Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:59

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat haar hele familie hier mee te maken hebben..
Jij en je meisje moeten toch verder?
Familie kan je niet kiezen die krijg je er gratis bij en het is aan jou hoeveel je hun bij jullie relatie betrekt..
Mijn schoonfamilie heeft ook altijd commentaar en vind alles wat ik doe niet goed!!IHet gaat bij mij mijn ene oor in en mijn andere weer uit.
Ik moet met mijn man door het leven en niet perse met hun...
Praat het zondagavond uit met je meisje en probeer redelijk te zijn, mss is een derde onafhankelijk persoon een goede scheidsrechter voor als het uit de hand loopt maar de hele familie erbij?? kom op zeg!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:18

natascha44 schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat haar hele familie hier mee te maken hebben..
Jij en je meisje moeten toch verder?
Familie kan je niet kiezen die krijg je er gratis bij en het is aan jou hoeveel je hun bij jullie relatie betrekt..
Mijn schoonfamilie heeft ook altijd commentaar en vind alles wat ik doe niet goed!!IHet gaat bij mij mijn ene oor in en mijn andere weer uit.
Ik moet met mijn man door het leven en niet perse met hun...
Praat het zondagavond uit met je meisje en probeer redelijk te zijn, mss is een derde onafhankelijk persoon een goede scheidsrechter voor als het uit de hand loopt maar de hele familie erbij?? kom op zeg!!!

Het meisje woont nog bij haar ouders, lijkt me dat haar familie er dan heel veel mee te maken heeft.

Dorus

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:21

Wat ik ervan begrijp is haar familie juist een deel van het probleem. Ik krijg het idee dat TS van haar familie niet voldoende ruimte krijgt om zijn kind te leren kennen en er een band mee te krijgen. Het is dus juist belangrijk dat haar familie er ook bij is omdat zij zich ook aan die te maken afspraken moeten houden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:22

Ja ik snap wel dat de familie veel invloed heeft. Echter zou ik als advies wel willen meegeven dat je een goede relatie met de moeder van je kind opbouwen zonder familie erbij. Hopelijk helpt het praten met de familie en zijn er daarna mogelijkheden om met je eigen kind en moeder een goede band opbouwen want dat zou toch de mooiste toekomst zijn. Heel veel succes en sterkte!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:25

Geloof me familie kan veel invloed hebben,, soms TE veel..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:13

Zelfs al woont het meisje in huis bij dr ouders... Haar familie moet maar begrip hebben voor haar geluk. En voor hun kind, die niet zonder vader HOORT op te groeien. En volgens mij maken ze het nu teveel hun probleem terwijl het toch echt het probleem is van Kensha en de moeder van hun kind. Het kind bungelt ertussen.. Niet goed.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:16

friendly schreef:
Haar familie moet maar begrip hebben voor haar geluk

Er moet ook vrede zijn van mij maar dat lukt ook nog steeds maar niet..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:18

Nee helaas niet. Maar goed, dit kind is hier nu het slachtoffer en blijkbaar wordt dat kind daarin gezet en gehouden door de moeder en haar familie. En dat is absoluut niet goed te praten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:19

nou, als die 2 jonge ouders het niet goed kunnen oplossen allemaal, is het fijn als er grootouders zijn die het kind kunnen beschermen en opvangen.
Zover ik heb begrepen gedraagd de moeder ook niet zo verantwoordelijk...

Vind het allemaal maar lekker makkelijk commentaar wat hier wordt gegeven.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:22

Beschermen ja. Maar het kind weghouden van 1 van de ouders...HELL NO! Al blijf je er continue bij als bewaking... I don't care! Maar je houdt geen kind weg bij zijn/haar ouders...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:25

friendly schreef:
Beschermen ja. Maar het kind weghouden van 1 van de ouders...HELL NO! Al blijf je er continue bij als bewaking... I don't care! Maar je houdt geen kind weg bij zijn/haar ouders...

Ben ik met je eens. Echter vraag ik me af of dat wel helemaal het geval is... kan soms anders overkomen dan de bedoeling is. We horen slechts 1 kant.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:35

Het lijkt nu misschien wel een beetje alsof ik het voor Kensha opneem maar ik vind hem tot op het moment dat wij de 2e kant te horen krijgen en/of alles weten een slappe zak zonder ballen. Als jij een kind heb LAAT je je toch niet weghouden van je kind?!

Dus ik ben benieuwd naar de andere helft van het verhaal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:41

friendly schreef:
Het lijkt nu misschien wel een beetje alsof ik het voor Kensha opneem maar ik vind hem tot op het moment dat wij de 2e kant te horen krijgen en/of alles weten een slappe zak zonder ballen. Als jij een kind heb LAAT je je toch niet weghouden van je kind?!

Vind ik niet.
Stress is ook niet goed voor je kind. Daarbij zou het zo kunnen zijn dat hij liever had gewild dat zij voor abortus had gekozen.
Dit kindje was helaas niet gepland. Wat er door je heen gaat als je daarmee wordt geconfronteerd is iets wat je niet kan weten tot je het ervaard DENK IK.

Ik vind je mening behoorlijk kwetsend, zonder dat je weet (kan weten) hoe het eigenlijk zit.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:44

Nou vind ik niet. Ik vind het nog best meevallen. Ik vind gewoon dat je je kind niet in de steek mag laten. Maar ik zeg er ook bij dat ik dat vindt omdat ik de andere kant niet weet. Wanneer we de andere kant leren, denk ik dat ik nog best van mening kan veranderen. Maar dan ook weer, eigenlijk gaat deze hele situatie ons geen reet aan.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:44

friendly schreef:

DUs ook niet als dat beter is voor het kind?
Violgens mij werdt er een paard paginas terug nog gezegt dat het kind centraal moet staan.
Dus hoe slecht het nou voor het kind is hij moet hoe dan ook voor het kind vechten zelfs alds het kind eraan onderdoor gaat?
Dan wordt het later een kind met heel veel psychise problemen hoor.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:45

Nou jonge vader, ik hoop echt dat jullie er zondag uit gaan komen. Ik blijf het in ieder geval volgen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:47

Moontje1991: Tuurlijk wel. Als het beter blijkt te zijn voor het kind dan wel. Maar dat weten wij niet. Wij kennen hun niet. Hun precieze situatie dus wij kunnen geen goede mening vormen. Want wij vinden en ook ik leiden we af uit de postst van Kensha.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:53

friendly schreef:
Moontje1991: Tuurlijk wel. Als het beter blijkt te zijn voor het kind dan wel. Maar dat weten wij niet. Wij kennen hun niet. Hun precieze situatie dus wij kunnen geen goede mening vormen. Want wij vinden en ook ik leiden we af uit de postst van Kensha.

Dus nu zeg je weer hij mag zich wel laten weg houden van het kind?
Want ik kan je verzekeren alle stres geruzie is niet goed voor het kind daardoor kan het kind ernstige emotioneele schade oplopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:59

friendly schreef:
Als jij een kind heb LAAT je je toch niet weghouden van je kind?!

Als de moeder de vader niet wil erkennen als vader heeft de vader geen enkel recht en ook geen keuze, tenzij hij een strafbaar feit wil plegen.
Dan zal hij eerst op de een of andere manier erkenning moeten afdwingen, maar ik heb geen idee of dat kan en hoe dat werkt.

Tot dan is hij overgeleverd aan de goodwill van de moeder en lijkt in dit verhaal (verhaal heeft natuurlijk altijd 2 kanten) alleen goodwill te tonen zolang er betaald wordt. Als dat zo is klinkt het mij meer in de oren als chantage en niet als een liefdevolle moeder die vindt dat een kind ook recht heeft om zjin vader te mogen leren kennen en ontmoeten.

Dat het kind er nu al onder zou lijden vind ik zwaar overdreven. Baby is 3 maanden en wordt gewoon goed verzorgd, die lijdt voorlopig nog lang niet onder het feit dat hij of zij zijn vader niet elke dag ziet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:00

Ik denk dat dat kind er minder onderleidt zijn vader niet te zien dan zijn ouders zien ruzien en een moeder die dagelijks verteld dat papa gemeen is

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:05

Moontje1991 schreef:
Ik denk dat dat kind er minder onderleidt zijn vader niet te zien dan zijn ouders zien ruzien en een moeder die dagelijks verteld dat papa gemeen is

Ben ik met je eens. Maar de kans bestaat dat de moeder dat later toch wel gaat doen ook al is de vader niet meer in beeld, dat zie je zo vaak gebeuren en is eigenlijk in- en intriest.

Er samen uitkomen is natuurlijk een groot streven maar dan moeten er wel twee mee willen werken en in dit geval vooral de moeder. Werkt die tegen dan heeft de vader heel weinig kans om een normale band op te bouwen met zijn kind.

Persoonlijk vind ik het nog heel netjes dat TS tot nu toe gewoon 200 euro per maand betaald aan de moeder.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:17

Moontje1991: Nee dat zeg ik niet. Ik vind nog steeds dat ie zich niet moeten laten weghouden bij zijn kind. Jij zegt dat wanneer het het beste blijkt te zijn voor het kind geen probleem hoeft te zijn, met dat ben ik het eens. Alleen weten wij niet of dat in dit geval van toepassing is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:40

Nou Friendly je doet je naam geen eer aan...
Je kent de hele situatie niet, je kent de TS niet en tóch verwijt je hem van alles.

Als vader heb je nou eenmaal heel heel weinig rechten en ben je idd overgeleverd aan de grillen van de moeder.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:44

friendly schreef:
Moontje1991: Nee dat zeg ik niet. Ik vind nog steeds dat ie zich niet moeten laten weghouden bij zijn kind. Jij zegt dat wanneer het het beste blijkt te zijn voor het kind geen probleem hoeft te zijn, met dat ben ik het eens. Alleen weten wij niet of dat in dit geval van toepassing is.

En hoe zou dat hij moeten doen als de moeder bijvoorbeeld perse niet wil dat hij zijn kind nog ziet? Ze heeft hem niet erkend als vader en als ze verkeerd wil kan zij ervoor zorgen dat hij zijn kind niet kan bezoeken.

Nu heeft ze een machtig middel: hij betalen en dan mag hij het kind zien, oftewel chantage. Zeg niet dat het zo is, maar ook voor die mogeljikheid moet je open staan zolang je beide verhalen niet kent.

TS zou kunnen uitzoeken of er een manier is om af te dwingen dat hij al vader erkend wordt, dat lijkt me het verstandigste. En inderdaad het geld gewoon opzij zetten voor zijn kind en het geven als het straks volwassen is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:48

Ik verwijt m niet van alles. Alleen dat ie zich laat weghouden van zn kind. En dat alleen maar omdat ik niet het hele verhaal ken. En nogmaals, dát gaat ons allen geen reet aan. Jammer genoeg ben je als vader overgeleverd aan de moeder, dat vind ik persoonlijk niet kunnen, maar hee wat weet ik er nou van.

Heino: Dus jij kent wel de hele situatie? Mij verwijten dat ik hem verwijten maak... Dat gaat ook wel ver. Zoals net aangegeven, ik weet vrijwel niets, mijn mening is gebaseerd op wat hij vertelde en wij weten niet alles dus weet ik niet alles. \
ThePast03: Ik neem aan dat je via een juridische weg ook wel iets kan regelen als vader zijnde? Dat hoop ik tenminste en anders zou dat er wel moeten komen.

Goed nog 1x. Ik weet niet alles. Ik wil niet eens alles weten, ik hoop alleen maar dat het beste voor het kind ook echt gebeurd. Verder laat ik me er nu buiten en hoop ervoor dat Kensha eruit komt en zn kind te zien krijgt. Op mij komt het wel over alsof hij het wilt...