Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Anoniem

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:31

mijn kat krijgt ook gewoon goedkoop voer hoor. ik zit zelf ook nergens mee aan de A-merken.. en ze vind het lekker en ziet er goed uit :)

wasmiddel en verzachter van een wit merk vallen ook best mee qua prijs :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:37

Ik schrik nogal van de bedragen hier.
Ik ben per maand ongeveer 150-200 euro uit aan alle boodschappen.
Wij zijn met 3 personen, 2 volwassen en 1 groeiend kind, 1 kat, 1 hond en een hamster.
Ik heb altijd genoeg in huis en mensen kunnen ook blijven eten.
Ik haal veel dingen bij de action en doe boodschappen bij de lild en de MCD.
De hond eet cavom wat ik schep( kleine jack) en de kat wat er in de aanbieding is.
Wij eten gezond, 1 keer in de 2 weken maken we zelf patat of pizza.
Ik moet het even zo doen omdat ik geen baan heb op dit moment maar toen ik die nog wel had was ik iets meer kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:01

Een tip voor de mensen die vlak aan de grens wonen. In duitsland is wasmiddel, badschuim, schampoo en dergelijke veel goedkoper! Voor de mensen die niet aan de grens wonen. Bestel via schlecker.com, krijg je ook de duitse prijs!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:04

Verse groenten zijn duur en zeker in bij sommige winkels heb je niet veel keus.
Tegenwoordig heb ik ca 4-5 verschillende soorten zakken met DV-groenten in de diepvries liggen.
Dit zijn van die grote zakken van de makro, ze kosten zo'n € 3,50 - €5,50 en er zit 2,5 kilo in.
Hier kan ik zeker wel 6 keer van doen, dus nog geen € 1,- aan groenten per keer.
En terwijl ik voor broccoli en bloemkool anders soms wel 2,50 per keer kwijt was.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:10

Is dat ook lekker Annastasia :=? De enige groente die ik uit de DV eet is spinazie à la creme :+ .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:15

150-250 euro, zonder het eten etc. voor de katten erbij :)]
Twee personen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:17

De groenten die ik tot nu toe heb gehad die zijn heel goed te eten.
Spinazie (en a la creme), sperziebonen, broccoli, bloemkool, rode kool en mexico mix.

De sperziebonen, broccoli en rode kool proef ik geen verschil in vers of dv.
Dit krijg je trouwens in de meeste restaurants ook voorgeschoteld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:18

ik vind vers bij de aldi echt niet duur, en die heeft gewoon goede bonen, wortels, komkommer sla, brocoli en witlof

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:19

Ik vind die depvriesgroenten ook handig, je hoeft ze niet perse in de combi aardappels-groenten-vlees te gebruiken (dus koken met een sausje) maar kan ook altijd pakken voor een ander gerecht, bijv. iets uit de oven zonder dat je een halve broccoli of een half leeg blik overhoudt.

Echt superdesuperlekker is het niet altijd (vers is lekkerder ja) maar wel lekkerder en makkelijker dan dat je het zelf invriest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:19

Groenten haal ik bij de AH, de zakken met diepvriesgroenten van het huismerk. Prima te eten en blijft lang goed (een grote krob broccoli krijgen we niet altijd samen op). Als er aanbiedingen zijn nemen we verse groenten.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:25

Heino schreef:
Groenten haal ik bij de AH, de zakken met diepvriesgroenten van het huismerk. Prima te eten en blijft lang goed (een grote krob broccoli krijgen we niet altijd samen op). Als er aanbiedingen zijn nemen we verse groenten.

Kan je ook zelf invriezen :) Groenten koop ik vaak op de markt ook goedkoper :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:43

Er is bij ons niet echt een fatsoenlijke markt (ook niet echt goedkoper) en op tijden dat je nou net moet kunnen (maandagochtend??)

Vind ik wel jammer :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:47

Is er bij jullie op zaterdag geen markt? Bij ons op dinsdag, donderdag en zaterdag...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:54

Ik denk rond de 250 euro per maand. Gezin met 2 kids (af en toe 3)
Ja ik doe voornamelijk boodschappen bij de Lidl en Aldi. Wat ik daar echt niet kan krijgen haal ik bij de C1000 of Jumbo. Als ik zie wat dat scheelt!! En tegenwoordig kun je bijna alles wel krijgen bij de Aldi en Lidl wat echt goede kwaliteit is.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:01

Heb 4 kinderen en met zn 6en geef ik 500 a 525 uit per maand

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:10

Ineke2 schreef:
Is er bij jullie op zaterdag geen markt? Bij ons op dinsdag, donderdag en zaterdag...

Lisse bij mijn vriend: maandag. Ben er 1x geweest maar dat was waardeloos :n 3 kraampjes.

Mijdrecht: donderdag maar ook daar staan tegenwoordig 3 kraampjes ofzo. Stelt echt niks voor.
Vind ik wel jammer hoor, als ik toevallig eens in de stad ben en ik loop over een markt, kom ik altijd met tassen vol fruit en groente thuis.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:19

Ik heb ooit als vakantiewerk bij een biologische boer gewerkt, die vertelde hoe lang het duurde voor de groente van het land in de winkel/op de markt lag. Doe mij maar diepvries... ;) Al moet ik zeggen dat ik dat vooral doe vanwege het veel makkelijker afmeten en van te voren in huis hebben.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:42

Helaas heeft de AH hier in de buurt bar weing keus, en de Aldi heeft echt prutkwaliteit met groenten.
Een ander filiaal heeft wel een betere kwaliteit, maar daar moet ik 20 minuten voor rijden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:45

Ineke2 schreef:

Alleen op woensdagmorgen. :) Voor veel mensen dus niet haalbaar. Dan moeten we echt naar de stad rijden, paar euro kwijt aan benzine en een paar aan parkeren. Dan is het voordeel ook weer weg.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:15

Voor het eten van de kat gaat het me helemaal niet om prijs, maar gewoon om kwalitatief goed voor. Volgens mij zit er veel meer rotzooi in de 'goedkopere' merken. Maar dat is persoonlijk, bij mijn vader krijgen de katten ook het goedkoopste ;) Die doen het ook nog steeds :+ Daarbij is 1 van mijn katten heel kieskeurig. (De ander eet ook tomaten,meloen, bonen, brood en frikandellen :+ als hij de kans krijgt) En is hij echt zichtbaar veranderd sinds ik ben overgestapt. :) Mijn katten eten ook ongeveer de aanbevolen hoeveelheid voer. Er staat altijd brok, dus het zijn geen enorme veelvraten :D En 1 a 2x in de week een visje of hart.

Ik had het al gedacht, ik was weer 15 euro kwijt. Maar dat kwam ook een beetje door nuttige aanbiedingen. Ik kan daar gewoon niet voorbij lopen :o Eigenlijk moest ik alleen wat kruiden hebben :+

Vaak doen we 3x per week boodschappen. Maandag de weekboodschappen samen met mijn moeder :), woensdag/donderdag haal ik groente en fruit en meestal wat brood en/of zuivel, vrijdag/zaterdag brood/beleg voor het weekeinde :)

Op zaterdag is er bij ons ook markt, maar meestal halen we daar alleen de 'extra' dingen. Een frietje :9 , koek, snoep, olijven, nootjes ed. Als we die nodig hebben ;)

Oh en het zijn absoluut de extra's die het duur maken. Maar dat is ook deels weer wat je van huis uit hebt meegekregen. Als wij spaghetti eten, eten we spaghetti met salade en met een stokbroodje met kruidenboter. ;) Alleen spaghetti is natuurlijk ook prima, en zou me toch zeker 2-3 euro schelen ;)

Rechtstreeks aardappelen en groente/fruit bij de boer kopen is ook een stuk goedkoper. Dat deden we vroeger nog wel eens, dan heb je wel alleen seizoensproducten :) Maar dat was op zich prima (niet te vergeten de 'paardenappels' 2,5 euro voor een krat vol :D )

*gaat verder bijlezen*
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 04-03-10 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:17

Rond de 200/225 euro voor twee personen en dan alleen maar A merken, heel soms een B merk, inclusief deo, wasmiddelen en dergelijke. Is natuurlijk niet voor onze dieren. Is echt voor ons zelf.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:19

Nicolletje schreef:
Er is bij ons niet echt een fatsoenlijke markt (ook niet echt goedkoper) en op tijden dat je nou net moet kunnen (maandagochtend??)

Vind ik wel jammer :j

Ik woon naast de markt in rotterdam-centrum, dat is dus wel heel handig. Maar toen we daar nog niet woonde ging ik er ook geen groenten halen, te ver weg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:14

rebeltje schreef:
Volgens mij zit er veel meer rotzooi in de 'goedkopere' merken.

Dat hoeft volgens mij niet zo te zijn. Was laatst een onderzoek, dat er meer vitamines etc in de huismerken zat van iets, dan in de dure merken.
Ik weet niet meer waarmee.

Ik denk juist andersom, om een duur merk lekkerder te maken gooien ze er veel rommel en e-nummers in :+

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:27

Kwestie van de inhoud van de pakken vergelijken.. Ik durf echt wel zeker te zeggen dat Royal Canin beter is dan Huismerk C1000.. Of dat voor Whiskas ed ook geldt, dat weet ik niet ;)

Oh, en kwestie van je dieren leren kennen ;) Dan merk/zie je vanzelf wat goed voor ze is

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:14

Marieke_K schreef:
Kan je ook zelf invriezen :) Groenten koop ik vaak op de markt ook goedkoper :)

Maar daar heb ik geen zin in :o Plus dat diepvriesgroenten over het algemeen goedkoper zijn :)
Mijn katten krijgen trouwens Hill's, "duur voer" dus. Omdat daar een groot percentage vlees in zit en niet bijna alleen maar granen en groenten. Blijven carnivoren.