Rianne_ schreef:rianne67 schreef:Wat ik moeilijk kan begrijpen, is waarom er mensen helemaal leven (in hun ogen) volgens de bijbel. Dan bedoel ik, altijd een rok dragen, geen tv kijken, niet computeren e.d. geen vinger uit steken op zondag omdat het een rustdag is....
Zoals al eerder aangegeven is in dit topic is dat niet iets wat in een bijbel staat maar het is meer waar de mensen zich fijn bij voelen. Dit is niet iets wat moet van het geloof maar sommige kerken zien zoiets liever wel. Maar er zijn genoeg mensen die geloven en dragen wat ze willen, wel tv kijken, wel computeren en wel gewone dingen ondernemen op zondag. Ik ken meer mensen die bovenstaande dingen wél doen ook al geloven ze, dan mensen die het niet doen. Het is ook net bij wat voor gemeente de mensen zitten en hoe zij zich er bij voelen. Dit betekend niet dat dat van hen slecht is, maar het is ook niet slecht als je anders leeft. [/qoute]
Frapant in dit verhaal is dus ........ toen het één van de testamenten die men wilde gana volgen kenden men nog geen BROEK, nog geen TV, en zeker nog geen PC. Men heeft dus besloten (al hoor ik altijd dat GOD heeft besloten) dat de man de ineens spontaan zelfverzonnen broek wël mag dragen en de vrouw niet ........ die moet in rok, weer of geen weer! We gaan voor het ROKJE!
daarnaast wordt iedereen geconfronteerd mnet de PC alleen al uit werkverband ........ of zijn dat alleen weer de christerlijke broekdragers> En waarom wel bokken maar geen TV kijkebn??????? Die link heb ik dan weer gemist

rianne67 schreef:Waardoor ik er ook niet in geloof, is omdat er zoveel verschillende Godsdiensten zijn... Dat kan dan toch ook niet? We hebben toch niet meerdere mensen boven ons die ons ''aansturen'' ??
rianne schreef:Natuurlijk kan het niet. Imo is er maar één God, maar de andere Godsdiensten geloven er op een andere manier in bijvoorbeeld. Toch zijn er veel overeenkomsten als je de verschillende geloven bekijkt.. Het Jodendom lijkt bijvoorbeeld heel erg op het Christendom, alleen is Jezus bij hun niet opgestaan en in het Christendom wel..
rianne67 schreef:Soms denk ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde, af en toe gebeuren er dingen die ZO toevallig zijn. Dat het geen toeval meer is.... Maar wat er dan meer is, weet ik weer niet?
rianne schreef:Ik denk dat je er niet te veel over na moet denken. Je moet geloven en niet teveel willen bewijzen. Het is een geloof en daardoor kun je sommige dingen niet aantonen. Maar dat sommige dingen zo toevallig zijn dat het geen toeval meer is, dat kan toch maar een ding betekenen?Dat móet iemand anders wel doen.
wow de gedoctrineerde middeleeuwse bende bestaat nog ... nee vooral niet nadenken, stel je voor! Ik vind het ook hoor ......... niemand zou meer mogen nadenken over de zoveelste herschreven versies bijbels van hervormden en sektes die vooral ingekorte en zonder levensantwoorden versies uit de middeleeuwen blind overnamen van de RK ....
vb reincanatie is dé lijdraad van elke religie ... voor 1200 ook van het christendom, alleen leefden men als beesen én was de RK kerk wel in voor wat geld donaties, dus die versie zijn geschrapt ........ resultaat in 2010 n. Chr. : het woord reincarnatie alleen al veroorzaakt een aversie bij hervormden en andere sektes zoals het bvcalvinisme , enz je reinste afschuw lees je op de gezichte van de zoveelse herschreven versie van de bijbel die zij dan ook denken te begrijpen