Celiien schreef:Ik ga het toch even vragen, omdat ik wat andere dingen las zo door t topic heen;
Mijn studenten ov gaat inderdaad pas vanaf 1 oktober in. Vroeg mij af of ik de ovkaart die ik ervoor heb gekregen, kon gebruiken als ik er saldo opzette. Ik bellen, ja geen probleem, saldo erop zetten bij zo'n laadpunt en je kunt zo reizen
Ik vanochtend bij de trein, wil ik inchecken, zegt dat ding in/uitchecken niet beschikbaar?
ik schrok, want de trein die was er al en moest ermee weg, dus ik snele rin en bij he volgende station weer proberen, niks nada nakko. eindstation Den haag maar naar zo'n ding gelopen, ik had er wel saldo op. Dus door naar de tram, ik inchecken, hij deed t! uitchecken en vanmiddag weer met de tram en t gewoon doen. Maar toen ik weer in de trein wilde stappen, deed tie het weer niet - . -
wie kan mij hier mee helpen? ik heb gekeken op de site van de NS en daarop stond dat je een ding moest bestellen, zodat je je bestelling kon ophalen? ik had het maar gedaan, en moet t morgen ophalen, maar is dat de reden dat tie het niet deed in de trein?
Want toen ik toestemming gaf op ov-chipkaart.nl voor t bijhouden van mn reizen, stonden de tramreizen er niet op?
Je moet reizen op saldo bij de NS eerst activeren (https://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer) voordat je zomaar met je OVchipkaart in de trein kan. Bij de bus/tram/metro hoeft dat niet, die werken meteen al.
Ik zou je aanraden om voor de trein gewoon papieren kaartjes te blijven kopen. Er zitten nogal wat kinderziektes in het systeem