werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:25

kensha schreef:
Werkeloos?

Hm kijk voor leuke vrijwilligers werk terwijl je wacht op een succesvolle baan?

Het is toch weer een extra ervaring met de vrijwilligers werk :Y)

... en het staat goed op je CV ;)

Ilzas

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:27

Tsja, als je het hele topic doorgelezen hebt, blijkt dat ("leuk vrijwilligerswerk gaan doen" toch allemaal niet zo eenvoudig en simpel te zijn...

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:30

Ik ben gewoon gaan zoeken op de site "vrijwilligerswerk.nl" waar bleek dat mijn gehucht gewoon een eigen site heeft. Die mensen heb ik gebeld en ze hadden vrijwillersplaatsen genoeg, ik kon gewoon kiezen wat mij het leukst leek.

Afgelopen maandagmiddag heb ik een proefmiddagje meegedraaid om te zien of ik het ook nog leuk vond, dus ... het is zeker de moeite waard.
Laatst bijgewerkt door Evenstar op 13-01-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:30

Ik zit ook thuis, helaas zonder uitkering. Heb alle schoonmaakbedrijven afgebeld en nu parttime schoonmaakwerk..en krijg er waarschijnlijk wat alphahulpuren bij. Misschien niet het meest geweldige werk, maar ik vind t best fijn en t verdient geld.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:44

Evenstar schreef:
Ik ben gewoon gaan zoeken op de site "vrijwilligerswerk.nl" waar bleek dat mijn gehucht gewoon een eigen site heeft. Die mensen heb ik gebeld en ze hadden vrijwillersplaatsen genoeg, ik kon gewoon kiezen wat mij het leukst leek.

Afgelopen maandagmiddag heb ik een proefmiddagje meegedraaid om te zien of ik het ook nog leuk vond, dus ... het is zeker de moeite waard.

Ja, maar er zijn ook weer mensen die het niet mogen van het UWV (omdat je dan minder beschikbaar bent voor werk of sollicitaties) of weer met lichamelijke of geestelijke klachten zitten.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:12

Met vrijwilligerswerk kun je toch gewoon stoppen op het moment dat je dat zelf wilt ... m.a.w. als je vast werk krijgt.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:25

Ja, maar als je er al niet aan mag beginnen van het UWV...of er niet aan kunt beginnen vanwege je gezondheid... Maar goed, wat zit ik me druk te maken hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:14

Sommige mensen lijken het hier wel erg leuk te vinden om telkens maar weer te herhalen dat je dan maar vrijwilligerswerk moet gaan doen.. Ik word daar best moe van eigenlijk!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:17

Ik heb geen zin in vrijwilligerswerk
als ik al werk dan wel betaald :)

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:35

Angela_ schreef:
Sommige mensen lijken het hier wel erg leuk te vinden om telkens maar weer te herhalen dat je dan maar vrijwilligerswerk moet gaan doen.. Ik word daar best moe van eigenlijk!

Ach, ik zeg niet dat het moet ... maar na 8 maanden thuis zitten wilde ik gewoon er weer eens uit en onder de mensen komen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:50

Angela_ schreef:

ik doe ook vrijwilligerswerk

in mijn eigen huis :')

nee ik doe er dus ook niet aan, kan overigens ook niet ivm mijn klachten
zou ik dat kunnen dan kan ik ook gewoon werken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:51

Ik kan ook geen vrijwilligerswerk doen door mijn klachten, als ik beter zou zijn zou ik ook liever gewoon gaan werken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:52

Angela_ schreef:
Ik kan ook geen vrijwilligerswerk doen door mijn klachten, als ik beter zou zijn zou ik ook liever gewoon gaan werken.

juist heb ik dus ook
vandaag weer een gesprek gehad, we gaan nu kijken of we aangepast werk kunnen vinden.....
ik krijg er iig nu hulp bij en dat is wel fijn! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:53

Dat is zeker fijn! Ik ben iig tot maart nog volledig afgekeurd, en daarna gaan we ook verder kijken hoe en wat.

Krijg jij hulp via het UWV?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:57

ik heb het er ook moeilijk mee..
ik ben ziek en kan daardoor niet werken of naar school gaan.
Ik zit de hele dagen thuis gelukkig komt 'sochtens de thuiszorg dat is toch een beetje afleiding maar daarna val je weer in een gat. Het internet heb ik inmiddels ook wel gezien en tja het is best koud waardoor ik snel last krijg van mijn gewrichten dus ik ben ook niet lang bij mijn pony

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:27

Angela_ schreef:
Dat is zeker fijn! Ik ben iig tot maart nog volledig afgekeurd, en daarna gaan we ook verder kijken hoe en wat.

Krijg jij hulp via het UWV?

ja krijg hulp via via....ik loop bij een uitzendbureau met als achterban UWV
dus nieuwe werkgever krijgt subsidie als ie mij laat werken....best goed geregeld
anders wordt ik helemaal nergens aangenomen :n

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:40

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat jullie een reactie op een sollicitatie krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:59

Dat ligt eraan, soms krijg ik helemaal geen reactie als ik wat hoor is dat meestal binnen een week.

Ik ga zo maar eens proberen te gaan slapen, ga morgen solliciteren en moet er al om 05.30 zijn! Dus dat wordt vroeg op en ik denk niet dat ik wordt aangenomen en de reden daarvan raden jullie nooit!...............

Ik ben te klein.....

Maar ach ik ga het toch proberen! Ik trek mijn thermolaarzen gewoon aan dan lijk ik weer wat hoger en ze zullen me er vast niet raar op aan kijken want het sneeuwt hier nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:26

Wat voor werk is het dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:43

Wat voor werk het precies is weet ik eigenlijk niet eens. Het is een baantje voor maar eventjes. Ik ga het samen met een stalgenootje doen. Ik probeerde te gaan slapen maar dat lukt echt niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:28

Ik ben alweer terug van die sollicitatie en idd ik ben te klein. Wel 2 CM! Ze hadden misschien nog iets anders voor me maar dat hoor ik volgende week misschien wel... Nu verveel ik me alweer kapot! Ga zo maar wat eten en schoonmaken.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:36

Ik ben sinds 17-12-2009 werkeloos.
Ik krijg geen uitkering en moet dus heel snel een baan vinden.
Maar jongens jongens jongens dat valt nog niet mee.
Straks weer een afspraak bij het CWI.
Ik ben onwijs in de stress omdat ik snel een baan moet vinden omdat ik anders mijn paard en al mijn andere vaste lasten niet kan betalen. Mijn paard verkopen is echt een nachtmerrie voor me.

Nou ik ga maar eens naar het CWI hopelijk kunnen ze wat voor me betekenen.

Liefs Jessica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:24

Ik verveel mij echt heel erg. Heb nu weer ff 3x gesolliciteerd allemaal banen onder mijn niveau maarja beter als niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:51

Lijkt wel een solo topic hier haha. De vogelkooi heb ik schoongemaakt en heb 2 aquaria's schoongemaakt. Nu weer ff internetten en dan maar weer verder schoonmaken en vanmiddag naar mijn paard. Boodschappen heb ik al om 8.00 gedaan. Nu was ik eens de eerste in de supermarkt haha.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:51

breezy302 schreef:
Ik ben alweer terug van die sollicitatie en idd ik ben te klein. Wel 2 CM! Ze hadden misschien nog iets anders voor me maar dat hoor ik volgende week misschien wel... Nu verveel ik me alweer kapot! Ga zo maar wat eten en schoonmaken.

echt belachelijk zeg!