Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:26

Is iedereen al op geweest waarvan het examen was afgelast? :)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:31

Miriam91 schreef:
_Veronique_ Mijn instructeur zei dat als je tevreden ben over de examinator die je bij je TTT heb gehad dat je die dan voor je examen kan aanvragen. Misschien geldt dat ook wel als je gezakt bent?
Wow Plien dat is schrikken! Wat zei je instructeur erover?

Dit was vroeger zo maar dit kan al enige tijd niet meer, zeker weten ;)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:33

Volgens mij kan het inderdaad niet meer, maar je kan altijd proberen! :D

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:37

Mijn vader had gister zo'n ''geweldige'' opmerking:
'Vroeger heb ik mijn rijbewijs gehaald voor 80,- gulden! Dat was nog een fijne tijd om je rijbewijs te halen!'
:P
Voor € 80 kan ik nog niet eens 2 rijlessen nemen! (1 les is € 41,-)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:37

Mij hebben ze er niets over verteld toen ik op moest, volgens mij is dit nu niet meer zo. Wellicht dat het alleen een mogelijkheid is wanneer iemand faalangst heeft oid.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:42

dan misschien wel, voor het vertrouwen.
maar normaal gesproken kan het volgens mij niet?
eventueel kan je ook altijd cbr mailen/bellen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:44

Normaal gesproken doen ze zoiets niet inderdaad. Je wordt dan gewoon ingedeeld en hangt er een rooster met welke examinator je toegewezen hebt gekregen. Maar om het zeker te weten kun je natuurlijk altijd bellen. Denk trouwens dat bellen sneller gaat dan mailen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:46

Mailen kan snel gaan, ik had eergister begin van de middag een email gestuurd naar het cbr i.v.m examen of hij wel/niet door zou gaan, en 2 uur later had ik antwoord, opzich best snel!
maar bellen gaat idd altijd sneller :j

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:47

Niicole__ schreef:
Volgens mij kan het inderdaad niet meer, maar je kan altijd proberen! :D

Proberen heeft geen zin, het kan zeker weten niet (meer) ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:47

Plien, jeetje dat is schrikken!

Veronique, balen! :\
:(:)

Mij is het gelukt om weer vrij te krijgen, hoop dat m'n instructeur dit keer wel komt..

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:48

Elessar schreef:
Mij hebben ze er niets over verteld toen ik op moest, volgens mij is dit nu niet meer zo. Wellicht dat het alleen een mogelijkheid is wanneer iemand faalangst heeft oid.

Dan kan het ook niet.
Er zijn tegenwoordig speciale faalangs examens die je dus kunt reserveren wanneer je echt last van faalangst hebt.
Maar je kunt geen examinator uitkiezen, dat werkt al tijden niet meer zo ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 14-01-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:49

Hoop het ook voor je! Maar vast wel toch? :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:54

Draaikolk schreef:
Elessar schreef:

Dan kan het ook niet.
Er zijn tegenwoordig speciale faalangs examens die je dus kunt reserveren wanneer je echt last van faalangst hebt.
Maar je kunt geen examinator uitkiezen, dat werkt al tijden niet meer zo ;)

Ik weet niet hoe lang geleden 'tijden' is voor jou? Toen mijn zus op moest, kon zij nog aangeven welke examinator haar voorkeur had, waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ik dan ook automatisch die examinator toegewezen krijgt. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:58

Niicole__ schreef:
Hoop het ook voor je! Maar vast wel toch? :D

Ja, was gewoon een foutje. Maar wel slordig.
Moet deze week echt rijden, anders komt er nooit meer wat van..
Word ik alleen maar banger.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:00

Zit net wat rond te neuzen over dat faalangst examen..is in 2008 een experiment gestart maar kan verder niks vinden over hoe het er nu mee staat. Op de site van het CBR staat alleen dat in 2008 5 examenplaatsen beschikbaar waren.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:02

Daar wordt je idd dan niet veel wijzer van.. :n

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:13

_Veronique_ schreef:
Zit net wat rond te neuzen over dat faalangst examen..is in 2008 een experiment gestart maar kan verder niks vinden over hoe het er nu mee staat.

Ook voor dit jaar kun je voor de categorie B (personenauto) een faalangsexamen reserveren, (het expiriment was erg positief).
Dit examen kost uiteraard wat meer zodat er geen misbruik van wordt gemaakt.
Als je echt last hebt van faalangst dan is een faalangst examen dus een fijne optie.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 14-01-10 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:18

Elessar schreef:
Ik weet niet hoe lang geleden 'tijden' is voor jou? Toen mijn zus op moest, kon zij nog aangeven welke examinator haar voorkeur had, waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ik dan ook automatisch die examinator toegewezen krijgt. :)

Ik meen dat het iets meer dan een jaar al niet meer zo is, dus "tijden" is misschien een verkeerd gekozen woord van mij ;)
Het zou dus heel goed kunnen wat je zus betreft, maar nu kun je zeker weten geen voorkeuren meer aangeven o.i.d.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:20

Draaikolk schreef:
_Veronique_ schreef:
Zit net wat rond te neuzen over dat faalangst examen..is in 2008 een experiment gestart maar kan verder niks vinden over hoe het er nu mee staat.

Ook voor dit jaar kun je voor de categorie B (personenauto) een faalangsexamen reserveren, het expiriment was positief gebleken.
Als je echt last hebt van faalangst dan is een faalangst examen dus een fijne optie.

Ik als idd dat het meer kost, maar dat heb ik er wel voor over als ik het dan wel haal. Ik ga nog wat meer info opzoeken. Bedankt in ieder geval.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:22

_Veronique_ schreef:
Draaikolk schreef:
Ook voor dit jaar kun je voor de categorie B (personenauto) een faalangsexamen reserveren, het expiriment was positief gebleken.

Ik als idd dat het meer kost, maar dat heb ik er wel voor over als ik het dan wel haal. Ik ga nog wat meer info opzoeken. Bedankt in ieder geval.

Maar je mag toch pas een faalangsexamen doen als je al 4x gezakt ben voor het gewone examen? Of was dat weer wat anders :o?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:23

_Veronique_ schreef:

Misschien heb je iets aan deze link http://www.cbr.nl/10842.pp

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:32

Miriam91 schreef:
Maar je mag toch pas een faalangsexamen doen als je al 4x gezakt ben voor het gewone examen? Of was dat weer wat anders :o?

Wat jij bedoelt is het z.g.n. BNOR examen.
Als je 4 x bent gezakt bij het CBR dan ga je daarna examen doen bij BNOR.
BNOR staat voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid.
De reden dat iemand 4 x zakt heeft niet altijd te maken met faalangst, dit kunnen verschillende redenen zijn.

Je zou kunnen zeggen dat het faalangst examen wel wat weg heeft van het BNOR examen, toch staat het los van elkaar.
Het faalangst examen rijd je gewoon bij het CBR.
Mensen maken echter vaak de vergissing door te denken dat een faalangst examen of BNOR examen makkelijker is.
Dit is absoluut niet waar, je krijgt wat meer tijd en er heerst een meer ontspannen sfeer.
De examinator heeft ook een aanvullende cursus gedaan en weet dus hoe hij/zij met bijv. faalangstige leerlingen moet omgaan.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:33

Pasamba schreef:
Enkele geheugensteuntjes:
Citaat:
Motorkap: http://i38.tinypic.com/30kg1z4.jpg (maar is per auto verschillend!)

Zoals ik het goed kan zien is dit een Golf 5 TDI?
Dan kan ik het nog ff een paar keer goed overnemen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:34

Miriam, waar jij het over hebt is het staatsexamen.
Faalangstexamen:
Citaat:
Toelatingseisen
De enige vereiste tijdens deze proefperiode is dat jij en je rijopleider bereid zijn om voor en na het faalangstexamen vragenlijsten in te vullen. Daarmee onderzoeken we of dit experimentele examen voldoet aan de eisen van de minister van Verkeer en Waterstaat.

Dit kun je ook al doen als je nog nooit eerder examen hebt gedaan.

Bedankt voor de tip Draaikolk, ik was de site ook al tegengekomen!

Heb net even een stuk gelezen over faalangst, klinkt allemaal wel heel herkenbaar. Ik zal het er eens met de rijschool over hebben en als het niet kan dan nog maar een keer 'gewoon' examen doen. :P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:36

Het rijden bij mij is ook geen enkel probleem, dit gaat gewoon heel goed tijdens de lessen. Zou zo'n faalangst examen ook niet willen doen omdat het 'makkelijker' zou zijn want dat is toch niet het geval. Maar tijdens het examen maak ik me zo druk. Gewoon het idee dat je even kunt pauzeren als je dit wilt, zal al een hoop schelen. En dat de examinator ook kan zeggen dat je even 'moet' pauzeren omdat ie fouten door de zenuwen opmerkt. Maar als er maar 5 examenplaatsen zijn dan wordt het wel heel lastig.

Mijn instructeur zei ook nog tegen de examinator dat ik iemand ben die de 1e keer al had moeten slagen maar dat het vanwege de zenuwen gewoon niet gaat. Ik denk dat gewoon nog een keer examen doen niet veel verschil maakt, dat zal me alleen nog maar zenuwachtiger maken.