OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:36

Halleluja, een hulptopic!

Kan iemand me alsjeblieft uitleggen hoe dat hele pokkeding werkt? Ik heb hem pas sinds gisteren (een anonieme betaalde, ik krijg pas vanaf oktober OV) en moet donderdag van Middelburg naar Delft en daar zit 1 overstap bij in Rotterdam, moet ik dan in Middelburg inchecken en instappen, in Rotterdam uitstappen en uitchecken, dan weer inchecken voor de trein van Rotterdam naar Delft en in Delft weer uitchecken?

Ik heb reizen op saldo al geactiveerd en hem ook al opgewaardeerd, maar ik snap er echt geen hout van :=

Anna

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:42

Je kan met de trein toch helemaal niet met je OV? Dat is toch nog gewoon ouderwets een kaartje kopen? :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:44

Ehm, nee, volgens mij niet, ik heb dat ding gekocht bij de NS, dus ik neem aan dat je hem daar kunt gebruiken... :=

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:45

Oh, dan weet ik het ook niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:48

Nope, vriend van me heeft een half jaar gestudeerd en toen gestopt, kan ook pas vanaf woensdag..

Lilliputter schreef:
[***] schreef:
Ja, maar als dit pas het eerste jaar is dat je je kaart gaat gebruiken als student, reis je pas vanaf woensdag gratis ;)

Ik heb heb in februari 3 dagen gebruikt, toen gestopt met de studie. Kan ik hem morgen dan gebruiken?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:53

Konstantine schreef:

Kan iemand me alsjeblieft uitleggen hoe dat hele pokkeding werkt? Ik heb hem pas sinds gisteren (een anonieme betaalde, ik krijg pas vanaf oktober OV) en moet donderdag van Middelburg naar Delft en daar zit 1 overstap bij in Rotterdam, moet ik dan in Middelburg inchecken en instappen, in Rotterdam uitstappen en uitchecken, dan weer inchecken voor de trein van Rotterdam naar Delft en in Delft weer uitchecken?

Ik heb reizen op saldo al geactiveerd en hem ook al opgewaardeerd, maar ik snap er echt geen hout van :=

Gewoon in Middelburg inchecken en in Delft uitchecken. Tijdens overstappen hoef je niets te doen, alleen naar je goeie trein lopen :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:55

Anna schreef:
Je kan met de trein toch helemaal niet met je OV? Dat is toch nog gewoon ouderwets een kaartje kopen? :=

:+
De gewone OV chipkaart kan je altijd gebruiken daar, en moet je mee in- en uitchecken.

In de trein kan je wel ook met je studenten OV chipkaart reizen, alleen hoe je niet in en uit te checken (en wanneer je niet gratis reist idd een kaartje kopen)...

Niet te ingewikkeld maken hoor. Zo moeilijk is het niet :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:56

Szan schreef:
Konstantine schreef:

Gewoon in Middelburg inchecken en in Delft uitchecken. Tijdens overstappen hoef je niets te doen, alleen naar je goeie trein lopen :D
Oké, dankjewel! :))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:56

Goh, kun je in de trein ook al in en uitchecken?
Het wordt steeds moderner :+
Gelukkig heb ik een studentenOV, gewoon meenemen dus en laten zien bij controle?
En dan in de kortingsuren moet ik wel in en uitchecken neem ik aan? :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:59

Op het perron bij de trein, in de trein uitchecken wordt 'm nog niet :+
Stijlfoutje.

Met studenten OV hoef je NIETS te doen.
Alleen een kaartje met korting kopen als je reist buiten je vrij-reizen periode. Dus geen in- of uitchecken bij NS met je studenten OV chipkaart.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:16

Okee, dankjewel :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:16

You're welcome!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:27

Ik ga het toch even vragen, omdat ik wat andere dingen las zo door t topic heen;

Mijn studenten ov gaat inderdaad pas vanaf 1 oktober in. Vroeg mij af of ik de ovkaart die ik ervoor heb gekregen, kon gebruiken als ik er saldo opzette. Ik bellen, ja geen probleem, saldo erop zetten bij zo'n laadpunt en je kunt zo reizen

Ik vanochtend bij de trein, wil ik inchecken, zegt dat ding in/uitchecken niet beschikbaar?
ik schrok, want de trein die was er al en moest ermee weg, dus ik snele rin en bij he volgende station weer proberen, niks nada nakko. eindstation Den haag maar naar zo'n ding gelopen, ik had er wel saldo op. Dus door naar de tram, ik inchecken, hij deed t! uitchecken en vanmiddag weer met de tram en t gewoon doen. Maar toen ik weer in de trein wilde stappen, deed tie het weer niet - . -

wie kan mij hier mee helpen? ik heb gekeken op de site van de NS en daarop stond dat je een ding moest bestellen, zodat je je bestelling kon ophalen? ik had het maar gedaan, en moet t morgen ophalen, maar is dat de reden dat tie het niet deed in de trein?
Want toen ik toestemming gaf op ov-chipkaart.nl voor t bijhouden van mn reizen, stonden de tramreizen er niet op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:29

Bij de NS moet je er minimaal 20 euro op hebben om te gebruiken. Immers dat ding kan niet van te voren weten of jij maar 1 station gaat, of heel het land door. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:32

Ik heb er 45,- opstaan :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:37

Dan kan het komen omdat het een studentenkaart is en dat met die hele kaart reizen op Saldo niet mogelijk is.

Ik heb nu ook een nieuwe aangevraagd omdat mijn studentenkaart verlopen is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:39

hmm ga morgen eerst maar die bestelling ophalen van reizen op saldo, ben benieuwd :+ aangezien die t wel deed op tram/bus. en vind t dan ook raar dat ze hebben gezegd dat hij gewoon gbruikt kon worden als je er saldo opzette ..

Iig thanks voor de informatie!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:43

Tot 1 oktober moet je gewoon kaartjes halen voor de trein, ik moet dat ook, helaas....
Tenzij dat afhalen gebeuren werkt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:53

ik laat t nog weten, ze zeiden tegen mij dat hij adn gewoon als persoonlijke ov werkt..
Citaat:
Gestopt met studeren
Zodra je geen recht meer hebt op studiefinanciering, moet je je studentenreisproduct stopzetten bij DUO en het studentenreisproduct van je kaart verwijderen bij een ophaalautomaat.
Nadat je het studentenreisproduct van je Studenten OV-chipkaart hebt verwijderd, kun je je kaart blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart en er bijvoorbeeld saldo op laden. Op deze website vind je meer informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.

dan zou t toch andersom ook moeten werken?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:33

Celiien schreef:
Ik ga het toch even vragen, omdat ik wat andere dingen las zo door t topic heen;

Mijn studenten ov gaat inderdaad pas vanaf 1 oktober in. Vroeg mij af of ik de ovkaart die ik ervoor heb gekregen, kon gebruiken als ik er saldo opzette. Ik bellen, ja geen probleem, saldo erop zetten bij zo'n laadpunt en je kunt zo reizen

Ik vanochtend bij de trein, wil ik inchecken, zegt dat ding in/uitchecken niet beschikbaar?
ik schrok, want de trein die was er al en moest ermee weg, dus ik snele rin en bij he volgende station weer proberen, niks nada nakko. eindstation Den haag maar naar zo'n ding gelopen, ik had er wel saldo op. Dus door naar de tram, ik inchecken, hij deed t! uitchecken en vanmiddag weer met de tram en t gewoon doen. Maar toen ik weer in de trein wilde stappen, deed tie het weer niet - . -

wie kan mij hier mee helpen? ik heb gekeken op de site van de NS en daarop stond dat je een ding moest bestellen, zodat je je bestelling kon ophalen? ik had het maar gedaan, en moet t morgen ophalen, maar is dat de reden dat tie het niet deed in de trein?
Want toen ik toestemming gaf op ov-chipkaart.nl voor t bijhouden van mn reizen, stonden de tramreizen er niet op?

Je moet reizen op saldo bij de NS eerst activeren (https://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer) voordat je zomaar met je OVchipkaart in de trein kan. Bij de bus/tram/metro hoeft dat niet, die werken meteen al.
Ik zou je aanraden om voor de trein gewoon papieren kaartjes te blijven kopen. Er zitten nogal wat kinderziektes in het systeem ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:46

Yup het is gelukt! Moest inderdaad eerst activeren :))

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:50

Konstantine schreef:

Is het voor jou niet goedkoper om een maandabbonnement te nemen?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:04

Vanaf morgen mag ik mijn studentenOV gebruiken! Helaas kan ik 'm nog steeds niet activeren. Ik zag net bij editieNL dat studenten wie 'm nog niet kunnen gebruiken de kosten mogen declareren en een brief als bewijs hebben. Ik reis alleen met de trein naar school en aangezien je daar niet hoef in/uit te checken met je studentenOV.. Zou ik er dan al mee mogen reizen? Dan neem ik die brief mee als bewijs..

Edit: Op de site van de studentenOV staat dat ik het idd zo mag doen. Aangezien ik morgen de trein van 7:26 moet hebben, kan ik niet kijken of ik mijn reisproduct morgenochtend wel op kan halen.. Morgenavond maar voor de honderduizendste keer kijken. Ik hoop dat de werknemers van de NS ook met deze 'actie' bekend zijn. Anders ga ik hele hoge kosten declareren!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:11

Dertienduizend eerstejaars hebben defecte ov-chipkaart
dinsdag 31 augustus 2010, door Hoger Onderwijs Persbureau, Bas Belleman

Zo’n dertienduizend eerstejaars studenten hebben problemen met hun ov-chipkaart. Dat kan nog weken duren.

Aanvankelijk konden studenten hun ‘reisproduct’ niet ophalen, omdat het apparaat hun kaart niet herkende. Dat probleem is intussen opgelost, zegt een woordvoerdster van Trans Link Systems, dat de kaart maakt: ‘Studenten kunnen de trein weer in en uit.’ Maar trams, bussen en metro’s kunnen volgens haar nog problemen geven bij het in- en uitchecken. Studenten met een defecte kaart krijgen een brief toegestuurd. Die moeten ze bij zich dragen. Als hun kaart nog niet werkt, kunnen ze deze brief bij controle laten zien. Over een paar weken zal de fout hersteld zijn en wordt de kaart weer overal herkend, aldus de woordvoerdster. En als de poortjes van metrostations niet opengaan? Dan wordt dat de komende dagen al opgelost, belooft het bedrijf. Trans Link Systems inventariseert nu in welke steden er nog problemen zijn.

Ik heb zelf ook problemen, dus even dit artikel hier voor anderen die niet weten hoe of wat.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:23

Maar je hoeft voor de trein toch alleen de studentenov bij je te dragen?

Kan ik morgen gewoon veilig met mijn studentenov (+brief) reizen zonder kans op boete? Ik heb morgenochtend geen tijd (en plaats) waar ik kan kijken of ik mijn reisproduct nu wel eindelijk op kan halen!)