via m'n opleiding info binnen die voor sommige mensen hier ook interessant kan zijn. Ik wist nl. nog niet van deze partij.
Ik kreeg de link via school omdat ze (o.a.) holistische geneeswijzen ondersteunen en willen verbeteren (o.a. vrije keus mogelijk maken, opnemen binnen vergoedingenstelsel, goede professionalisering van holistische geneeskunde) maar de rest vind ik ook niet geheel oninteressant. 't Is misschien ambitieus en (nog) niet allemaal haalbaar maar wel een goed streven denk ik.
Gewoon 'informatief' en 'ter overdenking' gooi ik em hier dus ook maar even neer. Voor de nog zwevende twijfelaars of 'protest-stemmers' die tegenwicht willen geven aan de 'verharding' van sommige andere partijen: http://www.mensenspirit.nl/
[/quote]

Tja ik zat het ook te bekijken ik vindt het wel interesant maar er is 1 grote maar.
Namelijk het stuk 18. Samen leven, de multi-menselijke samenleving
Wat ik daar uit op vat buitenlanders kom maar lekker hier en jullie hoefen je niet aan te passen aan onze cultuur.
Er staat tenslotte letterlijk:
Partij voor Mens en Spirit vindt dat het niet werkt als wij Westerse normen en waarden willen opdringen.

Integratie betekent voor ons niet het verliezen van de eigenheid of de eigen cultuur, maar juist het helpen
opbloeien van de eigenheid, van talenten en vaardigheden die op individueel niveau aanwezig zijn, opdat elk
mens een gewaardeerd en volwaardig lid van onze samenleving kan zijn.

Wel is het essentieel dat iedereen kan deelnemen aan de Nederlandse samenleving. Kennis van de taal is
hiertoe de sleutel.

Dus eigenlijk zeggen ze hiermee dat enkeld nederlands spreken vereist is om hier te mogen wonen.
En daar ben ik het zelf absoluut niet mee eens op dat punt kan ik me juist helemaal vinden in de uitspraken van wilders. (al die pinquins hier op straat moet niet gekker worden zeg)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:10

Moontje1991 schreef:
(al die pinquins hier op straat moet niet gekker worden zeg)

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen respectvol te blijven..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:12

Heino schreef:
Moontje1991 schreef:

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen respectvol te blijven..

1 dat is niet waar dit topic over gaat
2 zou kunnen maar lijkt me niet logies als ik in turkije zou wonen ja dan is het logies maar ik woon in nederland. (Ik wil mij niet aanpassen dus ga nooit naar turkije of marroko ofzo dan zou je toch hetzelfde terug moeten kunnen verwachten)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:13

Moontje1991 schreef:

Voordat je iets van bepaalde mensen zegt, zou je zelf kunnen proberen de taal te beheersen :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:13

Moontje1991 schreef:
2 zou kunnen maar lijkt me niet logies als ik in turkije zou wonen ja dan is het logies maar ik woon in nederland. (Ik wil mij niet aanpassen dus ga nooit naar turkije of marroko ofzo dan zou je toch hetzelfde terug moeten kunnen verwachten)

1: ieder topic vraagt om respectvolle reacties
2: dat is natuurlijk een onzinexcuus om zo onrespectvol te doen

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:16

Heino schreef:
Moontje1991 schreef:

1: ieder topic vraagt om respectvolle reacties
2: dat is natuurlijk een onzinexcuus om zo onrespectvol te doen

Dat is ook geen excuus hoor.
Ik zeg enkeld dat ik het erg jammer vindt dat die nieuwe partij vrij interesant is op het punt over hoe ze over het aanpassen denken na
En dat vindt ik erg zonde aan die partij dat ze respect hebben voor de mensen die zich niet aanpassen aangezien ik dat absoluut niet heb.
Als ze dat niet zoude hebben dan zou het voor mij een ideaale partij zijn en had ik er zeker op gestemd inplaats van op een andere partij waarmee ik het maar op 2 of 3 punten een sben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:18

Maar moet je nou werkelijk zo respectloos doen over de klederdracht van een groep mensen???
Waar is dat nou toch goed voor? :?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:22

Heino schreef:
Maar moet je nou werkelijk zo respectloos doen over de klederdracht van een groep mensen???
Waar is dat nou toch goed voor? :?

Wie zegt nu dat ik het enkeld over kledingdracht heb?
Dat vindt ik nog wel het minst erge.
En waarom heb jij er zo`n moeite mee dat ik iets tegen die mensen heb?
Iedereen mag toch vinden wat hij vindt?
Ik vindt dat nederland nedrland is en jij vindt denk ik dat iedereen welkom is en niemand zich hoeft aan te passen nou dat mag ik val jou daar toch ook niet op aan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:23

Iedereen mag vinden wat hij vindt - maar een beetje respect voor de ander is toch wel een van de basiswaarden van onze maatschappij. Zou jij je willen aanpassen aan iemand die je toch met de nek aankijkt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:23

Ik heb er niks op tegen dat je een mening hebt, vind ik juist tof. Ik vind het alleen respectloos om over "pinquins" te spreken als het ook respectvol kan.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:25

VVD

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:31

Heino schreef:
Ik heb er niks op tegen dat je een mening hebt, vind ik juist tof. Ik vind het alleen respectloos om over "pinquins" te spreken als het ook respectvol kan.

ook goed lange zwart/witte jurken vanaf boven het hoofd/over het gezicht tot aan de grond?

B_E Als ze zich zouden aanpassen zou ik ze niet met de nek aankijken maar als iemand dat weigert dan wel zo simpel is het en dat kunnen ze van te voren weten. (of denk jij dat ze naar nederland komen en geen idee hebben hoe het hier is en denken dat we hier allemaal moslim zijn?)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:31

Er zit nog een HEEL groot verschil tussen integreren en 'verwesterlijken'. Ik zou niet weten waarom je niet MET hoofddoek geïntegreerd zou kunnen zijn. Voorbeelden genoeg dat dat wel kan.
Op het moment dat Nederlanders in het buitenland vertoeven zijn het wel de minst geïntegreerde mensen ter wereld! In elk vakantieland vind je wel 'friet van piet' en nederlandse resorts. Tot aan molens en trapgeveltjes in Turkije aan toe omdat de Nederlander zo graag Nederlands wil blijven! Walgelijk. Hoe vaak ik niet met plaatsvervangende schaamte in het buitenland mijn best heb gedaan vooral niet te laten blijken dan ik ook Nederlander ben...
Respect voor elkaar, daar draait het om. En dat bereik je niet op de 'wilders-manier', hoe hard die groep mensen ook schreeuwt.
Als we het met z'n allen op dit kleine planeetje willen redden zullen we moeten leren samen te leven en dat kan alleen door elkaar en elkaar's manier van leven te respecteren, zonder een partij te willen overheersen. An eye for an eye makes the whole world blind...

Ik vind het overigens ook erg kortzichtig om om 1 agenda punt wél op een bepaalde partij te stemmen en een andere partij juist om slechts 1 agendapunt af te schrijven. Alsof het allemaal maar om 1 ding draait.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:34

Moontje1991 schreef:
ook goed lange zwart/witte jurken vanaf boven het hoofd/over het gezicht tot aan de grond?/

Je snapt echt niet wat er respectloos is aan "pinquins" he? :?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:36

De vraag was toch OP WIE GA JIJ STEMMEN?
En niet 'Bekritiseer andermans stemkeuze?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:37

En jij verwacht die vraag te kunnen stellen zonder een discussie op gang te brengen? Waar in mijn ogen overigens niks mis mee is... zolang men maar respect voor elkaar blijft houden... Op het moment dat iemand respectloos is mag hij daar op aan gesproken worden vind ik. In elke discussie... of dat nu om politiek gaat of iets anders.
Laatst bijgewerkt door Francis op 29-05-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:39

Heino schreef:
Moontje1991 schreef:
ook goed lange zwart/witte jurken vanaf boven het hoofd/over het gezicht tot aan de grond?/

Je snapt echt niet wat er respectloos is aan "pinquins" he? :?

Nee want daar bedoel ik verder niks mee daar vindt ik het nou eenmaal op lijken. (en wat is er mis met een pinquin?)
Als de 100% nederlandse buurvrouw morge op straat loopt in een raar geel gewaad waarin ze op een kuiken lijkt zeg ik dat ook.
En als de vriendin van mijn schoonbroertje morgen op bruine ugs komt met een bruine legging en een bruin wol vest zeg ik ook he kijk een ontsnapte beer

Maare is mijn andere beschrijving ook niet goed dan?
En met pinquin snap je wel dat iedereen zo`n lang zwart/wit gewaad dat je helemaal bedekt op ogen na bedoelt.

maar je gaat mij toch niet overtuigen hoor jij vindt het respectloos om het zo te noemen en ik vindt het respectloos om er zo bij te lopen.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 29-05-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:41

Laatmaar, ik denk niet dat ik het je duidelijk kan maken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:41

Ik twijfel tussen PVV en CDA